Julai 05, 2008

Tulisan Kawan Baik Saiful Bukhari

'Come on,kau boleh buat punya.Jangan give up,bro'

Aku masih ingat kata-kata sahabat aku tu lebih kurang 5 tahun lalu.Masa tu aku,dia dan 2 orang lagi masuk satu pertandingan endurance di kampus.Kebetulan aku dengan dia antara yang paling fit,jadi aku dengan dia digandingkan atas strategi kumpulan.Masa acara towering (naik tangga apartmen 10 tingkat),aku yang dah nak mati,tak larat sebab sebelum tu kena pusing padang 1 km lepas tu kena berenang 500 meter dengan dia.Tambah-tambah lagi tak ada pengudaraan yang baik.

Kata-kata di atas ditiupkan agar aku terus habiskan pertandingan tu.Hasilnya,kami dapat no.3.Beza 2 saat dari kumpulan yang menang tempat ke-2.Tak ada training apa-apa,beb.Bawa badan dan semangat je.Begitulah awal perkenalan aku dengan dia.

Orangnya memang penuh karisma,tinggi lampai dan sangat taat pada kedua ibu-bapa.Aku selalu juga ikut balik rumah dia dulu.Ya lah,aku orang jauh.Jadi,dia pun entertain aku sebab dia ni memang friendly dan baik.Hujung minggu dia selalu ajak aku keluar ramai-ramai dengan girlfriend dia.Lepas tu ajak pergi rumah dia untuk makan tengah hari/malam,lepak-lepak.

'Kau jangan terkejut kalau makanan rumah ni tawar.Mak dia tak boleh makan masin'

'Apsal?'

'Kanser'

Mak dia meninggal 2 tahun lepas tak salah aku.Kanser.Dia kalau pergi mana-mana,mak dia call je suruh balik,kalau dalam panggung wayang pun dia terus balik walaupun tengah tengok wayang sekerat jalan.2 tahun lepas masa mak dia meninggal,aku sempat juga pergi kenduri dia sekali.Kasihan aku tengok dia.Mungkin bertitik-tolak dari situ dia agak down dan seterusnya flop dalam study.

Bukan kata dia tak pandai.Tapi,memandangkan dia 2 beradik,dia sulung.Jadi he has to take care of everything.Hal rumah,adik,bisnes,study dan macam-macam.Kasihan juga aku tengok dia ke hulu ke hilir.Tak menang tangan.Tekanan.

Aku dah lama tak berhubung dengan dia.Lepas dia buat palat kat kampus sebab tak menjalankan tanggungjawab dalam kampus.kononnya dia sibuk buat networking luar.Aku okey je.Sebab ada dan tak ada dia,kampus tu macam biasa je.Aku pun dengar cerita macam-macam,orang kuat Datuk Najib lah,itu lah ini lah.

Tup-tup masa PRU12 dengar jadi orang kuat DSAI.Aku tumpang gembira je lah.Baguslah.Sekurang-kurangnya dia tak mengganggur,Dan,dalam hati aku terfikir juga yang dia ni sangat oppurtunis.Bijak.Dia pandai tengok arus.Jockey baik punya.Again,macam mana sukses pun dia,ada dan tanpa dia,aku okey je.

Semalam aku dapat SMS tanya siapa Saiful Bukhari budak UNITEN?Cis,aku tak nak libatkan dan popularkan nama UNITEN.Sebab dia bukan budak UNITEN pun lagi.Tak pasal-pasal UNITEN popular.Yang itu aku tak okey,ok?

Aku pun tertanya-tanya kenapa tiba-tiba nama dia naik.Prapp,rupanya dia yang buat laporan Polis mengatakan dia diliwat oleh DSAI.

Konspirasi?Aku fikir.

Eh,bukan dia baik ke dengan DSAI?Kenapa nak kena liwat pula?Apa dia buat ni?Muka dia memang agak jambu lah kot.dengan kepala dia botak,awwuuu...sexy kot.Kita pun bukan nak buat tuduhan melulu.Sebab kita bukan hakim atau Polis.Hari ni pun,di kedai makan tempat aku 'bercuti',98% semua tergelak dan menggeleng kepala.Bila aku cakap budak yang buat laporan Polis tu kawan aku,dorang tanya.

'Dia lembut ke?Gay ke?'

Kalau dia lembut atau gay,pasti i pun dah kena liwat,nyah!Hakikatnya,Saiful seorang yang staright,alfa dan berkarisma,sepanjang pengalaman aku.Ditanya sama ada dia agen kerajaan ataupun tidak?

Well,tak kan DSAI buta kayu sangat ambil dia sebagai PA kalau dia ragu-ragu.Jadi mungkin ada sesuatu yang 'diberi' sebagai 'tiket' untuk rapat dengan DSAI.Ataupun,it is just conspiracy.Aku tak boleh nak kata apa.Sebab sepanjang aku kenal dengan dia,he's occay!Lagipun,ini politik beb.

Kalau agen kerajaan pun,besar juga pengorbanan si Saiful sampai sanggup menggadai maruah demi negara.Jerat yang dia pasang,3 bulan je dah kena?Wah,hebat tu.Baru 23 tahun dia dah pilih jalan macam ni.

Aku tak sokong atau nafi apa-apa.Kawan tu baru lepas kena liwat.Mesti dia trauma dan tertekan.

Jadi,untuk Saiful,aku pulangkan balik kata-kata kau yang bakar semangat aku dulu.

'Come on,kau boleh buat punya.Jangan give up,bro'

Diambil daripada blog WreckUnit
Aku tolong postkan je kalau ade yang tak pernah baca lagi.Aku assume diorang kawan baik sebab dah boleh lepak rumah tu memang ngam la kot

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalu betul die kawan baik nko, cube nko tanye die kenape dlm report polis yg die buat tak direkodkan pukul berape die kene liwat? Satu lagi cube tanye die kenape die hanye mengadu pd TPM bukan polis? Betulke die dlm gambar tu mase nak mintak scholarship? Banyak soalan aku nak tanye die ni tapi kalau satu pun die takleh jawab, maknenye die ni mungkin penipu besor. Aku bukanle sokong DSAI sangat, tp kalu mcm ni, umur baru 23 dah gempak satu Malaya, memangle org akan kate die ni sanggup buat ape saje utk jadi popular. Nko mungkinle sahabat baik die tp adekah nko kenal die cukup baik, sebab aku rase walaupun die tunjuk baik tp every human being ade gak die punye dark side.

Tanpa Nama berkata...

cheh
kate dia ngan epul paling fit..
tapi dapat no 3 jer
apntah mamat neh..

Tanpa Nama berkata...

dia ada pergi jumpa polis dan musa hasan untuk repot tapi dia orang tak mahu layan. pasal melibatkan anwar berahim. baca kenyataan pakciknya di klpos.

LIVING LEGEND berkata...

'Come on,kau boleh buat punya.Jangan give up,bro'( saiful menyuruh I pancut dalam bontot saiful )

Aku masih ingat kata-kata sahabat aku tu lebih kurang 5 tahun lalu(punai I masih kemerah-merahan).Masa tu aku,dia dan 2 orang lagi masuk satu pertandingan endurance di kampus( pembetulan bukan endurance tapi kampus gay comptn )..Kebetulan aku dengan dia antara yang paling fit( lubang masih ketat ) ,jadi aku dengan dia digandingkan atas strategi kumpulan( pasangan gay freshy ).Masa acara towering (naik tangga apartmen 10 tingkat),aku yang dah nak mati,tak larat sebab sebelum tu kena pusing padang 1 km lepas tu kena berenang 500 meter dengan dia( jgn tertipu ini sume skill kamasutra I dgn saiful ) .Tambah-tambah lagi tak ada pengudaraan yang baik.

Kata-kata di atas ditiupkan agar aku terus habiskan pertandingan tu.Hasilnya,kami dapat no.3.Beza 2 saat dari kumpulan yang menang tempat ke-2( hubungan sejenis I tamat dengan kepuasan ).Tak ada training apa-apa,beb.Bawa badan dan semangat je.Begitulah awal perkenalan aku dengan dia.( tak ada pengalaman bukan x training ..kire fresh la dua2 )

Orangnya memang penuh karisma,tinggi lampai dan sangat taat pada kedua ibu-bapa( tinggi lampai= punai naik , taat kepada ibu bapa = Taat kepada Najib ).Aku selalu juga ikut balik rumah dia dulu.Ya lah,aku orang jauh.Jadi,dia pun entertain aku sebab dia ni memang friendly dan baik( entertain macam mana tu HUHU! ).Hujung minggu dia selalu ajak aku keluar ramai-ramai dengan girlfriend dia( girlfriend ke NYAH!! ).Lepas tu ajak pergi rumah dia untuk makan tengah hari/malam,lepak-lepak.( ooopppsss tertinggal, ajak bergay lepas lepak2 )

'Kau jangan terkejut kalau makanan rumah ni tawar.Mak dia tak boleh makan masin'

'Apsal?'

'Kanser'

Mak dia meninggal 2 tahun lepas tak salah aku.Kanser.Dia kalau pergi mana-mana,mak dia call je suruh balik,kalau dalam panggung wayang pun dia terus balik walaupun tengah tengok wayang sekerat jalan.( dan tgh lanc*p kan aku ) 2 tahun lepas masa mak dia meninggal,aku sempat juga pergi kenduri dia sekali( tapi saiful masih tak insaf ).Kasihan aku tengok dia.Mungkin bertitik-tolak dari situ dia agak down dan seterusnya flop dalam study.( bukan down tapi bebas menjadi gay )

Bukan kata dia tak pandai.Tapi,memandangkan dia 2 beradik,dia sulung.Jadi he has to take care of everything ( especially his gay carier ).Hal rumah,adik,bisnes,study dan macam-macam.Kasihan juga aku tengok dia ke hulu ke hilir.Tak menang tangan.Tekanan.

Aku dah lama tak berhubung dengan dia.Lepas dia buat palat kat kampus sebab tak menjalankan tanggungjawab dalam kampus( tak memuaskan nafsu aku sebenanyer saje cover line ).kononnya dia sibuk buat networking luar(meniaga kat lorong ).Aku okey je.Sebab ada dan tak ada dia,kampus tu macam biasa je.Aku pun dengar cerita macam-macam,orang kuat Datuk Najib lah,itu lah ini lah.( gundik NAJIB lah!! )

Tup-tup masa PRU12 dengar jadi orang kuat DSAI.Aku tumpang gembira je lah.Baguslah.Sekurang-kurangnya dia tak mengganggur,Dan,dalam hati aku terfikir juga yang dia ni sangat oppurtunis.Bijak.Dia pandai tengok arus.Jockey baik punya.Again,macam mana sukses pun dia,ada dan tanpa dia,aku okey je.( mulenye era laknat saiful..jadi barua mongolia )

Semalam aku dapat SMS tanya siapa Saiful Bukhari budak UNITEN?Cis,aku tak nak libatkan dan popularkan nama UNITEN ( pusat yg menternak gay-gay sedunia ).Sebab dia bukan budak UNITEN pun lagi.Tak pasal-pasal UNITEN popular.Yang itu aku tak okey,ok? ( popularkah!! cit pooodaaahhh! )

Aku pun tertanya-tanya kenapa tiba-tiba nama dia naik.Prapp,rupanya dia yang buat laporan Polis mengatakan dia diliwat oleh DSAI.( Aku da start jeles la nih!! )

Konspirasi?Aku fikir. ( ke Cembururasi )

Eh,bukan dia baik ke dengan DSAI?Kenapa nak kena liwat pula?Apa dia buat ni?Muka dia memang agak jambu lah kot( Tak puas ke ngan aku dulu ).dengan kepala dia botak,awwuuu...sexy kot.Kita pun bukan nak buat tuduhan melulu.Sebab kita bukan hakim atau Polis.Hari ni pun,di kedai makan tempat aku 'bercuti',98% semua tergelak dan menggeleng kepala.Bila aku cakap budak yang buat laporan Polis tu kawan aku,dorang tanya.( Dia tak puas ke ngn ko dulu )

'Dia lembut ke?Gay ke?'

Kalau dia lembut atau gay,pasti i pun dah kena liwat,nyah!Hakikatnya,Saiful seorang yang staright,alfa dan berkarisma,sepanjang pengalaman aku( I cover lah takan nak ngaku i gay ngn epul huhu! ).Ditanya sama ada dia agen kerajaan ataupun tidak?

Well,tak kan DSAI buta kayu sangat ambil dia sebagai PA kalau dia ragu-ragu.Jadi mungkin ada sesuatu yang 'diberi' sebagai 'tiket' untuk rapat dengan DSAI.Ataupun,it is just conspiracy.Aku tak boleh nak kata apa.Sebab sepanjang aku kenal dengan dia,he's occay!Lagipun,ini politik beb.( sepanjang aku kenal dia tak penah kena siflis lak )

Kalau agen kerajaan pun,besar juga pengorbanan si Saiful sampai sanggup menggadai maruah demi negara.Jerat yang dia pasang,3 bulan je dah kena?Wah,hebat tu.Baru 23 tahun dia dah pilih jalan macam ni.( jalan ke neraka )

Aku tak sokong atau nafi apa-apa.Kawan tu baru lepas kena liwat.Mesti dia trauma dan tertekan. ( macam first time ngan aku dulu "dup dap2" )

Jadi,untuk Saiful,aku pulangkan balik kata-kata kau yang bakar semangat aku dulu.
)
'Come on,kau boleh buat punya.Jangan give up,bro' ( I cemburu tau )

Diambil daripada blog WreckUnit
Aku tolong postkan je kalau ade yang tak pernah baca lagi.Aku assume diorang kawan baik sebab dah boleh lepak rumah tu memang ngam la kot

Tanpa Nama berkata...

Hairan bin ajaib...polis dan Musa Hassan memang suke kan citer mcm ni especially melibatkan DSAI. Kebalke si Anwar tu sampai polis taknak ambik tahu? Atau mungkin polis kate pegi repot kat TPM, dpt habuan lumayan lagi!