Februari 18, 2009

Proton Exora,Keriangan Keluarga

Tak banyak lagi yang kita tau pasal kereta ni tapi dah ada rumours bertebaran dekat internet.Jadi,aku letak je la rumours pasal kereta ni,semua ni tak konfem lagi.

PROTON EXORA :
M-line RM70,400.00
H-line RM74,500.00



Comes with bluetooth/hands-free radio (yes you can plug your hp into the radio)..with caller ID. 8.5″ TFT LCD DVD player @ the 2nd row…for viewing pleasure. Cabin size similar to Grandis. In-dash Gate-type gear lever n self-illuminating meter cluster. Hv separate rear aircond blower. Applies to both variants.

Aku rasa lawa dari segi luaran.Nampak style Proton.Tak nampak mcm sebuah kereta yang terlalu meniru design-design jenama lain.Mungkin kalau Proton announce harga bawah Rm80,000,kemungkinan besar harga yang ada kat atas ni betul.

Agak mahal.Mungkin kalau dalam RM65,00 ke RM68,000 cukup cantik price dia.Mahal ke murah,yang aku sahih,Proton Exora lagi lawa daripada Proton Juara. Cuma kalau boleh,jangan la Proton terlalu sangat bergantung dengan mengharapkan market orang Malaysia aje.Cuba la bersaing.

Satu cara nak tau Proton mampu ke tak bersaing adalah dengan memansuhkan cukai ke atas kereta-kereta import di Malaysia.Baru kita tau sama ada Proton ni bertaraf dunia atau hanya sekadar Jaguh Kampung.

Adakah kerajaan kita takut benar kita tak support barangan Malaysia?Barangan kualiti kita sapot,tapi kalau penutup tank minyak kereta Gen 2 member aku patah senang-senang,sampai bila nak kat takuk tu aje?Tapi,semenjak Satria Neo,Persona dan Saga keluar,nampak Proton ada peningkatan.Jadi,jangan takut nak takluk dunia.

Setakat berani gertak rakyat sendiri buat apa?Pergi la gertak Israel kalau rasa diri sangat berkuasa.

Oh,aku ter-emo pulak.Sepatutnya post ni riang gembira.

1 ulasan:

kucai berkata...

riang ria hantu raya ka..huahauhuhaua