Mac 07, 2011

"Jangan Kahwin Dengan Dia!Dia Suka Menonton Gay Porno!"


Benda yang paling susah dan mencabar dalam dunia ni adalah menutup rahsia seseorang.Selalunya rahsia tu akan datang apabila ada benda yang salah dilakukan.Tak banyak rahsia baik yang ada,lagi banyak yang buruk berbanding yang baik jenis-jenis rahsia ni.

Sebab itu,jika anda nak buat salah,nak buat dosa,jangan share apa yang anda dah buat dengan orang lain.Pandai buat,pandai tutup.Jangan kena tangkap,jangan sampai ada orang lain tau.

Kenapa?

Bayangkan,anda ada seorang kawan,lelaki lah katakan.Dia ni kaki tibai perempuan dan dia secara bangga menceritakan kejayaan dia mentidurkan perempuan yang tah ke berapa puluh orang.Anda dengar semua cerita dia.Anda dengar macam mana kisah dia bawak balik perempuan tu ke rumah,anda nampak dia bawak balik perempuan tah mana2 dia ambik masuk bilik.

Yang paling menyakitkan hati,anda dengar katil berbunyi..eek ook eek ook....eek ookk..eekk..eeeeeekkkkk...ahhhhh.Keluarlah dia dari bilik dia dengan memakai tuala sambil tersenyum kepada anda yang sedang menonton TV sambil isyarat "bagus" ditunjukkan.

Dan kejadian itu berulang lagi,berulang lagi,berulang lagi.Sehinggalah satu hari,kawan anda tu kata,"Dol,aku nak kahwin 6 bulan lagi.."

Anda pun menjawab,"Dengan sapa?Dengan awek yang kau bawak balik semalam ke?"

Dia jawab,"Tak,dengan tunang aku yang dah 8 tahun couple dari sekolah menengah.Gila kau nak kawin dengan awek semalam,kaki togak tu.." Pergh.Ada tunang rupanya.Anda pun mengangguk."Dol,aku nak kau jadi pengapit aku!"tanya kawan anda."Oooohh,seriously,aku nak,aku nak!"kata anda melompat kegirangan.

Sampai hari perkahwinan,anda tengok bakal isteri kekasih lama kawan anda tu."Gila kau,kerja kau tiap2 malam membelasah pempuan,bini kau carik yang tudung labuh?" tanya anda."Biasalah...biasalah.."sengih member anda,bangga.

Anda tenung bakal isteri kawan anda tu.Anda tengok dia.Hanya akan ada satu aje perasaan yang akan timbul.Rasa simpati.....Dia bakal bersuami lelaki yang horny,yang tak puas hanya dengan onani.Mesti kena rasa badan sunti.Baru dapat tenaga di siang hari.Lawa pulak tu bakal bini.

Nak aje anda jeritkan,"DIA KAKI KONGKEK PEMPUAN!JANGAN KAWIN DENGAN DIA!KAWIN DENGAN AKU!AKU VIRGIN YANG TAKDE GELFREN!"

Lagi lah simpati kalau kau tau member kau gay,tapi dia kahwin sebab nak cover dia gay.Gila kesianlah dekat isteri dia.Tapi,nak buat macam mana?There are some secrets that you shouldn't share it with anyone.Ada benda yang sepatutnya disimpan tapi dah disharekan menjadi pengetahuan beberapa orang.Dan jika anda berbuat demikian,anda sebenarnya sedang mengajak mereka bersubahat,kongsi2 dosa ramai.

Susah.
Benda tu sangat,sangat,sangat susah nak dilakukan bila kita dah tau.

Jika anda nak buat jahat,jangan,jangan,kongsi benda tu dengan orang lain.Mengajak orang lain bersubahat ni adalah satu beban yang akan ditanggung oleh anda dan kawan anda sehinggalah anda KO esok hari.

Dan aku tak nak tulis pasal perempuan yang macam tu,nanti orang kata aku "racist gender." Tapi,mesti ada jadi kan?Takyah tipu....perempuan lagi la suka share kisah2 cinta dengan kawan diorang.

Ps - tolong jangan jadikan post ini sbg tempat utk menyatakan "bertudung labuh" tak semestinya baik,pakai tudung sbb nak cover love bite....bla bla bla.At least,dia pakai tudung dan dia ada perasaan malu dan tutup "love bite" tu kalau dia ada.Kau,pegi tunjuk love bite kau kat satu dunia apa cerita?

73 ulasan:

HaKim is MiKaH berkata...

setuju.
rahsia adalah beban..
lagi sakit hati bila dia dpt advantages dari rahsia itu.
itu siot.

simanis berkata...

terbaik!!! saya suka entri ni...va va vaaaa....hihi

afrohead berkata...

ahh aku suka p/s entri ini.

fatan fzee berkata...

last point pasal tudubg labuh tu,super terpaling baguuus.

kahkahkah.
susah gak nak simpan rahsia manusia manusia.

Unknown berkata...

love this entry!
:D
nice one dude~

LS berkata...

aku ada jiran yg dia berkahwin dgn seorang lelaki gay. sethn berkahwin tapi tak pernah disentuh oleh lelaki tuh. tiap-tiap malam lelaki tu keluar malam. dapat call pun sorok-sorok. nak dijadikan cerita, lepas setahun -- CERAI.

rugi duit buat wedding -- kerana lelaki itu gay.

Unknown berkata...

setuju rahsia itu beban.. ggr

Fara Abdul berkata...

aku setuju dgn post ni. kalau nk buat benda2 x baik, x payah nk share2 dan bangga2 dgn org lain. terbeban member nk tanggung dosa subahat. nk buat dosa, buatlah dan tanggunglah sendiri. toksah jd kejam nk heret org yg xde kena mengena. kalau member kasi pecah cerita, x ke menyusahkan diri balik?

Tanpa Nama berkata...

isk mesti la nak share ngan satu dunia! mana aci aku sorng je buat dosa

Sky0ne berkata...

teringat pulak zaman rumah sewa dulu..

aku menumpang kejap rumah sewa member masa dok sangap cari kerja dulu..diorg ni memang keje mengusung perempuan je blk rumah tu kalau hari minggu..siap offer pulak tu "kalau ko nak bawak balik pun, bawak je la, kitorang open, tak kisah"

de fak betul...

MinahSpekMerah berkata...

terbaek.

MinahSpekMerah berkata...

terbaek.

Fatt berkata...

aku suka entry ni.

kdg2 takmo dgr pun cerita dlm kain dorg, tp dorg laju je cerita tanpa segan silu...camne?

tp aku rasa patut je cerita, semua org patut dpt peluang utk dpt hidup lebih baik..kenapa nak jahanamkan hidup org for the sake of bla bla bla...

UNLESS, bdk laki tu dah taubat nasuha bagai...tu lain. just my 2cents

tupaimerah berkata...

gambo sape yg ko letak tu? haish!!

Tanpa Nama berkata...

tapikan tot, sebenarnya kan, ada tiga keadaan yang membolehkan rahsia dibuka, aku tak ingat sangat tapi salah satu masa nak bagi keterangan kat mahkamah and satu lagi untuk cerita peribadi seseorang sebelum kawen.

rahsia yang tak cakap tu satu hal. kalau dah terang-terangan tunjuk depan orang? macam dalam contoh kau tulis tu...

Tanpa Nama berkata...

Salam...
Pendapat saya, rezeki, jodoh dan maut itu di tangan Allah. Sentiasa berpegang pd kata2 "Lelaki yg baik itu utk wanita yg baik dan sebaliknya.."

Dlm kes ni, saya rasa maybe bakal isteri tadi boleh mengubah perangai buruk lelaki tu sblm nih. Maksudnya Allah beri dia peluang utk bertaubat dgn menghadiahkan seorg wanita yg solehah. Who knows...Past is past, let it be...

Pasal rahsia kawan tu, sebolehnya perlu ditegur kawan kita sendiri, terpulang dia nak dgr atau tidak. Dah kira satu tanggungjawab dan beban, bila kita tahu maksiat sedang berlaku.

Bukan nak kata saya nih baik, dulu ramai gak kawan lelaki sblm kawen. Tapikan..kalo kita tau batas dlm pergaulan, mrk akan respek dan takkan mengambil kesempatan dlm perhubungan.

Psl gay tu, pernah berlaku kat sepupu saya. Dah bercerai pun..and that girl masih suci lagi ketika itu. Dgr cite dah kahwin baru and happily marriage. See, Allah sentiasa berikan peluang, terpulang pd kita menilaikannya sendiri. Life is a journey, not a destination.

spicemum

kyo_9 berkata...

Memang bagus entri nih.. Ak setuju supaya jgn share benda2 buruk sebab dah memang sunnah Nabi yg kerap dilupakan umatnya.. Paling x leh blah bila orang suka share gambar x pki tudung padahal di luar umah dia pakai.. X pon gambar dia pegang botol arak padahal kaki masjid.. Camne tuh??

Eza Faezah berkata...

berat mata memandang... lagi berat bahu memikul...

Tanpa Nama berkata...

tentang menjaga rahsia (aib):
Diriwayatkan dari Abu Hurairah dari Nabi SAW, Nabi SAW bersabda: “Seorang hamba tidak menutupi aib hamba yang lain di dunia kecuali Allah akan menutupi aibnya di hari kiamat”. (HR; Muslim)

jika dh tau (krn dia tunjuk terang2an) sedaya upaya perlu nasihatkan atau usaha supaya dia berhenti buat dosa tu--> utk melepaskan t/jawab kita terhadap kmungkaran yg berlaku depan mata.
kalau dia taknak ikut, t/jawab kita dah terlepas.tp kena terus usaha, dan tdk boleh redha dgn kesalahan dia.

yg pasti, dosa dia sgt besar sbb dia dh tak takut lg berbuat dosa; dosa besar pulak tu. huhu.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah RA ia berkata, “Aku pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Seluruh umatku akan diampuni dosa-dosa kecuali orang-orang yang terang-terangan (berbuat dosa). Di antara orang-orang yang terang-terangan berbuat dosa adalah seseorang yang pada waktu malam berbuat dosa, kemudian di waktu pagi ia menceritakan kepada manusia dosa yang dia lakukan semalam, padahal Allah telah menutupi aibnya. Ia berkata, “Wahai fulan, semalam aku berbuat ini dan itu”. Sebenarnya pada waktu malam Tuhannya telah menutupi perbuatannya itu, tetapi justru pagi harinya ia membuka aibnya sendiri yang telah ditutupi oleh Allah. (Muttafaq ‘alaih HR: Bukhari dan Muslim).

the point is, kalau kita buat dosa, jgn dihebah2kan, kt fb ke, citer kt kwn baik ke. sekurg2nya kita masih ada rasa malu dgn dosa kita tu; ni antara ciri2 org beriman.
kalau keburukan org yg kita tahu, selagi dpt simpan, simpanlah. nak2 kalau dia dh taubat, who knows?
tp jika perlu utk ambil tindakan, bincang hanya dgn org yg benar2 berhak tahu. kita cerita for the sake of kawan itu, bkn saja2 membuka aib dia apatahlagi atas dasar dengki ;)

tntg "suami/isteri yg baik utk org yg baik", generally begitu. tp kdg2 Allah beri isteri/suami yg jahat itu sbg ujian. dan di situlah akan terlihat kesabaran dia, pergantungan dll yg meningkatkan lg martabat dia di sisi Allah.
(sbg cth, igt x, Siti Asiah yg bersuamikan Firaun?)
Allah Maha Adil. jika tdk bahagia di dunia, iAllah bahagia yg kekal menanti di akhirat kelak. :)
sdkt dri pengetahuan sy. wallahu a`lam.

secret berkata...

kesian pompuan tu kn....
lelaki itu... aish
sy pernah dengar dr mulut seorang lelaki.
"cinta dan sex suatu perkara yg berbeza. cinta2 ar. nafsu layan jugak"

aish....

straw cap berkata...

aku tak tahu pasal gay isu tu (mahu pun pernah ada sejarah hitam) tapi pasal duduk serumah dengan member-member macam tu memang selalu. panas pula telinga (tambah jelous) aku dengar cerita mereka menjelaskan bil air dengan perempuan. anyway like this entry.

Kasmawati Jaafar berkata...

aku suka entri ni. lagi2 tang ps yg bawah skali tu.

Namie Xa'adea berkata...

dulu pernah ada ex-co-worker yang berbangga dgn kebolehan dia melentokkan berpuluh2 wanita.
pastu satu hari dia bagitau dia nak kawen dgn tunangan dia yang long distance, looks innocent dan bertudung. kami rakan sekerja budak lelaki tu memang sangat bersimpati dengan nasib perempuan tu.
Kami hanya berharap lelaki tu berubah setelah berkahwin...

(nasib baik xkenal dgn isteri dia. Kalau tak, lagi payah~~)

haryzkhairuddin berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Reeza berkata...

dlm entri ni, sbg housmet da jd tanggungjawab utk nasihatkan kwn tu. dia terima @ x itu soal kedua.

***

aku bengang bila silap yg aku rahsiakan ada org cuba bongkar n sebarkan. n aku lagi super bengang bila kawan aku yg dah janji nak rahsiakan silap aku dok canang kat sumorg (sambil buat muke selamba + senyum kambing kat aku).

eszol raar berkata...

malu itu sebahagian drpd iman

sim_2096 berkata...

mak Limah pergi berjalan2..
pergi berjalan ke pekan kuang

nak buat baik ajak kawan2..
nak buat jahat buat sesorang...

husna berkata...

aku suka part p/s tuh. like this entry

peyus berkata...

lelaki buat berapa kali pun stil virgin kan.so,bagi diaorang usung perempuan masuk bilik berpuluh puluh kali pon takde hal lah. jauhi lelaki macam ni.buat menyakitkan hati perempuan yang baik2 je. seeloknya sapa yang ada kawan macam ni,tolong-tolonglah tegur.untuk kebaikan diri kita jugak sebab bkita pun tanggung dosa dia sekali.

Nak Tanya berkata...

@peyuz : pttnye x virgin la...kot..wlaupun lelaki xde selaput teruna..kes3.. :p

anyway, berckp ttg rahsia ni, aku nk share ngn korg smbil tny pndpt korg..

Situasi :
ade sorg pempuan, pnah kapel ngn 2 lelaki, n had lost her virginity to both of them..let's just say, she was an idiot in her past n x pk dosa sume, tau nk perhatian laki je..tp nk ditakdirkan, 1 ari, sumting happened btwn her n her exes, n Tuhan telah menyedarkan gurl tu ttg dosa2nya dan buat die insaf sungguh2 xnk ulangi dosanya...

die dah x bersama ex2 die lg...die menyendiri, berfikir ttg cinta dan kehidupan..dan 1 ari die ditakdirkan berjumpe dgn sorg laki yg bek (dan sah2 virgin)..laki tu n gurl tu sgt loving each other..

kate la pd 1 thp, topik 'kesucian' bangkit antara mereka...korg rse, ptt ke gurl tu cite kt laki tu ttg past die, or ptt ke gurl tu just tipu je utk jge hubungan dorg? lg pn, gurl tu da janji kt Tuhan xnk ulangi perbuatannya dlu :(

Nak Tanya berkata...

pjg plak cite aku, sng cite, nk tny, 'ptt ke sorg gurl yg xde dara, dan da taubat nasuha, confess kt sorg lelaki yg akn die kahwini, yg die da x virgin lg?'

cos laki tu ckp atas dasar 'u kne jujur dgn i'.... urgh~

septtnye bnda yg da berkubur ptt dibiarkan berkubur jela kn..

Aku Jawab berkata...

@Nak Tanya

aku rs kau ptt bgi tau kat mmat tu yang kau dah takde dara

Mantot berkata...

dia tanya ikhlas,
kau jawab la seikhlas yang buleh.

kena reject,itu bukan jodoh kau lah.mungkin kau akan dapat org lain yg accept siapa kau dan apa yang kau dah buay

Mantot berkata...

kat atas ni aku jawab utk Nak Tanya

Tanpa Nama berkata...

Pompuan tu buat threesome ke? "Lost her virginity to both of them". Patut cakap la kat laki tu. Kalau dah pandai buat, pandai la tanggung akibat. Tak pun cari la yang tak virgin jugak.

fatinizzati berkata...

suka ayat2 yang last :)

Nak Tanya berkata...

@mantot : tengs. :)

@anon : haha, x, pompuan tu xla buat 3some. tp die pnah ade 2 bf, dan ngn 2-2 bf die pnah terlanjur (sbb die bajet matsaleh sblm dpt trime hidayah, n ex2 die tu pn same setan lynkn je)

x, pompuan tu bkn kisah bf baru tu teruna ke x, dah nk dijadikan cite die dipertemukan dgn teruna yg suci en..tp btol la kate mantot, kalo laki suci tu xnk trime, then so be it.ok, t aku ckp kt pempuan tu, xyah pk sgt sal mamat 'baik' tu. it's not her jodoh then.

p/s : for the record, sblm mamat teruna tu tny pempuan tu ttg 'kesucian', pempuan tu dapati mamat tu lg advance dr ex2 die sbb bru knal 2 mgu, da galak nk ringan2 n msj2 lucah (for someone yg xpnah ade gf, tu sgt hebat ah kire).

tp sbb pempuan tu tol2 nk berubah, die xlyn sgt..tup2 bile jujur, kne maki hamun plak en atas bnda2 yg da lpas....

Hanamaruku berkata...

@Nak Tanya

tak,kau tak pyh bgtau. sbb tak silap aku, (kalau salah btlkan aku), aku penah dengar ceramah ke macam forum, ada sorang ni pemanggil telefon call la tny pasal adakah die ptt bgtau suami die yg die sbena tak virgin, pastu ustaz tu jawab. tak pyh bgtau. sbb benda tu keaiban kita. biar bende tu kite dengan tuhan je. dgn syarat, kau msty la betaubat btol2 yg kau menyesal dan jgn ulang.

Nak Tanya berkata...

@hannamaruku : tengs~ :) tula..aku pn rse aku pnh dgr ustaz2 ckp cmtu...but mostly bile aku tny kwn laki aku (yg sma pnh wat bnda tu) dorg ckp aku kne ckp gak..i dunno if thiz is to keep a guy's pride or what... tp slalu cmtu en? pnh x dgr pempuan kecoh2 kalo dpt suami xvirgin? slalu laki je yg kecoh kalo dpt bini xvirgin kn? heee~ neway, thx again, u made my day! :)

Ara berkata...

@mantot : ayat last dlm entri : aiseh, kau wat aku tingat blk dol dialog lam 'aku msh dara'...spe la yg ckp lovebite2 tuh..eish!

@nak tanya : xyah bgtau kot. Btol, tu antara Tuhan dgn ko..yg pnting ko da tobat..moga2 ko dpt jumpe laki yg soleh n dpt bimbing ko ke jln yg bnar..byk pahala tuh :)

Tanpa Nama berkata...

tot, good post. tp bukan racist gender, it is gender bias.

Tanpa Nama berkata...

not gender bias, tapi sexist

Ann berkata...

betul ckp hanna tu, aku dgr dr kawan2 aku lah..dorg dgr dr ceramah kt tv. ustzah bahiyah xsilp aku.

Unknown berkata...

nak like lapan juta kali ini post. anyway, masa gi kursus kawen itu ari ustadz kata takyah bitaw pasal sejarah lama2 tu. event kalau ada anak dek sejarah lalu yang tak halal tu pun, time isi borang buh status single bukan janda. sebab kalau janda, sure ada surat cerainya. camtula ustadz kata.

ada aib yang perlu disimpan sendiri dari dibuka pekong ke seluruh alam ini. diri sendiri pun berat hati nak simpan rahsia apatah lagi nak harap kat orang lain. katakan tidak!

Nak Tanya berkata...

nak like sume komen boleh x? haha.. :'p (kesat airmata)

aku syg laki ni doh..seikhlas hati, bkn utk seks semata dah. tp mgkn aku kne break ngn die kalu die da xleh nk trime aku..nk wat cmne..unless mmg ade jodoh dan ditakdirkan aku mmg utk die..

Mantot berkata...

hehe,@Nak tanya..mintak maaf la kalau aku buat kelakar pulak ni..tapi...

kau ckp mula2 kawan kau.kantoi gila sebenarnya kau cerita pasal diri kau..heheheh :D

Tanpa Nama berkata...

@Nak tanya

Akak cadangkan adik biasakan diri wat sembahyang istikharah minta petunjuk dari Allah dan bertaubat nasuha.Segala yg berlaku mesti ada sebabnya..

Redha okay dgn ketentuannya dan teruskan perjalanan hidup dgn hati yg tabah..its not end of the road..

Past is past, let it be..life goes on. Simpan je rahsia tu. Kalo lelaki tu benar2 syg awak dia akan terima awak seadanya...

spicemum

Aku Jawab berkata...

@Nak Tanya

best ke 3some?

cik chummie berkata...

thanks for the very nice entry..sangat bagus..simple n dekat di hati...itulah apa yang saya sendiri selalu persoalkan pada diri..kawan2...n students saya, especially lelaki.."korang ni...awek ntah apa2..(merujuk kepada awek2 yang sy rasa ntah apa2...dan berbalik kepada statement..bertudung x semestinya baik...free hair x semestinya jahat..depends k..no bias!)..korang duk angkut sana sini..buat itu ini..last2 korng nak kawin ngan perempuan yang sekian2...macam dalam filem syurga cinta bila si **.'mak aku pesan..dalam dunia ni, ko nak buat apapun ko buatlah..tp kalo ko kawin mak nak menantu yang pakai tudung!"..see...mentality masyarakat..perception..mesti nak yg sekian2...'stock awek lain cik..."..stock bini lain..."boleh pulak ek...

bayangkan kalo yang stock bini tu adik perempuan...kakak kita ker...?apa rasa kamu..barulah 'bila rasa ini rasamu..'..

apapun..terima kasih atas kisah yang cuba dikongsikan..x kisahlah ianya hanya fantasi atau memang realiti dan kisah diri sendiri..yang penting..ianya satu reminder..buat iktibar n panduan..

bukan senang nak senang...

teruskan berkongsi..TQVM

Tanpa Nama berkata...

@Nak Tanya

p/s : for the record, sblm mamat teruna tu tny pempuan tu ttg 'kesucian', pempuan tu dapati mamat tu lg advance dr ex2 die sbb bru knal 2 mgu, da galak nk ringan2 n msj2 lucah (for someone yg xpnah ade gf, tu sgt hebat ah kire).

Kakak,kalau betul2 nak berubah,jangan terima lelaki yg 'konon' teruna ni.kalau dh galak nk ringan2,tah2 dia pun sama jek.hoho.Jgn kejar cinta lelaki hidung belang lagi.Becinta lepas kwin.Jaga diri.Love u,kakak!


-adik-

ZieSakura berkata...

aku agree ngan mantot, memula ckp member,tp tetiba terkantoi pulak..

hehe..sori eh..sebab aku bace komen dr atas smp bawah..


aku hengat aku sorg je fikir..

perot berkata...

aku baca cite ye ye kelape @nak tanye tu dah tau dah memang diri dia yang dia nak tanya ...punye sampai ke detail dia tau... 3some ke tak...

1. pada aku, ko ngaku je la, kalau laki tu betul gile cinta karat kat ko, pastu dia kata seriyes shit dia tak kesah.... on je lah... tapi kalau lepas kawen dia curik curik maen dengan pompuan lain, ko paham paham je lah, ko pon penah main dengan laki lain, kirenye cinta karat dia tak ke mana pon. dan tu kire balasan cash untuk ko.

2. kalau dia kata "aku yang laki ni boleh jaga kotey aku sampai ke besar panjang ni tak de main, tak de romen tak de ringan ringan dengan pompuan, mana lojik aku nak kawen dengan ko" maka yang selayaknya untuk ko gigit jari jelah...


3. kalau ko terus terang dengan dia, lepas tu lepas dia dengar pengakuan jujur ikhlas dari ko, dia terharu sambil mengalunkan "aku seperti mu, ada waktu diburu oleh dosa dosa masa nan lalu" maka ko dedorang boleh lah teros pegi karaoke dan nyanyi lagu jay jay dgn dayang ku intan yang bertajuk Kita Insan Biasa sambil prepare persiapan kawen....


4. ko bayangkan possibilities kalau ko tak bagitau, kira ko tak jujur dengan dia, tapi dia jenis jujur, skema jujur gile babi pada ko, tetibe lepas 5 anak, ada laki lain datang dan menyapa dia " bini ko ke tu bhai, amacam sedap ke? longgar tak? dulu gua penah try" ko agak apa jadik ko pikir sendiri lah....



Ni aku seriyess dan aku bagi jawapan yang paling ikhlas...aku tak reti bagi jawapan jawapan macam ustad, aku cuma bagik jawapan yang outcome base ...

rinn kechiik berkata...

love this entry.

xmerapu.

ade pengajaran.

kne siasat pkwe ni.

tkot2 kn cm tu.

heheeeee

fakeplasticlife berkata...

aku nak gak nyebok bagi pendapat pada @nak tanya walaupun dah lambat..huhu

bagi aku la kan, kalau Allah dah tutup aib yang kau lakukan, buat apa ko nak bukak aib ko seniri..insyaAllah jika ko benar2 ikhlas berubah kerana Allah, Allah akan menerima taubat ko dan ko umpama orang baru dengan hidup baru..yang perlu ko risaukan adakah taubat ko diterima oleh Allah, bukannya adakah ko diterima oleh lelaki tu..biarlah manusia tak terima ko, asalkan Allah terima ko..1stly fikir cinta ko pada Allah dulu, baru fikir cinta ko pada lelaki tu..dalami ilmu agama, taubat sungguh2..

pada pendapat aku plak pasal lelaki yang ko baru sayang ni, kalaulah btol die btol2 sayang,series dan cintakan ko, die takkan nak berlucah2 dgn ko..takkan nak ringan2 dgn ko..mesti die jaga ko btol2..btol tak mantot? hehe..jgn die pon dua kali lima, tapi berlakon baik je sudahla..huhu...carilah orang yang beriman, insyaAllah bahagia dunia dan akhirat..

lagi satu,jgn nnt disebabkan cinta ko terhadap org baru ni, bleh buat ko gadaikan taubat yang telah ko buat sebelum ni bila die dah dok menggatal2 ko pon jgn terpengaruh lagi..walaupun sikit,jaga maruah kt sebagai orang perempuan..ingat ye..kumbang bukan seekor..carilah cinta Allah dulu dan berdoalah dengan bersungguh2 dan insyaAllah Dia akan bukakan jalan keluar untukmu dan ditutupkan aib ko hingga akhirat kelak kerna Dia adalah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..aih..rasa mcm penceramah plak..haha

neway, nice entry..two thumbs up!

sekian,terima kasih..

Nak Tanya berkata...

Sbnrnye sejak bbrp ari lps aku tkt nk tgk reply2 org len (bile tgk komen da mencecah 54, aku tkt ade yg mengeji aku). anyway,

@mantot / zie / perot dan kpd sape2 yg igt aku 'terkantoi' sbb gune nma 'kwn' instead of 'aku': aku xkisah..korg glak lah...aku xkisah...cos tu xpnting pn..yg pnting aku nk share pndpt dgn korg... :) dan sbnrnye aku sje nk sesuaikan dgn post mantot ni - jgn buka aib sdri.. so aku gune istilah 'kwn'..but i guessed i fail in that..

@anon/spicemum : thanx kak~ :)

@Aku Jwb : Sila baca blk komen sy di atas. Anda silap, saya xprnah buat 3some, tp sy prnh ada 2 ex-bf dan dgn dua2 sy prnah terlanjur ekoran kejahilan cinta.

Aku Tanya, sy doakan awk dan pasangan awak dpt menjaga kesucian sehingga ke jinjang pelamin, Kalau belum kawen, sy doakan agar perhubungan kalian kekal suci. :)

@cik chummie : Betul, susahkan hidup dalam persepsi masyarakat Melayu ni kdg2.. :)

@anon/adik : Thanx adik, tulah, akak pn xsgke die mcm tu..ex2 akak pn xde la se-advance mcm die~ :)

@perot : 1 & 2 -spt yg sy sbut di komen sy kt atas, sy xkisah dpt lelaki yg dah xteruna..ape bezanya pun kn? yg pnting hati die dan whether die dah bertaubat atas dosa2 yg lalu..sy bkn mcm perangai kebykn lelaki (xsemua) yg nak perempuan baik je tp diri sdri da rosak. sy bukan kejar seorang truna, saya kejar CINTA seorang lelaki..

awk ade gf/bf? semoga awk dan psgn awk dpt menjaga kesucian dan dpt redha dr-Nya sehinga ke jinjang pelamin :)

@fakeplastic : Aku da tutup, beb. Tp aku tergerak nk bgtau die after aku dapati die ni ske msj ringan2..slowly aku tny die, die pnh wat cmni x ngn pempuan len..sbb die xnah ade gf, die ckp la x...pastu die tny aku blk..then aku da terperangkap la kt situ. Pd hal niat aku sbnrnye sbb nk tegur die n tkt bile kami ongoing wat maksiat cmni.. Bodoh kn aku nk bukak cite lame blk gune care ni? Actually aku cuma kna ckp 'i don like u doing that'...tp instead aku g merapu nk bkk2 blk cite lame.. so dat's how my old story came back...

Tuhan nk uji aku kot, nk tgk takat mane iman aku skg bile da jumpe ngn org baru..tp xpela...mcm anon@adik k atas ckp, kalau mamat ni nk ringan2 ngn aku, msj2 lucah ngn aku, then y must i go 4 him kn? dem, i need to 4get abt him...

Mamat baru ni aku knal sbb ade member kenalkan...bkn sbb aku g crk die.. tp aku silap..sbnrnye aku xstabil lg mse tu dan aku mmg xsepatutnya berkapel lg ..aku igt sbb die xpnah berkapel, die ni baik..tp siyes, time die nk ringan2 kt aku, aku dpt rase aku da berubah..walaupun aku xcukup tegas menolak time tu, aku still xlyn sgt kehendak die...aku ade rse malu yg menebal..exactly mcm zmn aku anak dara dlu.. kalau btol aku xberubah, aku ase aku pn da tanggal baju sume n g tmpt yg tersorok..but no, i didn't do that. bkn nk dabik dada, but i juz wanna emphasize on the changes i felt during that time.

Aku xkisah kalau aku xkawen smpi bila2 pun skrg...aku tau kt mana status aku... tp buat anak2 gadis kt luar sana yg masih ada dara, jaga la dara korg baik2... kalau bf korg mintak n merayu2,walaupun korg da knal lame n bajet nk tunang, kawen tau dpn pn,kalau die mintak, juz dump him on the spot..which is what i shud've done on my 1st ex... :) tp kalau boleh, (kalau boleh la) jgn dara di depan kemaluan je jaga, kalau boleh tmpt2 lain juga ya.. :) semoga korg yg baik2 ni dirahmati Allah...

Iza berkata...

@Nak Tanya : Girl, juz dump this guy already...die pn sme nk ringan2 ngn ko kn? No, he's not the one! I bet kalau la kau masih dara n be with him now, mst die pn sme cm ex2 ko yg len n akn wat bnda yg same..ceh! die nk kutuk ko tp die sdri pn 2x 5 je...men are always like tat!

Pd aku la kn, aku lbh prefer lelaki atau perempuan yg prnh terlanjur n kembali ke pangkal jln utk dibuat psgn hidup. At least dorg berani n man up..dosa dorg tu kamon la...mane ade manusia yg maksum..tu biarla antara die dgn Allah..

Pd aku lah kan, adalah lbh mulia sorg laki yg dpt pempuan yg prnh terlanjur, tp kalau die dpt bimbing pempuan tu jd baik, byk pahala kot die dpt. Kdg2 org yg pnh wat jht n jd baik ni, akn jd lg baik dr org2 kebykn yg lgsg xnah wat jht tp dok mengeji org, adu domba, fitnah..kamon, korg pnh dgr x, mengumpat dan memfitnah org lbh besar dosanya dr berzina dan membunuh?

Meleis ni mmg ske mengata, aku tau sgt...org nk jd baik pn kne kata, nk jd jahat apatah lg..ey, serba serbi xkena la..

Look, kita nk bahas sgt isu ni, xcukup...solat kte cmna? tang2 lain kta jaga x? Lelaki ni babe, dorg kejar 'dara' sgt tu bkn sbb pe..sbb nk celebrate their manhood je mcm 'wey aku berjaya pecahkan dara pempuan tu...hiyahaha aku lelaki!'...tp laki2 ni jgk la yg dok melayan porno n meliar tgk body pempuan len, tp mse yg sme, nk anak dara.pfftt~

Juz dump him already, u don deserve a guy like dat..i'm pretty sure, one day you'll meet ur Mr Right who accepts u 4 who u r :)

Nak Tanya berkata...

@Iza : Woah, ur wild... heh, thanx babe... :) rly made my day..

ZieSakura berkata...

@Nak Tanya, kalau kau dah buat silap, bertaubatlah..kita semua sama disisi Tuhan.yang menilai taubat kita Tuhan, bukan manusia.yang lepas, biarlah lepas.

life must go on oke..jgn down2..cheers!!

:)

Wahida Nasution Thakhrim berkata...

yea, simpan rahsia memang membebankan.. tapi sekurangnya simpan rahsia ajar diri ini untuk jadi amanah..

Tanpa Nama berkata...

- jodoh pertemuan semua dah ditentukan.kalau dah btol bertaubat,x ada apa yg nak dirisaukn sgt.redha je dgn apa yg brlaku.itu semua pengajaran.semua manusia buat silap.

sharifah athirah izyan berkata...

bgos entry ni. Jangan suka buka aib orang sehinggakan perkara yang orang tidak tahu, jadi tahu. Esok-esok Allah SWT buka aib kita di akhirat nanti. allah dh tutop dosa-dosa kita dr pngetahuan org lain so xyah le na bukak. :)

Tini S berkata...

OMG!!!! I LOVE YOU! Thank you for writing this blog!

Farhana berkata...

gud post....
yg paling suka "ps" entri...hehe
keep it up...:))

Unknown berkata...

haha.. gud2.. dah namapun rahsia..
wat per nak heboh2..

nur aishah bte abd hadi berkata...

like :)
kalo lelaki tu btol baik mesti dye boleh terima kita seadanya
then serius terus ngn kita walaupun dye da thu kita xda dara lagi..tp better terus terang kot..sebab takot masalah kemudian hari..
chaiok2 :)
gud entry

Tanpa Nama berkata...

Tapi ada sesetengah kes di mana seorang yang dulunya jahil, kaki pompuan atau gay, tapi dia dah berubah dan cuba untuk mendirikan rumah tangga, adakah patut kita memberitahu bakal bini teman tersebut dengan alasan simpati. Bukankah kelak meruntuhkan sebua projek masjid yang akan dibinakan??

Jadi andai kita nak memberitahu supaya berhati2, apakah cara yang terbaik macam tuh? Tak salah nak memberi peringatan, tapi macam mana kalau peringatana yang diberikan kelak meruntuhkan kebahagiaan yang bakal di bina?

Please advise :)

-Hakim-

shah berkata...

racist gender?

how about sexist?

Tanpa Nama berkata...

ini melibatkan kehidupan seseorg....org tu bangga kawin dgn kita, tp sbliknya kita berpura2 suci...x rase bersalah ker?? sampai bila nak tanggung rasa bersalah tu??lagi membebankan kalo kita simpan rahsia ini spnjag masa disulami rs bersalah...so, pd aku..mmg wajib jujur dlm hal ni...jodoh tu sume allah dah tentukan.....kesian laa kat org yg baik2...selalunya org baik laa ditindas....

Poison_Ivy berkata...

memang la kengkadang kite nak simpan rahsia dalam hidup kite, tapi kengkadang bile da terlalu rapat ngan kawan, sampai tidur sekatil, wat pape bersama, cam2 ne pon akan terkantoi gak. bile da terkantoi de bagus nye terang kan hal sebenar nye dan harap kan member tu faham.
kengkadang sesetengah orang tak boleh terima, tetapi percayalah kalo die memang member baek ko, die mesti terima dan bagi nasihat kat ko, bukan bukak aib ko.

*p/s: bercakap dari pengalaman sendiri.

Tanpa Nama berkata...

IKUT AJARAN ISLAM...KALAU SSORG TU BUAT DOSA LEBIH BAIK SIMPAN DAN RAHSIAKAN... PASTU MINTA AMPUN KAT ALLAH SWT...MUDAH2AN ALLAH SWT PADANG MAHSYAR NANTI... KALAU KAT DUNIA DOK JAJA DAN CERITA KAT ORG LAIN DOSA2 TU TENTU DOSA TU KENA SEBUT KAT PDG MAHSYAR SBB ORG LAIN DAH TAHU MAKA TENTU ORG YG TAHU TU AKAN TANYA ALLAH SWT KENAPA DOSA DIA BUAT TAK DINYATAKAN... MAKA SEMUA DOSA2 KENA DICOUNTER SEMULA ...

Tanpa Nama berkata...

never ever kiss and tell!

Ika Lee berkata...

sy xpakai tudung tp xbt pun keja t'kutuk b'love bite mcm2 sume 2..

plain83 berkata...

aku pantang tengok jantan kotor kecoh nak pompuan suci, dan aku lagi pantang tengok jantan kotor yg pantang tengok pompuan suci taknak terima jantan kotor... get what i mean? oh n btw, aku masih suci kerana aku pantang tengok pompuan yg tak reti jaga kesucian dan maruah dia.. bg aku dua2 lelaki dan perempuan WAJIB jaga kesucian masing2, so jantan2 sekalian jgn sebok jd tupai sgt la hnya sbb korang x de istilah selaput teruna ke hape ke... kerana sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga, bila suatu hari nnt korang kena hiv/sifilis atau gonorea, atau bila satu hari nnt anak2/cucu cicit pompuan korang pulak kene tebuk oleh spesis tupai... karma beb, you reap what you sow, so don't friggin' behave like tupai... sekian