Ogos 01, 2008

Cerita Fiksyen : Saiful Ke Hospital

Cerita ini hanya rekaan semata-mata,tiada langsung fakta atau hujah yang cuba untuk menunjukkan situasi berikut benar2 berlaku.Cerita ini juga sangat menjijikkan dan tiada moral.Mood aku sedikit emo jadi aku hanya nak bercerita benda2 bodoh.Gambar sekadar hiasan.

Hari itu,Saiful ingin ke Hospital.Ini kerana kebelakangan ini,dia selalu sakit perut.Bila dia sampai di depan hospital tersebut,dia pun cuba membaca nama hospital tersebut..

"Pu....Saaatt....Raaa...Waaa..Tannn...Eeeee...Slamm..Oh,Pusat Rawatan Islam!Mesti hanya untuk orang Islam ni..."lalu Saiful pun mengeluarkan IC nya untuk memeriksa sama ada dia Islam atau tidak."Yes!Ada tulis Islam!"Gembira betul Saiful lalu masuk ke dalam.Ada kaunter pertanyaan.Seorang gadis manis menyapa,"Hai,selamat datang!"Saiful pun tersenyum.Dia memandang gadis tersebut lalu bertanya,"Cik,2+1 berapa?"

Gadis itu menjawab,"3."Saiful sedikit kagum dengan kebijakan gadis itu lalu bertanya lagi "Siapakah nama angkasawan pertama Malaysia?"Gadis itu mula memandang aneh pada Saiful tapi menjawab juga "Syeikh Muzaffar"Saiful tersenyum riang.Habis semua soalan2 berkaitan artis,gossip ditanyakan lagi.Nasib baik gadis itu di masa lapang suka membaca majalah Mangga,berjaya juga dia menjawab soalan2 itu.Lama kelamaan gadis itu mula merasa takut dan menelefon sekuriti.

Sekuriti guard pun datang menghalau Saiful keluar.Saiful pun ditarik keluar.Dia pun berpusing mencari pintu masuk lain.Dijumpainya pintu kecemasan di belakang bangunan.Dia pun masuk mencari di mana bahagian sakit perut.Dia ternampak signboard bertulis "Gynaecologist"

"Gaaaaiii..naaaa..kooo...loooh..jissss" eja dia."Ni lah kot tempatnya."Dulu aku ada pegi buat pembersihan kolon,diorang kata cuci usus besar.Ni lah dia...gainakolonjis."Masuklah dia ke situ dan nampaklah dia seorang perempuan sedang terbaring sambil kakinya diangkat ke atas.Ada seorang doktor di depan perempuan tersebut.Saiful pun masuk dan menegur perempuan tersebut "Hai kak,sakit perut jugak ke.Saya pun nak cek jugak ni!Boleh saya tengok?"Belum sempat perempuan itu menjawab,Saiful terus melihat apa yang dilakukan oleh doktor itu.

"BODOH!KELUAR KAU DARI SINI!"Jerit perempuan itu.Saiful terpinga-pinga.Doktor itupun dengan pantas mengarahkan nurse memanggil sekuriti guard.Guard yang sama pun datang.Dia dengan pantas menarik Saiful keluar dan ke lobi hospital.

"Hoi,ko ni apa masalah ko?"tanya guard itu."Takde bang,saya sakit perut.Datang nak cek."Saiful menggeletar ketakutan."Cehh..apasal la ko tak cakap tadi!"Guard itupun membawa Saiful ke department yang betul.Sampai saja di sana Doktor yang bertugas bernama Dr.Ahmad,menyapa Saiful "ya dik,sakit apa ni?"

"Saya sakit perut doktor,"jawab Saiful."Okeh,awak cuba angkat baju."Doktor pun menekan2 perut Saiful,muka Saiful sedikit menyeringai menahan kesakitan."humm,ini macam ada luka dalam ni.Saya kena buat pemeriksaan pakai kamera.Saya kena masukkan kamera ke dalam badan awak,melalui lubang jubur awak.Awak pergi salin baju,pakai baju ni ya!"Sambil Dr.Ahmad menghulurkan baju pesakit kepada Saiful.

"Doktor,salin baju kat wad bersalin ke?"tanya Saiful lagi."hoih budak ni!Salin belakang tirai tu je."jerit Dr.Ahmad sedikit hangin.Saiful pun menyalin bajunya."okeh,baring situ.Tahan sikit ye.Sakit sikit."Doktor pun memasukkan kamera ke dalam lubang jubur Saiful."Ahhh..sedapnya,"kata Saiful kegelian."humm....awak punya dinding usus ada kesan luka,teruk jugak tu.Kenapa jadi camtu?"

"Entahlah doktor.Saya seorang yang sangat pembersih."Doktor itupun berpaling,kehairanan."Saya sangat2 menjaga badan saya.Mandi 3 kali sehari,gosok gigi,sabun,basuh berak sampai bersih luar dalam.."

"Luar dalam?"tanya Dr.Ahmad."Ak aah,saya cuci bersih2 jubur saya."

"Boleh tunjukkan pada saya macam mana awak cuci sampai bersih tu?Jom kita ke tandas."kata Dr.Ahmad.Mereka ke tandas.Saiful pun mencangkung."Doktor,mula-mula saya cuci luar ni dulu."Doktor Ahmad melihat tekun."Lepas tu..."Saiful pun mengangkat sedikit punggungnya supaya kelihtan jelas pada Dr.Ahmad.

"Lepas tu.....saya masukkan getah paip ni dalam2.Baru bersih betul2."

(Moral Cerita - Jangan bagi scholar dekat orang bengap)


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam la kau bijak sgt nak kutuk orang, kalau bijak takde la tulis blog mcm budak sekolah menengah

Tanpa Nama berkata...

amenda la kau ni anonymous.. dah nama pun blog dia.. suka hati dia la.. lagipun dia dah kata cerita rekaan semata2, menjijikkan & tiada moral.. tak suka jangan baca.. ps: aku suka.

Tanpa Nama berkata...

apa da..baca dah lah..tak suka jgn baca..tak suka lg jgn msk blog ni..bukan susah pun..tak ada sapa paksa soh hang baca pun..apatah lg soh hang msk blog ni..

Mantot berkata...

aku tak abis sekolah rendah pun.at least ok ape aku sampai level sekolah menengah

Ron Jerem Lee berkata...

hilarious! but why u use Ahmad as the doctor's name. the Myanmar guy called ahmad meh?

Unknown berkata...

anonymous tuh kroni saiful tuh.. dem...

Tanpa Nama berkata...

?

Tanpa Nama berkata...

hahaha!!! aku suka! aku suka!mantot lain kali kau buat lah versi Novel ke, Cerpen ke, pastu kau gi jual kat mane2 gerenti laku punye..

psss mantot..kau sekolah tinggi ke atau bangunan je yang tinggi ??

Tanpa Nama berkata...

best!!! to 1st comment poster, ini negara demokrasi, rakyat bebas bersuara, kalo tak suka ko brambos dari tanah air gua...

P/S: Err, negara demokrasi ke ni, aku tak pilih pun najib jadik PM 2010 ni, tp nape dia jadik PM gak? siap announce awal2 lg tue....

Snowflake berkata...

Assallamualaikum
Tot, gw suka banget cerpen loe. Benarin fiksyen dih. Jangan layan dong kaum kaum yang udah ngga punya akal lagi, loe punya blog, memang best.
Wassallam

Lord AK berkata...

dah lama tak masuk. Tengok² ada citer kelakar sejuk gak kepala aku yang tengah bingung ni. Mantot, buat komik lar lu bakat melukis tapi tulis cerpen apa buat?? hahaha.