April 08, 2009

Meraikan Kemenangan Di Batang Ai


Tahniah kepada kerajaan Barisan Nasional kerana berjaya mempertahankan kerusi di Batang Ai.Aku sangat gembira kerana kita akhirnya berjaya juga menunjukkan yang penduduk-penduduk Sarawak masih lagi percaya kepada BN dan tidak mudah tertipu dengan dakyah-dakyah pembangkang yang kononnya memperjuangkan nasib kaum di situ.

Agak bersedih jugak aku sebab kita kalah di Bukit Selambau dan Bukit Gantang.Cuma aku sedikit bersyukur kita kalah di situ sebab katakanlah BN menang,HABIS!Aku sangat yakin HABIS semua orang kena maki.

Tak kira la Sultan ke,PM ke,Najib ke,aku rasa semua akan kena maki.Kalau BN menang mesti lepas ni Anwar Ibrahim akan kata itu semua pengundi hantu punya pasal,akan ada la suara-suara yang bising kata BN main kotor.Jadi,kepada penyokong pembangkang,kalau boleh tolong la terima hakikat,pilihanraya di Malaysia ni adil.SPR tak pernah pun nak menipu.

Aku tak boleh bayangkan macam mana teruknya nanti kalau Pembangkang kalah.Habis semua orang merusuh di jalan raya,membuatkan aku susah nak bergerak.Tu belum lagi aku cakap pasal ceramah-ceramah diorang yang mengutuk tak tentu hala.Kerja diorang ni 24 jam kutuk orang je memanjang!

Pedulikkan pasal rakyat Bukit Selambau dan Bukit Gantang,mereka tak nak kemajuan datang ke daerah mereka seperti yang kita janjikan.Dah 50 tahun BN memerintah ni,inilah masanya kemajuan tu dapat disampaikan dekat mereka ni.Apakan daya,peluang dah terlepas...

Sepatutnya rakyat Malaysia bergembira kerana Pembangkang diberikan kemenangan kerana jika kalah mereka ni,sampai bila-bila pun mulut diorang takkan berenti nak mengutuk.Tak reti bersyukur ke dengan apa yang BN dah buat dekat Malaysia ni?Apa yang diorang nak lagi?

At least malam ni anggota FRU boleh balik tidur sebab dah takde kerja yang nak dibuat.Mesti ramai brader2 FRU yang lega bila Pembangkang menang,kalau tak aku rasa malam ni mesti diorang tak tidur punya aa nak jaga keamanan negara kita ni.Air pun dapat dijimatkan sebab tak perlu nak spray monyet2 yang merusuh kat jalan raya.

Dah terbukti,pilihanraya kita fair and square.Pembangkang2 lepas ni boleh tak korang duduk rumah diam-diam,jangan nak merusuh ke sana sini.Anwar Ibrahim tu,boleh tak ko diam je,kalau takde benda nak cakap,jangan bercakap je mulut tu.Nizar tu pulak,jangan la bangga sangat,setakat menang satu kerusi,apa cerita?Ko dah la derhaka!Tak reti nak respek Sultan.Nasib la ko menang Nizar,kalau tak habis tersembur air liur ko kat Sultan Perak esok ni.Derhaka betol.Takde tamadun.

Korang ambik la bukit korang tu!Yang penting kitorang dapat Batang.Korang tu batang ade ke tidak oi?

Yang benar,
Sore loser.

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alaaa.... setakat dapat batang telo tak ada buat apa?

Che underscore Lee berkata...

ahahahaha aku suka bila engkau mula sarcastic wahai Mantot!!

Tanpa Nama berkata...

mmg ketuanan BNlah ko ni mantot...

Miss Taeyong berkata...

guest blogger entry ni mesti castro kan? hahahaha...

LoCal's VoCal berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
LoCal's VoCal berkata...

Aku rasa ko da berubah la mantot,haha..

iLOVEspeed berkata...

nice one SORE LOSER

Papa Chang berkata...

aiyark.. korang taktau ke.. kat bkt gantang jahidmidi mmg dh ilang telor.. kata nak debat perdana pada mlm sblm pilihanraya... batang idung die pun tak muncul2...

kelembai berkata...

aku pun sependapat dgn mantot..yeahaa..semua itu milik kita mantot..tp awat sepol x berucap masa di sana dulu tu..kalau x mesti lg best

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH YB NIZAR & YB MANIKUMAR.....
TAKZIAH ISMAIL DANOK & GANESAN.....

milo boyd berkata...

lu pehal tak puas ati ke dah kalah? nak kutuk2 pembangkang! ade batang je tade telo nak wat ape???!! (komen konon2 tak faham)

Tanpa Nama berkata...

nk ckp org swk bodoh ker mantot??yela...xsume org pk mcm korang yg bjak pandai ni..kami jugak yg bodoh,kami jugak yg dok atas pokok kan??

Tanpa Nama berkata...

nk ckp org swk bodoh ker mantot??yela...xsume org pk mcm korang yg bjak pandai ni..kami jugak yg bodoh,kami jugak yg dok atas pokok kan??

Mantot berkata...

isk,
ko tak paham kot ni.aku takde niat pun nak kata org sarawak bodoh.aku cuba menulis berdasarkan "kalau aku penyokong kerajaan" mcm tu la aku akan tulis dan aku rasa ramai penyokong kerajaan yang tulis camtu,tgk la kat shoutbox tu..

golongan2 penyokong kerajaan dia akan nampak apa yang dia menang,kenapa dia menang.diorang tak nak tengok kenapa diorang kalah.

ko bace blog2 penyokong kerajaan pun mcm tu la kebanyakan nya penulisan diorang.

tak ramai yang berfikir kenapa rakyat tak accept diorang,diorang cume nampak "kita kena menang situ,kita kena menang sini,kita kena tubuhkan kerajaan kat negeri2 sekalian"

ko bukak la sini
http://www.mykmu.net/

lepas tu ko bace.tengok la mcm mane pemikiran diorang.diorang tak banyak pun cerita pasal kehidupan,pasal ekonomi,pasal taraf hidup.diorang hanya cerita apa keburukan orang tu,siapa derhaka,siapa yang tak betul,siapa syaitan bertopeng manusia.

aku takde niat pun nak kata org sarawak bodoh dan aku harap makin ramai org sarawak yang bukak mata dia,mcm kau.sampai bila nak biarkan je "maharaja" sarawak tu terus duduk kat takhta dan biar sarawak terus mcm tu...

bagusla ada ramai org sarawak dalam ni jugak.ada lagi sorang nick dia Tok Tot,mane tah ilang sehari dua ni.mungkin pergi menyiasat kot seperti aku ngan dia bincang hari tu.

DaRk AnGeL berkata...

hahahaha~
lawak2.

skynet berkata...

mantot rase anonymous yang buat buat merajuk pasal sarawak tu budak castro tu la...

bukan apa bile aku baca balik entry ko tuh, tak nampak pon ko cakap orang sarawak bodoh, orang sarawak dok atas pokok, kenapa tetibe dia berbunyik, nampak sangat provokasi puak yang tak bole terima hakikat

lagi pon semua orang tau sebab apa batai ai tu BN boleh menang, apalagi kalau tak *toot*. hahaha org BN mesti tau punye , sape kentot dia yang akan tersengih...

berikut laporan MAFREL

http://mafrel.wordpress.com/

atau

http://ckcounterpunch.wordpress.com/2009/04/04/mafrel-statement-riggings-in-this-by-election-are-rampant-and-sad-to-say-that-the-words-%e2%80%9ccleans-fair-free-election-does-not-exist-in-batang-ai-by-election-vocabulary/

Tanpa Nama berkata...

i dont thnk rkyat swk bodoh n xbukak mata..tp mungkn mereka rs wakil yg d hantar bleh d percayai..spt yg most of u guys agree xsume org bn jahat.mereka pun manusia gak mcm org pas, org pkr, org dap etc..kte jgn tgok 1 angle jer.mungkn jg ada sebilangan wakil bn yg boleh d guna pakai.i thnk most of the comments terlalu pro pembangkang.i was once relieved when u wrte sumthn that sounds not pro pembangkng..i xingat whch entry.but i felt different ble bc entry tu.i xpro mana2..what i need or i thnk we all need is a good n honest government.some of ur ideas r really impressve.n thats y i cant help but keep on visiting ths blog.cume kdg2 ble tlalu pro pmbangkang makes me turned off.tp its really up to u la kan..its ur blog nways..hehehhe..but nways..keep on blogging..ill keep visiting..

AGAIN,
YOUNG GENERATION

arshavin andrei berkata...

hahaha
aku nak tergelak bile berita hairan dah xde modal nak letak kat front page die
"BN KEKALKAN BATANG AI"
tu je yg diorg mampu letak ke?
Batang Ai ape sgt
apasal x letak
"PAKATAN RAKYAT MENANG"
sampai mampos berita hairan xkan tulis camtu kat headline diorg
:))

Master Yoda berkata...

Sedara arshavin andrei...

Aku ingatkan aku sorang je perasan...

Kah kah kah

Klu tulis headline "PAKATAN RAKYAT MENANG", kompem la Pengarang dia kene pecat...

Kah kah kah