Abg ipar aku pernah tertinggal flight Air Asia, bukan pasal die lambat check in, tapi sebab masa yg diambil utk beratur check in ticket mmg lama, macam nak beli tiket bas plak..
And then bila dah beratur lama2 tu, tutup lah masa checkin, tutupkaunter trus, tanpa ragu2 atau prihatin terhadap org yg masih beratur..
Dibiar terkapai2 walaupun bukan salah sendiri..
Pastu suh gi kaunter pertanyaan / aduan, kene beratur plak kat situ,mmg panjang la barisan nya.
Nak kejar flight yg masih blom terbang, die cutting la jap,sebab nk rush, alih2 org kaunter marah2 die sebab cutting, marah dgn sgt kereknyer, siut tol!
Last-last, kene beli tiket baru on thespot, mahal gila2.
For information, LCCT berjaya mengantoi kan org lambat/ tertinggal flight sebanyak 30 org sehari.
then dgn cara ini semua org kene beli tiket baru dgn harga yg mahal gile.
Air Asia lam sokkabar kan main lagi berkhidmat utk pelanggan, tapi sebenarnya hanya mencari keuntungan berganda.
hampeh!
Komplen daripada Dinsman.
Komen - Banyak betul komen/komplen pasal Air Asia ni.Kalau si Tony Fernandez terbaca,tolong komen sikit ye.Ramai sangat dah ni.
15 ulasan:
o sedangkn tiket yg brbyr pun dlyn sebegitu, kami yg free ni lg teruk dlynnya. cuba tanya bdk2 plkn yg melalui lcct, ramai yg x puas hati.
aku penah kene tinggal,
tapi mmg aku lambat la kalau ikut terms dia,
tapi kalo ade hati dan perasaan,takdenye orang nak buat mcm tu..
kalau kasi aku masuk pun, sempat aje aku nak masuk kapal terbang..
orang bising pun,kerajaan bukan nak dengar...
dah sumbat dengan duit KOT?
Tapi yg aku heran,air asia buat cibai pun pengguna masih ramai, buat macam aku..
banned terus macam korang boikot israel tu...
Mantot...gi komplen kat sini
http://www.tonyfernandesblog.com/main.php
masalahnya lcct tu dah overloaded. dah tahu naik air asia, pegi la awal 2 jam ke. kalau byk sgt komplen naik la mas.
kalau diorang tau dah overloaded,apa yang diorang buat?
tambah lagi flight la kan.memaksimakan keuntungan sebab permintaan banyak.lagi crowded.
aku dah bukak,nak komplen tapi kene jadi member dulu lak.bace die nye terms,konfem bende2 komplen dia takkan letak.
ko bace la komen2 yang ade,semua puji,puji2 tu pulak bahasa mcm dah karang elok2,mcm bace teks ucapan Tony sendiri
napa naek air asia??sbb xda choice!!hahahha..itu je yg murah utk yg salu kn naik flight..
tp die nyer staf sume maybe xde training 4 cust serivce..stewardess nyer rmbut xkemas,xnampak professional.
bila la msia nk ada 1 lg syarikat penerbangan..huhuhu
fernandez dh mcm frankenstein...
kau jmpa tony ko ludah je muka dia..
memang gampang
eh rasanya dulu student aku penah kena tinggal jugak,flight pegi sabah,depart from penang..pastu kena beli tiket semula..kesian betoi..huh
Stupid written language. Tak salah kalau tulis bahasa yang betul. bodoh
kalau standard operating procedur untuk Malaysia Airlines;
penumpang2 yang flight mereka akan mula boarding dan berlepas tak lama lagi dan mereka tengah beratur time nak check in,staff kat counter check in akan buat annoucement,seterusnya mereka akan di panggil ( jump que )untuk check in
pesawat akan tunggu untuk satu tempoh kepada penumpang yg dah check in tp blum sampai ke pesawat,sebelum berlepas
tu lah cara air asia buat duit
tp kerajaan kita duk suka sgt dgr ckp airasia,skrg bangunan lcct baru tgh buat kat sepang dgn harga lebih RM3 billion,sedangkan terminal klia tak occupied langsung.lain la kalau negara kita mcm Heathrow airport ke, J.F Kennedy ke.baru la buat terminal baru
kes sy pulak mcm ni
masa tu sy kat KK
sy dpt call ckp mak sy dah meninggal, bila sy ke kaunter utk tukar tiket, kaunter tu ckp, minta maaf ye, hal kecemasan pun kalau nak tukar at least dlm masa seminggu
aduhhhhh, macamlah sy tahu lagi seminggu sebelum tu mak sy nak meninggal
sudahnya, sy hanya sempat ke kubur arwah mak tanpa sempat tgknya buat kali terakhir.
air asia mmg teruk
perkataan yang paling sesuai ialah PEKERJA-PEKERJA AIR ASIA BODOH SOMBONG.. INFRANSTRUKTUR KELAS PERTAMA, MINDA diorang MACAM BABI...
kepada yang cakap: 'kalau byk sgt komplen naik la mas." tu, statement mcm ni kuar kat either dua jenis orang je : 1. die kaya , xdahal nak kuar duit sampai 400+++ just utk flight oneway balik sabah(cth)
2. kau kerja air asia
cakap banyak senang la kau. mas tu lambat check in pun diorang still bg masuk walau terang2 tulis dalam terms 45 minutes bfore departure kena checkin, sbb diorng pentingkan hospitality diorang, tgk la motto diorang, even recognized by the world lagi. Air asia, mmg la tambang murah, tapi customer right kena igt la, bukannya x bayar langsung sampai kena treat macam tu. lagi dalam kes ni, yang lambat bukan budak ni, kaunter tu yang lambat, dah tau ramai buka la lagi satu kaunter, lepas tu senang2 nak tutup kaunter even nmpak orang beratur masih ada, mmg sah2 la salah diorang. haih, ntah2 ko ni xpernah naik flight kot. Aku selalu gak naik air asia ni, delayed flights tu biasa lagi, tapi kadang2 bole buat keliru bila kat tiket no. pintu berlepas 4 (cth) tapi kat pintu belepas 4 tulis nombor flight lain, kalau kena org yang baru first time naik flight, lepas tu tak tau nak tanya sapa, bahaya jugak tu.
Catat Ulasan