April 12, 2010

Borak-Borak Perlawanan Akhir Piala FA Sambil Menguap


Sambil lepak2 dengan family isteri aku Sabtu malam tengok bola Piala FA,perasaan aku berbelah bahagi.Surat beranak aku tulis Kedah tapi separuh diri aku adalah orang Rembau dan isteri aku orang Negeri Sembilan. Bila tunjuk aje VIP yang datang malam tu dan ada muka Adun Rembau, terus aku nekad ambik keputusan,aku nak sokong Kedah.

Sambil tengok-tengok bola tu,bapak mertua aku pun bantai la kutuk disusuli dengan aku yang sekali-sekala menyampuk.

"Apo bondo dimain eh,nak totido raso eh!" kata bapak mertua aku.

"Ni apo punyo formation ni,tak nampak langsung taktik dio main," kata aku dengan ala-ala slang Negeri Sembilan Utara.

"Ni la masalah dio bilo politik pun nak campur dengan management bola.." kata bapak mertua aku sambil kecewa melihat Kedah menjaringkan gol yang sangat cantik dan aku rasa Lionel Messi tengok pun jeles dengan one touch football Kedah.

Sambung bapa mertua aku sambil menumbuk dinding,"dah elok-elok ado pomain import,kito tuka pulak rules dio.Kato nak majukan player local.Tapi standard dio makin teruk ado!Sekejap buleh,sekajap banned...takdo konsistensi langsung."

"Seronok dulu tengok zaman Santokh Singh,zaman Mokhtar Dahari,Korea Jepun ni pasukan prektis jo..Thailand lagi la,tak takut langsung lawan eh.." kata dia lagi.

"Kito tengok kat Asia ni dah la..sekarang team yang bole celen team Eropah ni somuo team sano,Asia Timur.Jopun (Jepun) ,Korea..Liga kito start lagi awal.Diorang punyo J-League tu baru tahun 94 start tapi kito makin menurun,diorang yang naik.."

"Ni lah masalah bilo bola pun nak dipolitikkan...Kito equipment dah cukup baik,padang banyak,development dah ado..tapi bilo sampai aje level atas sekali,kacau..."

"ARGHH!Hang pasaipa sepak lembik sangat ni.." fikir aku sambil menumbuk kereta Proton Persona baru adik ipar aku,tatkala sepakan penalti terakhir Sabre Abu diselamatkan oleh goalkeeper Negeri Sembilan yang kelihatan ketakutan melihat saiz tiang gol yang lebih besar darinya.

Liga Jepun muda berbanding kita tapi lihatlah di mana mereka?

Usia bukan penghalang.Hendak buat betul-betul boleh aje.Cuma bila ada campur tangan politik,segala-galanya jadi huru hara. Kita tak cukup pengalaman?Jepun pun datang Malaysia dulu belajar macam mana nak buat liga professional tapi sekarang ni apa jadi? Berapa lama lagi aku nak kena tengok satu family naik EX5 ni oi? Risau aku tengok.Belajar dah habis khatam dah tapi masih lagi jugak kat takuk tu jugak.

Apa-apa hal pun Man U jugak THE BEST....
.....sebab drop point semalam.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lg best dr tgk arsenal dpt 3 point ek?

Days berkata...

la mantot..kamu org rembau ke..eheheh
senogori la kite.tp adun rembau mmg tak best.palangggg die nye muke huh

aZurEUS berkata...

"Apa-apa hal pun Man U jugak THE BEST....
.....sebab drop point semalam."

Byk2 ayat hg Tot,hat yg ni ak tgh plg best skali,hahahaha.

Siberkop berkata...

Keeper Kedah punya gelagat masa time penalty shoot out tu buat aku was-was. Masa dia amik kick tu pastu miss, aku tgk ekspresi dia mcm dibuat2.

Perasan tak Mantot?

deus X machina berkata...

keeper kedah wat prob lagi..
time lwn selangor lepas 4 bijik
kali ni xmasuk penalti lak
erk888

Tanpa Nama berkata...

hahaha....ptt la ad kemik kat bumper 2...haeenng tmbuk no...