Disember 03, 2010

Adakah Anda Seorang Yang Hensem?

Semua orang ada insecurity.

Jangan tipulah kalau kau kata kau sangat yakin dengan diri sampai takde langsung ada perasaan insecure.Bila dah terlalu yakin dengan diri,tu dah sampai tahap berlagak,jalan langsung tak pandang bawah dan mendongak aje.Hehehehe.Tapi mesti ramai lelaki ada tertanya-tanya,"Aku ni sebenarnya hensem ke tidak?"

Salah satu benda yang aku rasa pelik adalah bila orang rasa pelik aku cakap "dia tu hensem aa" atau "tough siot mamat tu." Apsal?Salah ke seorang lelaki mengkagumi kehenseman seorang lelaki lain?Tapi mesti ramai diluar sana yang mempunyai rasa ingin tahu membuak2 nak pastikan,dia hensem ke tidak.Setakat tanya awek atau bini sendiri "saya hensem ke tidak?" konfem jawapan tu sangat2 fake.Jadi,kat sini,aku nak bagitau sket tanda2 nak tau sama ada anda hensem atau tidak.


1. Gadis betulkan tudung atau rambut bila berselisih dengan anda.

Member aku pempuan sendiri mengaku sebab bila dia nampak seseorang yang agak kacak,tangan dia secara automatik akan betulkan rambut dia.Mungkin terdetik dalam hati kerisauan takut kelihatan tak terurus.

2. Gadis atau wanita tidak mampu mengalihkan pandangan mereka 

Atau sekurang2 nya sanggup melihat anda lebih dari 15 saat.Tapi jika anda cuba merenung mata dia,dia akan mengalihkan pandangan dia ke arah lain atau ubah topik perbualan.

3. Baca reaksi awek/isteri anda.

Aku baca dalam buku psikologi wanita,dalam diri pempuan,ada perasaan dengki mendengki antara satu sama lain.Jadi,katakanlah seorang awek dapat seorang balak yang hot stuff,dia akan melakukan taktik ni untuk tunjuk "aku best," : tiap2 kali dia berjalan dengan boifren/suami dan berselisih dengan awek yang dia rasa lagi hot drpd dia,dia akan makin dekat dengan boifren/suami dia untuk menunjukkan dominance diorang.

So,jika anda sedang berjalan2 di shopping kompleks dan dengan tiba-tiba anda nampak ada awek cun nun dijauh sana,tiba-tiba pulak awek/isteri anda makin rapat dengan anda,tahniah,anda hensem dan mampu membuatkan awek/isteri anda rasa insecure dengan diri sendiri.

4. Lelaki lain kata anda hensem.

Bila aku tulis macam ni,janganlah pulak esok kau pegi tanya member kau,"aku hensem ke tak aa?" Tindakan itu akan dianggap sangat gay.Jika seseorang yang anda tak kenal sangat atau seorang stranger kata anda hensem,itu petanda baik untuk anda (atau sebenarnya anda diminati gay)

5. Anda ada secret admirer

Yang ni agak susah nak diaplikasikan selepas tamat zaman belajar.Zaman sekolah atau IPT,berlambak2 kes nak jadikan abang angkat ke,adik angkat ke.

6. Mintak kawan anda aturkan blind date dan lihat resultnya

Janji dengan dia jumpa kat mana2 tempat public.Bagitau dia anda akan pakai baju apa dan akan letak buku ke apa2 atas meja nak jadikan tanda.Datang awal setengah jam,duduk situ.Kalau selepas 2 jam anda menunggu sampai terlepas masa yang dijanjikan....terimalah hakikatnya.Perempuan boleh jugak buat benda ni.Tapi sebab skrg ni dah ada Facebook lah,Myspace lah,blind date dah agak susah nak dipraktikkan.

7. Anda diminati gay

Diorang ni ada requirement yang agak tinggi sebelum meminati mana-mana lelaki.Jika anda terpilih,syabas!Sila pastikan anda berpegang teguh kepada sexual orientation asal anda.

55 ulasan:

Atiewa. berkata...

haha, nice! =)

Hellioz berkata...

cam kenal je gambar ni tot
mne rembat?

Tanpa Nama berkata...

haha.. bang topik yang menarik!
(curryisland@ymail.com)

Tanpa Nama berkata...

ntah apasal ada email bawah tu.. attention seeker betui aku ni, aku pun berminat nak tahu aku hensem ke tak haha..

Tanpa Nama berkata...

semua ciri2 tu aku takde, lol.

Sood&Lamlie berkata...

rasa insecure tu betul. hahah. maklumla alpha female.
tapi bab rambut tu...aku ni memang serabai, jadi kalau ada lelaki pasni merasakan yang aku mengagumi kekacakan mereka...
percayalah, aku betulkan rambut aku sebab aku tak nampak jalan.

eszol raar berkata...

at last
ade gak org bwat entri pasal ni
sume tu btol
yg plg bet bila pndang balik pompan tu mesti die cpat2 alih pndangan

de_nataLie berkata...

haha..true2..penah melalui pengalaman yg dinyatakan..

theblabber berkata...

oh..no wonder.

gf bf hensem berkata...

bf i hensem, point 2 3 4 5 betul. tp sgt la serabut dan serabai dia tu, serabut dgn masalah. hisyhhh. macam mn nk buat?

Tanpa Nama berkata...

suka lelaki yang hensem dan pandai menghormati perempuan..
^_^
-mis izza-

Punk Princess berkata...

Hahaha..jap aku nak gelak..hahaha..
ok dah.. XD
aku adalah gadis..separuh dari ciri tu aku ada..adakah aku hensem?haha..
sbb nye kat midvalley bf aku bila nmpak lelaki lain pndang aku, dia terus dekat dgn aku & pegang tgn aku..haha..ok dah bye!

Rayz berkata...

hahaha paper ape tu,nk bace

The Sharkox berkata...

Yeah...aku memenuhi ciri2 1-5...cool

Tanpa Nama berkata...

untuk no 4 ada tapinya.

aku selalu terserempak dengan kapel yang perempuannya sungguh lawa, lelakinya biasa. bila nak berselisih dengan aku konfem sang perempuan terus tarik tangan bf dia. tunjuk dominance, ya. bukti hensem, tidak.

Nerzhul berkata...

nice. semua tu tak pernah berlaku padaku! hahaha

Laici berkata...

aku ada pengalaman no 7, sorang brother mana datang ntah,senyum2 tgur dengan ramah mntak no phone msa spm dlu..ingat nak kasi kerja ker pas spm,rupa2 ajak kuar,minum2 sama2..wat da fak !! kira aku nih hensem la tot? kah kah

buruhKasar berkata...

erap & yem.
aku hensem tak tot?

budak kecik berkata...

saya cun x??

mmuaahaha

Beautiful^Devil berkata...

tot,
surprisingly.. aku mcm no 2 tu.. sbb aku slalu rs insecure.. wahahaha.. dan no 7 tu applied kt en suami.. sgt ramai gaylord merenungnye..

aku takla bangge suamiku sume org nk pndg.. it's more to insecure..

huhu..

MuJE berkata...

oh yeah! boleh start praktik dah sekarang ni...hehe


- Tips untuk jadi pengomen tegar dan berkesan

Jasmin Hassan berkata...

hahaha. hampir semua tu betul. tapi bab awek yg tbe2 pgg bf dia kalau nmpk pmpuan lain tu mungkin blh diselidik lg. x semestinya bf dia hensem, probably dia je yg x secure.

tapi laki yg plg hensem ialah lelaki yg tak perasan dia hensem.

Tanpa Nama berkata...

ape anda rase bila ade gay yg syok kat anda...anda rase anda hensem atau anda rase geli???

Buah Pulasan berkata...

Aku sikit pun tak pernha mengalami semua tanda-tanda yang kau tulis ni Mantot.
Kurang pasti sebab apa,tapi mungkin sebab aku gemuk kut.
haahaha.

Wan Zuraida berkata...

yg no 2 tu bley kontra gak.

@ 2. tiba2 pmpuan yg berselisih dgn anda tunduk tak bengah langsung kepala. pastu mulutnya dok kumat kamit.
(bg sesetgh yg jg pandangan mata die takut kalo tgk lama2 lelaki hensem syaitan pakat2 dok cucuk lg. jd cpt2 die tunduk dan istighfar. benar ni. tak tipu=D)

Tanpa Nama berkata...

aku suka yg paling last...

hahaha...

Aslina berkata...

kalo ada kawan2 perasan hensem camne? T.T

nur berkata...

Aku rase hensem tu subjektif kut. Ade org kate hensem,ade org kate x. Tapi percaye tak,hasil analisis yg aku buat..bila lelaki tu genius/poket penuh secara automatik muka dia nampak hensem..serius weh.8)

Ayyman Rahim berkata...

Hahaha boleh pulak title berita "lelaki kacak". Apa, dia ingat lelaki kacak takda nafsu ke. Nasib baik takda title "lelaki kurang kacak rogol". Hahaha ke biasanya yang merogol ni kurang kacak sebelum2 ni? Persoalan.

eizt zahar berkata...

:)

nina berkata...

haha...kalau laki aku nak tahu laki tu hensem atau tak, die akan tengok aku...
mcm tu gak sebaliknya....kalau aku nak tahu pompuan tu cun atau tau, aku akan tengok laki aku....
kalau laki aku, asal pompuan ade rupe mamak/arab, sure mata tak lepas...
laki aku cakap, die notice, kalau ade laki kulit cerah, mata sepet, rambut macam pompuan/style korea/jepun, mesti sempat menjeling...
tapi kalau ikut rupa kami, masing2 terbalik dengan 'taste' masing2...
ape pun, kepada semua pompuan, pandang hanya pada suami korang ajerk...

brat2104 berkata...

aku kena check diri aku balik.. aku x sure aku ad abetulkan tudung ke x depan laki hensem.. hurmm..

: a w e n g : berkata...

blah laa mantot... forever aku cakap ko hensem.. ko buat bodoh jerr. ke ko shy?

to all : mantot mmg hensem, takat tom cruise.. what eff laa tom cruise.

pokcik berkata...

aweng : betol ke mantot hensem?
mantot : pokcik nak juga tengok rupe kamu...letak lah kat sini...bagi hint sikit...

Tanpa Nama berkata...

Sederhana dan manis. Aku sedang berpikir untuk memulai blog lain atau lima segera, dan saya pasti akan mempertimbangkan tema ini. Keep em 'datang!

gadis berkata...

everytime aku jalan sebelah lelaki handsome, automatik aku akan gigit bibir. aku try buang habit ni tapi susah.

EEan berkata...

OK! article yang best dan lawak dan informatif.. hehe

Faiz Tapit berkata...

aku penah diminati gay... sgt2 fak

yousuckmantot berkata...

mr mantot...
i like your blog, but maybe u can tone done the gay n homosexual slurs.
being homophobic is not a good thing regardless of any religion n culture. trust me on this, gays don't chase straight men.

yem berkata...

weh joe, mantot pun kene ngendap ngan gay jugak dulu weh.

btw yousuckmantot, gays DO chase straight men, mantot is the living proof.thats why he hates them so much.

MhMk berkata...

part pmpn btol kn tdung 2 cm x accurate sket. sbbnya aku ade kwn ni. bler laki lalu je, wpn kdg pd pandangan aku, x ensem laki 2, die akn btolkn tdg.kahkah.
n klo aku plak, tgk laki ensem, plg2 pn aku akn buat. tgk sekilas, tedetik dlm ati,"ensem". ps2 dah la. xde sequence nk tng lama2 dlm 15 saat ataupn nk btolkn2 tdg.

sbbnya aku x pandang sgt luaran. yg ptg hati~~
(-.-) hihi.

Tanpa Nama berkata...

hmph. hensem lagi aku.

jambukah aku??!! berkata...

semua 2 pernah je kena tot,laki pmpuan puji hensem tu macam dah lali dah..bukan nak kerek r..pekata ko wat pasal lelaki kategori jambu plak??nak kata jambu aku xda putih ala2 pelakon korea ke hapa,tapi kadang pmpuan selalu salah anggap aku gay,laki puji2 aku jambu r,n pernah ada group gay bet nak dptkan aku!!!seram sejuk wehh!!tapi paling suck bila mmber ko try nak f**k ko!!2,3 kali lak tu..mangkuk2!!..pengalaman sendiri tot..huhu..

mantul berkata...

tot, klu muke tu agak comel (org ckp) lebih dari ensemcamne lak tuh? 90% comel ngan 10% ensem..chubby lak tu..kire kategori mane lak ni?

secret berkata...

1-mmg. wlopun berjalan ngan bf. bila tnampak org hensem... adoyai, otomatik betolkan tudong!! haha thanx bg tips. slame i xsedo perbuatanku tu.hahah kna kontrol la pasni.hahah
2- ye. trase sgt2 insecure ble jgn ngan bf, tetibe kte npk awek2 cun lalu. secara otomatik. sy pegang kuat tgn bf lalu sy merenong tajam mata bf sy.haha.

alep berkata...

kau memang hensem! haha *iklas beb

AkuMuzikFilem berkata...

3, 5, 7

Belly-Button berkata...

serabut oi bab point no. 7 tuhh.. laki suka la kot tp ppuan tetap rs insecure.
wlpn laki yg minat tunang aku, aku tetap rs stress jgk. cis.

sic berkata...

satu pon tadak.....gile kentang, tak ensem rupenye...

joe berkata...

suami saya ensem lah.. cam mane nih.. saya sll nak dia tgk saya.. cam mane nih.. saya sll nak lawa2 tuk dia takut dia tgk kat luar sane tuh.. ssh suami ensem nih

al- ifudin berkata...

aku lelaki tulen,straight. tapi pandangan aku la, nak tau hot x hot,hensem x hensem,,, aku serahkan penilaian tu kepada golongan gay. serius. sorry gurlz. haha

hanya lelaki megetahui hati lelaki. naluri sama kan?hahahah

aku tak gay!!!

chanz berkata...

satu lagi point...anda dicop mempunyai muka playboy.

Nazrin Ahmad. berkata...

ok. kes aku adalah 4 dgn 7 =.=
da la sampai nak tanya nama dan segala bagai la WTH >.<

Tanpa Nama berkata...

haihz.. orang cina buat post pasal business, membincangkan isu semasa, bagaimana nak mengukuhkan status kerajaan dan memajukan negara..

tapi org2 melayu buat blog bincang pasal benda ni.. haduuhhh...

e-pols berkata...

saya diminati pondan bang.. kategori kacak jga ke tu?