November 01, 2011

Solusi Tuhan Untuk Mereka Yang Ingin Bercinta


Kepada semua pencari jodoh;
Jodoh tidak akan datang pada kamu,
Tatkala kamu menyendiri sendiri,
Bagaimana hati dapat dikongsi?

Kepada pencari jodoh,
Jodoh dicari dengan panduan,
Kenapa tak guna rujukan Tuhan?
Selamat nanti tak sakit badan..

Kepada pencari jodoh,
Ingatlah,jangan gelojoh,
Berpasang-pasangan itu bukan jalan,
Banyak benar pengaruh syaitan.

Kenapa ikut cara manusia?
Bercinta sehingga berhabis nyawa,
Kenapa tak guna solusi Tuhan?
Bercintalah lepas satu pernikahan.


Berkenal-kenallah,
Tapi pastikan ada arah,
Kalau dara dah terserah?
Menangislah sampai berdarah,
Nilai badan tu jagalah,
Ramai lelaki turut nafsu serakah


Yang mencari jodoh,
Jangan jadi bodoh,
Lepas kahwin baru kata "aduh"
Nak lari mana walaupun jatuh?

Gunakan solusi Tuhan,
Bila diberi pilihan,
Muka kacak menawan,
Tapi hati ala setan,
Buat apa kan?

"Bakal suami"

Baru bakal
Guna akal.

12 ulasan:

saya suka abang mantot berkata...

pagi2 pandangan aku da ternoda...

mat berkata...

hahaha..nice pic.kena sgt dgn gurindam ko ni mantot

Munna berkata...

geliii..

Jannah Abraham berkata...

Boleh tahan puisi ni.

Pieka berkata...

pohon nk share..

Tanpa Nama berkata...

apa solusinye?

syabab berkata...

wahh....puisi ni menarik.. sgt2 mendalam mksdnyer...hihii

al- ifudin berkata...

boleh masuk majalah sekolah ni..

proposed nak jadi mantot 2 berkata...

dear mantot;

aku nak copycat cara penulisan kau. boleh tak?

terima kasih.

sim_2096 berkata...

post yg smart...share boleh en.mantot? boleh kan2....

Keli berkata...

what a disturbing picture..
but that's reality nowadays

matsapu berkata...

allah huakbar..hehehe kalau jubah mcam mana pula orang PAS nak raba
mcm mat sabu dan normah tu ye..