Mac 03, 2011

Gadis Melayu + Cheongsam = HOT STUFF!

Kalau mana-mana orang luar tanya,apa keunikan Malaysia,aku rasa ramai akan jawab

a. masyarakat yang berbilang kaum dapat hidup dalam satu negara dengan baik walaupun masih ada perasaan berbangsa-bangsa tetapi perasaan racist tu dapat dibendung untuk mewujudkan kerjasama antara semua

b. kalau orang tu orang UMNO,dia jawab,bangsa berbilang kaum yang hidup dengan aman dan makmur di bawah pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional yang membuktikan BN adalah satu-satunya parti yang mampu menyeimbangkan masyarakat Malaysia,tapi Melayu mesti tetap tuan.Sebab tu ramai orang Melayu ambik PTPTN.Duit orang Melayu percuma.

Kalaulah orang putih tanya aku apa yang specialnya Malaysia ni,aku akan jawab; a. Gadis Melayu pakai cheongsam dan b, Amoi pakai baju kurungHOT! Aku tak tau kenapa bila budaya tu dicampurkan ia akan menjadi sesuatu yang sangat eksotik dan sangat hot.Awek Melayu pakai baju kurung?Biasa aje,mana-mana boleh nampak.Gadis Cina pakai cheongsam ?Hot la jugak tapi tarikan dia biasa-biasa aje.Tapi bila di-fusionkan budaya tu,macam aku sebut kat atas ni,dia jadi eksotik!

Tapi masalahnya;sekarang ni,makin banyak pulak minah2 yang cuba nak fusionkan budaya barat kepada diri diorang.Aku tak tau lah kenapa bila ada aje budak Melayu yang cuba berlagak seperti orang barat,dia akan jadi macam slut.Yes.Aku tulis slut.Ada sesuatu yang tak kena kat situ yang membuatkan gadis-gadis nampak murahan.Kaji punya kaji melalui menonton pelbagai video klip dekat Youtube,apa yang aku dapat simpulkan;Cuba bandingkan video klip group Jepun "Morning Musume" ke atau group Korea "Wondergirls" dan video klip Spice Girls ke atau mana-mana group perempuan barat.Apa beza dia?

Apa saja yang orang Barat buat nampak macam slut dan apa saja orang Asia buat nampak cute.Tengoklah sendiri apa hasil dia bila orang Melayu cuba jadi orang Barat


Kesimpulannya berdasarkan research tak berasas dan lebih kepada citarasa sendiri;
Orang Asia cute.Jangan cuba jadi slut.
Kalau tak nak pakai baju kurung,pakai cheongsam.
Kalau memilih tak nak tutup aurat,pakai cheongsam,nanti anda nampak eksotik.


EKSOTIK!

23 ulasan:

Norhafiza Yusoff berkata...

rosmah pkai xnmpk mnarik

Ben Youssef berkata...

Bik Mama-san pakai kimono?
Harus cari obi khusus untuk Bik Mama-san.

Tanpa Nama berkata...

rosmah pakai bkn nmpk eksotik.. tapi.. getik ada ler...

Mentor berkata...

Kalo ko dpt baby muka sebijik macam Bik nanti, terpaksa la ko kompul duit buat plastic surgery utk anak ko nanti.

Udah2 la tu, bakal bapa oii..

Nerzhul berkata...

Asian cute

LS berkata...

rosmah pakai gila tak nampak cute.

:]

Khairi Mohd berkata...

eksotik sgt tak bley gak hehehe.

dah mcm tong deram...

afrohead berkata...

rosmah bukan eksotik tapi ekGEDIK. haha!

Unknown berkata...

muat la plak!

mr edz berkata...

aku suka yang pakai bikini

dumdum berkata...

err..tu kimono kan?? :) :)

redgiantlipstick berkata...

aku pelik, dari manela dtgnye gambau2 rosmah ni. resourceful btol la mantot ni!

Mantot berkata...

lama dah la gambar ni,byk kali dah aku letak

aku rasa gambar tu tipu je tu.tampal kepala rosmah aje....eh tak...tampal badan rosmah aje sbb rosmah mmg ada iras2 jepun

Tanpa Nama berkata...

betul sangat (pada aku).

nelayu atau cina pakai sari, nampan cun nya lain macam je. sama gak macam cina/india yg pakai kebaya/kurung.

Kap berkata...

tertanya aku, kalau Rosmah pakai baju tu kemudian jatuh terlentang macam mane dia nak berdiri balik?

perlukah kren dihantar untuk membantu??

Unknown berkata...

SOKONG! org asia mmg istimewa. tapi mereka dah dimomokkan ngan the coolness of budaya barat yang tak berapa nak cool sgt so tak nampak harta di tanah sendiri.

rekbing berkata...

boom. boom. boom!

SESTER berkata...

Mantot patut tampal gambar ni hah sebagai pembuka blog. Baru kena dgn tema

http://img248.imageshack.us/img248/8340/53508239288556aa8047b.jpg

http://img211.imageshack.us/img211/4978/5350213165ccc6ca5f60b.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/8031/image121f.jpg

yeahh

Aslina berkata...

ok gambar last tu buat mata aku berair teruk.

sumpah terharu.

mentega^^terbang berkata...

Boom boom boom
aku dah tahu!!

*gelak guling2*

intan.maisarah berkata...

hahaha.

Ayyman Rahim berkata...

Rosmah terbaik. I love youuuuu!

Tanpa Nama berkata...

hahahhaahha boom boom boom. janganlah marah,, boom boom boom .
HHAHAHAHAHAHAHAHAHA