Julai 28, 2008

Ceramah Anwar Ibrahim (26 Julai 2008)

Ceramah malam tu di temani hujan renyai-renyai.Aku dengan member aku agak terlambat sampai plan nak naik motor,tapi hujan jam 9.30 masih lagi agak lebat.Tunggu punya tunggu dalam 9.55 kitorang redah hujan renyai-renyai.At least tak basah lencun.

Sampai kat sana tengok ramai jugak orang yang sanggup berbasah sebab nak dengar apa Anwar cakap.Ada nampak pertambahan gerai2 yang dibukak,dulu ada beberapa gerai aje yang menjual macam-macam benda,sekarang ni dah jadi macam pasar malam.

Bila tengah beli keropok lekor,terdengar muzik yang menandakan Anwar Ibrahim akan mula berucap.Cepat2 kitorang gerak ke kawasan Madrasah.Terjumpa dengan salah seorang penyokong kuat PKR kat situ,aku tanya dia "mana pegi pentas?"

Sambil berbisik,dia jawab "polis dah robohkan dah petang tadi," mungkin berbisik sebab keliling kitorang ramai anggota polis.



Anwar mulakan ucapan dia dengan meminta maaf kepada yang tak nampak dia,sebab pentas takde."Ada orang robohkan,"hehehhe,geli hati dengar benda2 camtu jadi.


Aku tak ingat semua point Anwar malam tu,tapi apa yang aku ingat key point dia:

1) It's now or never
2) Saya kena telanjang,kemaluan saya diperiksa depan belakang
3) Doktor tengok kemaluan saya bahagian depan dekat2
4) Doktor ada mengorek2 bahagian jubur saya
5) Saya maafkan semua orang yang pernah fitnah saya
6) Dengan Nama Allah,kalau kita bentuk kerajaan,siapa yang rasuah kita akan tangkap dan sula dengan tiang
7) Kami ada bukti nak melibatkan Saiful Bukhary dan Najib Tun Razak
8) Saya akan announce di mana saya akan bertanding beberapa hari lagi,mungkin Bandar Tun Razak (mendapat tepukan gemuruh semua orang)
9) Kalau kita bentuk kerajaan baru,harga minyak turun 50 sen.Tunggu lagi dua tiga bulan lepas tu,Insya Allah boleh diturunkan lagi
10) Mulut Sharbery berbuih2 mempertahankan UMNO
11) We need People Movement! (Kami mahu Pergerakan Rakyat)
12) Saya selalu tengok cerita Hindustan sebab tu saya tak bagi seluar dalam saya dekat diorang,nanti diorang letak dekat tempat kejadian liwat dan keluar statement "Kami telah menjumpai seluar dalam Anwar Ibrahim di tempat kejadian"

Aku tengok ramai golongan Cina dan India yang ada,baguslah,tinggal golongan2 yang bengap dalam UMNO je yang keras kepala lagi.Seperti pesanan Anwar sebelum dia menamatkan ceramah,sesiapa yang masih lagi ahli UMNO,MCA,MIC tolong balik tengok cermin dan cermin diri anda.

Marilah berhijrah.
People's Movement.


2 ulasan:

kelembai berkata...

hang pun tak bleh tgk dia mantot..hehe..tarak video ka..

Tanpa Nama berkata...

hahahahah mulut shabery berbuih2 mempertahankan umno HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA