Mei 21, 2011

Satu Persoalan Mengenai Hubungan Mahathir dan Anwar

Lihat video ni.



Jadi,kalau ada siapa2 jumpa Mahathir, boleh tak tanyakan dia
kenapa dia lantik Anwar jadi Menteri Kewangan Malaysia
kalau knowledge Anwar pasal ekonomi adalah zero?


25 ulasan:

tamimi's theory berkata...

Sumber MediaRakyat
pautan media rakyat


Kajang 16 Mei 2011, Berita mengejutkan satu Malaysia apabila isteri kepada individu pertama dalam pertuduhan skandal video seks yang melibatkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Eskay secara umum memohon maaf kepada Datin Seri Wan Azizah atas kejadian yang berlaku. Isteri Eskay yang memakai baju kurung rona hijau dilihat berjabat tangan dan berbual mesra dengan Datin Seri Wan Azizah dihadapan bangunan Perkasa cawangan kajang di sekitar kajang. Datin Seri Wan Azizah mendesak...Baca artikel penuh

http://palangpalangdot.blogspot.com/2011/05/isteri-datuk-eskay-mohon-maaf-kepada.html

Tanpa Nama berkata...

2nd bro...

Tanpa Nama berkata...

menteri kewangan tak da kena mengena dengan ekonomi. sebab tu boleh lantik orang2 bodoh mcm anwar jadi menteri.

Ries Lee berkata...

mahadeath nyanyok.

Tanpa Nama berkata...

Yang melantik Anwar tu jd Menteri Kewangan lagi ler double bodoh...

Tanpa Nama berkata...

LAWAK BETUL LA. BUKAN MAMAK NI KA YANG LANTIK ANWAR ??? ....KAHKAHKAH.. NAK BUAT LAWAK PUN AGAK2 LA.

Kap berkata...

antara soalan yang dah lama dia patut jawab.

rabunmerah berkata...

mahathir kutuk anwar...nazri lak kutuk mahathir..biasa ahhh budaya.....

muhammadazuan berkata...

berlakon pandai..memang la mahathir lantik...ingat pandai,rupa nya dungu...

Mamak Kutty berkata...

org tua ni dh nyanyuk dh bro.. tgu time nk mampos je tu..

admin berkata...

dia je yg pndai. msa badawi jd pm gtu jgak dlu.

Tanpa Nama berkata...

sebab anwar bomohkan mahathir.

Tanpa Nama berkata...

after he know that anwar can't take the job properly. anyone knows it.

Jabba The Hutt berkata...

Q.Kenapa Mahathir lantik Anwar jadi Menteri Kewangan?
A.Mungkin Mahathir nak jatuhkan karier politik Anwar. Konon Anwar tak reti buat kerja & manage ekonomi negara.

Q.Tun tolong jawab isu IPP dan percanggahan antara Kementerian Kewangan dgn Pejabat Perdana Menteri?
A.Oh. Saya lupa(Tun M)

Mantot berkata...

berapa tahun Anwar jadi menteri kewangan?Dari 91 sampai 98.

takkan Mahathir tak nampak Anwar bengap ekonomi dalam 8 tahun tu?

Aslina berkata...

91-98 aku rasa hidup aku bahagia je.

ntah la kot sebab masa tu aku kecik lagi ke... tapi ntah. ok kot. gaji arwah bapak aku kecik pun tapi apa aku nak dia tak penah tolak nak bagi.

skang abang aku dengan anak dia... bergolek la kau depan tu pun takkan dapat punye.

beza kan??

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang meragui kemampuannya kerana tiada asas kewangan.
Kadar pertumbuhan ekonomi naik 8% setahun selama 8 tahun berturut-turut.
Dilantik Pengerusi Jawatankuasa Bank Dunia / Tabung Kewangan Antarabangsa pada 1 April 1998. Beliau mula berkenalan dengan Presiden Bank Dunia, James Wolfenson dan Ketua Pengarah Dana Kewangan Antarabangsa (IMF), Michael Camdessus.
Anwar Ibrahim selaku Menteri Kewangan dilihat berjaya menangani kemelesetan ekonomi dan jatuhnya mata wang 1997.
Datuk Seri Mahathir Mohamad dilihat mengharapkan kebijaksanaan Anwar untuk menangani masalah kemelesetan ekonomi malaysia pada masa itu.

sumber:
http://ms.wikipedia.org/wiki/Anwar_Ibrahim

Tanpa Nama berkata...

The 2008 TIME 100


During the 1990s, Malaysian Deputy Prime Minister Anwar Ibrahim and a group of U.S. Senators organized a forum to exchange views among East Asians and Americans. Asked at one session about the role of Islam in politics, Anwar replied, "I have no use for governments which call themselves Islamic and then deny basic rights to half their population."

This devout Muslim leader was an impressive and eloquent advocate of tolerance, democracy and human rights. So we were shocked by his arrest and trial in 1998 on charges of corruption and sodomy. I felt his real "crime" had been to challenge Prime Minister Mahathir Mohamad, whose impressive record will be forever stained by his treatment of Anwar. I joined Senator Sam Nunn and others to speak out in Anwar's defense. When he was finally released from prison in 2004, U.S. policy on Iraq was unpopular in Malaysia, and Anwar was harshly critical. It would have been easy for him to disown our friendship, but he is not that kind of person. He kept the channels of dialogue open, even while making clear our disagreements.

Anwar, 60, is back in the center of Malaysian politics. The coalition led by his wife Wan Azizah has become the main opposition bloc. His future role can be determined only by Malaysians. One can hope that they will embrace his brand of tolerance, valuing dialogue across political differences, and that this courageous leader will continue to play a leading role on the world stage.



Read more: http://www.time.com/time/specials/2007/0,28757,1733748,00.html #ixzz1N8zFUzrr

Tanpa Nama berkata...

During his tenure as Finance Minister, Malaysia enjoyed unprecedented prosperity and economic growth and joined the ranks of other Asian countries as an “Asian Tiger.” Anwar’s impact on the economy was immediate. Shortly after becoming Finance Minister, Euromoney named him as one of the top four finance ministers and in 1996, Asiamoney named him Finance Minister of the Year.

In the midst of Asian Financial Crises of 1997, Anwar was hailed for guiding Malaysia through this period of instability. He backed free market principles and called for “creative destruction”, highlighting the need to reconsider the proximity of business and politics in Malaysia. He advocated for greater accountability and refused to offer government bail-outs to companies facing bankruptcy. He also instituted widespread spending cuts and gut government expenditure on mega projects. These prescriptions saved the Malaysian economy and earned Anwar many accolades, including the title “Asian of the Year” by Newsweek International in 1998.

http://malaysia123.com/html/People/20080701/19.html

Tanpa Nama berkata...

Che Det nih sebenarnya hasad dan cemburu dengan Anwar. Dia ingat dia lantik Anwar utk jd scapegoat kalo sesuatu berlaku pd ekonomi M'sia. Kalo dia yg buat silap ada org yg akan dipersalahkan..

Rupanya Anwar lebih bijak dari dia. Itu yg dia takleh terima bila ada org lagi pandai dari dia. Tgk je Ku Li, Musa Hitam, Pak Lah dan ramai lagi, dia buat mcm mana kalo tak ikut cakap putarbelit dia. Sgt busuk hati org tua nih..

ORICS berkata...

hehe..orang tua ni selalu sangat buat kelako kebelakangan ni..kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

Maggie Thatcher on Anwar Ibrahim as Malaysia’s Finance Minister:

“…the Government’s policy has been to build a framework within which enterprise flourishes and foreign capital is attracted to invest in Malaysia. Particular praise is due to Dr Anwar Ibrahim, the Finance Minister, for the prudent monetary and fiscal policies which he has pursued, and indeed for making Malaysia such an open financial centre.

If Finance Ministers could be transferred like star football players, I could think of several very much larger countries who would pay astronomic transfer fees to get him!”– Margaret Thatcher’s Speech to Citibank in Kuala Lumpur ( September 3, 1993)


The Iron Lady of Great Britain is unafraid to call a spade a spade. I remember the Late Tun Tan Siew Sin once remarked to the former National Westminster Bank Chairman–and later Bank of England Governor– Robin Leigh-Pemberton in my presence that (Baroness) “Mrs. Thatcher is the Only Man in the British Cabinet”.

Tun Tan admired her for taking on and taming the Trade Unions, empowering the private sector, and dismantling the system of “milk and butter” socialism of Labour Prime Ministers, Clement Attlee and James Callaghan.

For your information, Prime Minister Thatcher was a disciple of Friedrich August von Hayek (author of “The Road to Serfdom”) and the economic soulmate of President Ronald Wilson Reagan who was influenced by Milton Friedman and his University of Chicago economists.

Thatcher’s comments on Anwar Ibrahim is a compliment since she herself had the brilliant and strong willed (Lord) Nigel Lawson as her Chancellor of the Exchequer and LSE’s urbane don Sir Alan Walters as her Economic Advisor. —Din Merican

Tanpa Nama berkata...

Kejayaan Anwar Ibrahim sbg Penasihat Ekonomi Selangor bergaji RM1;

SHAH ALAM: Selangor terus mencapai jumlah pelaburan tertinggi di Malaysia berbanding negeri lain dalam tempoh Januari hingga Mac 2011 dengan jumlah pelaburan RM2.5 bilion, kata Exco Kerajaan Negeri Selangor, Teresa kok.

Menurutnya, dari jumlah itu 40 peratus atau bersamaan RM1 billion merupakan pelaburan tempatan.

“Ini menunjukkan pelabur tempatan juga berpuas hati dengan Kerajaan Selangor, maka mereka sudi melabur di negeri ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, angka itu berdasarkan statistik terkini Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA) yang turut menunjukkan Selangor mencapai jumlah pelaburan asing tertinggi iaitu sebanyak RM 1.5 billion.

“Angka ini merupakan dua kali ganda negeri berbanding di tempat kedua iaitu Johor sebanyak RM766 juta dan Sarawak di tempat ketiga sebanyak RM656 juta,” katanya.

Di kalangan pelaburan asing di Selangor, katanya, Korea Selatan menanam pelaburan tertinggi dengan nilai sebanyak RM637 juta, diikuti Singapuradengan RM485 juta dan Australia dengan RM102 juta.

“Jumlah pelaburan asing dan jumlah projek perindustrian yang tertinggi di Selangor menunjukkan ekonomi Selangor kekal mantap dan merupakan destinasi pelaburan popular bagi pelabur asing dan tempatan,” katanya lagi.

Selangor juga katanya, mencapai jumlah projek perindustrian tertinggi di Malaysia dengan 59 projek perindustrian.

“Angka ini merupakan 32 peratus daripada jumlah projek bagi seluruh Malaysia. Daripada 59 projek perindustrian yang diluluskan di Selangor, 43 merupakan projek baru manakala baki 16 merupakan projek yang diperkembangkan,” katanya.

Di samping itu, Selangor juga mencapai jumlah peluang pekerjaan yang dihasilkan kedua tertinggi di Malaysia dengan 3,880 pekerjaan.

http://www.keadilandaily.com/?p=14152

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah..
korg sume nih mmg xkenang jasa ek. kalo xde dye korg tuh xtahu r lahir dalam keadaan sempurna ke tak. dye yang menjadikan malaysia ni orang luar kenal. korg ni cakap memang tak pakai otak ke ape. Nak harapka pemimpin korg, itu haram, ini haram padahal dapat kt dye, dye tibai jugak. Xpayh r bertopengkan islam kalau jiwa tu bersalutkan syaitan!!

Tanpa Nama berkata...

Ni dia gaji anwar ibrahim 1 hengget >>>



http://mole.my/content/anwar-ibrahim-habitual-liar