Festival muzik rock terbesar di Malaysia, GiG TV9 akan menggegarkan kaca televisyen anda pada hari Ahad, 10 Julai, 8.30 malam secara langsung di stesen televisyen nombor 2 negara, TV9 (Saluran 119). GiG TV9 membawa ke pentas, barisan kumpulan muzik rock tempatan terbaik iaitu Wings, Hujan, Bunkface dan 6ixth Sense serta idola remaja Aizat, khusus untuk tontonan malam minggu anda. Siaran langsung konsert ini juga boleh diikuti melalui www.tv9.com.my/gig dan menerusi radio stesen Hot fm.
Karnival ini akan diadakan pada 9 Julai (Sabtu) dan 10 Julai (Ahad) bertempat di I-City Shah Alam bermula pada 4.00 petang hingga 12.00 tengah malam.
Selain daripada konsert rock pada hari Ahad, GiG TV9 akan terus meraikan muzik dengan sebuah lagi konsert rock pada hari Sabtu, 9 Julai bertempat di Pentas Utama I-City Shah Alam bermula 9.00 malam dengan persembahan daripada Pesawat, Azlan & the Typewriter, Projek Pistol, The Azenders, Awanband, Drama Band dan Awi Rafael. Konsert ini akan dirakamkan untuk siaran akan datang.
GiG TV9 bukan sekadar hiburan tetapi turut memainkan peranan dalam merintis bakat remaja melalui pencarian bakat Battle of the Indie Bands yang menawarkan RM 8,000.00 kepada kumpulan yang bergelar juara. Selain itu bengkel muzik Kita Punya Gig Workshop yang akan dikelolakan oleh nama-nama besar di dalam industri muzik akan diadakan untuk berkongsi informasi dan pengalaman kepada generasi baru. GiG TV9 juga memberi peluang kepada remaja dan belia untuk mengekspresikan diri mereka melalui aktiviti-aktiviti yang menjadi trend masa kini seperti demonstrasi basikal fixie, pertandingan Hero Gitar, Karaoke Rockstar, artis Grafiti serta memberikan platform kepada usahawan remaja untuk berniaga melalui Indie Flea Market.
Tiada kenderaan untuk ke sana? Jangan risau kerana TV9 dengan kerjasama Rapid KL akan menyediakan pengangkutan pergi balik secara percuma dari stesen Komuter Shah Alam dan lokasi GiG TV9 bermula jam 3.00 petang hingga 11.00 malam.
Orang nak pegi tuntut pilihanraya yang bersih..dia tutup jalan,dia tutup LRT,dia tutup highway...remaja nak pegi konsert dia sanggup sediakan perkhidmatan bas percuma untuk angkut penonton gi tengok konsert.Bodoh punya kerajaan.
Malu aku dengan kepala hotak pemerintah kita ni.
Malu.Memang diorang suka rakyat bodoh takde pendirian.
Karnival ini akan diadakan pada 9 Julai (Sabtu) dan 10 Julai (Ahad) bertempat di I-City Shah Alam bermula pada 4.00 petang hingga 12.00 tengah malam.
Selain daripada konsert rock pada hari Ahad, GiG TV9 akan terus meraikan muzik dengan sebuah lagi konsert rock pada hari Sabtu, 9 Julai bertempat di Pentas Utama I-City Shah Alam bermula 9.00 malam dengan persembahan daripada Pesawat, Azlan & the Typewriter, Projek Pistol, The Azenders, Awanband, Drama Band dan Awi Rafael. Konsert ini akan dirakamkan untuk siaran akan datang.
GiG TV9 bukan sekadar hiburan tetapi turut memainkan peranan dalam merintis bakat remaja melalui pencarian bakat Battle of the Indie Bands yang menawarkan RM 8,000.00 kepada kumpulan yang bergelar juara. Selain itu bengkel muzik Kita Punya Gig Workshop yang akan dikelolakan oleh nama-nama besar di dalam industri muzik akan diadakan untuk berkongsi informasi dan pengalaman kepada generasi baru. GiG TV9 juga memberi peluang kepada remaja dan belia untuk mengekspresikan diri mereka melalui aktiviti-aktiviti yang menjadi trend masa kini seperti demonstrasi basikal fixie, pertandingan Hero Gitar, Karaoke Rockstar, artis Grafiti serta memberikan platform kepada usahawan remaja untuk berniaga melalui Indie Flea Market.
Tiada kenderaan untuk ke sana? Jangan risau kerana TV9 dengan kerjasama Rapid KL akan menyediakan pengangkutan pergi balik secara percuma dari stesen Komuter Shah Alam dan lokasi GiG TV9 bermula jam 3.00 petang hingga 11.00 malam.
................
Orang nak pegi tuntut pilihanraya yang bersih..dia tutup jalan,dia tutup LRT,dia tutup highway...remaja nak pegi konsert dia sanggup sediakan perkhidmatan bas percuma untuk angkut penonton gi tengok konsert.Bodoh punya kerajaan.
Malu aku dengan kepala hotak pemerintah kita ni.
Malu.Memang diorang suka rakyat bodoh takde pendirian.
123 ulasan:
alahai BODOH sgt kerajaan ni...apsal konsert2 ni suma polis lahnat xbuat roadblock hah???bangang!
kerajaan suka bab bab hiburan ni.
dunia akhir zaman..nyanyian dan muzik diagung-agungkan..
wtf is wrong with u,as long as negara kite aman,xde huru hara,ape yg ko x puas hati lagi ni? negara kite kan masyarakat majmuk,salah ke berhibur drpd bergaduh berperang sane sini? agaknye ko nak negara kite jd mcm iraq kot?ko tgk psl smlm je dh menyusahkan ramai rakyat,peniaga,org nk pg knduri kawin!juz psl smlm je dh buat negara kerugian byk,lebih2 lagi rakyat x brsalah,org nk berniaga,cari rezeki pon trbantut... kalau agama islam menggalakkan perpecahan,huru hara,peperangan,klu atas sbb agama la ko nak negara kite jd kucar kacir, then FUCK ISLAM!! FUCK YOUR GOD!! APA PNYE ORG LA KO NI,ORG NK BERHIBUR PON SALAH,BERSUKA2,MEMBUKTIKAN NEGARA KITA BEBAS DAN AMAN...KO PATUT DUDUK KT PAKISTAN,IRAQ OR AFGANISTAN SANE!!SANE MMG SESUAI UTK ORG YG OTAK ANJING MCM KO,BERPERANG LA KO PUAS2,ATAS NAMA TUHAN BODOH KO
@ananymous July 10, 2011 4:36:00 PM GMT+08:00..gne la nme samaran der..sng skit nk reply..well der...lu ni mesti penjilat punggung najib kan..hahaha
perhatian kepada semua pembaca, abaikan anon di atas. Jangan layan orang bodoh, nanti sama-sama jadi bodoh. Okay,back to our topic. Yeaahh! Inilah Malaysiaku tercinta! Go Najib Go! Akhirat nanti ko jawab semua pertanyaan. Akhirat nanti aku tuntut hak aku.
abaikan lah anak yang tidak bercerai susu dengan ibu sehingga masuk alam pekerjaan itu ya?
patut hantar ke sekolah pondok budak ni..hihi
patut negara kita jangan ikut macam negara luar, buat konsert yang menjanamkan remaja sekarang ni...aduhai..
That is so true!
Wagh, rasa nak hempuk2 kalau ada org tak paham2 lg ngn situasi m'sia skrg ni
yes. aku malu dengan anak melayu yang pegi konsert ni berbanding dengan anak melayu yang join BERSIH. at least, diorang yang join BERSIH sedar situasi Malaysia sekarang, berbanding mereka yang tak habis2 nak bergembira.
hah. ini perhimpunan halal pulak? T___T
oh Allah, kami mohon agar Engkau berkati bumi Malaysia.
ameen. peace no war. ^^v
ini common sense = pilih 1 antara 2,di masa dpn ko nak anak ko kluar bebas bergembira di konsert dgn kwn2,sahabat handai,bersosial,have fun dgn slamat,menikmati keindahan keamanan negara...or ko nak anak ko tercedera or maut jadi mangsa kekacauan huru hara di luar,walupun anak ko x bersalah n x trlibat pon dgn mana2 parti politik,x psl2 jadi mangsa,then yg lain2nya trperuk dlm rmh takut nk kluar psl kt luar dh x slamat,huru hara,kucar kacir...aku x sokong mana2 parti politik,baik kerajaan or pembangkang,yang aku kesahkan ialah kesnangan aku utk pergi keje,makan minum cukup,nak kluar mana2 pun snang,jln x jam,slamat,org nak brniaga pon snang,x trganggu...it's simple,it doesnt need a 'rocket science',which one is better? tolong la korg ni xde krja lain ke? kalau nak hidup snang berusahalah,smue ko nak hrpkan kerajaan suap,bile x dpt mulala nak protes utk bnde yg remeh..aku tau korg ni xde bnde yg interesting dlm hidup korg,org nak menikmati n menghayati seni,karya artistik kt konsert enjoy2 pon salah,apa yg korg nak sebenarnye ni? berperang?sampaikan korg buat bnde yg unnecessary ni..come on,be grateful la...
@anon 6:07: saya tak tahu lah kenapa, saya sebak dengar pendapat awak. macam saya dengar pendapat orang lain. pensyarah-pensyarah saya.
saya seorang ke nampak? korang semua memang tak nampak, ye?
saya bukan dah dewasa, saya masih budak sekolah form 2 masa tahun 2004 dulu. pegawai kerajaan datang sekolah bila nak dekat pilihan raya dan buat deal (should i call it ugut?) untuk pilih kerajaan over pembangkang. dan awak tak pernah nampak ye, bas-bas banyak gila depan pusat mengundi malam-malam dan bila kita tanya, orang polis marah.
benda-benda tu berlaku waktu saya kecik lagi, tapi umur saya 21 tahun ni, saya tak boleh lupa rasa geram saya waktu tu.
saya sorang ke macam ni, mr anon? awak tak pernah nampak, ye?
takda kote punya anon. macam hantu kasik advise siapa nak ikut.
so,apa salahnye pilih kerajaan klu ko masih bole hidup snang,mkn pakai cukup?dpt jlnkan rutin harian dgn snang?so what kalau kene pakse pon? ade ke kes org kene headshot,kene bunuh oleh pegawai kerajaan psl die undi pembangkang? ade? persoalannya ape yg korg nak sebenarnye ni? korg mengamuk mcm la famili korg kene bunuh,kene beheading psl x undi kerajaan,be thankful la before its too late...masa 1998 aku nmpak jgk ketidak adilan,konspirasi terancang dlm kes liwat anwar ibrahim,time tu aku darjah 6,but why should i give a flying fuck?thats the way the politic is in malaysia! asalkan aku bole hidup snang dan aman dgn family aku,jlnkan rutin harian,masuk u,dpt kerja,bergembira hari minggu,what more can i ask? kalau nak hidup snang, blaja tinggi2, BERUSAHA!! jgn kuat mengeluh n brjuang atas sbb2 yg kabur n x berasas....
dear anonymous;
gi mati la please
Aku dah pesan tadi kan..
Jangan layan.
Berbicara dengan orang tak ada akal tu buat apa...
Buang masa...
Kat M'sia ni lain sikit sistemnya.
Siakap senohong
Gelama ikan duri
Bercakap bohong
Lama-lama jadi menteri...
Rakyat dah bertambah bijak dan celik kecuali si anon 6:39PM. Selfish and arrogant. Have it ur way then. Kesian...
@anon : you dissapoint me. big time.
sori lah tuan punya blog. saya terlalu lah sedih bila dengar pendapat orang-orang yang selama ni saya hormat dalam hidup saya.
dan susah rupanya bila kita berhaluan kiri dalam kelangan yang kita panggil keluarga.
oi bodoh, kau memang pentingkan diri,..kau hidup senang, abis orang lain hidup susah,melarat , makan pun sekali,2 kali sehari ada kau kisah? selfish bastard..
dear anonymous July 10, 2011 6:46:00
Memang laa ko hidup senang sebab ko tak pernah nampak orang susah..Lagi satu mana ko tau mak bapak ko senang??Ko nak cerita politik elok ko cerita pasal Artis yang ko minat..ko nak sembang politik pon main Takliq jer..Baca plak paper Utusan..layan plak Akhekdemi Pantasia ko..ha elok laa..sebab tu ko tau nak enjoy jer..yang aku taw orang macam ko ni suke pinjam paper cari yang pertama sekali baca kes rogol,kompom aku tak tipu..Kalau ko rasa nak berhibur sampai pengsan ko pergi jer Singapore tu..kat sana ko telan kaki ponpuan pon tak kisah..Kat Malaysia ni ramai lagi Otak Cerdik nak bercakap dari ko..
masa kes anuar dia baru darjah 6..so dia nie mmg dh sebati gan sistem yg mahathir perkenalkan.biarjelah...
aku salute pd org2 yg berani turun bersih.mmg diorg xdpt ape2,dpt gas pemedih mata je,tp they still sacrifice their time for the cause.apa dia cause?
POWER TO THE PEOPLE!
kalau susah,berusahalah,bekerja,jgn malas,jgn tau merungut je,itu x cukup,ini x cukup,ko ingat famili aku lenggang2 kaki ke hrp kerajaan tolong?at least negara kita x jadi mcm zimbabwe,somalia...
if wanting a peaceful country is stupid, then ur right, i'm STUPID!!! n aku hrp tiada lagi kemiskinan kt malaysia lps pembangkang ambik alih...adakah anda gerenti klu pembangkang ambik alih,kemiskinan dan korupsi akan trhapus 100%? LOL - STUPIDO
pergi duduk dekat negeri2 dibawah tadbir pembangkang. jgn duduk dekat negeri bawah tadbir kerajaan.
kebebasan memilih kan? dah duduk tempat org, dah guna kemudahan org, pandai2lah bawak diri.
dear anon,
please un-anon, ade name kan? takat nk berhujah pakai anon x payah lah. tgk tuh tukang blog pun xmo layan.
aku setuju dengan ila88..
pandangan dia mmg bagus dan berkualiti
kau nak negara kita mundur ker negara kita maju? bila kau banding ngan negara yang banyak korupsi,pemimpin berpecah belah..memang nampak kita nih lagi okay dari dorang..
tapi cuba kau banding negara kita dengan negara maju sikit, negara kita setaraf ker? kadar kemiskinan negara kita rendah ker? bpe ramai orang tak ada kerja kat negara kta, cukup ker gaji nak menyara bayar hutang pelajaran, hutang kereta, hutang rumah, hutang kawen?
kemiskinan dan korupsi akan trhapus 100%? perkara ni takkan berlaku selagi dipimpin oleh manusia, biasa la manusia, ada nafsu...tapi salah ker kita hope to deserve better?
sebab kau rasa selesa dgn keadaan kau sekarang, kau boleh la cakap besar.....aku nk tgok 1 hari nanti, bila kau@anak2 kau berada dalam situasi org susah...apa kau nk buat
aku salute pd org2 yg berani turun bersih.mmg diorg xdpt ape2,dpt gas pemedih mata je,tp they still sacrifice their time for the cause.apa dia cause?
POWER TO THE PEOPLE!
ye statement ko ni samala dgn= aku salute kt mat2 rempit,mmg diorg x dpt pape,dpt mati accident,xpun kene angkut msk balai,but they sacrifice their time to merempit,coz they have the 'PEOPLE POWER',mereka bole buat apa shj...
whats wrong is wrong,bnde yg menyusahkan org ramai is wrong..sama juga dgn merempit, n perhimpunan demonstrasi yg ko agung2kan tu..sbb ape,sbb ia menyusahkan org ramai,thats a FACT!
maknenye ko sokong la MOB JUSTICE? polis n kerajaan pun x bole buat pape,coz PEOPLE bole bertindak sewenang2nya whether right or wrong,coz PEOPLE have the POWER,not government..thats what u want right?
dan hujah anon tu sedikit sebanyak membuatkan aku rasa tergugat....
mmg betol...apa salahnya kita berhibur dgn konsert kan?Lagi banyak faedahnya drpd berarak ramai2 kat jalan..the main important thing in our country is safety...
aku tak pernah nampak semua benda tu sblm ni.
dan aku rasa,kalau pembangkang memerintah pun,makin ramai orang akan jadi fakir miskin,sbb kita tgk Kelantan kita dah tau mcm mana style Nik Aziz memerintah.Rumah sendiri punyala besar macam mahligai..org Kelantan sendiri air bersih pun takde
Masya Allah..apsal aku tak nampak?Kenapa aku pulak yg benci polis?Aku yang keluar berarak kan?Bersih mmg menyusahkan...
Kalau aku duduk rumah mesti aku hidup dgn tenang aje kan?
Ya Allah,ampunkanlah hamba mu ni kerana tak sedar yang perjuangan Bersih ni sbnrnya menyusahkan org ramai...
aku phobia dengan tempat ramai orang dan bersesak2.
mana2 satu pon aku takkan pegi.
sale pon kalo dah sesak ramai sangat pon aku bleh menjerit kena histeria pastu pitam, pengsan.
beli tiket bas pon baru 5 orang agen mengelilingi aku suruh2 aku pegi kaunter yang dorang jadi agen pon aku dah dekat nak pitam...
inikan plak tempat ada ramai2 orang camtu.
hish.
terima kasih la banyak2.
tapi still aku nak cakap... kerajaan memang pelik2...
ya aku sgt selesa hari ni dari menghadapi peristiwa yg berlaku smlm yg menyebabkan aku x dpt kluar rmh,bergembira dgn kawan2,bersosial,berhibur..i rest my case,tomorrow i will go to work as usual,menggunakan perkhidmatan awam,lpk makan tgk wyg kt klcc,shopping dan sebagainya,hehehehe
the rest of u,go fight each other,'berjihad',see if i care, i juz wanna go enjoy a good music n movie safely...
Anon...
Selama ni aku tak pernah nampak benda ni dr segi apa yang kau nampak.
Thanks sebab menyedarkan aku.
dan aku rasa...mmg betul posting kau yang first tu.
FUCK ISLAM!
Apa salahnya aku berhibur?
Bukannya benda tu mendatangkan mudarat pada aku pun kan kalau aku gi tgk konsert?
....
mantot: yeah ur sarcasm is detected,no need any further,save ur breath bro..plz leave malaysia n stay in iraq,sane ko bole brjihad puas2...plz note that i'm a liberal n secular person,i'm not taking any sides of any party,or any religion whatsoever..all i want is peaceful country where that i can enjoy n liberate myself to the max,thats all i ask,i wonder what so stupid bout that?
Tahniah Anon ko buang masa kat blog yang tak betul nie. Ko dah berjuang habis- habisan. Ko memang hebat walaupun berjiwa muda ko macam orang tua yang banyak pengalaman. Aku sokong ko. Jom gi shah alam aku nak menghayati seni tanah air kita. Banyak benda boleh aku belajar kat majlis ilmu kat shah alam tu nanti. See U there.
i guess i'm stupid sebab all I want is going to the concert, shopping kat jalan tar, and hidup happy2.
Aku rasa semua termasuklah tuan punya blog ni pandai berfikir. Sebab tu dorang sokong bersih.
Aku x pandai nak fikir. Aku simple.Mana yang aku nampak menyusahkan, memang susah.
orang berfikiran genius semua mcm tuan punya blog kan?
konsert mtv kat i-city shah alam macam mana bro? konsert tu pun maksiat juga bro. tapi maksiat ni lain sikit, sbb menteri besar selangor luluskan lagi. bodoh la hang ni.
Oh ye Mantot, ko tengok blog wartawan TV9 sorang nih.
http://www.hazrey.com/2011/07/entry-694-facts-that-people-do-not-know.html
To the rest - all I can say is just wait. Do as you please. Quran is rife with historical lessons, and as they say those who do not learn from history are condemned to repeat it!
Assalamualaikum,
Saya berumur 20 tahun dan kini melanjutkan pelajaran di UK atas tajaan mara. Bila saya berumur 21 tahun nanti barulah saya boleh melakukan tanggungjawab sebagai pengundi untuk menentukan siapa yang bakal menjadi pemimpin tanah air iaitu malaysia. Kadang-kadang saya terpikir, apa pilihan yang saya ada selain mengundi kerajaan yang sedia ada? DAP mungkin jauh sekali, PKR? emm ketua pemimpinnya pula akhlak dan moralnya goyah. Oh mungkin PAS? mungkin saya akan mengundi mereka jika mereka berdiri diatas kaki sendiri dan tidak bersekongkol dengan DAP ataupun PKR. Saya pernah terbaca kenyataan Karpal Singh suatu ketika dulu mengatakan bahawa kalau PAS nak tubuh negara Islam, kene langkah mayat mereka dulu. Lagi satu, boleh kah anda pastikan jika parti politik lain yang memerintah negara, mereka akan bersih dari rasuah, makan duit rakyat walaupun sedikit dan lain-lain perkara yang didakwa berlaku pada pemerintahan kerajaan sekarang? Atau, mainan politik sememangnya begitu?
terima kasih
Former d@$$oM
An interesting development.
I had served my agency since 1998, and I was there during the 1998 riot.
Frankly speaking, Malaysia amaze me. There is a peaceful atmosphere everywhere. Society, consists of various ethnics could live together in harmony.
Unfortunately, we could not allow that to happen. Your former Prime Minister, Tun Mahathir, has been very vocal about Palestine, and this is seen as a threat to our existance.
The only way we could slow him down is by creating chaos in Malaysia. Malay, being the largest ethnic in the country, become our prime target. Malay people are emotional people, and emotional people can't think rationally.
I retire in 2007, and I just came across your blog after doing some search about BERSIH rally.
If this situation continue,then Malay might disappear from this Earth, and I do feel sorry for you.
kerarah maksiat xde ple anta polis..dunia2
adakah dengan mengundi pembangkang kita tk bole menjalani kehidupan kita seperti biasa, tk boleh hidup aman bersama keluarga dan rakan2. adakah ngan mengundi mereka negara kita akan berperang
aku sanggup bertaruh untuk merubah walaupun untuk masa depan yg tak pasti dari menjadik katak pengecut dalam tempurung
anon d@$$oM - good point right there,i couldn't agree more...
anon july 10, 2011 9:22:00 PM GMT+08:00 - ko x pyh la jadi 'holier than thou' nak brckp tntang maksiat,we're in malaysia,dlm masyarakat berbilang agama dan bangsa,that so called 'maksiat' is irrelevant now, ape salahnye berhibur mengeratkan persaudaraan dr bergaduh berperang sesama sndiri mcm arabian moron FUCKIN idiots..kalau komen je x abis2 sbut 'dunia2',or 'dunia akhir zmn' la,dah byk kali aku tgk komen2 mcm ni,xde prkataan lain ke yg korg ni bole ketengahkan?ni msti geng2 pakai serban berkopiah suke kunyah tasbih slalu kt masjid,hahaha..get a life dude,seriously,be creative,be adventurous,taste LIFE,have fun while u still can!! kan bagus dunia ni xde religion,xde la berpecah belah bangsa manusia ni dgn prkara2 remeh,nak berhibur sket kate maksiat la,hape la,ortodoks sgt,jumud sgt,ntah2 korg ni smue kaki melancap lyn porn kt rmh jgk,hahaha,hipokrit assholes...
- STUPIDO
hahaha..kenapa nk kena demo?
sbb satu2nya saluran untuk mnyatakan rasa x puas hati rakyat pada kerajaan yg rakyat PILIH,yakni pilihanraya pun dah hampir x berguna.jgn kata saluran la saluran lain.aku x pasti what type of people you guys are,do you think org2 yg memimpin kerajaan skrg maksum?jujur,telus dsb.?diorg ada buat salah,dan kita wajib utk tegur.kalau ko rasa dgn menghantar surat layang pada najib suruh rosmah berhenti shopping guna duit cukai berkesan,ko trylah.
malaysia mmg aman damai,bkn sbb kerajaan BEE END,tp sbb rakyat malaysia sendiri.kalau UMNO/BN tu parti yg wujud kat negara lain,dah perang saudara beb! :)
POWER TO THE PEOPLE!
Banyak sebab kenapa mereka sangat bahagia, aman damai, tenang, selesa, terasa harmoni dan tidak terbeban di bawah Najib.
1. Hiburan 24 jam
Konsert sana sini. Akademi Fantasidunia. Tunjuk Ajar Mentor. Karaoke. Clubbing. Artis seksi-seksa. Pelakon2 pun dah mengalahkan Hollywood.
What's wrong?
Nothing.
2. Harga minyak, gula dan sebagainya akan terus naik di paras sejahtera 1Malaysia.
Rakyat kelas sederhana dan kelas bawahan sangat terasa terbeban.
What's wrong?
Nothing.
3. Rasuah
Dalam bangunan JPJ Putrajaya sendiri, diorang bercerita dengan bangga, "JPJ tak macam polis. Polis tahan kereta2 individu yang kecik2. Kalau JPJ, tak mainlah kecik2. Diorang tahan bas besar2 dan kenderaan2 lain yang bukan persendirian. JPJ high class." Depan vendor cerita macam tu. Rileks je sikit punya bangga diorang mintak rasuah.
What's wrong?
Nothing.
Ada banyak lagi. Malas nak basuh orang2 yang mentaliti kelas ketiga dah diserap sebati ajaran2 1Malaysia ni. Kalau dah buta dan pekak dengan ketidakadilan realiti... memang tak boleh nak buat apa.
Diamkan je orang2 macam tu.
Jangan bazir air lior dan otak nak melayan orang2 macam tu. Diorang memang takkan faham. Kita serahkan pada Allah je ^_^
p/s: sori bro. Dah terbuat entri blog kat sini.
Good job famia. Buat entry pun tak pa aku baca punya. Mantot pun tak kisah kot. Dari buang masa nak lawan cakap dgn org yg dah set mind dia macam tu baik gi konsert. Kalau ada final bola dekat bukit jalil pun aku tak pi kl sebab jem. Dah tau ada demo kat kl jangan pi kl. Macam la hari2 pi jalan tar nak shopping. Tgh bulan ni tak dak pasal la aku nak pi shopping kat kl tu. Bukan ada duit pun. Awal bulan pun duit nak habis bayar hutang ja. Dia tak pa la senang.
Org yg tanak paham mmg x akan nak bukak mata.
Bagus Famia..aku sokong..
Kepada Anon yang membantah tuh;
Belum lagi PR nak memerintah dah banyak kecoh..selalunya orang yang senang tak hingat dengan orang susah..Korang tak pernah nak rasa macamne orang2 kat Tunisia,Yaman, waktu PM mereka memerintah..Yang miskin makin miskin,yang kaya makin kaya..
Kalau PR berani nak buat DEMO,mesti PR berani Mentakbir Malaysia,melainkan kalau korang takut HIBURAN 24-7 dengan Artis korang kne pakai tudung dengan kopiah memang korang sayangkan dunia..tak kira UMNGOK sedut dah habis duit Malaysia,tapi kurang2 Rakyat Malaysia tak merempat 10 tahun akan datang..
Itu pon kalau ko hidup lagi laa selagi ko dengar MUZIK 24-7..
Dah terang2 PR nak jalankan HUKUM2 ISLAM yang sebenar..
Kah kah kah..kesian pd mereka2 yg 'atheis' kt sini..mudah2an dikurniakan hidayah oleh Yg Maha Pemurah..gua tanak carut kt sini kerna t'lalu kesiankan mereka2 ni..
Haih,mujur bkn student2 gua dan harap bkn la bakal student2 gua..
Maybe the link below can act as a window to clear some haze (for a person who argued based on short term impacts shall be countered with the same context too, I believe)...
http://www.themalaysianinsider.com/mobile/sideviews/article/countering-the-anti-bersih-talk-azmil-tayeb/
I'm not 100% supporting any parties nor opposing them. What is right we shall say it is right and vice versa.
But when the time for me to vote, I'll vote..bcoz I don't want the next generation laughs at us and feels embarrased to claim themselves as Malaysian.
It is ashamed knowing that for a country that claimed as peaceful, harmony and always practices democracy...we have to dig further to find the truth...
And to Anon who talked about jumud and orthodox, the way u leached out ur points and concerns, u already defined what jumud and orthodox person was.
STUPIDO ni kalau Islam baik bawak mengucap.
ngeri aku bc komen dia yg seolah2 hidup xmati2
mantot, i know you're still reading. (i mean i think/hope you are)
One day, a rabbit came out of its safe, warm hole in the groud after a winter of hibernating. The rabbit did not realise that the jungle is no more. For the jungle King, The Lion, has been killed by The Jaguar now ruling the kingdom. And now, the jungle that the rabbit once knew has changed, for the worse, or perhaps the better ? The rabbit now realises the reality that it missed during winter. Dumbfounded it felt, oblivious to the world. Now silent awestruck.
Kepada yg rajin enough membaca (sebab ad yg skip je kalau english), tapi still tak paham ni ha skit penjelasan.
The Lion - Our beloved Government.
The Jaguar - Our fiery Opposition.
The Rabbit - Our idiotic rakyats yg bergelar anons yg suka enjoy hidup diorang without a care about their surroundings.
Orang yg kenal aku tau aku cukup tak gemar berbual tentang permainan politik mana-mana negara pun. Dan orang yg kenal aku juga tau aku sayang dan kisah enough untuk mengambil tahu pasal canvas negara yg kita tengah corakkan ni berwarna apa. Sedap dipandang dan dinilai tingggi, atau cuma layak digantung di Galeri Seni bertaraf rendah.
The choice is ours. And the Government is a representation of that choice according to Democracy.
p/s: aku rasa deep down kita semua takde la THAT benci kat Gomen kita. kalau tak takkan la rakyat sanggup turun padang mintak Gomen berubah (again and again)? Kalau ada yg rasa Gomen baik bagi kita macam2 kesenangan dan(lagi2 kita bumis ni ha), aku rasa rakyat jauh lagi baik lagi caring dan jauh lagi bersabar kot.
aku ada ni....
cuma malas aku nak respon dgn manusia sesat.
ada org kita boleh tolong...
org macam tu,biarkan aje la.nanti2 ada la tu petunjuk dtg kat dia...
PAS berdiri sendiri sorang2 pun takkan menang,sebab orang Melayu mcm tu ramai sbnrnya kat Malaysia...
aku nk cite kat korang satu cite yg korang dah tau
orang yahudi tahu kalau lawan dgn org Islam secara terang2an, diorang KOMFEM kalah
so diorang kaji Islam n diorang dpt strategy iaitu jauhkan umat Islam drpd Al-Quran dgn As-Sunnah
diorang nk lemahkan pemikiran n semangan org Islam
tu yahudi, aku phm diorang buat cmtu sbb diorang mmg benci Islam
tp situasi kat Malaysia, pemimpin kita sndiri Islam, tp guna strategy yg same mcm yahudi, aku xckp kerajaan skrng yahudi, hanya strategy yg same tp tujuan berlainan
tujuan kerajaan nk KEKALKAN KUASA
so diorang sogok rakyat dgn hiburan melampau, HEDONISME namenye
AF, Mentor, konsert sane sini, siap tambah hub2 hiburan dlm rancangan malaysia yg terbaru
xcukup lagi, pelaksanaan Islam pn dimain2kan
hukum HARAM dipakai ntuk sesuatu yg JELAS MEMIHAK kpd kerajaan
jelas, PERHIMPUNAN hukumnye HARAM bile trjadi BERSIH je
konsert bkn perhimpunan?
ni sbnrnye KEZALIMAN kerajaan skrng kpd rakyat
KEZALIMAN kerajaan terang2an hanya kene kpd sket2 orang je
efek haraga minyak, tol n laen2 lg
sbb tu la ramai bekap kerajaan lagi
diorang xnmpak kezaliman halus ni sbb pemerintah itu ialah Islam gak
diorang xpduli janji pemerintah still Islam, hidup sng bnyk hiburan, jalan
ni xcite dgn korupsi kerajaan bagai2 lg, hmmm...
bg aku xperlu la nk tnggu kerajaan tembak sorang2 yg g masjid baru nk bangkit
skrng ni lagi dahsyat drpd peperangan, melemahkan minda mmg payah ntuk bangkit blk
-BERUANG-
pasal apa pulak suruh anon tu boh nama. anak haram mana ada nama
apabila pemerintah terlalu selesa dengan kuasa dan apabila rakyat terlalu kabur penglihatan terhadap penindasan secara halus pemerintah. semua pun nampak baik sebab tak pernah nak cuba fikir dari sudut lain. itulah kebanyakkan rakyat malaysia. tak berani berfikir dari perspektif lain.
Beruang - komen lu memang uummpphh...
tak sangka anon yang ateis pom baca blog mantot.. igt tak ambil kisah pun pasal pemikiran kita yang konservatif..caya la mantot.. keep it up - nana
everybody's entitled to their own opinion, u got yours, n i got mine...what concerns me more is to get a decent job,menjalankan rutin harian dgn slamat,have fun, bermuzik,fikir masa dpn,find a way cmne nk bagi mkn anak bini nnti,never give a fuck about things that doesnt bother me at all,kurangkan mengeluh dan whining,itu x kena ini x kena...bile smpai masanya aku kene sedar,aku akan trsedar...but skarang ni aku x nmpak lagi apa faedahnya tunjuk hero dlm prhimpunan demonstrasi yg akhirnya menyusahkan org ramai,sama mcm rempit tnjuk hero,in the end xde pape perubahan pon? what do u expect?ke korg mmg dh expect awal2 lg nak kene tangkap,then saje2 cari bahaya,masing2 nk jd jaguh kampung...
kalau ye pon nak brhimpun,x pyhla bgtau tarikh bile korg nak buat,mmg sengaje cari nahas la, do u ever once think about that? if u wanna do it,JUST DO IT! just dont tell WHEN u wanna do it,korg pon dah tau mcm mane prmainan kerajaan kan? lagi nak cari psl...nak fight,nak tentang pun biarla ade strategi sket,slowly,sistematik...ini dh mcm pelampau arab dah aku tgk,ya alla ya alla,tu psl la x maju2,nk fight pun dgn baling batu,sumpah klakar weh,hahahaha...- STUPIDO
everybody's entitled to their own opinion, u got yours, n i got mine...what concerns me more is to get a decent job,menjalankan rutin harian dgn slamat,have fun, bermuzik,fikir masa dpn,find a way cmne nk bagi mkn anak bini nnti,never give a fuck about things that doesnt bother me at all,kurangkan mengeluh dan whining,itu x kena ini x kena...bile smpai masanya aku kene sedar,aku akan trsedar...but skarang ni aku x nmpak lagi apa faedahnya tunjuk hero dlm prhimpunan demonstrasi yg akhirnya menyusahkan org ramai,sama mcm rempit tnjuk hero,in the end xde pape perubahan pon? what do u expect?ke korg mmg dh expect awal2 lg nak kene tangkap,then saje2 cari bahaya,masing2 nk jd jaguh kampung...
kalau ye pon nak brhimpun,x pyhla bgtau tarikh bile korg nak buat,mmg sengaje cari nahas la, do u ever once think about that? if u wanna do it,JUST DO IT! just dont tell WHEN u wanna do it,korg pon dah tau mcm mane prmainan kerajaan kan? lagi nak cari psl...nak fight,nak tentang pun biarla ade strategi sket,slowly,sistematik...ini dh mcm pelampau arab dah aku tgk,ya alla ya alla,tu psl la x maju2,nk fight pun dgn baling batu,sumpah klakar weh,hahahaha...- STUPIDO
Saya lagi rela mati kebuluran dari mengundi orang yang jahil...lagi rela mati di hujung peluru dari mati menonton AF, lagi rela melaungkan ALLAHUAKBAR dari melaungkan AF,MENTOR,MARI MENARI bla bla bla.....lagi gembira tengok anak sendiri mati dengan mengibarkan bendera islam (maaf bukan bendera pas yerk) dari matinya penuh noda tarian gigs tv9, konsert jomheboh pe kebenda....Islam zaman Rasullulah pun dah aman...dah ditunjuk cara pimpinan yang betol...follow jer la....nak wat sistem baru knp???
magkuk ayun ni ada lg rupenye...
mangkuk,aku panggil kau mangkuk la...
kau agama apa?
beribu-ribu rakyat turun ke jalan raya mengharapkan perhatian dari kerajaan,kerugian harta benda juga yang di pandang.ape punye kerajaan.
Aku dah dok kat australia ni selama 3 tahun..betul2 dah bukak mata aku mcm mana negara demokrasi ni.bg aku demo tu kat sini dah jd perkara biasa dah..asal diorg xpuas hati apa2 yg kerajaan buat..selamba je diorg buat demo kat depan pejabat kerajaan..xde pulak yg smpi kene sembur gas kene bantai polis..polis just berdiri tgk n kawal keadaan.tv pon xbias kat mana2 parti..agak2 kalo ada yg diorg xpuas ati kat kerajaan,diorg suarakan je tunjuk kat tv.even pembangkang pon bole gunakan tv mainstream utk hentam kerajaan n vise versa..masa pilihanraya last yr pon kedua2 parti kerajaan n pembangkang bole guna tv utk berkempen..siap ada live debate between pm n opposition leader lg..syok oo tgk.haih bykla lg kalo nak ckp pasal demokrasi ni..xde pon huru hara smpi berperang..bagai yg dikata anon diatas..mmm malaysia ni negara demokrasi ke?haha not even close..
azrul: wow OMG,i cant believe what i just heard...plz2 berpindah la anda ke palestin or iraq sane,tolong la,malaysia dont need useless 'syahid' like u...i'm laughing my ass off reading ur comment, WTF? no wonder people think islam is religion of violence n terror, coz yg asik2 korg fikir je ialah nak mati ujung peluru la,yg lagi fucked up: lagi gembira tengok anak sendiri mati dengan mengibarkan bendera islam,OMG WTF WTF? r u serious bro? plz bro,go fuck urself with ur jihad sentiment with arabian morons out there....this is MALAYSIA!
mantot: yeah its me again,jgn marah bro rilek r,kate cool...dont simply say: "aku malas nak lyn org pendek akal",ke ko xde point lgsg nak berhujah dgn aku?kalau aku sesat,buta,juz enlighten me! try to convince me! dont simply ignore this 'blind' person....if i found a good,solid reason to fight a gov,then i will fight...until then,i'm not gonna risk my ass fighting for stupid cause...didnt i already told u that i'm a liberal? - STUPIDO
Melayu Islam la ni tapi tak berani nak admit kau agama Islamkan?
Stupido..nama kau pun dah tunjuk kau mmg orang liberal yg bodoh! awal2 comment kat atas tu dah siap kata "i rest my case" dah rest tu blah la! tak guna la kau channel kebodohan kau kat sini. fikiran kau cetek! otak kau sempit! sibuk nak g concert. pergi lah! kau nak naik perkhidmatan awam yg disediakan tu pergi la. apasal kau nak berhujah ideologi bodoh kau tu!
kau tak baca buku. kau tak banyak ilmu. otak kau sempit. sebab kau ignorant! kau tau tapi kau limitkan minda kau dgn idea kau tu je, so tak payah la nak debate dengan orang2 kat sini. fikiran kitorg sama dgn mantot! tak sama dgn kau. kau berhujah mcm mana pun, kau masih menunjukkan kebodohan kau tu je. buat org lain sedih je dgn kau.
kepada mantot, mungkin bersih is not a good channel to make ourselves clear about our government, im guessing there's always another channel. mungkin orang2 ramai yg pandai IT ni kena hack gomen sistem lagi ni. kalau kau tgk berita aritu pun apasal dok interview org yg ckp "saya ikot bersih pun sebab kawan ajak" atau pun "bersih bagi saya rm200 sertai diorg"..aku tak nampak pun yg interview org2 yg mcm kau ni mantot, ke pemimpin bersih ke. media massa kita dah diconquer 'bersih' dgn gomen. nak tak nak, org2 'bersih' ni kena belajar masuk ikot pintu belakang. diorg ada virus hiburan, kita buat virus sendiri.
orang2 ramai kena gak tahu benda sebenar yg terjadi. cukupla kena tipu hari2 dgn buletin tv3! aku tau ramai tatau lagi bersih sebenarnya untuk apa. and ramai lagi kena tipu dgn gomen ni.
semoga Allah tunjukkan jalan yg benar..aminn
Pointnya disini...kalau awal2 lg polis bg permit buat perhimpunan ni and bg kerjasama dgn mengawal lalulintas n keadaan...huru hara ni xkan berlaku.come on la..aku pergi la bersih kat australia ni..polis sgt profesional..xde pon huru hara.bukak la mata tu ckit..wahai org2 yg da tertutup hati ni.shame on u la ajib..ko xbg permit pon org buat demo..nampak x kredibiliti ko kat mana skrg?kalo ko bg permit..atleast xde la org kata ko gila kuasa n nampak la ckit negara demokrasi tu..
Hahaha in 1 corner
1. Seseorang yang masih di dalam kegelapan yang perlukan seseorang untuk menunjukkan jalan yang diperjuangkan selama ni tetapi masih berpegang kepada pendirian diri
and the other corner
2. Seseorang yang cuba menunjukkan jalan perjuang yang dirasakan benar di dalam blog sendiri tetapi bila berhadapan dengan orang seperti di atas, membangkitkan api dalam diri sehingga memanggilnyer mangkuk
p/s:lawak dowh bace comment ni, cmne nk nmpak jalan yang betol kalo asik duk kat dlm kegelapan and cmne nk bawak orang ke jalan yg betol kalo asik curse org je
Me: sit back and enjoy reading comment. hahahhaha
Memang ramai lg x nampak. Kalau bole hack tv3 n tunjuk video2 yg ada kat utube masa berita barulah org nampak kot. Ini interview org yg ntah apa2. Huhuhu...
Siap nak bukak booth khas utk peniaga complain brapa diorang rugi. Sapa yg suh korang tutup kedai?
Yg bukak kedai aman bahagia jer.
and the other side of the corner
3. someone who sits back n laugh at that 1. & 2. person as mention above. those who laugh n not do anything is as shitty as our gomen right now!
fair enuf!
and the other side of the corner of the corner
4. Someone claiming that person who sit back not do anything is as shitty as our gomen right now! how did she know? how did she know that person who wrote comment here do something, people who just read n not comment didnt do anything? wow... nice guesss perempuan melayu :)
soalan aku mudah aje..
"Kau agama apa?"
Tak jawab pun.
Layak la kena mangkuk sepam dua
kalau nak ikut santun masyarakat kite memang elok dan molek dlm hal tegur menegur ni JIKA yg enerima teguran tu sedia dr segi mental dan fizikal...
TETAPI bila akal dan jiwa dah terkatup rapi, maka nada dan intonasi yg KERAS sekt perlu utk menegur....
Anon di atas, u can enjoy...No problem...Wa pon enjoy gak curse Mantot dlm sinis, tak gitu Mantot??
Lu kasi le bape das pon, gua senyum je baca...Psl memang 60% kene tepat baik punye
yes, people wouldnt know, unless you say something or give some piece of advice or trying to solve the puzzle, rather than sit back n laugh at people who are fighting for justice.
when you say..
"Me: sit back and enjoy reading comment. hahahhaha"
I & Many people would think : "me" is not care enough and prefers to read n laugh.
well, enjoy my comments now. :P
LOL rilek tot, aku sokong pandangan ko, n aku sokong bile ko ckp xmau lyn mamat tu, tp bile ko da start melayan, aku agak kurang berkenaan da cara ko lyn die... lantak p je die tot.. die nk terima, die terima la ape ko ckp, die xnk, then let him bark je
hahaha i remember my boss once said, assumption ni salah satu penyakit gak untuk orang melayu, suke guessing2, rase2.. bile wa ckp me enjoy reading comment, da guessing i not do anything, even mantot knows what i means and he reply accordingly. but org lain lak butthurt.. lol
sudah la, dia trolling jer tu..nakkan perhatian..jangan layan anon2 nih....lagi korang marah, tegur, lagi dia suka
hahaha sokong laici
troll2 pun ada limit dia...
wtf is wrong with u,as long as negara kite aman,xde huru hara,ape yg ko x puas hati lagi ni? negara kite kan masyarakat majmuk,salah ke berhibur drpd bergaduh berperang sane sini? agaknye ko nak negara kite jd mcm iraq kot?ko tgk psl smlm je dh menyusahkan ramai rakyat,peniaga,org nk pg knduri kawin!juz psl smlm je dh buat negara kerugian byk,lebih2 lagi rakyat x brsalah,org nk berniaga,cari rezeki pon trbantut... kalau agama islam menggalakkan perpecahan,huru hara,peperangan,klu atas sbb agama la ko nak negara kite jd kucar kacir, then FUCK ISLAM!! FUCK YOUR GOD!! APA PNYE ORG LA KO NI,ORG NK BERHIBUR PON SALAH,BERSUKA2,MEMBUKTIKAN NEGARA KITA BEBAS DAN AMAN...KO PATUT DUDUK KT PAKISTAN,IRAQ OR AFGANISTAN SANE!!SANE MMG SESUAI UTK ORG YG OTAK ANJING MCM KO,BERPERANG LA KO PUAS2,ATAS NAMA TUHAN BODOH KO
ni komen first dia utk sesiapa yang tak baca lagi.ada limit dia nak troll...
aku dah pesan jgn layan...
yg kau pegi layan jugak.last2 aku pun terjebak sekali...hahaha
hahaha terlajak perahu boleh diundur, terlajak comment bantai trus la... ni la mantot.. lol
I'm sorry Stupido, did u mention for ppl to convince you?
If yes, just answer Mantot (when he asked ur religion) and once u profess that (fullheartedly sure) u'll gradually know what you are professing is and seek to protect and provide for your stand, God will
Mantot is nice enuf layan guest dia. (walaupun mula2 kata tak nak layan. Tapi orang dah datang kan, memang crave for something tu.)
From ur name, i smell u r seeking to value the 'why'. But, it's not other ppl to convince u to make u move, it's u by urself. Seek it within.
"hahaha i remember my boss once said, assumption ni salah satu penyakit gak untuk orang melayu, suke guessing2, rase2.."
ko pon sama melayu yg ade penyakit ni.. dok assume sgt kalau tukar kerajaan nnt malaysia huru hara kan? kasi tukar dulu laa baru tgk! bukannye susah pun.. kita rakyat berhak ubah kerajaan kot
Anon
July 11, 2011 11:21:00 AM GMT+08:00
ala hang pun apa kurangnya. butthurt gak kan dengan komen aku yg main assume ni. boss hang tak ckp plak orang yg suka tengok orang lain gado pastu gelak n enjoy pun bukan penyakit melayu gak ke.
alaa semua laa nak salahkan melayu.boring betul statement tu.
im just saying, kalau kau setakat enjoy n gelak, tak yah la komen kot. mmg la sakit hati baca.lain la kau ada inisiatif nak tolong sama2 tegur Anon takde agama kat atas tu..
ada faedah gak.
tapi orang2 cam anon liberal tu kalau komen lembut lagi xde guna. mmg patut diam je n biar je dia g concert naik bas.
well, im just some random person who falls into #4.yes, i am full of assumption. perempuan mmg cam tu.lagi2 melayu :P
mayb a little bit out of topic..i comment secara general je..
Pemimpin yg baik xkan hanya mendengar yg menyokongnya sj.bila yg xsokong akan di 'cincang' hbis2an..dan d ketawakan beramai2..kerana dia ada kuasa..
aku bc blog ko dah lama..silent reader..kdang2 ada gak komen..aku bc dr sblm ko ada byk pengikut..sgt sikit pengikut..aku nmpk bila ramai myokong kau,ko makin besar kepala n sapa2 yg menentang apa yg ko tulis ko akan labelkan 'org bn'=bodo/buta mata/buta hati/xtau pekembangan dunia. 'nyah kau dari blog aku pg bc blog bn sana..'
ko xrs ke ko pun dh ala2 najib..ko sukaaaa kalo org puji idea2 ko n ko akan hentam habis2an org yg xsetuju dgn pendapat ko n ko suruh dorang jgn bc lg blog ko..kenapa?xkan ko expect org bc blog ko nk setuju memanjang ngn ko kan?
bg aku, aku xsokong mana2 parti(tp aku yakin ko yakin aku sokong bn).apa yg aku nmpk salah mmg aku akan ckp salah..aku ada byk nk ckp tp aku xleh nk susun ayat+malas.
komen aku ni objektif die:aku cuma harap ko lbh terbuka dlm menerima pendapat..bcoz its ur view..org lain mungkin ada view dia sendiri..mayb bercanggah dgn kau..tp xperlu hentam dia mcm ko sorg je btul.kan bleh ckp elok2 kan..itu yg ko mau kerajaan skarang buat kan?
ikhlas,
ory
lol perempuan melayu,of course aku butthurt sbb ko wat assumption kat aku...adeh.. aku lak comment kepada encik mantot kite,tp ko yg butthurt... owh lupe,perempuan kan? :)
hehehe ory ckp mcm ape yg aku nk ckp, tp aku tau mantot paham... sbb tu mantot reply 'aku pon terjebak skali' hahaha
Ory have a point there...
si anon phobia islam memerintah hehehe....
Sang Merah
ada view yang bercanggah dgn aku,aku tak kisah.
tapi bila ada orang Melayu yang memperlekehkan hal hukum Islam dan kemudian buat2 nampak dia genius dan terpelajar.....aku takde rasa simpati dgn dia.
Umno da tau org marah dia...
But dia plak nak buang student yg join,
Tamat perkhidmatan kaki tangan...
Huhuhu...
Api dilawan dengan api... Mmg hangus la mesia ni.
Dah nama pon ma-nusia,memang banyak kelemahan...seseorang tu kalau dia "terlajak" sesuatu,bole kita tegur dengan berhemah..itu prinsip manusia..Kita suarakan dengan baik pon selagi tak melanggar prinsip manusia,orang pon tak marah..
Kita berpolitik ni kerana nak menegakkan Agama islam yang sebenar..Matlamat nak mencapai begitu memang perlukan masa..sedangkan Nabi Muhammad SAW nak sebarkan Islam waktu mula2 dulu pon berbelas tahun,itu pon keturunan yang menentang dapat peluk Agama Islam..Politik dengan Islam tak dapat dipisahkan..
mr.stupido,the way i see it,its you who have a problem here.ini blog encik mantot,apa yg dia tulis sini adalah pendapat dia.most of us here dah baca artikel dia,ada yg agree & ada yg tk.so ok,you dont agree with him;not just that,you CONDEMN him & most of us..my advice is..
MAKE YOUR OWN BLOG!
call it STUPIDO or sumthing,and try to see if you'd get any followers..
POWER TO THE PEOPLE!
sori saya menyibuk lg di blog yg suci bersih ni...haih,best nye dpt pegi gig smlm,xde org kacau,lega...DUH ko ingat aku lyn ke AF,mentor or hiburan2 murah kt malaysia ni? puhh liisss ok? aku lyn gig2 underground ok,smlm band dari US dtg,but wtf do u care anyway?...yup aku mmg fobia gile negara ni jadi mcm negara2 arab sana, susah nak buat itu buat ini x bole,APE PON X BOLE!!tgk wyg pon susah nnti,jdi mcm klantan,what a fucked up state!!
n mantot kalau ko nak tau sgt aku agama ape,dlm ic aku tulis melayu,islam,THERE I SAID IT...but sbb korg2 golongan 'holier than thou',arabian wannabe,ahli2 syurga mat2 kopiah n serban ni la buat aku lose respect kt so called 'religion of peace' ni...i'm so despise golongan2 mcm ni
dahla malas aku nak lyn ahli firdausi mcm korg ni,korg je betul,aku ni kan laknatullah(ckp gaya arab wannabe LOL)...aku juz rase trganggu n terancam je coz sbb org2 mcm korg ni,nnti aku dh x boleh kluar have fun,taste life...I'M FUCKIN OUT NIGGERS!
ory..
aku tak pasti pun sama ada kau ni Anon tu yang cuba menyamar lepas kena sound.jadi aku assume kau org lain aje la...
kadang2 ada benda yang kau kena let go.
kenapa aku kena layan dia?orang datang rumah kau dan kencing merata-rata..kau nak bagi lagi dia makan dinner dgn kau?
first sekali..komen dia yg first dah terus attack aku.kau kata kau dah baca kat sini lama,dah byk debate2 hangat yang berlaku kat sini tapi yang penting sekali,bila nak bertelagah,pastikan kau datang sbg seorang manusia.Jadi,letak nama..letak nickname kalau takde akaun Google...tulis elok2.
Aku mmg tak berapa suka layan Anon yang takde langsung taruk nickname dia dan kutuk membabi buta.Orang bacul ni buat apa nak consider sebagai worthy?Dah la susah nak directkan komen dekat dia..kena letak Anon time pukul brape..hari bila..berapa haribulan...
Baca pun senang sket hati walaupun tak bersetuju kalau benda tu proper.At least civilized.Macam komen kau ni...
Komen dia tu bukan komen manusia,tu komen anjing.Anjing mmg patut kena halau.
Itu aje point aku.Kau nak samakan aku dengan Najib?Samakan la.Aku tak kisah.
Aku tau dalam bab ni point of view dia tak betul.Itu pendapat dia dan pendapat dia tu dah bercanggah dgn agama tapi dia terang2 riak menyalahkan Tuhan yang tak membenarkan orang Islam berhibur melampau...walaupun macam mana aman sejahtera Malaysia ni.
Ada beza orang hentam idea aku dgn orang hentam hukum Islam yang dia sendiri tau betul.
Kawan kau Melayu suka makan babi,kau tanya kat dia,"apsal kau suka makan babi." Dia jawab,"Sebab babi adalah daging paling sedap antara semua jenis daging."
Jadi kau tanya,"Kau tau kan hukum makan babi?"
Member kau jawab,"Fuck Tuhan.Apsal dia nak sekat orang Islam daripada menikmati keenakan daging babi panggang yang jauh lebih sedap daripada semua jenis daging ciptaan Dia?Itu tidak adil!"
Kau nak berdebate dgn orang camtu?
Silakan la.
sapa2 nak nasihatkan dia aku persilakan..kalau aku ikut aku..aku mmg maki aje orang camni.
Ory,silalah nasihat dia...lawanlah point of view kau dgn point of view dia.aku nak jugak dengar pendapat kau sebab kau kata kita mesti dengar pendapat orang lain.
setuju dng ori.aku pnh bg pendapat yg contra dgn idea penulis blog.dgn ayat yg sopan,tiada carut2 dan ada point.guess what?penulis blog tiba2 ckp aku org yg suka tgk org lain jatuh.berdasarkan apa akupn xtau.ko tau x mantot?kadang2 apa bnda buruk yg ko tls kne balik kat ko.fikir2kanla....
dia cakap F##K Islam, bising2 kutuk, hina orang yang melakukan ibadah, kau plak nak marah mantot sebab tak mantot tak suka komen dia? komen dia kau tak sebut,tegur pun?
Ahh cakap masing2 pandai la. Macam cilaka. Sok kau mati memang kubur lain2 tapi kau sedar tak siapa yang uruskan mayat kau? Menyusahkan orang. Sok mati berbuih2 keluar babi family kau jugak yang malu sebab diorang yg uruskan jenazah kau.
Those yg selfish tak fikir pasal masyarakat sekeliling mmg bangang macam arab. Sebab tu rasul2 diturunkan dekat sana.
dah.
Kalau nak komen letak la nickname. Senang nak reply. Kalau pakai anon ramai yg pakai anon jugak. Yg kutuk2 semua pakai anon. Kalau ada nick sendiri boleh la nak reply direct kat ko. Kadang2 nak tegur tapi nama general sangat. Kadang2 boleh silap org nak reply. Kalau tak da account google macam aku ada tempat letak nick name sendiri. Tak pun letak initial kat bawah. Semua ada point of view sendiri. Larat ke nak layan semua. Yg sorang tu awal2 dah tentang Allah. Dia kata dia buta tapi yg aku nampak memang dia membutakan hati sendiri. Dia sendiri dah mengaku islam. Dia bukan takut islam extremist tapi takut islam yg syumul. Dia dah memang lebihkan dunia dari pengisian jiwa. Org macam ni bukan berdebat sebab nak cari kebenaran tapi nak memesongkan org lain.
sebut psl islam je ramai yg butthurt,sebut psl islam je ramai yg tibe2 sensitif,ramai yg tibe2 nak jadi mujahidin,pejuang suci fisabilillah,padahal sambil2 tu tgh stim tgk gambar lurah rozita che wan,hypocrite fucktards! aku malas nk pakai nickname,nnti korg yg extremist ni beheading n stoning aku,takut woh,korg kan ganas,n itu je yg korg tau,terror,jihad,violence,protest,rebel..aku mula2 xde bnde pon,aku just wonder what is so stupid about going to concert?its not that aku pg pun concert tu,just aku x stuju dgn point ko assume org2 yg pegi concert tu bodoh...itu je prsoalan aku,diorg x kacau org pun,x menyusahkn org pun...lps tu ade yg nak counter aku dgn alasan maksiat? thats BOLD? rilek la beb, bknnye buat party buih ke,party bogel ke?lyn muzik je pon,whats a big fuckin deal?cara korg react dh mcm pengikut osama laden plak?ko g duduk afghan sane,sane ko bole tindas pompuan puas2,xyah bg kluar rmh,xyah bg keje,ddk rmh jd hamba abdi,lyn mcm binatang...
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you’d have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Thanx Stupido for clarifying.
Kan senang dah nampak core problem dia. Nak cantas rumput-rumput, akan tumbuh balik juga. Dia nak pejuangkan hak asasi manusia dia.
Just my request, if you think of the fun thing whatever yang tengah dienjoy tu. but give a minute or two to think of beyond ur future. kalau tak sayang dengan umur muda sendiri, sayang umur tua. kalau tak sayang umur tua, sayanglah anak-anak dan cucu sekaliannya.
p/s lain kali boleh consider buat google akaun? pseudo identity pun xpelah. boleh direct emel. ini rasa macam yang balas ni pun dah terasa mcm orang yang nak cri glemer. XD
buat apa aku nak buat google akaun. aku bleh komen suka hati pakai anon apa. Lagipun, sapa yang suruh letak option anon dalam ruang komen. Kalau betul x nak anon komen, x payah letak ler option anon tu.
tapi rasanya tuan blog ok kot dengan komen anon ni. tu yang dia biar jer
Stupido,
Am writing this upon the random chance that you're still reading and assuming that you're one and the same anon. Yep, music's awesome. In fact, i wake up everyday to my random remedies of musical notions.
Concerning your view of the religion, Islam.
Upon reading and rereading, I'd say you have a problem with muslims. And God per se. Not exactly Islam as a whole. Look at it this way la. Religion is ONE thing. And how people percieve Religion (tak kisah la agama apa pon) is another. Like say,
my Kelantanese friend cakap kat Kelantan, kat park/playground lelaki ngan pompuan takleh mix, even if they're family/husbandwife. Kelantan people, betulkan aku kalau salah. Kalau betul, I know.. mmg fucked up in a sense. Camne family nak bond kat sini(park) aku tak paham. Just like how in Arab countries, women are lawfully not allowed to drive a vehicle. (again, betulkan kalau aku salah)
One teenage girl was brought to court because she drove her dad's car. Know why ? She was driving her dad to the nearest hospital cuz her dad had a cardiac arrest. Taktau ape jadi kat bapak die pastu but boleh imagine tak camne die boleh dihantar mahkamah lak ?
Tapi kita kan Malaysia...
Kita kan masyarakat yang aman...
Kita kan generasi bijak pandai...
Dan I swear I felt ashamed and saddened at times being a muslim when there's people around me taking my/their religion the wrong way.
But dude, kalau ko ade problem dengan tuan punye blog dan blog die, comment kat sini dengan nama yg boleh orang lain refer and it's all cool. Aku tak rasa mantot cepat melatah pon kalau ko start off dengan MANTOT YOU GAY FUCKTARD, BO...
but kalau ko ada masalah dengan God/Allah(since it was pure coincidence that your i/c has islam written on it kan) then go cakap kat God demikian. Relay your curses to Him. If He wants to layan you, which He always does when people asks for His guidance with an honest heart, then He'll give you signs that you are able to recognize.
Aku bukan nak preach kau kat sini. Yang penting ko tau ape yang kau cakap. Kau quote Steven Weinberg dan fahami persepsi Mr. Weinberg dan kefahaman dia tentang Religion.
Kalau kau an honest being, pernah kau betul-betul fahamkan tak apa yang God sendiri maksudkan tentang Agama ?
I'm guessing no. So really, don't take our word for it. Read His Words (Quran) for yourself and his messengers'. Dan kalau kau rajin, explore other religions as well. It'll do you good. But like I said, don't take our/my words for it. See for yourself. Until then, you have no right whatsoever to fuck any god off.
Or haven't you realised that you are already the rabbit who woke up from hibernation and found its jungle torched ? The fact that you're reading this still says so.
sorry mantot aku tau panjang gile comment aku.
to Stupido
Suruh consider je, janganlah marah.
Emo. LOL
ops. sori =D
bang,
kalau kau tak suka Islam sampai camtu...gi tukar agama...kalau kau rasa Islam itu burden sebab kau takleh buat itu,takleh buat ini...gi denounce yourself of Islam.
tapi aku tau dalam diri kau still ada lagi rasa takut tu..takut nak tinggal Islam.
Jadi apa kata kau lupakan ego"Liberal" kau sekejap..gi semayang dan mintak Tuhan kau (aku tak pasti siapa Tuhan kau..mungkin kau penganut majusi menyembah api)...mintaklah dengan dia...tunjuk kan dekat kau apa gunanya ada agama.
kau nak tau kenapa aku rasa dalam diri kau still lagi ada rasa malu nak serang Islam secara direct?
sebab bila aku tanya kau religion apa,kau ambik masa panjang nak mengaku kau Islam..jadi sekurang2nya rasa bersalah tu ada lagi dalam diri kau.Aku bersangka baik dgn kau ni jadi aku assume camtu..
Dan...nak tak nak,ego kau macam mana tinggi sekalipun..kau kena admit...dalam diri kau still ada agama lagi.
Liberal tu perkataan yang orang putih cipta untuk klasifikasikan manusia yang takde pegangan.Takyah la mengaku diri kau liberal...bajet gi gig undeground kau cool habis?
Amy Search pun dah reti azan kat TV.
gud 1 Mantot hehehe.....
kesimpulan...die fuck islam sbb tkot xley g gig...nnt die x cool or x leh nk berhibur ntah cner hehehe
Sang Merah
GERAMNYEEEE kpd yang tak paham2 nih!
Bersih TAKKAN ada kalau pemimpin mendengar dan melaksanakan hasrat rakyat yg menggunakan 'saluran yang betul'. Masalahnya, saluran betul tu diabaikan pemimpin. Contohnya mereka2 yg mempunyai suami/anak tahanan ISA (walaupun tujuan Bersih takde kaitan pun dengan membebaskan mangsa ISA).
Orang ramai takkan jem macam cilaka, kenduri kawen takkan terganggu, kalau kerajaan TIDAK MEMAKSA SEMUA operasi kenderaan awam atau premis2 menutup servis sama sekali! Eventhough atas alasan berjaga2, kerajaan MESTI ada back-up plan utk mengelakkan rakyat lain yg terkena kesannya secara tidak langsung.Tak rasional menyalahkan Bersih 100%-konon mengganggu kehidupan harian orang ramai.
Dan sila faham, Bersih cuma minta SATU hari untuk menyuarakan tuntuntan untuk jangkasama PANJANG. Kalau anda rakyat yang menyokong "YA! BN- KERAJAAN PEMERINTAH. PLEASE LISTEN TO OUR REQUEST, JUST THIS ONE FREAKING DAY!", seboleh2nya cubalah cari usaha tangguh aktiviti2 spt pegi concert, wayang, kenduri dll.
(Mmg saya sangat simpati psl wedding tu, but itulah... for LONG TERM. Bukan senang, tapi tak mustahil cuba tangguh). Bagi yg perlu ulang-alik hospital tu dikecualikan.
x
x
x
x
x
Adui.. rimas tengok Najib berlagak melaungkan Bersih gagal kat TV. Masih, MASIH rasa diri kebal.
stupido-
enjoy2 ni mmg bes.tapi hati lu tenang ke?
itu je tujuan hidup lu?
lepas abis gig ape lu dpt?
common bro..aku suke style lu..unik.ade pendirian diri..
tapi..
nk g gig,nk dgr lagu,dgr je.xde hal pny..ape salah nye lu try dgr org bc quran.dgr je dulu..pas2 kau wt bandingan..mane 1 yg bile kau dgr,jiwa kau rase terisi..
aku respek lu bro..lu brani ckp ape lu rasa..tp xkn stakat 2 je lu pny brani?
kalau lu bace komen ni..pas2 lu sahut utk dgr bacaan quran,itu pn sudah cukup bro..
Kenapa tak buat BERSIH kat padang lapang ker kenapa nak buat kat KL jugak, menyusahkan orang. Tutup rezeki orang. Jalan jem.
Kalau buat kat padang lapang pun adakah polis takkan sekat. Buat ceramah kat premis sendiri pun polis datang kacau. Tak pulak ko fikir ke situ.
Jalan jem sebab polis buat roadblock. Kalau ada marathon kat KL tu jalan banyak tutup jem jugak. Tak dak pulak korang nak bising pasal tu. Bukan baru tahu pasal BERSIH nie. dah lama dah keluar cerita, kenapa hari tu jugak ko nak pergi KL nak enjoy.
Tutup rezeki orang. Memang la tak boleh meniaga kalau kedai tutup. Peniaga yang bukak kedai hari tu untung lagi banyak la. Pasar malam kat situ bukak ja. Takdak pulak kata rugi ke apa.
Pasal Ambiga - IFC tu dia buat atas pendirian dia tentang muslim. Kita tentang jugak bukan tak berbara bila baca. Kes murtad dah lama jadi dan masih lagi terjadi sekarang ni. Last2 tak jadi pun IFC tu. Sebab tentangan orang ramai.
Yang mana kita tak berkenan kita lawan la. Kalau orang kafir perlekeh islam korang marah tapi kalau orang melayu yang mengaku islam buat koang kata tak pa. Depa Islam kita kena tegur dia senyap2. PAS pun dah duduk dengan UMNO dulu ada perubahan? Kita tunggu dan lihat. Berapa lama perlu tunggu. Vote kau pun tak rahsia. No siri kertas undi ada kat sebelah nama korang.
Semua alasan korang tu penuh kat TV dengan paper.
tu dia,perhimpunan halal da sampai(da abes da pon)
1.Bayi Terbuang Yang Kesian
2.Set Permainan Sebenar Angry Bird
3.Kek Sebenar Angry Bird
Sengal juga nak bagi masyarakat malaysia ni paham apa itu tujuan BERSIH.,.sikit2 Ambiga,Ambiga tukan ketua NGO,dah tentu laa dia yang kepala..kalau takde BERSIH ni korang yang PRO kerajaan ni tak tau menda..yang korang tau buka tv layan TV1,TV2,TV3 baca paper utusan dengan BH ..kalau takde BERSIH korang hanya rakyat biasa yang ikut lalalng jer..
Tak semestinya ikut BERSIH tu orang yng ikut politik,yang tak berpolitik pon ada tetapi nak menyatakan suara rakyat menuntut undi bersih..yang korang tau BERSIH haram,ambiga tu kristian DLL..tu je laa korang tau..da korang tau apa perjuangan PR??apa perjuangan BERSIH??yg korang tau mereka ni sesat,wahabi DLL.itu je laa yang korang tau..pasal UMNGOK ni usah cite laa..
Kalau baca utusan dengan BH memang korang tak tau melainkan lalang jer..kalau DAP merampas PP korang marah laa kat UMNO sebab mereka KERAJAAN PUSAT,kalau kerajaan apa yang patut mereka buat??ni ada minta nasihat kat PR..tp dalam utusan dengan BH kata PR yang khianat melayu..melayu tu kalau takde agama sama je dengan orang asli..Agama Islam tu yang nak di jalankan..
Kalau na marahkan BERSIH sebab rugi,korang tanya laa KERAJAAN,BERSIH dah nyatakan PERHIMPUNAN AMAN,yang wat tak aman ketua polis tu jer arahkan gaban2nya atas arahan BIK MAMA..
Time UMNO wat perhimpunan dulu,tak plak kecoh2..
Tulah pasal...
Sikit ambiga. Naik juling menengok kat wall.
Hurmmmmm...
bukan xnak sokong pembangkang,cuma takut kalau
kerajaan under PKR/Anuar=Negara tergadai
Kerajaan under DAP/Karpal Singh=Islam ngan Melayu tergadai
aku tahu BN pon ada flaw dia sendiri,tapi at least hampir semua hak rakyat dia jaga.
HIDUP SENANG JE YANG KO FIKIR KAN ANON? ROSAK NEGARA KALAU SEMUA ORANG MACAM KO. SPIRITUAL KOSONG. BENDA SUPERFICIAL YANG TAK KEKAL YANG KO AGUNGKAN. BAWAK BERTAUBAT LAH. TOMORROW MIGHT NOT BE YOURS. BOLEH GUARANTEE KE HIDUP ESOK? CAKAP MACAM BAGUS SANGAT. NIKMAT YANG KO RASA TU ALLAH JUGAK YANG BAGI.
Assalam..
Ni pendapat yang langsung tak relevan,,kalau benar laa anuar memerintah tergadai Negara,wat apa laa geng2 PAS tu dok bermatian2 nak pertahankan anuar??ada pikir tak??jangan campur pendapat PRO UMNGOK,mereka tu hanya tau melalak jer kalau pendapat mereka diselar..kita sebagai rakyat,kne selidik kenapa anuar ni sangat2 dibenci stat dari DR.M sampai ke Bijan (Najib)..jangan kita main ikut cakap orang..
Yang orang malaysia tau anuar ni dimomokkan seperti yang dikatakan UMNGOK..padahal mereka tak tau yang pemerintah sekarang ni lagi Firaun dari dulu..
Maklumat sekarang hujung jari..kalau tak percaya dari sekarang,bermakna korang yang ada penyakit was2..
@MerongHarimau
assalamualaikum
mungkin tuan boelh bagitau saya nape BN benci Anuar sgt?
bagi aku senang, kalau tak suka baca blog ni bla je la, jangan nak semak kat sini... tak gitu geng! ni nak jugak mengomen tu... adeiii siap follow up lak tu... aku? aku suka baca blog ni hahaha!
To Paladin11 ,
W'salam..
Maklumat2 dalam internet dah banyak untuk Tuan Paladin mencari sendiri kenapa UMNGOK begitu benci dengan Anuar begitu juga dengan juak2nya..
Kalau Tuan merasa was2 dengan maklumat internet,tuan bole cari sendiri berborak dengan orang2 tua di kalangan PR lebih2 lagi orang PAS,yang tuan benar2 yakin dengan akidahnya dan sifatnya..Kalau tuan tak juga yakin dan was2,tuan bole minta Ustaz atau pon orang yang merasakan amalannya tak pernah tinggal @ solat untuk buatkan Solat Istikarah supaya tuan tau siapa dia Anuar..bukan ke Allah SWT menyuruh kita berdoa kepadaNya??
Kalau tuan tak yakin dengan was2 juga,minta maaf saya katakan,Tuan sememangnya berpenyakit Was2 yang dah bersarang dalam hati..
jangan biarkan ia jadi barah yang susah nak ubati..
Ketahuilah kita dah berada diakhir zaman..banyak orang malaysia ni khususnya orang melayu melabelkan Anuar ni iblis,syaitan,dajjal kerana mereka membenarkan kenyataan ni tanpa usul periksa dan hanya bergurukan satu pihak sedangkan mereka yang benar2 menyokong PR mereka menyokong bukan kerana parti,tetapi amalan2 yang didukung baik demokrasi yang sebenar atau Hukum Hudud yang didukung oleh PR lebih2 lagi PAS atau PKR..
@MerongHarimau
assalamualaikum,
terima kasih atas nasihat dan cadangan yg bernas dari tuan
mungkin semua ni xdapat dielakkan lagi kerana kita berada di akhir zaman seperti yg tuan mention diatas.
Mngkin yg terbaik adalah menunggu turunnya Imam Mahdi yg dapat meleraikan segala kekusutan yg dtg kepada umat akhir zaman ini,insyallah
Bkn i-City dalam selangor ke? Bodoh punye kerajaan negeri la kan?
Catat Ulasan