April 21, 2009

Ampun Tuanku Sembah Derhaka,Patik Sedikit Ghairah Malam Ini


Patik hanya cuba nak bertanya;

Apakah kelayakan sebenar untuk mendapatkan pangkat-pangkat di Malaysia ni?Adakah perlu patik suka berposing di tepi swimming pool,sambil menayangkan dada patik ini?Atau perlu patik berlakon dalam filem-filem yang biasanya tak ada isi,tak ada moral,sekadar hiburan kosong?

Apa lagi yang patik perlu lakukan?

Pada pendapat patik,anugerah Ahli Mangku Negara adalah satu penghormatan kepada sesiapa yang mendapat darjah kebesaran itu,tapi patik masih tertanya-tanya,kenapa Zahida Rafik?Kenapa Noryn Aziz?

Patik masih tak faham.Apa lagi yang perlu dilakukan?

Ramai lagi doktor2 yang berjasa menyelamatkan orang ramai yang lebih layak.Polis-polis yang membanteras jenayah pun kalau diikutkan layak jugak.Anggota-anggota FRU pun pada hemat patik ni lebih besar pengorbanan mereka.Belum kira lagi cikgu-cikgu sekolah yang mendidik anak-anak murid dengan bersusah payah.



Tapi,Zahida Rafik?
ZAHIDA RAFIK?
ZAHIDA RAFIK?


Patik sembah derhaka.Mintak maaf patik sedikit emosional.Izinkan patik berbaring dan menonton "Senario The Movie" kerana dalam filem itu Zahida Rafik kelihatan sangat2 mengghairahkan dengan pakaian jururawatnya.

Apa yang perlu dicensoredkan dalam gambar tu wahai Zahida Rafik AMN?
Link Kepada Berita Rasmi

28 ulasan:

austenite berkata...

Tot, aku nak komen, tapi aku takut kena jel 3 tahun....
jd aku senyap je la...
kau pikirla sendiri...

sKywAlkeR berkata...

Aku baru je tau psl Sembah derhaka ni semalam..Ko lg cpt dpt berita ye abg tot..:)

Tanpa Nama berkata...

dah makin pelik la malaysia ni...aku ingat mau lari keliling klcc pakai seluar dalam je la....mana tau bole dapat pingat PJK ke, pingat gagah berani ke...

bloodytiramisu berkata...

memula pasal shah rukh khan pastu pasal ni lak..tah kenaper aku pn tak tau...
nampaknya msia sedang menuju ke arah hedoisme..bertuhankan hiburan..
nauzubillah

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

Aku pon setuju pandangan sinis si anonymous 8:13 tue..

Dah byk sgt kot pingat...Tu yg kasi hantam saja bg kat sesape yg patut.

Kah kah kah

fazleephixel berkata...

bro anonymoues 8:13, tu bukan gagah berani, tapi gagah berahi... :)

Tanpa Nama berkata...

statement ko bhya r..

Tanpa Nama berkata...

mengarut!!!

kucai berkata...

tot...
aku tau hang btoi tot..
tpi bahaya dol kasitau terang2..
hang bkan xtau dlam bloq hang nie bapa bnyak pnya tali barut..
aku tkut jdi pa2 ja lpas nie..

aku tau..
nk kta kt sultan kang kena jel..
tpi kalu x kata dia bt benda slah..
bt benda yg lngsung x logik..

aku tamau komen dah tot..
bahaya dol..
lu piki la sindri .......

fahmi berkata...

assalamualaikum... tkjut dgr dorang nih dpt AMN... atas kriteria ape? terima kasih atas informasi ini

M berkata...

halamak..aku pung nak komen gak..tapi takot masuk jel gak arr..isk2..nape aku rase dah tak penting dah anugerah2 sebegitu..dah takder value..sumer org pun bole dapat..senang2 je..dah tak unik..Ampun Tuanku!

p/s: mesej dari Encik Obama
Yes We can

Mantot berkata...

aku tau bahaya.

tapi cube fikir la,kalau masyarakat kita menghargai orang2 macam ni skrg ni,maknanya kita dah jadikan diorang ni mcm tokoh masyarakat...

takkan le masyarakat kita ni akhlak dengan mentaliti serendah tu..

sedih aku dengar.marah pun ade gak

Obefiend berkata...

dia ni ikut sultan kehuluq kehilir.. the least he can do is give her an AMN

ahli menggoda negara

yo oh oh!

Tanpa Nama berkata...

welcome to "lawak bodo" malaysia, in bolehland semua ok...

Tanpa Nama berkata...

aku suka zahida rafik sebab jamban dia besar.Amat Menaik Nafsu (A.M.N)

Sarah berkata...

Tak baca kat sini, saya pun tak tahu. AMN ni bukan calang-calang penghargaan. Maknanya ada satu sumbangan jelas yang boleh memberi manfaat kepada ramai. Dan tanggungjawab penerima pun bukan setakat di situ je. Lepas dah dapat anugerah tu pun, mereka bertanggung jawab untuk teruskan sumbangan mereka tu. Tu sebab 'pemangku' namanya. Tapi kalau kriterianya pun entah apa-apa, macam mana orang nak hormat dan dapat faedah daripada apa yang dia dapat.

Saya faham risiko yang Mantot tanggung sebab tulis entri ni. Tapi kalau sebagai rakyat semuanya diiayakan je dan mereka ni diterima sebagai tokoh, apa nak jadi dengan masyarakat kita ni? Takkan semuanya nak angguk je kan. Yang tak betul tu, apa salahnya ditegur dan difikirkan bersama. Hmm. Thanks Mantot sebab bagitau kat sini.

paloi bin mulau berkata...

kalau nak ikut le yg lebih layak:

1. cikgu2/ustaz2 dan pensyarah2 yg berpuluh2 tahun mengajar dgn ikhlas

2. ketua2 jabatan kerajaan yg berpuluh2 tahun memberi khidmat kepada masyarakat

3. lu pikir le sendiri muahahahhaa

Obefiend berkata...

@paloi

kalau lecturer buat keje ikhlas dia kena SACK macam Lecturer Nur dari Universiti Islam Malaysia

Jebat berkata...

baik bagi kt Sapok Biki tu, jangan pandang rendah org yg dapat medal beb.. bukan calang orang..

ini..aduhh..malu seh!

DaRk AnGeL berkata...

shah rukh khan? now zahida rafiq?
noryn aziz lak? giler apa!
takpe tot.. watever u say, u got my support..
tak takut tulis menda yg betol.

Mantot berkata...

aku rasa ramai lepas ni yang akan berfikir "Huh,takde la teruk sangat sebenarnya Shah Rukh Khan dapat Datuk.At least dia ada gak promote Malaysia dalam filem dia.."

psl lecturer UIA tu,amende lak tu?ada keluar paper ke?

bai berkata...

Kalu mcm 2 aku pun layak dpt AMN..

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dgn nko, tot...apelah si zahida dan si noryn buat sampai dpt AMN? Nak kate famous sangat pun idak, nak kate ade sumbangan utk negare pun....sumbangan mendedahkan aurat adela...Agaknye itu kot yg menjadi kriteria nak dpt pingat dari sultan skrg ni kot? Bukak sana, bukak sini...senang2 pingat AMN dlm tangan.
Tp...memetik kate2 kawan aku...semue ni dunie belake. Bile dah mati, nko tak bawak pun pingat tu masuk kubur. Cume amal ibadat saje le yg dpt selamatkan kite mase tu....

Tanpa Nama berkata...

mungkin penilaian mereka berbeza dengan korang semua. korang pun taktau apa yg zahida ni buat kan?

pada aku kalau penilaian atas dasar dia sebagai pelakon memang penilaian yg tak cerdik.
mungkin ini kuasa mutlak pemberi pingat, tapi kena la ingat setiap sultan adalah ketua agama. macam ni ka penilaiannya?

Tanpa Nama berkata...

sampah gile sultan selangor nih...
AMN tu da la bukan calang org nak dapat...
tapi kalo da zahida rafiq ngan noryn aziz pun dapat...
mmg sampah le pingat AMN tuh...

buat teman tanik kot??
heh...

Sepol Utusan berkata...

bkn takat teman tanik teman BJ pon ye, owh adekah hamba akn di jel juga?

Tanpa Nama berkata...

patutlah bila opis aku suh buat solat hajat utk sultan selangor yg ada masalah kesihatan...aku xde nafsu pulak nak join..

Oh tuanku..mintalah doa kepada penerima2 pingat tuanku...

Hamba pacal yang hina, tidak layak mendoakan tuaku...

Tanpa Nama berkata...

kalu michael jackson org malaysia aku rasa dia sure dapat Tun punya..pasal tu org berebut2 nk jadi artis...koman2 dah tua nanti dapatla pangkat Dato....kalu jadi Doktor ke,ada phd ke ape2 ke..lum tentu leh dapat Dato..