Julai 15, 2008

Komentar Najib/Debat Minyak

Mendengar berita penugumuman Pak Lak ingin bersara pada 2010 dan membawa naik Najib menjadi Perdana Menteri menggantikannya membuatkan aku berasa loya.Lebih loya daripada melihat gambar2 lelaki gay ini atau lebih mual daripada memakan ayam basi.

Buat survey siapa nak Najib jadi Perdana Menteri?

Siapa Najib?Siapa Pak Lah?Mereka hanya orang macam kita jugak,manusia biasa je.Takde apa pun yang speselnya pada mereka berdua ni,makan nasik,nafsu kuat jugak dan masalahnya kita sebagai rakyat takde kuasa nak memilih siapa bakal pemimpin negara kita.Pemimpin apa kegunaannya kalau semua benda solution dia hanya membebankan rakyat tak membebankan diri sendiri?





Berbalik kepada isu debat ni,ada perubahan jadual sket.Aku nampak ni sebagai satu taktik nak menyulitkan lagi penyampaian siaran langsung kepada semua pihak.Menurut kata Menteri Penerangan kita yang bijak bestari,"Siaran langsung ni hanya akan disiarkan di TV9 dan Astro Awani sahaja.Kami tidak membuat liputan di RTM kerana takut2 nanti dituduh mengedit rancangan yang tersiar"

Fikirkan lah,kat rumah aku kat Lembah Klang ni pun TV9 tak clear kalau pakai aerial biasa.Astro tak semua orang ada.Jadi dari situ dah berapa orang tak dapat nak tengok siaran tu?Anda perasan tak,kalau pakai aerial biasa (indoor antenna) susah kan nak dapat channel TV9 ni?Siap ada kempen dulu suruh orang beli antenna baru untuk dapatkan TV9 ni.

Takkan kecut kot?

Jangan terkejut la kalau esok bila Sharbery tengah berpeluh2 nak menjawab:

1) Siaran terputus/tergendala
2) Keluar iklan Lasindah Cafe M.Rajoli tiba-tiba tanpa break daripada pengerusi majlis
3) Bekalan elektrik terpadam
4) Tiba-tiba Astro Auto-Update selama beberapa jam
5) Mikrofon rosak masa Anwar bercakap,keluar bunyi burung kakak tua

Semua ini mungkin terjadi kerana Kerajaan kita memang main kotor dan tak peduli pun pandangan masyarakat terhadap diorang.

Apa yang anda boleh buat?

1) Ajak jiran2/sedara mara/anak beranak tonton sekali
2) Kepada yang ada VCR/Capture Card record
3) Kalau yang ada 2 tv tengok dua-dua channel,mana tau nampak ada perbezaan ke,ada censored ke,dubbing suara Anwar ganti suara Khairy ke

Yang pasti,kalau malam esok Sharbery kalah berdebat dan nak letak jawatan sekalipun,Pak Lah akan memberikan kata2 pujuk rayu supaya dia tidak meletak jawatan kerana Kabinet Malaysia sudah kekurangan tukang2 angguk yang boleh dikawal.





6 ulasan:

ephol berkata...

untuk menambahkan lagi spoil... malam ni tv1 ada siaran langsung bolasepak piala malaysia antara Selangor vs Kelantan... ramai la org Selangor dan kelantan yg tgk bola.... dan tambah jahanam lagi, kick-off bola tu dilewatkan, start kul 9.10 malam.... biasa bola start 8.45...

DaRk AnGeL berkata...

aduhai..

rumah miskin aku takde astro. kena bertempek rumah jiran lah nampaknye nih...

petang ni pi beli antenna baru.

Lord AK berkata...

Mantot.. pic budak tu kau masa pertandingan pidato darjah 5 dulu kan. Patut lah aku tengok cam kenal je.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

aku suka alasan hang yang no 3.. muekeke..

Tanpa Nama berkata...

apesal aku tgk dlm TV3 & TV9 xde pon siaran psl debat ni.. hamjat laaa...

Tanpa Nama berkata...

Ntah-ntah tak jadi pun debat ni.....!