Februari 26, 2009

Christiano Ronaldo Pun Naik Air Asia


Kita boleh dengar cerita pasal kejatuhan ekonomi,kemelut ekonomi,orang dibuang kerja,harga saham merudum...mungkin betul la kot bak kata orang-orang kuat kerajaan,kita terlepas daripada kejatuhan ekonomi sebab kita telah pun bersedia dan ekonomi kita punya orang bijak pandai menguruskan masalah negara kita.

Bayangkan,
AIG,sebuah institusi perbankan di Amerika menarik diri dari menjadi penaja jersi Manchester United.Kita bukan bercakap pasal Bank Simpanan Nasional di sini..kita bercerita mengenai badan perbankan nombor 18 terbesar dunia.

Sekarang siapa pulak yang bersemangat nak taja Manchester United?Air Asia.Tak cukup dengan penajaan rasmi airline Manchester United,mereka di datangi jemputan Manchester United untuk menjadi penaja dan nampak benar Tony Fernandez suka betul,memang eager nak taja.Mungkin benda ni menguntungkan dari segi ekonomi tapi inilah masalah Malaysia sebenarnya...khidmat yang ditawarkan takde lah sehebat mana,yang penting benda tu laku dan popular.

Hebat kan Malaysia?Pernah ada bangunan tertinggi dunia tapi sayang banyak ruang kosong dalamnya.Punya litar F1 antara terbaik di dunia,sayang ramai lagi yang tak mampu beli kereta nasional lagi.Ada sumber dan hasil yang kaya,sayang yang menguruskannya kerajaan berotak kera.

Kat Malaysia,paling penting kita popular.
Servis dan khidmat,belakang kira.Asal popular tu dah kira bagus.

3 ulasan:

rfq berkata...

at first i feel u r loaded with so much ideas, but after a few times i browse to ur blog, i find it u r such a negative person whom trying to manipulate the other ppls weaknesses.though it's a personal thought from u,but i really think, not all the national agenda consists a bad hidden agenda. i really surprise when u r so emotional with our first national MPV name, yeah u r right it has a feminine side in terms of name but dun you think we should support our local brands in order to get through all challenges that come forward. we r in the process of build up the nation, thus to keep us running high and high you and the others should give a hand to support malaysian stuffs and not vise versa. But what ever it is im really proud because ur blog are generating the thinking process among ur server.good luck.keep pen ur ideas and thought.

kucai berkata...

aku sokong apa yg hang kta..
air asia pnya servis cam kiwak.
tpi dlm iklan cam 1st class pnya airline..

@rep berkata...

AirAsia servis teruk sebab MURAH!

U pay peanut u get monkey la jawabnya