April 02, 2009

10:00am Tomorrow - The Malaysian Hour


Pembaca-Pembaca sekalian,

Seperti yang sudah sedia maklum.upcara angkat sumpah pelantikan PM Malaysia yang baru akan berlangsung esok pada jam 10:00 pagi.Marilah kita semua pada pukul 10 pagi esok sama-sama berdoa,meminta kepada Tuhan;tidak kiralah apa agama anda agar Dia dapat memberikan sedikit pertolongan dan petunjuk yang tiada siapa yang lebih besar melainkan Dia,juga supaya keadilan dapat ditegakkan.

Ini sajalah yang kita mampu lakukan kerana perjuangan ini sebenarnya adalah satu perjuangan yang sangat payah dan sengsara.Kita tidak mampu melawan kuasa-kuasa yang mengawal negara ini dan masalahnya,dia adalah seorang suspek kes bunuh yang kita tidak tahu penyelesaiannya lagi.Mahukah kita seorang pemimpin yang bakal memimpin kita mempunyai sejarah seburuk ini yang tidak terjawab?Adalah menjadi satu kesalahan kepada kita jika kita membiarkan dan redha pemimpin sebegini.Walaupun menegakkan keadilan berada di luar kuasa kita,kita masih punya hak untuk meminta daripada Tuhan dan ini adalah waktu yang sangat sesuai untuk meminta petunjuk daripada kuasa Tuhan.

Mereka boleh rantai badan kita,mereka tak dapat rantai hati kita.
Hanya untuk sejenak,marilah kita sama-sama meminta esok hari.

Dear readers,

As you all know,the ceremony to officiate the appointment of the new Malaysia's PM will be held tomorrow at 10 o'clock in the morning.Lets all of us pray at 10:oo am tomorrow;no matter what is your religion,just pray to your God;so that He will show us that nobody is above Him and give us some guidance so that justice can be served.


The least that we can do is pray for now because the fight is actually out of our hands We are not capable to fight the might of the tyrant that is a suspected killer by most of us,do we want somebody with this kind of suspected tainted history to be our leader?It is a sin for all of us if we didn't even try to object somebody like this.If we are not capable of updhelding justice,it is still our right to ask for help from our God and this is a proper time for us to call for guidance from the power above.


They can chain our bodies,they can never chain our spirit.

Just for a moment,let's all pray tomorrow for help.

12 ulasan:

mantul berkata...

Ya ALLAH, selamatkan negaraku Malaysia, bangsaku dan agamaku..amin!

Tanpa Nama berkata...

bersyukur dengan semua yang berlaku. ada pengajaran dari semua ini. lagi cepat naik, lagi cepat jatuh.
bagaimana untuk wakili negara untuk dunia. semua orang dah tau. cerita akan terus berkisah. mulut akan terus bermadah.

Biar semua orang tau. Biar satu dunia tahu. Bahawa rupa rupanya Melayu itu yang berbudaya dan bersopan santun, merupakan bangsa yang penuh dengan gila kuasa, tak sedar diri dan tamak haloba.

Jangan cerita tentang berbudi bahasa kerana kita setakat sedap kan hati.

najib tun razak berkata...

ha ha ha!! wa sudah berkuaser sekarang. lu orng smua nnt wa pijak2 sampai jadi lempeng! muahahahahahaha.

Najib bukan Razak berkata...

Err.. aku cube teka ape akan berlaku pada tahun ini:
A) DSAI didapati bersalah meliwat Seipul.. hukum penjara maksimium 20 tahun.
B) Kjaan baru Perak sah

Hmmm.. ntahla

najib tun razak berkata...

betul. mmg wa akan buat itu smua. tp satu lu lupa. wa punya altantuya kes kasi tutup la. sapa korek balik mati woo.

Tanpa Nama berkata...

salam...rasa nya bg jer la peluang dulu..every1 needs a chance to prove themselves..jd kte sbg rakyat bg jer la peluang dulu..kalo xok next election kte sokong yg lain plak!!keh3..kuasa kt tgn kte tp kalo ckp jer tp xg mengundi sm jer la hasil nyer..xpyh la kte doakan yg buruk2 berlaku,kalo doakan,nasib kte jugak tu,tempiasnya psti terkena..yg pntg kte bersatu..semoga die benar2 insaf skranya apa yg d war2 itu betul,dan semoga die mahu berjuang dgn ikhlas..yg lain2 kte serahkan pd ALLAH..amin...

YOUNG GENERATION

apis berkata...

macam mana nak bagi peluang...sedangkan si bijan ni sendiri tak nak amik peluang bersihkan diri dia di mahkamah dari segala tuduhan berat atasnya.. kalau tuduhan tu salah dan tak benar saman je la...masuk mahkamah, kalau RPK punya SD tu fitnah saman je dia...kenapa guna ISA pulak atas RPK, kenapa rampas komputer dia....tu salah satu contoh, banyak lagi bende yang najib perlu bagi peluang pada diri dia untuk bersihkan nama dia sebagai PM... bukan rakyat je yang kene bagi peluang pada dia...

sinar_islami berkata...

slmt sudah dia mengangkat sumpah..
apa agaknya akan terjadi..
just wait n see :)
berdoalah dan lakukn perubhn...

Anwar Ibrahim berkata...

Hang semua rasa mana lebih baik ? Pemimpin yg bunuh orang atau pemimpin yg main bontot ?

Tanpa Nama berkata...

kpd apis..btul apa yg u ckp tu jgk tp kte sbg rakyat yg xpunya kuasa mutlak apa yg bleh kte buat bdoa sume nyer akan ok utk kte n famly n sume rkyat msia..kalo die xdpt d buktikn berslh sdangkan die bsalah, kite serahkan pd ALLAH.setiap perbuatan ada balasan nyer..kte tgu jer..meanwhile kte berusaha la utk memajukan diri dr dok mengkritik jer.ada jugak hasil nyer.heh heh heh


YOUNG GENERATION

Tanpa Nama berkata...

inilah dia manusia-manusia bodoh didikan nuar berahim. suka berfantasi. tak percaya qada' qadar. kebenaran sudah terbukti. kalau korang ni betul, kalau nuar tu betul, dah lama doanya makbul. tapi apa yang ada sekarang? najib tetap jadi PM, fantasi 16 september tetap jadi fantasi.

tak percaya dengan ketentuan, qada' qadar lagi ke? orang macam korang nila yang buat umat bertambah binasa.

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah jauhilah kami rakyat yang teraniaya dari tangan2 pentadbir yg zalim dan berilah mereka pengajaran yg menyedarkan..