Julai 04, 2008

Aku Bersumpah Dengan Nama Tuhanku

Datuk Seri, saya simpati melihat nasib Datuk Seri.Sabar ye?Insya Allah nanti cahaya akan datang kembali.

Datuk,
tujuan saya nak bagi komen kat sini ada sebab.Saya ada membaca respons2 rakyat mengenai kes liwat Datuk Seri.Masalahnya,masih ada skeptikal2 yang percaya kebenaran kes tersebut.Yang menyedihkan,ada juga dikalangan orang2 Islam sendiri yang termakan berita2 jijik Kerajaan.

Datuk,
pada saya,selagi Datuk cuba menidakkan tuduhan2 tersebut tanpa berpegang kepada Al-Quran,selagi itulah akan ada manusia yang masih skeptik melihat kes ini.

Apa salahnya,kita buat satu perhimpunan besar dan buatlah akuan bersumpah atas nama Tuhan Yang Maha Esa dengan harapan pihak yang benar jelas kelihatan.

Ini juga akan menambah tekanan kepada pihak Kerajaan untuk mengikut sama contoh akuan sumpah yang DSAI telah lakukan.Sudah pasti tekanan daripada rakyat untuk melihat Najib dan Pak Lah membuat pengakuan sumpah dengan Allah sebagai saksi makin diminta2 rakyat.

I hope that you set the trend.
Dont let them pressure you.We pressure them first.
Majoriti masyrakat Malaysia tak kira lah Islam,Hindu,Buddha masih memandang serius nilai agama dan ia adalah sesuatu yang bukan boleh dibuat main2.

Selamat.


Ini komen yang aku bagi dekat Blog Anwar Ibrahim malam semalam,aku tak sure DSAI ada membaca komen2 pengunjung blog dia.Kita tunggu dan lihatlah.Mungkin sudah sampai masanya seorang menteri tu belajar balik macam mana nak ambik air semayang.(Gambar TS Khalid sbg hiasan sahaja)


3 ulasan:

Unknown berkata...

begitu la hendaknya...kita sama2 mencari kebenaran dlm perkara ni.

Tanpa Nama berkata...

mmg betul tu.baik anwar buat pengakuan sumpah atas nama tuhan kalau die nak yakinkan pada org yg die betul2 tak bersalah...

Tanpa Nama berkata...

tu sebaik2 nya... drpd berdolak-dalih... mcm dia buat pulak jd nye nnt... x salah sekadar wallahi, wabillahi, watallahhi...