Julai 05, 2008

Satu Cabaran Buat Anwar Ibrahim!

Setiap orang pasti mempunyai ego mereka sendiri sama ada tinggi atau rendah,itu semua bergantung kepada peribadi masing-masing.Setiap nilai akhlak yang ada dalam diri seseorang datang nya daripada didikan agama,ibu bapa dan didikan ilmu yang diterima.

Kita boleh lihat di Malaysia ini,fakta tersebut kurang berkesan,khasnya kepada golongan2 yang berpengaruh dan berkuasa.Adakah Anwar Ibrahim sudah merasakan dia cukup yakin dia akan menang sehinggakan dia sudah jadi ego?Ego untuk menurut suara permintaan rakyat yang inginkan satu penjelasan dari mulut Anwar Ibrahim.Bukan satu pengakuan biasa seperti yang selalu diucapkannya,tetapi pengakuan bersumpah dengan nama Allah Maha Esa dan dengan junjungan AL-Quran.

Aku boleh nampak wujud desakan2 dari rakyat yang inginkan Anwar membuat akuan sumpah tersebut,makin lama makin ramai yang bersuara.Mungkin kerana makin lama mereka makin terumbang ambing pendiriannya,bermacam pula persoalan yang naik di kepala."Kenapa Anwar tak bersumpah dengan Al-Quran?Dia takut ke?Dia memang gay ke?"

Aku tak percaya Anwar gay.Tapi ada yang percaya.Ramai yang percaya Saiful diliwat Anwar.Apa yang aku nampak,Anwar sangat yakin dengan taktiknya dan dia nampaknya lebih berminat untuk menhentam Najib daripada meredakan hati rakyat dan penyokongnya.

Itu adalah satu kesilapan besar jika Anwar terus begitu,akan makin ramai lah yang makin takut jika mereka tersilap menyokong orang yang sebenarnya duri dalam daging..

Jadi,kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim,aku sentiasa di belakang anda kerana aku yakin anda bukan manusia jenis sebegitu tapi bagaimana dengan mereka yang skeptik?Bukankah lebih baik yakinkan mereka dulu supaya mereka ada bersama di belakang anda?Lebih ramai yang jelas pandangannya lebih baik peluang anda untuk ke Putrajaya.

Rakyat sudah buktikan kami tidak ego.Pengumuman untuk berkumpul yang hanya diberitahu setengah hari,seramai 12,000 yang datang.Itu kerana rakyat tidak ego dengan anda.Janganlah ego dengan kami pula.

Harap2 6 Julai ini ada banyak hadiah daripada pihak Datuk Seri.Bersumpahlah anda mengenai kes liwat tersebut dan kami,rakyat Malaysia akan berada disekeliling anda.Apa yang diperlukan hanya satu akuan sumpah yang boleh dipercayai,tidak perlu bertulis,tidak perlu ke mahkamah pun.

Dan Tuhan sebagai saksi.



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya bersetuju dengan pendapat saudara.DSAI patut membuat pengakuan bersumpah menafikan tuduhan yang dibuat bukan sibuk menghentam najib

Tanpa Nama berkata...

anwar peliwat http://test.chedet.com/che_det/2008/07/anwar.html

Tanpa Nama berkata...

Die peliwat atau tidak itu antara die ngan tuhan tp kite sbg rakyat Mesia ni tak boleh lalaikan cerite-cerite mcm ni. Aku pun setuju sangat die patut buat pengakuan bersumpah bukan attack TPM ngan care mcm mane die kene. One other thing, kalau kite berjuang demi seseorang yg kite rase sesuai jd PM, kite mungkin akan kecewa bile perkara mcm ni terjadi. Tapi kalau kite berjuang demi Allah aku rase kite akan selamat dan Mesia ni insyaAllah akan ditadbir dgn care Islam.

copyninja berkata...

http://amircesc4.wordpress.com/

jgn risau Anwar. aku buat ringtone baik punya untuk kau!...

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya ingin mengulas berkenaan isu sumpah dengan menjunjung Al-Quran. Sebelum melaksanakan perkara ini, ada lebih baik kita menyemak perkara ini berdasarkan hukum Islam. Saya merujuk kepada kenyataan 2 orang mufti didalam akhbar harakah yang menyatakan hukum bersumpah dengan menjunjung Al-Quran adalah menyalahi syarak.

Oleh kerana kita semua adalah muslim dan adalah tidak perlu untuk kita meminta mana-mana pihak bersumpah dengan menjunjung Al-Quran tanpa menyemak dari segi hukum. Adakah kita ini membuat permintaan hanya berdasarkan logik akal.

Hukum yang dicipta oleh Allah s.w.t telah lengkap dan tidak perlu untuk sesiap bersumpah menjunjung Al-Quran hanya kerana untuk mendapatkan sokongan politik. Jika ini berlaku, secara langsung tertuduh tersebut telah memanipulasi Islam dan Al-Quran bagi tujuan mendapatkan keuntungan peribadi.

Wassalam

Tanpa Nama berkata...

kalo anwar angkat sumpah, panggil najib, rosmah dgn si saiful tu bersumpah skali...baru adil

Lord AK berkata...

Dulu masa form 2 ada budak curi duit aku RM200.. Aku memang aim dia curi duit aku pun and so aku Kerel dan Cha'on pegi lar jumpa budak tu. Dia siap sumpah junjung Quran lagi depan mata aku. Last-last dengan bukti dan keterangan saksi di tempat kejadian terkantoi jugak memang dia yang amik duit aku. Alhamdulillah dia bayar balik lepas sebulan.

Tapi pikir sendiri lah. RM200 je pun dia berani nak sumpah junjung Quran. Ini kan pulak kes liwat.

Kesimpulannya.. sapa² pun boleh sumpah junjung Quran. Kalau hati dah hitam, hitam jugak.

Biar je lah Polis buat kerja diorang. Anwar liwat tangkaplah. Kalau memang Najib yang buat hal, tangkap Najib.

Ini benda bodoh lah budak kecik pun boleh pikir.. baik korang tolong Kerajaan pikir camner nak tingkatkan pencapaian Bumiputra dalam bidang ekonomi ke kan ada jugak faedahnya. Cakap banyak pun tak guna. Gua chiow dulu Mantot.

Tanpa Nama berkata...

cuba kau tanya kambing kat mckk.
penah kene tala ngan nuar tak.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong ngan 'Lord Ak' bab2 sumpah tu but one thing for sure,aku xconfident ngan polis + mahkamah kat Malaysia ni.. mmg btul la ade polis2 yg baik but still ramai lagi barua2 yg tak guna kat atas tu. manipulate all the evidence and law in their hands....

Tanpa Nama berkata...

Sumpah ni bukan perkara yg mudah,perlu rujuk ulama dulu...
kita sbg org biasa mmg akan brckp ikut nafsu(suruh dsai sumpah ja kalo dia pihak benar)...bersabarlah..dgr kata ulama...truth will prevail

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya...org yg pandai agama pun cakap lain-lain pasal isu sumpah ni. Nik Aziz cakap lain, Asri Muda cakap lain...aku pun confused!

Tanpa Nama berkata...

x salah anwar bersumpah tuk bersihkan nama dia dan meyakinkan rakyat... dah kata dia teraniaya... naper x bersumpah jer... biar lahanat si saipil yg dimaki2 tu... mmg dpt lahanat allah.. dok dolak - dalih kata ramai ulama mahsyur utus surat berjela2 kat dia suh jgn sumpah... mana surat nya... bukan kah anwar suka berckp dgn sokongan fakta... so tunjukkan surat2 tu klu benar dia x nak bersumpah... aku x cayer lah org tua cam dia nak liwat si saipul tu... tp aku mahu... dia juga sbg islam yg sejati... bersumpah lah DSAI... x de salah sumpah tu klu kita di pihak yg di tuduh... x yah takut...