Ogos 03, 2008

Khairy Jamaluddin,Genius Malaysia

Bila Khairy berkata-kata,semua dengar.
Bila Khairy, muncul,semua tengok.
Bila Khairy kata dia bagus,semua angguk.

Utusan Malaysia dua hari lepas ada mengeluarkan kenyataan KJ mengenai pilihan Anwar Ibrahim yang ingin bertanding di Permatang Pauh.Kata Khairy "Anwar takut kalah!"

Aku setuju dengan pandangan Khairy itu kerana Khairy merupakan salah seorang pemuda2 yang nampak mempunyai tokoh2 kepimpinan yang kitu.Kita semua pula sudah sedia maklum yang dia menang pilihanraya di Rembau dulu atas sebab dirinya sendiri bukan sebab dia main tipu.

Apa saja yang berkaitan dengan Khairy adalah baik2 belaka tidak ada langsung cacat celanya pada Khairy.

Lagilah pulak dengan latar belakang Khairy yang berkelulusan Universiti Oxford sudah tentu KJ mempunyai tahap IQ yang sangat tinggi melebihi orang-orang biasa.Satu pandangan Khairy yang menyamakan bloggers2 sama seperti beruk amatlah aku persetujui kerana dia lulusan Oxford dan aku hanya lulusan IPTS tempatan.Aku memang beruk.

Bila Khairy kata Anwar takut kalah,ya memang betul Anwar takut kalah.Kerana sebenarnya tak mungkin Anwar akan kalah.Mustahil Anwar akan kalah.Tak logik Anwar akan kalah.Aku rasa jika diletakkan seekor beruk bertanding atas tiket parti Keadilan di Permatang Pauh tu pun,beruk tu akan menang.Tapi kenapa nak keluarkan statement "Anwar takut kalah?" siapa yang tak takut dia kalah?Kau pun takut jugak kalah masa PRU hari tu,pucat betul muka kau bila first time kira kau kalah kan?

Bila nak keluarkan statement dan tahu statement2 tu hanya memalukan diri sendiri,aku rasa tak payah pun nak ke Oxford untuk mengerti benda2 macam tu.Cukup lah sekadar Khairy Jamaluddin menjadi bukti nyata depan mata, memang Tuhan ni adil.

Dia bagi anda duit,Dia bagi anda kuasa tapi Dia tak bagi anda akal.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jadi klakar la plak entry2 ni sejak pro-kerajaan. nak gelak je baca.

Snowflake berkata...

Assallamualaikum
Gw setuju banget sama loe. Dato Seri Khairi Jamaluddin ini memang ada tokoh tokoh menjadi Perdana Menteri Malas...sih.. Kita doa kan beliau akan berada diambang kemenangan. Aku pun ikut pro kerajaan ikut loe dih..
Wassallam

Tanpa Nama berkata...

Apa kat KJ ni kosongkan kerusi rembau dan bagi anwar bertanding lawan dia kat rembau...

ada brannnn...???

HafizChan berkata...

saya rasa khairy jamaluddin lebih dari layak untuk memimpin negara sebagai perdana menteri.

tiada yang layak melainkan beliau.

sila abaikan mesej ini bcoz im currently on drugs?

watttt? kj?

Che underscore Lee berkata...

org Rembau pun xmo dia pliss!!
menang tipu!!