April 04, 2009

Surat Kurang Ajar Kepada Orang Kurang Ajar

Saudara Castro,

Aku tak kesah lah ko sesape pun.Ko ni dari Unit CYber UMNO ke,dari JPM ke,dari MyKMU ke atau kau memang rasa diri kau bagus.

Tapi bile ko cakap pasal "sebab orang cina dan india tu bersatu dengan org melayu sebab duit tu,"...membuatkan aku sangat kecewa dengan pemikiran kau yang sangat dangkal itu.(dangkal=cetek,tak dalam)

kau tak lalui benda tu.kau tak rasa mcm mana diorang rasa.ada ke TV tunjuk samseng tu datang pukul dan polis tengok aje dari atas flyover?

ada diorang cerita pasal kamera reporter kena pecah?
ada,memang ada,tapi diorang laporkan penduduk Bukit Mahkota yang pecahkan.

aku ingat ko intelek sebab ko cakap blog aku bodoh,tapi kalau mcm gini la pemikiran dan hujah yang mampu keluar dari penyokong2 kerajaan,aku rasa aku takdelah sebangang mana pun,at least aku ada gak la point.

Aku ada sebab dan alasan kenapa aku perjuangkan benda ni.untuk kita semua jugak,kau,aku,keluarga,saudara mara,atuk,nenek,rakyat semua dan aku pun mcm korang jugak.aku bukan nye "golongan successful" macam menteri2 yang kau kagumi tu

kau?
kau hanya pandai nak backing kerajaan tanpa kau sedar yang selama ni kau pun terlibat sama dalam isu2 yang aku selalu bising.kau tak sedar ke?semua point yang aku tulis,aku ulang2 tulis benda sama dan semua benda tu melibatkan peringkat KITA,sebab kita sama level,seorang rakyat biasa.

Sebagai seorang rakyat,KAU KENA SEDAR HAK KAU!SEBAB KAU ADA HAK UNTUK DAPAT SEMUA YANG PEMBANGKANG PERJUANGKAN.KO INGAT PEMBANGKANG NI KERJA DIA HANYA NAK JADIKAN ANWAR PM?

Bayangkan Anwar tak pernah kata dia mampu turunkan harga minyak?Kau rasa nak ke kerajaan "bermesyuarat panjang" dan "buat kajian" nak turunkan harga minyak?

Mula-mula aku ingat aku nak berbincang dengan ko elok-elok,sebab ko cakap ko intelek dan ko dah keje,jadi aku assume ko dah matang.tapi kalau itu aje point yang kau mampu bagi,"melayu cina india bersatu sebab duit"...ko janganlah datang lagi melawat.aku tak perlukan golongan intelek macam kau.

kau suruh aku bukak otak aku?
KAU?ENGKAU?

Kau yang patut buang dulu semua sampah sarap propaganda dari kepala ko dan jangan fikir pasal kerajaan.fikirlah pasal kau,bakal bini kau,bakal anak kau dan kehidupan2 kau yang akan datang.cubelah tanya2 member2 ko yang dah kawin tu (kalau ada),mcm mana diorang survive kat Malaysia ni.Nampak tak aku gunakan perkataan SURVIVE tu.

kalau kau nampak ada satu family naik motor sambil dukung anak-anak,ko cube tahan dia dan tanya,"Pakcik,kenapa pakcik tak beli kereta Proton?bukan ke proton tu kereta rakyat?Kenapa tak naik teksi je pakcik?Bukan ke lagi selamat naik teksi?"

ko dah membuktikan dekat aku blog-blog penyokong kerajaan takde satu pun yang boleh pakai,sebab ko tak bagi contoh langsung bila aku mintak.sebab selalunya penyokong-penyokonh Kerajaan memang takde point,asyik2 Al Juburi,asyik2 Hadi Awang gaduh ngan Nik Aziz,asyik2 DAP kurang ajar.Cuba la bagi point yang berfaedah sikit nak dibincangkan.

ko ingat aku suka cakap benda2 camni?janganlah nak kata orang tu bodoh suka hati.Aku tau KO HEBAT GILA sebab ko mengaku ko hanya sentuh surface aje hujah2 ko ni,fikiran ko sangat2 mendalam,tak masuk detail lagi.takpelah,aku masih menunggu bila masa ko nak sentuh surface tu sebab pada aku,kau takde point.Yang aku paling tak faham,ko masih BOLEH BERLAGAK walaupun sebenarnya KAU MEMANG TAKDE BENDA BERNAS LANGSUNG NAK DICAKAPKAN.Baik kau diam je dan pegi baca blog2 INTELEKTUAL GILA KAU.

selamat malam
ciow!


Komen saudara Castro -

CASTRO ko bagi statement pakai otak juagk bole? aku bagi on the surface je..belum lagi detail. takut ko x termampu nak ikut sebab fikiran ko tu cetek

CASTRO pasal tol g.saga..korang x nmpk ke yg cina and india unite dgn malay pasal apa? xke pasal duit? buta ke apa..it is true kerajaan dpt konsesi..

CASTRO tapi duit tu kerajaan pakai utk apa x pkir ke? buka mata la! jgn jadi buta..

CASTRO kalau kene keluar x bole guna teksi? tumpang kawan? aku pengguna public transport kalau korang nak tahu,so far so good xde maslah

...dan banyak lagi komen2 intelektual daripada bakal Sasterawan Negara,Saudara Castro yang telah hilang luput ditelan zaman.Ruginya rasa komen2 bernas hilang begitu saja.

65 ulasan:

EQUILIBRIUM berkata...

mantot,

citer pasal duit ni teringat cakap kawan aku. dia tanya sbb apa rakyat tolak amno di selangor? sedangkan selangor negeri paling maju.

aku jawab senang je. bukan semua rakyat mahukan pembangunan fizikal semata2. apa yg aku maksudkan selain pembangunan fizikal tu hanya rakyat yg matang saja tahu.

kita mahu kerajaan yg bersih telus. rakyat keseluruhan diutamakan. bukan hanya darp parti mereka sahaja. banyak lagi kalau nak senaraikan.

kucai berkata...

aku rasa la budak castro nie mentah la..
pikiaq x gna otak..pkai pala lutut pa..
asruh dia amik pala lutut dia ltak kt kpala..bru dia bleh bgi statement detail2..xler kt surface ja..

Castrol GTX berkata...

bagi statement on the surface kepala hotak die.. suruh die prove a point benda on the surface yang die cakap tu..

elok ko abaikan aje si castro tu.. castro pun ntah die kenal ke tak. bangang

Mantot berkata...

aku takut gak kalau rupenye dia fidel castro

Miss Taeyong berkata...

bangga seh encik castro dpt entry khas utk dia. plg xbleh blah bila dia tnye kenapa x guna public transport atau kongsi kereta. well, kalau dia ni saja nak dpt perhatian, i say, well done la. siap deserve satu entry tu beb.

well, kita tunggu je la blog en castro ni. pasti bernas. xde dah aku nak baca Cursing Malay ni. hahaha...

to en castro:
just bcoz kita baca blog org tu, x semestinya kita patut agree dgn dia. apa yg boleh diterima pakai atau rasa 'bernas' (lol), ko terima la. bullshit lain, ko buat xtau sudah. ini ruangan dia, suka ati dia la nak tulis apa pun. xpayah la provoke. or worse nak mengata blog ni bodo ke apa ke. biar la dia kutuk kerajaan, at least aku boleh gelak. drp dia buat diari sehari dlm hidup mantot. seriously x boleh blah!

PKKM Perak berkata...

org kampong ngn org bandar pencacai je yg still lagi rela ditipu dan di'kencing' puak2 ha**mjadah nih...kalu telus, amanah, pentingkan rakyat, jalankan hukum agama, perintah ngn adil n saksama...aku berani bet xde sekor pon makhluk kt msia ni yg saje nk jadi gila menentang kerajaan yg amal dasar camtu...kecuali la puak jenis hati itam legam penoh karat dengki jahiliah

Xs berkata...

senang cita la kan, 2-2 kurang ajar. haha. Kejap lagi nk g baring tgh jalan la tu, block keta Castro. Takpun g bakar bendera ke. Buat demo ke time weekend, kasik sesak sket jalan. Lepak rumah pun bosan ye tak.

Tanpa Nama berkata...

org kata itu bodo sombong...ckp pandai.

M berkata...

weh castro! ko mmg watt aku paneh..ade ke ko kate public transport kat mesia ni takder problem? ko da gile ke?nampak sgt ko ni penipo..weh..kalo ko tak penah naek ckp je laa..buduh punye lembu.

mantul berkata...

"org kampong ngn org bandar pencacai je yg still lagi rela ditipu dan di'kencing' puak2 ha**mjadah nih"..sume org pun asl kg gak brader, dan tak sume org mcm yg lu cakap! pakai otak sket..

milo boyd berkata...

korang gaduh2..yang atas tepuk tangan + lepa tangan kaut duit..hentikan la..malu aku tgh melayu gaduh..

*memang benar-benar melayu suka mendayu-dayu..(nyanyi lagu efek rumah kaca)

a w e n g berkata...

Baru nak layan debate dah senyap.. dem.
hahah tot, mana ada hilang luput zaman da comments kat shoutout box lu. Gw 'next' ade je. (tatau la kalo ko mmg da tau tapi malas nak layan ke).Haa nih aku effort sket tolong paste tuk ko si castrate(castro) nye posts from 1st to the one before yg ade dlm post ko.

-----------------------------------
Castro's posts:

CASTRO "dont shut your eyes to the obvious..kalau bukan pasal kerajaan sekarang, ko x kan dpt tulis pun blog bodo ni.."

CASTRO "no good piece of ****..hanya pandai nak condemn org.. x bersyukur..mesti nak lebih in anything"

CASTRO "bole saja, provided that ko kurangkan masa baca blog2 yg mcm ni and jgn just percaya ape diorang ckp, blog2 mcm ni mostly pembankang yg bnyk tulis.."

CASTRO "nature pembangkang..ape yg kerajaan buat..sume dibangkang :)"

CASTRO "jgn buang masa cari salah orang, cube cari salah sendiri dulu. pikir kan..knape ko bukan kat tempat2 org yg succesful mcm menteri2 ni."

CASTRO "x perlu untuk saya bagi mana2 blog pro-kerajaan..bole cari sendri..ada bnyk."

CASTRO "kalau pembangkang bawa haluan betul xde masalah..mcm mana nak betul kan org kalau diri sndri x betul?"

CASTRO "ape yang korang cuba nak achieve dgn bersatu dgn bangsa lain? a liberal malaysia perhaps?"

CASTRO "mcm ni mantot..aku x rasa pun ade blog yg bagus selain chedet..so juz wait for my blog..and kita bole tukar2 pandangan?"

CASTRO "bukan anging..tapi sedih dgn haluan yg ko cube bwk ni"

CASTRO "sarcasm perhaps? hahah..broaden up ur thinking bro."

CASTRO "r u saying that the people is the government? than y d hell do we have a government in d 1st place?"

CASTRO "betul..mesti pentingkan rakyat..tapi x semestinya turut semua kehendak rakyat."

CASTRO "true enough..pembangkang act as apressure group..tapi kenapa kena bangkang semua benda?"

CASTRO "duit cukai tu pegi mana bro? bukan ke rakyat jugak? kerajaan nak sediakan jala,hospital etc sume pakai duit apa?"

CASTRO "saya x cakap duit tu bnyk..tax yg dikenakan adalah one of the sources of the gov income, awak suggest kerajaan tanggung semua 100%?"

CASTRO "memang bole tnaggung 100%..tapi yg teruk nya adalah rakyat jugak..no development sebab duit semua dah buat jalan xde tol untuk senangkan rakyat.."

CASTRO "jadi awak x pkir ke kita sebagai rakyat perlu tanggung sikit beban ni? mcm mana pusing skali pun at d end of d day...kita juagk yg dpt benefits."

CASTRO "awak paksa kerajaan bagi macam2..kerajaan "paksa" awak byr tol yg x seberapa awak marah? minyak dah turun rebate still jalan mcm biasa.."

CASTRO "guna la duit rebate utk byr tol, x pun naik motor, kurangkan jam..cube pikir..kenapa jam makin lama makin teruk..bukan ke sebab kenderaan bertambah?"

CASTRO "mcm mana bole bertambah kalau ekonomi x bagus? mcm mana rakyat bole afford beli kereta? mesti sebab taraf hidup makin naik kan."

CASTRO "to anon: kalau xde beza jalan biasa dan tol..kenapa pergi lalu tol juga? end result is the same kan"

CASTRO "betol..tapi awak pergi kerja bawa keluarga? cuba perhati kalau dlm jam tu..80% satu orang satu kereta..perlu ke mcm tu? kenapa x guna p.transport?"

CASTRO "atau kongsi kereta? rakyat xnak berubah kerajaan dipersalah?"

-----------------------------------


dari writing mamat nih, agak clear dia nih kerja in the govt sector. Baru masuk kerja perhaps, rentetan ala2 fresh grad yg termakan cili keran terasa effort mantap dia bekerja dgn kerajaan dicabar. lol.
Teruskan weyh debate. Gw nak bace lebih insights.

Mantot berkata...

bro,thanks!semangat siot ko.mentang2 duduk australia

Xs berkata...

Jangan di tanya apa yg negara bole beri pada anda, tanya apa yg anda bole beri pada negara. Sy keje private, bukan govt ok. Sy percaya 90% yg dok 'bunyi'lebih ni, PTPTN pun tak start byr lagi, betul tak?? Kalau ade pun RM50, itu pun tahun lepas. Jadilah seorang yg pandai bersyukur, jgn tau condemn sahaja. Belajar la tengok org yg kurang drpd kita, jangan tengok org ya lebih pada kita, sampai bila pun takkan puas.

RhyZe berkata...

seb baek ai tergolong dalam 10% tu... hehehe

tuan wujian berkata...

tanggung jawab kerajaan adalah untuk pembangunan negara dan pembangunan rakyat...dan aku ulang tu TANGGUNGJAWAB....
-bukannye sebelum pilihanraya kempen sana sini pastu, bagi projek mee segera sikit, abis pilihan raya seme ilang..
-bukannya guna projek projek pembangunan ni untuk ugut rakyat.
-pastu ungkit sana sini cakap rakyat tak kenang jasa kerajaan la, rakyat tak berterima kasih la...itu tanggungjawab sebuah kerajaan la mangkuk (castro dan penjilat2 menteri), kalau pembangkang dapat bentuk kerajaan maknenye dia punya tanggungjawab pulak untuk penuhi keperluan asas rakyat...
-yang dok jilat sangat pak menteri ni apasal, yang aku paham sepatutnya diorang keje untuk rakyat bukan jadik satu macam punya angkuh bongkak bila berdepan dengan rakyat...(aku paling hangin kalau tengah tengah jalan jem, menteri nak lalu kene buka jalan pulak untuk dia...lepas tu dia dah blah jalan bertambah jadik lagi jem...f*** la..)kemudian bila nak pancing undi tau pulak rendah diri,dekat pada rakyat...

- rakyat malaysia disuruh cuti cuti malaysia aje, tapi pak menteri seme makan angin oversea...disneygate la europe la...pastu guna alasan lawatan sambil belajar, belajor teknik agriclture la, administration la, sistem tali air la....

----------------------------------

CASTRO said "jgn buang masa cari salah orang, cube cari salah sendiri dulu. pikir kan..knape ko bukan kat tempat2 org yg succesful mcm menteri2 ni."

yeah! mmg succesful habis, banyak menteri yang takat diploma sastera je...ada yang level form six pon ada..(no offence pada reader lain) dan yang paling succesful bila jadik MP sebab bapak meninggal...hahah

membe aku succesful sbb bukak kompeni komputer zam zam alakazam, pastu dengan takde track record bole dapat tender juta juta bekal komputer kat sekolah rendah untuk projek PPSMI ni...komputer harga 3 ribu lebih quote sampai nak dekat 7 ribu....memang successful...
bila aku tanya "mcam mana ko menang tender besar ni"...dia cakap aku ketua pemuda umno bahagian ...konfem bole dapat punye, aku bukak kompeni ni sbb dapt tau bole menang tender la....
-aku cuma mampu geleng kepala je ....
-kesian duit rakyat kene sapu tanpa justifikasi harga yang betul...
-kesian bebudak sekolah dapat laptop basic yang harga dia mcam laptop high en..
-kesian orang melayu (murid murid)kene tipu dengan melayu oleh parti melayu sendiri...

Mantot berkata...

kalau kerajaan kita fair sangat,kenapa kelantan dan terengganu (satu masa dulu) tak dapat bantuan kewangan kerajaan pusat?

kenapa bila terengganu jatuh kat BN balik,barulah ada wang ehsan royalti minyak tu bagi kat kerajaan terengganu?barulah ada projek highway apa tah nama dia dari KL ke terengganu tu.

adakah negeri2 bawah pembangkang bukan bawah malaysia?

Tanpa Nama berkata...

mana castro nih, senyap je...

Che underscore Lee berkata...

bodoh sial Castro nih... dan org2 bodoh lain yg dok jilat bontot kerajaan..

aku rasa diorg ni kalau bukan unit cyber umno, mesti baru lepas keluar BTN.. komfem kena brainwash sakan2 dlm tu.. bodoh!

Blogger berkata...

Aku kool jek sampai la aku tau encik castro cakap macam nih:

"kalau kene keluar x bole guna teksi? tumpang kawan? aku pengguna public transport kalau korang nak tahu,so far so good xde maslah"


Kepala ANU ko!

Mantot berkata...

aku pun memula nak cool gak,layan je dulu,tapi bile si castro ni keluar statement2 bangang,membuatkan aku rasa bangang layan orang bangang.

lalu aku bengang

a w e n g berkata...

haha tot..aku bnyk free time seyh.. dok ofis pon not much work given. killing time.

DaRk AnGeL berkata...

castro oh castro..
His existance humiliates the people of Malaysia!
Does he has a blog?
mau hentam dia kaw2!

3rdmarch berkata...

kerajaan msia skrg ni xtao lg nak bezakan keperluan asas ngan kepeluan tambahan..keperluan asas 2 wajib dan t/jawab..
setakat sediakan keperluan asas je xyah la nak dibangga..dah memang kewajipan..2 pon blm selesai lg..pas 2 nak sruh rakyat kenang budi..isk3..
pas 2 wujud lak manusia cam si castro ni..memalukan..

Tanpa Nama berkata...

"kerajaan" itu nampak se-ayat je sebenarnya...walhal sebenarnya dalamnya bercampur..org baik dan org jahat...aku tak salahkan kerajaan...aku salahkan org-org jahat yg kt dalam tu...sebab "kerajaan" ni ada division...org sana tak tahu org sini buat apa...lainlah Al-Mulk(kerajaan Allah s.w.t)kelak...korek idung pun Big Boss tau..

Castro berkata...

hello people! im back..hahaha senang betul nak provoke korang ni..baru cuit sikit dah melenting hahahaha.. Ur a bunch of people that is not worth a single cent to this country.. Sore losers! Just because u cant be us u chose to condemn.. korang ckp bnyk la..tapi hakikatnya korang xde ape pun! mantot...please get ur facts right...especially pasal article penipu ko yg cerita pasal lawyer azilah..Dato Zaki bukan pesuruhaya kehakiman..he is a fully competent judge...anyway..thanx mantot ko post article especially utk aku..how sweet of u

Mantot berkata...

haha,masalahnya orang hangin dgn ko bukan sbb ko provoke,tapi sebab ko si bodoh yang berlagak pandai

itu aje.

dan pasal artikel bodoh aku tu..bukak la link ni

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0310&pub=utusan_malaysia&sec=muka_hadapan&pg=mh_02.htm&arc=hive&arc=hive

baca betul2.kalau nak bantuan,aku boleh tolong ko.nampak macam ko tak paham artikel tu.

Mantot berkata...

ko highlight kan la link tu,pegi dekat Edit - Copy.kemudian pastekan dekat address bar,lepas tu tekan ENTER (ENTER butang besar kat keyboard tu)

mane la tau ko tak reti..

aku assume ko percaya dengan Utusan,jadi aku bagi link khas dari UTUSAN sendiri.kalau ko kata artikel tu bodoh,maksudnya Utusan pun bodoh la jugak.

hahaha,aku pun tak paham ape nak jadi dengan ko ni.hidup takde makna.takde pendirian,sekadar reti ikut telunjuk orang.

mungkin skrg aku paham la sikit2,ko dah admit ko orang kerajaan.

SELAMAT MENURUT PERINTAH BRO!KERJA LEKLOK!MALAS AKU LAYAN KO LAGI!

Orang buta hati ni memang susah nak bagi sedar.

Castro berkata...

hahaha..ingat kan ko pandai..rupenye bodo bangang gak..utusan pon salah.. fyi aku pernag serve under Dato Zaki kat Mahkamah Tinggi 4 Shah Alam.. ooo lagi satu..ko tau kenapa diorang tukar hakim? sebab nye si KN Segara tu dah promoted to be the judge kat COA Putrajaya.den aku nak tanya..salah ke ade Hakim lain amek alih? They are competent enough..that's y they are the judge.. jgn nak deny la facts ni..ko sendri pun tau

Castro berkata...

I used to be in the government..not anymore bro..i have a bigger agenda on my own..bigger that any of u can think of..i dont expect u people to understand nor do i intended to make u understand.. (ko paham ke ape aku tulis ni mantot?)

Mantot berkata...

aku takde rasa minat langsung nak tau agenda ko tu.gi lah gebang kat org lain.orang2 asli bole la ko kelentong.

selamat memperjuangkan agenda ko.yang aku tau,kalau satu hari nanti ada keluar berita pasal seorang pemimpin bodoh paksa rakyat naik teksi,aku akan tau itu kau.

dan aku akan pastikan ko jatuh.itu janji aku

Castro berkata...

hahaha..kalau 1 day aku jadi menteri ko pkir ko yg sekadar bole tulis blog ni bole jatuhkan aku ke bro? i dont think so..apesal nak downgrade org asli? diorang tu senang dikelentong ke? ko yg bukan org bukan asli pun ikut telunjuk orang asli yg senang kene kelentong..hahaha what a joke

Tanpa Nama berkata...

utusan pon salah? haha so btol lah memang utusan tuh takleh di percayai..kata gomen yg kontrol..

tapi jangan risau castro..ko punya 'propah' memang kitorang PERCAYAA HABISS!! MAK SUJODDDSSSS!!!!!!!!!

pffft!..

Che underscore Lee berkata...

kitorg melenting bukan sebab diprovoke, sebab ko bodoh sangat wahai Castro!

dan akhirnya ko mengaku Utusan barua kerajaan tu pun salah!

Tanpa Nama berkata...

castro nak jadik menteri????????? waaaaaaaaaaa.... hahahahahahaha.......... waahahahahahaahahaha.......... hahahahahahaha... hikhikhikhik



-layak ke? ntah2 gune kabel-

padin Ace berkata...

bro2 n sis2 skalian yg pro MANTOT n anti CASTRO,jgn dipedulikan ape yg castro ni ckp,motif die satu je,nk tau ade org respon x ngan luahan ati di..4 me die ni juz a sore loner,rock bottom loser in a360' angle..

pedulikan die,as long we noe what is rite n what is wrong,dh kire fair enuff..

eniwei hip2,horey 4 mantot..

p/s;ignorance is BLISS bro..

a w e n g berkata...

castro : "..i dont expect u people to understand nor do i intended to make u understand.."

Bro, its "..nor do i INTEND to make u understand.." not intended. present tense, smart guy!! aparaa.

For someone who is attempting to engage in a civil discussion by talking big and belittling other people, u r Amusingly sounding like a loser urself ma fren.

buruh berkata...

Castro ni pakai perkhidmatan awam kat malaysia.. pastu cakap takde masalah?
hahahahahahahahahahahaha...

Papa Chang berkata...

ade kabel beso la tuh... kalo tak.. takkan resign gomen buat keje sendiri ekekeke.. bleh bercita2 nak jadik menteri... tlg la habaq nama sebenar.. kot2 bleh cek dah jadik exco amenonono ke tidak baru2 nie hahaha...

public transport?? jalan sorang2 bleh la cakap ikut sedap mulut.. take EQ langsung!

Tanpa Nama berkata...

castro is a very funny guy. oh. not to mention. stupid.


klu de jadi menteri, god-forbid, makin ramai la menteri BODOH kat malaysia ni.

ur 'bodohness' is very very very very amusing, wahai castro.

aku syak his bigger agenda is to be a malaysian PM one day.

who would think of that? he claimed it's bigger than any of US can think of

ah blah!

SORELOSER berkata...

Ur a bunch of people that is not worth a single cent to this country.. Sore losers!

====
Correction...THIS COUNTRY IS NOT WORTH A SINGLE CENT TO US...

apis berkata...

aku rasa mantot kita patut doakan kejayaan castro ni, dengan cara tuh bertambah tambah senang la kerajaan korup sekarang ni tumbang...kira kalau dia ni 'nak cuba' jadik menteri macam KJ tu, kita dah bole consider si castro ni macam self distruct button jugak la untuk parti pujaan dia tuh.

ikhlas dari aku yang tidak mencapai tahap yang castro maksudkan...

The Ultimate Sense of Me berkata...

TO SORELOSER SAID
-----------------

U SHOULD LIVE SOMEWHERE IN THE JUNGLE..HAHA.I SUGGEST 'HUTAN SIMPAN KEKAL BELUM'

M berkata...

castro..oh castro..di mana dikau?lalala..

serombong angin berkata...

conclusion aku:

- castro suka byr tol, sbb tol tu dpt kt kerajaan, n dpt tlg rakyat. lagi mahal tol lagi Castro suka, kn Castro? nnt klu ko drive kt highway, tol 1.60 pn, ko byr la lebih eh, alhmdulillah...

- Castro suka naik public transport, e.g naik komuter yg lmbt giler tu, nak lrt yg sarat nak mampos, naik bus yg wangi, n xtau bila smp or bila nak gerak. truskan dgn public transport yg kau puja tu.

- Castro suka bersusah2 demi kerajaan terchinta beliau. bg beliau, xpelah pak2 menteri rembat 10juta, kt dpt rasa 10rnggit pun ok dah.

- castro suka dgn harga kereta yg tax berganda2. yg menanggung susah, rakyat. yg senang adalah pemegang2 AP yg bolot/monopoli, hnya sbb dpt keistimewaan dpd pak2 menteri. aku rs smp tua la ko pakai public transport wahai Castro.

...pesan aku satu je Castro, hidup kt ni x lama pun. dunia ni ujian dpd Allah je, x kekal mane pun. Hadis pernah sbut, "klu la dunia ni berharga disisi Allah hatta seberat sebelah sayap nyamuk sekali pun, nescaya golongan kafirun xkn dpt merasa nikmat hatta seteguk air"....

...pesan ayah aku, hebat mana pun kita ni, jalan tu pandangla kebawah, jgn dongak atas (bermegah). sbb takut nnt tersepak batu, jatuh rebah bergulimpangan, diri sendiri gak yg malu...

Tanpa Nama berkata...

mimpi castro nak jadi menteri... dahsyat... wahlauway. hello wake up lah nak mimpi konon... pijak muka hang baru tau... puih...

kuroneko berkata...

"...pesan aku satu je Castro, hidup kt ni x lama pun. dunia ni ujian dpd Allah je, x kekal mane pun. Hadis pernah sbut, "klu la dunia ni berharga disisi Allah hatta seberat sebelah sayap nyamuk sekali pun, nescaya golongan kafirun xkn dpt merasa nikmat hatta seteguk air"....

...pesan ayah aku, hebat mana pun kita ni, jalan tu pandangla kebawah, jgn dongak atas (bermegah). sbb takut nnt tersepak batu, jatuh rebah bergulimpangan, diri sendiri gak yg malu..."

aku suke ini...thank u...

::amoimaniac:: berkata...

dr cre ckp,nmpk sgt da 'sedap' kne sogok..xkmne pon kipas2 bontot kerajaan nih..

kidA berkata...

Wahai sedara castro,

u are so funny. u said u provoke sikit je diorang dah melenting? it seems mantot's articles got on your nerves so it provokes u to provoke them back? and u claim victory by that? sorry bro, u talk yourself up without any facts and full of fictions it's too good to be true.

u have a bigger agenda? and declare bigger than anyone of us can think of? talk is cheap bro. we really like to see facts. it's like a virgin claiming he's good in bed.

u trash these people for not `bersyukur` enough? well, i believe everyone bersyukur, it's just about improvements. and being self critical is one way to do just that. u said public transport is good enough. well, a few months back, Pak Lah went for an LRT ride and declared `NOT SATISFIED`. he promised changes. voila! nothing whatsoever. period. your ex-pm not satisfied and u (with a bigger agenda i might add) declare fully satisfied?

have u ever compare our public transport with singapore, london, paris, barcelona or amsterdam? don't get into talks of these 3rd world country thingy coz u can only improve by competing with the best. i believe u might not even been to those places before, or u just compare with Gabon, Sierra Leon, or Bolivia just to have that feel good feeling.

or maybe it's just u that wants to have that feel good feeling all the time. u go trashing other people's opinion and laugh at them for voicing their rights? well, they don't have `a bigger agenda`, unlike u. so u ridicule people then hide behind your agenda thingy?

and please don't talk about bloggers being cowards for criticisms, bitchings etc etc. malaysian media are all government puppets. where is the channel for these people to voice their opinion? by the way, i find it so funny u ridicule mantot about the utusan thingy then declared your beloved utusan made a mistake.

take care and good luck with your `bigger agenda` bro. i believe in people with delusions of grandeur, just like you.

nik berkata...

alo castro, apsal sampah sangat?
komen le sikit...
takkan dah jadi makin bodoh kot sampai tak reti menaip dah?
stupid human being...

Mantot berkata...

i am afraid he wont understand what's the meaning of "delusions of grandeur"...

thanks for the good explanations.big fans of Radiohead maybe?

skynet berkata...

CASTRO said "pasal tol g.saga..korang x nmpk ke yg cina and india unite dgn malay pasal apa? xke pasal duit? buta ke apa..it is true kerajaan dpt konsesi.."

aku berminat pada ayat - it is true kerajaan dpt konsesi.."

kepada keng kawan semua, aku rasa budak castro ni masih budak lagi la..tak pun bebudak abis sekolah baru lepas PLKN...kire macam budak baru naik yang layan utusan dengan tv3...sbb kalau cakap dah keje gomen la, keje kat JPM la bisnes la nampak mcam kencing je...maksud konsesi pon tak tau... setau aku kerajaan tak dapat konsesi tol ni tapi kerajaan konsesikan tol pada syarikat syarikat tertentu ada la.(syarikat kroni untuk lebih tepat dan disertai dengan perjanjian yang membebankan rakyat+perjanjian merugikan negara tapi menguntungkan phak phak tertentu)..

Tanpa Nama berkata...

CKP SEDAP GUNA P.TRANSPORT..KO LUM KAWIN LEH LER KO CKP..CUNBA DH KAWIN ANAK 4..PASTU G SHOPPING BARANG DAPUR..TAKYAH LER SHOPPING BJ2 NI..PASTU KO NAIK P.TRANSPORT..DGN NAK JG ANAK KO LG..PASTU NAK BAWAK BRG LAGI..
LAIN KALI KALAU NK BERCKP TU TGOK KEADAANLAH CASTRO..AKU TIME BUJANG MMG GUNA P.TRANSPORT..DAH KAWIN..CAMNER...POYO LAH..PASTU DGN PENUH UMAT2 MANUSIA DLM TU..SILAP2 ANAK KEMANA BRG PUN KEMANA..FIKIR LAH SIKIT..KO KAN EDUCATE PUNYA ORG!!!!!

Tanpa Nama berkata...

sedap nyer guna duit rebate..utk bayar tol,minyak...abih tu anak bini kat rumah takyah makan..nak bayar hutang lagi..aku panas lak baca si castro punya ha*** ja*** ni..geeram aku...

Tanpa Nama berkata...

nak tumpang kawan..kalau kawan bujang leh ler..kalau dah kawin anak 5 6 camner...naik motor elak kesesakan..ok time g keja jerlah..abih tu ko tak reti2 bawak anak2 ko berjalan...poyo sepoyo manusia la castro ni...fikir ler keaddan orn lain..bukan fikir pasal ko jer...bukan ko sorang jer hidup kat malaysia ni

barret berkata...

Castro said...
I used to be in the government..not anymore bro..i have a bigger agenda on my own..bigger that any of u can think of..i dont expect u people to understand nor do i intended to make u understand.. (ko paham ke ape aku tulis ni mantot?)

April 6, 2009 3:24:00 AM MYT


Aloo Castro… mau jadik menteri ka? Lu punya English macam taik pun ada hati ka? Tapi gua rasa OK punya, pasal ramai Pak Menteri Kerajaan yang lu kagumi sangat tu English mereka pun tahap haprak macam lu jugak..hehe.. bro..bro.. konon.Deyy Castro jalan daaa….. malu la Castro oii!!!!

Master Yoda berkata...

Sabor ye sume...

Lek dan bertenang...

CASTRO, bg hujah dan bukti (gmbo ke, statistik ke ape ke) klu ade

Tuan MANTOT, kool bro....relak...

Mantot berkata...

haha,
aku cool je.

cume agak frust aa berdebat dengan org yang tak backup apa yang dia cakap..tulis ikut sedap mulut,tak sedar realiti dunia macam mana

bila terkena kat batang hidung sendiri,masa tu barulah nak tersedar.takkan nak tunggu sampai terkena.

CASRTO berkata...

hi.. saya hensem

Tanpa Nama berkata...

Castro ni mamat btn ke?
macam orang sakit otak je
ahahahahahahaha

Che underscore Lee berkata...

as i said.. aku rasa dia ni barua2 kerajaan kat BTN or baru lepas keluar BTN.. baru lepas kena brainwash suruh jilat bontot kerajaan

Tanpa Nama berkata...

gua setuju dengan lu Che_Lee


This dumbass Castro had an untight screw in his sick brain (what we call as BTN's Syndrome Sickness)

Tanpa Nama berkata...

ler si castro perasan bagus...setakat nak tulis "hi,saya hensem"....
hem
hem
hem
memang poyo
hahahahahahahah

Tanpa Nama berkata...

A united progressive incorruptible group of Malay is definitely going to propel this country to greater heights because they are the majority but never united under AMENO. I'll be more than happy if the people here in this blogsite (except for a few like X and castro) are united to bring Malaysia to glory.

Mahafiraun suka mengkritik Singapura tetapi cuba perhatikan setiap langkah yang dijalankan olehnya. Tidakkah kesemuanya menyerupai segala langkah yang dijalankan oleh Lee Kwan Yew?

Tanpa Nama berkata...

aku rase castro ni bengap sikit kot..
aku tak stuju isu punlik transpot..kalo stakat die duduk kat kg abru ofis kat klcc (contoh la,maksud kau kalo dok ygh banda kl n gerak pon area2 tu bole la) bole r die nak belagak tade masalh gune public transport..cube ko dok solok2..yg bas pon tak lalu depan uma ko..yg nak tggu bas 2jam skali..ngn kawasan tempat tggu bas yg horor..