April 28, 2010

Apa Pengajaran Cerita Itu?


Aku ada baca satu surat dalam Harian Metro (ke Pancaindera,aku tak ingat) tah bila tah,tahun lepas rasanya dan surat tu lebih kurang macam ni.Aku ingat sebab aku bantai kutuk kaw-kaw surat tu.

Nama saya Haslinda.Saya baru saja berpisah dengan kekasih saya,seorang jurutera biologi yang telah saya kenali selama 2 bulan.Kami berpisah atas sebab-sebab perbezaan pendapat dan dia juga terlalu sibuk menumpukan perhatian kepada kerjanya,membuatkan kadang2 saya rasa diabaikan.Selain itu,dia juga "anak emak." Saya selalu rasa dia dikongkong oleh keluarganya.

Saya bercadang untuk menutup pintu hati saya kepada kaum Adam kerana sudah terlalu kecewa dengan mereka.Saya dapat merasakan kaum saya sendiri lebih memahami hati dan kehendak seorang insan bergelar wanita.Pada saya itu adalah jalan terbaik bagi saya.Apa pendapat anda?

Yang sedih dan remuk hati,
Haslinda


Ps- Menjawab persoalan dengan persoalan.Aku rasa sampai sini dah boleh teka dah.Apa pengajaran dia?Apa-apa saja pengajaran yang anda dapat daripada cerita tu adalah pengajaran dia sebab tiap-tiap orang mempunyai pandangan dan latar belakang yang berbeza.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam bro,


Pengajarannya, kalau nak bercinta, kena ada give and take. Tak boleh asyik nak orang lain je ikut cakap/karenah kita, sebab tanggungjawab orang bukan terhadap kita je..macam kes Cik Haslinda ni, betul la, laki tu mestilah bertanggungjawab kpd keluarga dan kerjaya dia gak, takkan la nak 100% perhatian pada Cik Haslinda jek?

Other Malaysian berkata...

scissors!
scissors!!
scissors!!!
The Lesbos. haha.

oh. terkeluar topik. semakin ramai cuba mendekati style kehidupan songsang. bermakna semakin hampir dgn hari penentuan, hari pertimbangan, hari Kiamat.

Allah mencipta manusia tu berpasangan. terdiri dari lelaki dan perempuan. tapi kalau dalam kepala ada batu besar juga duduk, nak jugak berpasangan dgn perempuan, tu tandenye kau melawan fitrah manusia. kau lawan hukum Allah. kau derhaka. dan kalau kau derhaka, ke neraka la tempat kau.

p/s: kalau derhaka ngan Sultan, ke neraka tak?

Tanpa Nama berkata...

baru kenal 2bln dh frust mcm kapel 10thn..alasan pn xkukuh. alah, klau dh mmg tringin, mcm2 alasan pn buleh bg..

dia je rasa lelaki tu dikongkong, tah2 laki tu xrasa pape. haha

apa gerenti future couple lesbo dia tu xmcm laki tu jgk?

LANN berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
LANN berkata...

HAHAHA!! Bodoh punya alasan la. Being a lesbo/gay will not solve a problem la.

Alexia Aqram berkata...

pengajarannya:
Haslinda, baik kau pegi mampos!

N berkata...

ptot la aku tengok rmai sgt pengkid skrang nih..sbb rmai awek jd lesbian diaorg leh pilih =.=

Mantot berkata...

Ahahahah..
Akhirnya ada jugak manusia lain yang mampu borak2 pasal South Park dengan aku.

LESBO!
LESBO!
SCISSORS ME XERXES! (Sambil buat kopi dengan gaya slow motion)

Kap berkata...

tahniah! alasan bangang!