Mac 18, 2011

Perbualan Standard Dengan Penyokong Kerajaan

Soalan : Bagaimana dengan pandangan kau pasal loji nuklear Muhyiddin?Kau rasa patut ke Malaysia ada loji tu?

Jawapan : Ak eleh,kau dengar la cakap Anwar Al-Juburi.

Soalan : Bila masa aku kata aku dengar cakap Anwar?

Jawapan : Dah semua benda yang kau cakap asyik nak lawan Kerajaan aje.

Soalan : Aiseh,bertanya pun salah ke?

Jawapan : Kau budak asrama!Syukur la sket apa yang kerajaan bagi dekat kau.

Soalan : Anwar pun student MCKK..dia pun termasuk la dalam golongan tak bersyukur?

Jawapan : Ye la,dah tu sapa yang bawak naik dia?Tun!Lawan tauke,kena la camtu.Kau ni pun satu bangang,yang kau percaya sangat dengan kaki liwat tu apasal?

Soalan : Dah pembangkang aje yang janji nak ubah korupsi kat Malaysia.Kalau kau baca,Kerajaan sendiri tolak full reformation dalam government.Kalau berani,laksanakan sistem dakwat masa pilihanraya.Macam mana pandangan kau pasal Rosmah dan komen dia pasal Tsunami Jepun?

Jawapan : Hak eleh!Itu semua penjubur tu punya putar belit.Dah memang dasar kaki sontot main belakang.

Soalan : Bukan ke benda tu keluar TV dan Rosmah punya statement memang macam tu?

Jawapan : Pandailah kau!Tu semua pembangkang yang spin.Kau jangan la duk ikut percaya sangat cakap peliwat tu.Kau dah baca apa Nazri Aziz cakap?

Soalan : Dah.Kau tak suka ke minyak turun harga?

Jawapan : Mana logik!Nanti kerajaan bankrap!Kerajaan dah bagi subsidi 30 sen.Syukurlah woi!Kau jangan lah tertipu dengan parti peliwat tu!

Soalan : Cukai kenderaan tinggi,kau setuju?

Jawapan : Setuju lah.Kalau tak mana kerajaan nak dapat income.Meh aku nak tanya kau sket,kau pegi letak gambar anak angkat Mahathir tu apasal?Kau sure ke dia minum arak?Mana tau dia letak aje kat situ member dia yang minum?Bukan ke tindakan kau tu mengaibkan Tun dan keluarga dia?

Soalan : Memang.Aku tau benda tu mengaibkan dia.Aku setuju.

Jawapan : Habis tu apsal kau letak?Kau tak nampak ke jasa dia membangunkan negara kita ni?

Soalan : Iye.Aku nampak.

Jawapan : Kalau kau compare Tun Mahathir dengan Anwar al-Juburi,kau tengok siapa yang banyak sumbangkan jasa dekat Malaysia.

Soalan : Mahathir la.Sebab dia bekas PM.Jasa memang la jasa.Tapi cuba kau kira balik negatif dia sebenarnya lagi banyak dari positifnya jasa Mahathir.Tapi aku nak tanya kau balik la satu soalan.

Jawapan : Apa dia?

Soalan : Kalau kau kata gambar anak Mahathir tu tak pasti,apsal kau sure benar Anwar meliwat?Kau nampak ke zakar dia masuk lubang bontot Saiful?

Jawapan : Tak.Tapi dah mamat tu sumpah dengan nama Tuhan kita,kau nak bukti macam mana lagi?Anwar ada berani bersumpah dengan nama Allah?Takde!Tak berani!

Soalan : Kiranya,kalau dia bersumpah,kau yakin la dia tak meliwat?

Jawapan : ARGH!FUCK OFF AL JUBURI DENGAN KAU-KAU SEKALI PELIWAT!PEROSAK BANGSA!TAK SAYANG MELAYU!RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN!

Soalan : Eh,lek aa.Jangan la emo...

Jawapan : KAU DENGAN ANWAR PELIWAT!AL JUBURI!KAKI MAIN BELAKANG!

Soalan : Takut benar kau dengan Anwar.Pasal minyak naik harga pun kau kaunter dengan liwat.

Jawapan : AL JUBURI!PARTI KEADILAN RAKYAT PAKAI LOGO FREEMASON!AGEN YAHUDI!ALLAH HUAKBAR!HIDUP UMNO!HIDUP UMNO!

49 ulasan:

-HanaMichi- berkata...

heh...ameno mmg sucks..

Sheherazade berkata...

sorry rase nak gelak

sape yg fanatik sekarang,hahha

Hasrul Affandi a.k.a CarbonizerFreak berkata...

Aku pernah berborak ngan orang Umno..memang Umno tegar nih..ckp ape pon tak masuk...aku kasitahu fakta tapi sume tak pakai...sume campak tepi...actually ade persamaan dengan cerite lu ni bro...percaye dan sgt takut ngan freemason...dier claim Anwar agen Freemason..kebanyakkan cerite dier tak berasas...yang paling best aku tanya dier.."kenape harge minyak kite mahal..sedangkan kite negare pengeluar..kenape kite tak pakai minyak tu?"..dier jawab "minyak tu memang kene export coz enjin kereta negare kite tak sesuai pakai minyak tu..." ini adalah jawapan paling bullshit penah aku dengar...

drizzt berkata...

borak ngan org bodoh mana leh pakai fakta bro ... kang dah kena tarik sampai level dia hahaha

Nur Liyana berkata...

kesimpulannya? emm.. diorang tak nak terima perubahan.. diorang tak berani terima kebenaran.. chit! -.-'

Nizam Zahri berkata...

rilek rilek

yang penting tak semua penyokong kerajaan macam tu, dan tak semua penyokong pembangkang pun macam tu jugak kan..

yang elok kita amek, yang buruk kita lanyak..

killthepervert berkata...

pfftt...XD
teruskan provokasi..emosi lebih dari kepala otak...LOL kenyataan si rosmah pn kate putar belit?celah mane putar aku pn xfhm..umngok!

Atiqah Shaharudin berkata...

tergelak2 baca jawapan dia. haha
kat sini dah boleh nampak, kita tanya fakta dorg jawab dgn isi kosong.

sape spin skang? :D

pemandu p berkata...

ahahha gua tergelak baca,,
jgn bdk yg ko borak tu bdk SAS dah la buat malu skolh je,,hehhe

Tanpa Nama berkata...

kau lupa satu benda yang anwar takut gile babi bagi DNA dia. wonder why?

Eray Majid berkata...

adusssss...selagi boleh belt.

Tanpa Nama berkata...

i'm a non-voter, pretty proud of it. sama je bagi aku baik pihak sana atau pihak si nun.dua-dua opportunist 'nuff said

ain fathihah fhm berkata...

saya payah juga nak berbual isu semasa dengan orang sekeliling. asalkan mempertikai ja, dah dicop pembangkang. habis tu takkan nak kena angguk2 geleng2 saja kan.

Tanpa Nama berkata...

budak SAS pon ade yg 2x5.. taksub sgt dah ngan duit + project.. tu yg buta hati!! kalo nak kate banagang bukannye otak xde..

aku confius la, bkn last time in 1998 diorg dah penah amik & ade record DNA anuar ke? why not compare the record with the existing 1. Ape yg aku nmpk kat sini, utk tempek or fabricate the evidence, diorg xbole guna yg lame coz bole tau. so, they have no other choice but to get the freshhhhhh sample from Anuar…

-Alexander The Great-

seasick82 berkata...

level org cmnie sama la gan org2 jahiliyah zaman nabi dulu;percaya & follow buta tuli tanpa pikir apa yg ketua puak diorg suruh & cakap.harap2 tuhan bukak la hati diorg nie....

redgiantlipstick berkata...

aku bukan penyokong mana2 pihak, tapi yg bab mintak dna ni mcm ridiculous la. mcm kau kena rogol 10 tahun lepas baru nk buat rape test harini.. apekejadah?

Wan berkata...

sesi dia;og yang sangat menarik hahaha
soalan yang bijak,dan di jawab oleh seorang yang sangat bijak dengan penuh keemosiannya harharhar

Wan berkata...

*sesi soal jawab

Solahuddeen berkata...

like this.

Miss Haana Fais berkata...

absolutely right!!! saye sangat2 setuju! Diorg ni xde point lain. diorg x kn risau psl masalah2 lain melainkan masalah pungkoq saiful. mmg susah nak ckp ngn diorg ni. umngoks forever will be like dat!

Laici berkata...

Hahaha, serius pernah berlaku kat aku..tapi aku sembang ngan member2 jer pun, budak berhingus tapi nak pertahankan semua tindak tanduk kerajaan..aku tak cakap banyak pun, aku cuma tanya kenapa kerajaan naikkan harga barang2..terus cakap ko kerajaan dah kasi harga minyak rendah, subsidi tu dah kira bersyukur la..macam tempat ko kat pulau pinang, DAP pegang..orang melayu terus hilang hak, kecian aku tengok dalam tv...korang sokong la cina lagi

Aku cakap, ala, masa BN pegang pun sama jer, cuma tak masuk tv jer..

terus dia bising, korang pihak pembangkang sama jer semua.tak reti bersyukur,

melayukuhebat berkata...

ahahahaahaahaa

A.A berkata...

Hahahah.terbaik gila.
Kalau nak cakap pasal DNA anwar tu,faham faham la kalau diorang dapat DNA baru tu apa jadi kan,benda yang tak ada tu boleh diadakan jadinya.It is fresshhh sample man.heheh

Selongsong berkata...

Mantot, ko terlupa perkataan standard UMNO, i.e. "Take Beer" (ambil beer untuk diminum) sebagai cercaan dan penghinaan terhadap kalimah "Takbir".

angah berkata...

kepada mantot (juga kepada pembaca yang lain),

aku nak mintak maaf banyak2, sebab komen aku ni lari dari topik..

aku nak mintak pendapat korang...
tolonglah..aku keliru..
mungkin ko ada perspektif/pemdapat yang lain dari aku...

aku director company swasta yg lesen perniagaan yg sedang aku jalankan dah tamat..

malah aku tak berminat nak continue lesen ni sebab aku dan partner nak tutup company ni (company A)...

aku dalam proses bukak company baru atas nama aku seorang saja, bukan dgn partner lama (company B)...

adakah salah aku berhentikan 2 staff aku di company A dan memberikan sebulan pampasan...
FYI, keadaan company A sekarang memang takde sales...semua sales aku yg cari...

selama 2 tahun staff N menjadi staff aku, tiada sales yg dibawa masuk malah dia bercerita tentang company A dan pasal aku pada bekas staff, sedangkan dalam LA dah tertulis hal syarikat tak boleh dicerita pd org luar..

so apa guna aku gajikan orang kan kalau sales aku sendiri yang cari pastu kena bayar gaji buta dia..

manakala staff S pula terlalu kerap cuti...hantar adik pergi kolej, nenek sakit, jaga nenek sakit, pergi bank, servis motor la, renew lesen motor, dan macam2...cuti pulak tu main pakai sms aku je, tak reti2 nak isi borang cuti...berbuih2 dah mulut aku cakap, tak reti gak...

sebab tu bila company A nak tutup, aku tak teringin nak bawa mereka bekerja di company B...

adakah salah tindakan aku?
sebab kalau difikirkan, bila company A sedang down takde sales, aku seorang je fikir tak tidur malam bagaimana nak bayar gaji2 mereka, kwsp, sewa ofis, utiliti dll...agak tidak adil...

sedangkan staff sepatutnya jadi penyumbang bukan penumpang...

Aslina berkata...

satu je aku nak sebut...

"meroyan"

haha...

Tanpa Nama berkata...

sama la
kakak opis aku aku cite jer pasal kerajaan umno cam sial siap bg fakta
contoh pasal minyak aku siap bg keratan akbar utusan meloya lagi tue mula2 kata harga minyak tak naik pastue tak sampai 2 3 hari minyak naik tue pun die bole nak kata aku salah lagi, contoh terbaru pasal kes roswah mansur si badak air tue cakap pasal kejadian tsunami kat jepun, da terang2 badak tue cakap benda bangang tp bole lagi nak kata nak pertahankan ape yg badak tue cakap, mmg kadang2 baik tak payah becakap jer dgn penyokong kerajaan nie bagi fakta pun tak nak percaya...pada aku ler kalau ade org pemikiran yg cam nie lagi mmg susah ler PR nak menang PRU13 nanti

TeratoMan berkata...

Kepada Angah, kalau pekerja tak perform atau bermasalah, bukan bos mmg ada hak utk buat siasatan, kasik memo dan pecat ker? Ish2.

Kepada artikel ini, semoga kita bersedia utk buat perubahan dlm pilihanraya akan dtg.

Harap2 ramai pengundi hantu lupa nak mengundi.

haryzkhairuddin berkata...

kepada Angah, seeloknya xyah bawak masuk sykt baru. dah bayar pampasan pon dah cukup bagus. kalau sykt lain dah lama PECAT org2 camni. cari je orang lain. orang yg betul2 nak bekerja. bukan setakat makan gaji buta.


untuk artikel ni lak, aku kenal dgn sorang org UMNO tegar. mmg susah gila nak terangkan apa2 kat dorg ni. n aku mmg tergelak besar guling2 atas lantai sbb baca jawapan mamat tu. gila buduh giloz..

Mantot berkata...

Angah,takyah bawak sama.asalkan kau ikut syarat notis diorang brape bulan,kau imburse balik gaji diorang sblm kau pecat diorang..pastikan EPF apa semua kau byr sebelum diorang blah.

Tu bisnes kau.
Asalkan apa yang kau buat tu tak menganiayai pekerja kau,tak payah lah rasa bersalah nak buang orang.

kau nak sumber inspirasi?
Tengok cerita "Up in The Air".Aku harap kau boleh try buat mcm tu.

Law USA dengan law kita gila berbeza.Kalau terpaksa let go staff,let go la..tapi jgn aniaya dia.Bagi dia tau awal,bagi dia time nak ready utk jadi jobless dan mampu survive sekurang2 nya sebulan 2.

angah berkata...

ok...thanks mantot, bagi pendapat...

nanti aku cari cerita tu...

juga thanks pada terato...

rompa berkata...

ko borak dgn sape yang fanat sgt tu mantot?

marilah kita doakan supaya kepalahotak dia terbukak skit menilaikan ape yg betul and ape yg salah.. amin..

Tanpa Nama berkata...

terkadang meluat jgk dgr dari mulut pemuja2 UMNO ni.. especially org yg mmg dah terkenal ggn perangai kaki ppuan (janda pon sebat!!), mulut putar alam, minum, ckp macam bagus gile, kaki bodek sbb nak dpt project & etc.. tiba2 bila masuk aje bab ni, bole pulak diorg nak ingat kan psl agama la… perjuangkan bangsa la… MELAYU kene bersatu la... KEPALA BUTOH LA!!! macam member2 ko xtau perangai buruk ko!!!

-Masing-

panji alam berkata...

Adoii..

Org ameno,cuba lah buka minda tu! kenapa anda sanggup diperbodohkan oleh pemimpin anda? Kenapa otak anda dipenuhi dgn perkataan liwat dan jubor sahaja??

freezer_91 berkata...

Ibnu Khaldun prnah brkata di dlm kitab Mukaddimahnya yg trkenal

”manusia itu diukur berdasarkan agama pemimpin mereka”

mcm mnekah agma rkyt kte skrg ini?hurmm..

Master Yoda berkata...

Gua setuju ngan NiZaM...

Jadikan kawan2 anda yang penyokong tegar sebagai bahan jenaka anda seumur hidup...

Pasti tak kering gusi....Mencuit hati dan pankreas anda...Percayalah!!!

Gua dh bergaul ngan ramai org yg dtg dr pelbagai parti politik...Yg ikhlas memperjuangkan sedikit...Yg berniatkan/berkiblatkan/bertuhankan DUIT, FULUS dan PROJECT, tersgt ramai regardless dari mana2 parti pon...

Kesian...

Rabiatul berkata...

hahaha -,-''
this is why i hate politics
world politics, malaysia pnye politics erk

:(
kelass dah nak starrrttttt *takde kaitan

bye

hana berkata...

I'm almost 21 y.o. and election is something I must do soon. Thing is I never know who am I going to choose. I don't find any REAL good thing from any political party *sigh*

Raden berkata...

maaf ckp... aku nak mintak surat sokongan UMNO pon diorg nak under table (RM3 ribu to be exact).. ckp berapi2 nak tolong org melayu... ni mcm nak melingkup melayu ada la... hahahahahaha...

Matt Fauzy berkata...

hahahaha jawapan sbijik cam mahyuddin yassin al-sembab jawab..hahaha ingat umno ingat zina, rasuah, kroni..

Tanpa Nama berkata...

yang jawap soalan tuh dah kena liwat tak dek UMNGOK... dulu, kini dan selamanya...

apa pon fulus seposen, doposen tetap masyuuuuukk...hehehe

Tanpa Nama berkata...

Ni pulak sembang2 kat kedai kopi yg aku dengaq.

Pak Dolah: Mat, apa cerita kes Altantuya tu.
Mat: Alaaaa...biasa la...bikin wayang ja.
Pak Dollah: Mamat yang kena tuduh dua ekor tu apa dah jadi?
Mat: Tak tau...tak dengaq cerita pun....ada org kata depa dua ekok tu dah tukaq nama dan hidup mewah sekarang ni kat tempat negeri orang.
Pak Dollah: Aku hairan la Mat, Pasai apa si Najib tu takut sangat kalau orang sebut pasai Altantuya tu. Dulu sampai orang nak bawa posterpun pihak polis boleh rampas gambaq tu. Hang tau pasai apa?
Mat: Biasa la Pak Dolah woiii...!! Orang bersalah memang selalunya takut...kalau sampai poster Altantuyapun takut tu melambangkan org tu salah.
Pak Dollah: Tapi aku tengok si Najib tu steady ja muka dia?
Mat: Biasa la....dgn puak2 Umno ni, depan rakyat buak muka toya ja...tapi di belakang ketaq lutut...sebab takut kesyaitanan depa tu terbongkaq
Pak Dollah: Kan si Najib tu pernah bersumpah?
Mat: kah..kah..kah.. itu bukan bersumpah...itu sampah. Bersumpah bukan macam tu la. Lagi pun org yang suka bersumpah ni adlah ciri2 orang munafik.
Pak Dollah: Jadi...memang betoi la Najib tu bersubahan membunuh Altantuya?
Mat: Ala Pak Dollah....itupun tak faham2. Jalan cerita kes ni dah tunjukkan dan dedahkan siapa si Najib tu. Orang kat Malaysia ni bukan bodoh2 macam lembu2 UMno tu. Tau nak membuncitkan perut ja.
Pak Dollah: Pak Dolahpun rasa macam tu jugak. Heeeeee....tak sangka noh....Najib tu terlibat sama kes ni. Ye le...lepas bunuh...diletupkan pulak mayatnya utk dihapuskan bukti. Kemudian berpakat dengan imigresyen padamkan kemasukkan Altantuya ni ke Malaysia supaya orang tak terfikir dia dah masuk Malaysia. Pak Dollahpun hairan jugak kenapa hanya 2 orang ja yang didakwa sedangkan mereka hanya menerima arahan. Kenapa tak di tahan pegawai yang memberi arahan tu. Mungkin takut terbongkar cerita kot ada orang yang terlibat. Memang 2 ekok polis tu jadi keldai la nampaknya.
Pak Dollah: Apa cerita si Razak Baginda tu Mat?
Mat: Tu saya heiran tu. Dalam paper, dalam tv kata nak lanjutkan pelajaran, tapi yang aku dengaq dari kekawan kat UK, kata dia bukan sambung pelajaran, tapi, hidp mewah kat sana tu. Tak heiran ka Pak Dollah, duit dah banyak berjuta2 , kemudian jadi CEO syarikat terkenal, tiba2 boleh kata nak lanjutkan pelajaran?
Pak Dolah: Ye le...memang penipu puak2 UMno ni.

Unknown berkata...

cakap dgn orang bodoh mmg cm tu...smpai bile2 la dia jadi boodoh hahaha

bro mantot...mintak izin link kt fb sy...tq =)

Unknown berkata...

pyoal nmpkye dr glongan bpelajaran sbb pndai memanipulasikan soalan. tp silapye nape tye pkcik pnoreh getah? (contoh sje). mmg la cmtu jwpnye. x bfakta n mncarut habis. cube la soal org yg staraf dgn pyoal n br bole post 1 dunia bce. br btemu buku dan ruas. xde la org kita ni tslh fhm. kita mcarut, kita bdosa. tp org yg wt org lain mcarut gak dpt dosanya dek ksilapan kita. prckpn org mlyu spptye sdp ddgar. tp skrg ni, sdih la nk crita. tgok la crita gurindam jiwa lakonan latifah omar. yg tsuratnya indah, tsiratnya bmkna. hrap mklum.

Unknown berkata...

tringat de sorg ustz ni crita. seorg hmba Allah ni bjumpa dgn Saidina Ali ra. dia btya, wahai Saidina Ali, mgapa krajaan kau skrg bgitu lemah sdgkan ktika di bawah pimpinan Rasullullah, Islam bgitu hebat skali. Lalu Saidina mjwab, ktika pimpinan baginda, pngikutnya adalah sperti aku. ttapi ktika pimpinanku, pngikutnya adalah seperti engkau. hamba Allah ini trdiam sjenak. ksimpulannya, bkn pmimpin sje prlu bijak, ttapi pgikut juga perlu bijak. mslhye skg, kita ni dok sibok nk jd pmimpin yg hebat, tp kita lupa nk jd pngikut yg bijak. sbb tu la jd kes soalan dijwb dgn kata2 mncarut.

Tanpa Nama berkata...

kid-kalau tanya mengapa rasuah berleluasa,mesti dia jawab."rasuah penting untuk ekonomi" hahaha.nak menangis aku baca.

Tanpa Nama berkata...

angah!!!aku nk kije ngan ko...aku de 5 thn experience dlm sale..bank!!!!aku dh mls mau kije bank lor!!!

pahlawan_zuten@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

:D menarik jugak post ini

saya setuju memang ada penyokong tegar parti pro kerajaan yang macam ni. at the same time, saya pun ada juga terjumpa org yang pro parti pembangkang PUN macam ni. semua salah, kalau terjatuh dalam parit pun dia akan salahkan UMNO dan BN walaupun tak kena mengena. jadi kesimpulan saya: org yang menyokong mana2 parti politik secara membabi buta tanpa pertimbangan antara pro dan con memang bodoh. extreme of any kind is never a good thing, betul tak?

Tanpa Nama berkata...

seasick poya lah lu, kau solat pun selalu tinggal nak sound2 org cermin dulu beb diri