Julai 03, 2008

Pilihlah - Nasib 27 Juta Rakyat atau Nasib Satu Lubang Jubur Lelaki

Malaysia oh Malaysia.

Di satu sudut,kita ada Kerajaan dan penyokong2 nya.Di satu sudut lain,kita ada pula Barisan Pembangkang dan pengikutnya.Ada lagi pecahan daripada situ,mereka yang tak peduli pun apa yang terjadi dan hanya meneruskan hidup mereka.

Kalau anda penyokong Kerajaan,pada anda Anwar Ibrahim memang gay.Dialah kaki seks songsang.Dialah yang telah meliwat Sukma Darmawan,Munaweer,Azizan dan yang terbaru Saiful Bukhari.Pada anda,Pak Lah memang seorang Perdana Menteri yang baik.Najib dan Rosmah tidak pernah pun kenal Altantuya.Khairy Jamaluddin adalah idola anda.Kerajaan sekarang memang pandai mentadbir negara.

Pada penyokong pembangkang pulak,anda marah dengan Kerajaan.Anda percaya Saiful gilakan perhatian,anda tau Anwar jadi mangsa konspirasi.Najib dan Rosmah memang terlibat dalam kes Alntantuya.Rasa simpati anda pada Sharibuu memang kuat.Kerajaan memang bengap dan Pak Lah PM paling lembik (walaupun dia terjaga masa tu) dalam sejarah negara.

Kalau anda jenis tak kisah,anda teruskan hidup anda.Anda jalani hidup anda,buat tak hirau kononnya "Pegi matilah sama politik" tapi bila anda isi minyak,anda mengeluh.Bila anda pegi beli barang anda mengeluh.Bila anda baca pasal kenaikan itu kenaikan ini anda mengeluh dan anda masih katakan "Pegi mampus sama politik!"

Apa yang aku nak bagitau arini,takde untung pun anda sokong kerajaan.Takde ruginya anda sokong pembangkang.Apa yang anda dapat kalau anda mati2 sokong kerajaan?pernah ke Pak Lah berjanji nak turunkan harga minyak?Pernah ke Kerajaan janji nak turunkan kos sara hidup kita?

Apa guna ada kerajaan kalau kerajaan yang ada tak pandai nak control benda2 tu?Kita sebagai rakyat pun boleh buat keputusan2 yang diorang buat kan?Oh!Harga minyak dunia naik,kita naikkan jugaklah.

Yang paling rugi?Orang2 yang takde pendirian,yang berdiri atas pagar,yang "Pegi mampus sama politik" tapi still mengeluh bila sedar duit makin kurang sebab kos hidup makin tinggi.

Harga barang,isu minyak,isu kos sara hidup,garisan paras kemiskinan,projek2 mega,itu semua politik punya kerja.Baik politiknya,baiklah kehidupan rakyatnya.Jahanam politiknya,rosaklah masa depan Malaysia.

Jadi,di mana pegangan anda?

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong cara hidup Islam dan sokong Islam sepenuhnya. Tapi masalahnya kita hidup di Malaysia ni hanya nama saja Islam tapi hidup tak betul-betul Islam. Aku pun mcm org lain - mengeluh harga barang naik, harga minyak naik, tarif letrik naik dan mcm-mcm lagi sehinggakan kadang-kadang kena ikat perut utk makan. Kalau ada parti politik yg perjuangkan Islam dan jaga kebajikan rakyat, tentu aku sokong. But then, sekarang ni...tengoklah....parti yg banyak sangat kroni dan kepentingan lain yg memerintah. Org mcm aku mcm semut, apa yg blh aku buat?

---b00d@rk b33ru--- berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Haaa itu laaa guna KUASA RAKYAT ni bang....
ada ke kajaan terpikir yg buat kajaan hanya utk rakyat??
at least buat sumthing bg rakyat suka??
mintak naik--ada rakyat suka??
letrik naik--ada ke rakyat suka??
gaji naik tp org kajaan jer--org swasta ade ke derang pk gaji naik ke tak??...
kalo nak kira org swasta lg ramai dr gomen tu...
Selagi kita tak lawan kita tak tau ape result dier kan?...
Rasuah da teruk...
kalo kita still ngan rasuah yg terok kita akan jadi macam Indonesia...Segala2 rasuah..dr A sampai Z..kalo tak caya tanye laa kuli2 Indon, nape derang dtg sini....
Benda ni org byk tak napak/sedar...

PKR berkata...

Pangkah lah PAS bodohnya semua rakyat yang tak pangkah PAS atau PKR.

"pergi mampus sama politik" = korang atas pagar lah mampos