April 06, 2010

Diari Kehidupan : Mencari Wallet Yang Sempurna

Harini aku agak lapang jadi harini aku menghabiskan masa aku berjalan-jalan dekat Alamanda cari wallet.Punyalah payah nak carik wallet yang aku nak.Wallet yang aku carik senang aje syaratnya,mesti ada compartment nak letak duit syiling.Tapi pegilah usha mana-mana brand wallet yang sesuai untuk orang-orang berumur,kebanyakannya takde langsung tempat letak syiling.Yang ada zip tempat letak syiling masa aku usha tadi,hanya ada satu brand, QUIKSILVER.

Aku merasakan diri aku sudah tidak lagi sesuai untuk memakai brand-brand macam tu.Aku dah melepasi zaman di mana aku perlu rasa HIP dan HAPPENING.Bila aku tengah usha wallet Quiksilver tu,adalah 2 remaja lalu tepi tu dan komen dia,"Huih,lawa gak wallet2 Quiksilver ni.." Pada aku,tak lawa langsung,satu pun tak lawa langsung.Dalam hati aku,aku sedar dan mungkin dah dapat menerima,aku dah tua.Kepada mereka-mereka yang sudah pun berumur 28 tahun ke atas,sudah-sudahlah berkunjung ke kedai Quiksilver atau Billabong atau Ocean Pacific.Semua tu dah tak sesuai dengan usia kita.Kita sudah tua jadi marilah kita berkunjung ke butik Arnold Palmer mencari Polo Shirt yang sesuai dengan kita.

Nampak benar,accessories untuk seorang lelaki juga didevelop mengikut peringkat umur.Bila kita muda,wallet mesti ada compartment syiling sebab itu aje duit yang kita ada.Bila kita dah kerja,wallet kita hanya akan dipenuhi dengan wang kertas.Wallet kita juga akan penuh dengan compartment2 untuk meletakkan KAD.CREDIT CARD actually.Makin tua kita,kita makin less reliant kepada duit cash dan lebih gemar spending menggunakan kad dan trend itu kelihatan jelas pada design wallet.

Jadi,satu soalan..aku masuk House of Leather.Tengok ada wallet brand Kaufmann yang aku berkenan,made in Germany kulit lembu.Apasal bila aku Google "Kaufmann" ni takde result langsung keluar kecuali benda2 dari Malaysia?Sahih ke Made in Germany?

Kemudian aku gi kedai buku nak beli Slam Dunk.Nampaklah ada 3 orang pelajar sekolah asrama penuh yang bersebalahan Alamanda tengah belek-belek majalah fesyen wanita macam Cosmopolitan beramai-ramai,membuatkan aku teringat balik zaman aku dulu melakukan benda yang sama semata-mata untuk menatap tubuh wanita di majalah.

Aiseh,dengan adanya internet sekarang ni korang still lagi HAPPY GILA dapat baca Cosmopolitan?
Aku ingat zaman aku aje baca Cosmopolitan ni dapat memberikan kegembiraan kepada kaum lelaki.

Ps.- Aku rasa masih ramai yang konfius bagaimana nak mengeja "Diari" dalam Bahasa Malaysia.Ada yang tulis " D A I R I." Aku pun terkonfius jugak tadi.

32 ulasan:

Shahira berkata...

orderlah wallet dari jepun.
wallet lelaki ade compartment khas utk letak coin.
do visit www.rakuten.co.jp and type spt calvin klein men wallet.
hihi.

Besi Karat berkata...

hoh shahira?kalau boleh beli kat sini macam CK yg bersepah tu,nak buat pe order kat rakuten.mantot,ko beli dompet porter la.sesuai untuk semua umur rasanya.

'AQILAH berkata...

design mengikut perkembnagn umur.

.:pUbLiC_eNeMy:. berkata...

Mantot, pegi midvalley..cari hidesign butik..wallet lelaki kat sana agak lawa2..100% leather.. :)

ejaMaria berkata...

3 tahun lepas belikan hadiah beday utk hubby - wallet Camel Active - dah lusuh pun... tahun ni tak tau nak bagi ape? ape yg lelaki suke sbgi hadiah????

Fndy berkata...

hah. sama la saya. syarat ketat untuk membeli dompet mesti ada tempat letak syiling. sampai tercabut zip kat tempat syiling tu. hais, kene cari dompet baru gak ni

Othman Juliana berkata...

errr... aku dh 31 & still guna wallet No Fear (gmbr: http://nonahanim.blogspot.com/2009/06/lets-share-no-fear.html) - gamaknya kena tunggu aku kawen dlu kot br tukar wallet lebih sopiskated (baca: wallet mak2)? huhu~

aku bg hadiah kt ayah aku wallet Pierre Cardin-limited edition. ok, bli kt Dubai tp mmg cun.

Tanpa Nama berkata...

dr.kaufmann adalah mamat yang jual dadah dan berkuasa politik dalam game silent hill.

Edna Sinn berkata...

budak SSP lah tu :)

DISLICKER berkata...

kenapa perlu jadi tua sebelum waktunya? kalau jiwa mahu tetap muda kenapa perlu paksa diri menjadi tua? bukan sebab tak sedar diri tapi seboleh-bolehnya jangan paksa diri.

Mantot, itu rahsia awet muda aku yg sudah berumur 34 tahun

Dr Wannabe berkata...

aku pon sepakat ngan mantot,wallet msti ade tmpt letak syiling tp masalahnye xde...skang wallet aku pun lusuh tp aku masih pakai sbb ade sntimental value,besday gift dr tunang aku huhu...tp leceh,syiling brtaburan

tggu wallet hntaran kawin plak kot

buruhKasar berkata...

beli je mane² yang berkenan tot. semuenye "Made in China"

Unknown berkata...

rase tu bdak2 skolah alam shah tuh,
seblah alamanda.

beli dompet rm10 kat pasar mlm,
yg zip, compartment syiling sume ada,
tp pkai paling lama pon setahun la..
huhu~~

Tanpa Nama berkata...

tadi aku pg alamanda, dan aku terlihat ada satu bro ni rambut die mcm baru lepas pakai syampu bawang....adakah?

Mantot berkata...

bukan tu..mungkin pelanduk rambut serupa

Tanpa Nama berkata...

kaufmann siap ade website..ko cr dgn lutut ke ape..tu la psal being so obsess with commenting rather than feelin a minute to b thankful..monolog:msti ko rsa ko adalh insan yg almost perfect..i got a friend like you and he is very annoying!!belive me.sorry mantot

Tanpa Nama berkata...

*believe..hahahaha

Shahira berkata...

lol.
CK sini mane same dgn CK japan.
mane nak cekau wallet lelaki yg ada coin compartment kat msia?

Mantot berkata...

untuk membuktikan kau carik pakai kepala,apa kata kau bagi aku address website tu.

kau pun annoying jugak sebenarnya sbb kau tak membantu aku pun..aku mmg dah carik pun.tak jumpa.mmg aku carik pakai lutut..aku takleh nak menaip pakai jari

bila komplen aje kena claim tak bersyukur..come on la.tinggalkan la perangai melayu zaman dulu kala yang terlalu mudah puas hati

kenalkan aku dgn member kau tu.aku rasa dia soulmate aku

Tanpa Nama berkata...

let's check out bro..ko la mlayu unggul..ok..mlayu zmn moden yg suka merungut..kna komen melenting..im not hesitate..here we go http://www.kaufmannleather.com/..haha.ak berpuas hati dgn apa yg ak dan it's pay off dgn usaha ak..n one thing ak x naik krta mesia..sbb governmnt pay me good enuf to buy import car.pa pun ak ska blog ko yg kuat komplen..like it!!

Mantot berkata...

bro yang pandai,

kau dah bukak ke website tu?aku dah jumpa bang website tu.

dah la under construction,siap ada alamat lagi tapi alamat tu kat TEXAS,USA...kalau wallet tu asal dia GERMANY kenapa takde langsung website tu DARI GERMANY..

setakat bagi website tu..aiseh.aku ingat orang kaya yang mampu beli kereta import ni AT LEAST ADA OTAK.

Kau adalah manusia yang memberi impression yang buruk kpd sektor awam.

rompa berkata...

oit! dah tua pun baca slam dunk ke?? hahaha.. aku nak masuk quiksilver gak..pedulik hape aku!!

Tanpa Nama berkata...

helo bro..maybe company tu dah kena bli dengan american and depa tengah usaha website host kat USA..standard la jual beli company dalam bisnes market ni..ko kena pikior macam tu jugak bro..

Mantot berkata...

Hahahaha...dah la.malas aku nak layan kau.visi kau terlalu hebatlah.

aku tak terfikir pun camtu.

Rainy berkata...

beli brand Bonia, Mantot. masa besdey hubby aku, mula2 aku ingat nak beli brand T*mb*rland, tapi masa aku tengok tu design dia takde yg aku berkenan. Lepas tu aku cuba2 masuk butik Bonia, ingatkan takde wallet lelaki tapi rupanya banyak! Mcm2 design. Dah 3 tahun dah hubby aku pakai, sampai skrg rupa dia still mcm baru. Yg ko nak bahagian berzip utk letak duit shilling tu, ko bawak uncang je la.. mcm cerita2 Arab zaman dulu

Tanpa Nama berkata...

dear mantot,

ko x yah nk pning2 kpla seek for wallet kaufmann ke bagai..i believe u would not grab it anyway..sbb tu ko byk bunyi..

look at u, while we boasting a bit..ko ckp bad impression for gvrmnt staff..but if u did it..ko x aware plak yg ko mnyinggung prasaan org len..oo, i forgot u r modern malay (refer to malyu zamn dlu)yg x kesah lgsg hati dan rasa org lain.

Mantot berkata...

:D

bina badan berkata...

"Dapatkan Panduan Bina Otot Badan Untuk Lelaki Agar Anda Kelihatan Lebih Macho Dan Kacak....Jangan Segan2.....Milikilah Badan Impian Anda Disini...."

tariqz berkata...

aku lain lak criternya... waktu blajar guna dompet (dompet ke) yang org guna buat simpan I/C.. so, aku terpakse lipat 3 duit kertas tuh supaya muat masuk dalam tuh. Tapi xkisah lah sebab x pegang bnyak duit pun waktu tuh.. alasan utama aku sebab ringan dan x memberatkan poket aku.. waktu last sem ade sorang lec tuh hadiahkan aku wallet. So, aku gunakan jelah waktu start keje.. dah stahun pakai.. x tahu lah lepas nih nk cari brand ape lak..

sakit urat berkata...

AKU PKAI WALLET ALIEN WORKSHOP JE....YG AKU BELI TIME AKU DARJAH NAM DULU..HAHAHHAHA

Ahmad berkata...

Dompet alien workshop ngan quicksilver memang best,..kenangan tu..bro nak dompet kulit cari kat mudah ar..kulit ape bro nak kulit lembu,kulit kuda?kulit gajah?semua ada bro..yg aku beli tu handmade punya kat sini http://www.mudah.my/Handmade+BROWN+Leather+wallet+BEIGE+STICTH-15289008.htm tapi design yg macam aku beli tahun lepas dah takde la jual lagi..mungkin yg tu one-of-a-kind kot..hahaha Tapi design yg hampir serupa tu ade la.

Ahmad berkata...

Bro dompet alien workshop ngan quicksilver memang best..kenangan tu bro. Tapi bro nak dompet kulit cari kat mudah ar..kulit gajah ngan kulit kuda pun ada. Aku beli kat sini http://www.mudah.my/Handmade+BROWN+Leather+wallet+BEIGE+STICTH-15289008.htm handmade punya tahun lepas,sampai sekarang elok lagi,siap ade bau kedai lagi haha..Tapi kalau bro ada jumpa wallet alien workshop untuk orang dewasa punya bro bagitau aku bro..!