Julai 03, 2008

Sarkas,Sarcasm dan Sarkastika

Harap maaf kalau ada sesiapa tersinggung bila membaca blog aku (kecuali mangsa penulisan aku).Mungkin ada kandungan blog aku ni yang tah hape-hape.

Aku tau,kadang2 memang aku tulis tah hape2.Bila aku serius,aku tulis memang serius,bila aku membuat lawak2 sarkastik aku jangan la diambil serius.Kenapa?Kenapa kadang2 apa yang aku tulis tu mengarut?

Aku tulis benda2 macam ni sebab semua orang sangat serius dan hati susah.

Semenjak beberapa tahun kebelakangan ni,pada aku,setiap kali aku membaca suratkhabar,aku jadi marah.Tengok TV aku maki hamun Pak Lah.Bila aku membaca pulak blog yang anti kerajaan,aku jadi lagi marah.Marah sebab nampak kita tertindas,kena tipu.Marah sebab TV takpun menyiarkan benda yang betul.Marah bila baca Utusan penuh dengan tulisan2 sampah yang meloyakan tekak je.

Semua orang ambik serius masalah kita sekarang dan kepada yang marah dengan kerajaan,tentu anda akan melawat wesbite seperti MalaysiaToday,MalaysiaKini,TranungKite,Kickdefella,RockyBru dan No2Umno.Apa perasaan anda selepas membaca berita2 yang terpapar kat situ?

Marah,geram,rasa nak pijak2 je kepala Pak Lah,rasa nak gi beli dildo bagi kat Saiful,rasa nak suruh Rosmah dengan Jeanne catfight.

Kita tau ada pihak yang cuba memperbodohkan kita,kita pulak dah sedar dan kita memang wajib marah.Tapi kalau kita emosional sangat sampai terfikir nak pergi cucuk timun dekat jubur semua menteri2 kerajaan,tak ke kurang sihat tu?

Kadang2,sambil kita maki hamun Pak Lah and family tu,kalau tergelak2 sikit pun apa salahnya?Geram macam mana pun kita,kan lagi elok kalau kita gelak2 sekali-sekala?Anggap je lah apa yang anda baca kat paper dan tengok kat TV tu sebuah komedi.Sekarang ni pada aku bukan masa kita nak bergaduh.Kita tunggu je lah bulan 9 dan kita tonton je lah cerita2 komedi free yang sedang hangat ditayangkan sekarang ni.Apa salahnya kita anggap permainan2 politik UMNO ni sebagai pelengkap masa terluang.Bukan ke kelakar tengok percubaan2 desperate diorang ni?

Bila kita lawan,kita lawan betul2.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam desperate housewives....