Julai 11, 2011

Pasca Bersih : Melayu Pemalas Yang Lemau,Hindu Keling dan Cina Kurang Ajar


Adakah sangat menakjubkan apabila apa yang sangat-sangat cuba dianjurkan oleh kerajaan Najib ditunjukkan dalam suatu perhimpunan yang menentang kerajaan,apabila
Melayu,India dan Cina masing-masing jaga satu sama lain masa berhimpun "haram."

Pelik tak...

Satu-satunya parti dalam BN yang betul2 bangun menentang Bersih adalah UMNO.
Mungkin UMNO tak dapat nak diselamatkan lagi.
Next election....go for the alternatives.
Pastikan mereka tahu
Kita tak mahu lagi kerajaan Barisan Nasional.

Thanks sbb ramai respon.
post pasal bersih selesai hari ni.

53 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1st lg bro...hahaha

Tanpa Nama berkata...

next GE, I will ensure my vote will go to opposition party...

thanks mantot for bringing this issue wisely...

aku suka tgk blog ko...ari2 tgk...blog pemikir...

SyuhadaAdros berkata...

video ni video paling sedih aku tengok. aku post kat fb bagi semua kawan2 aku tengok. aku harap ramai la yang bukak mata. i mean, come on la, bagi aku tanggungjawap mengubah corak pemerintahan negara sebenarnya terletak pada bahu kitorang, graduan universiti.

so i think what i can do now to help my beloved Malaysia is, aku kena ajak kawan2 aku pegi daftar mengundi. parti apa diorang nak mengundi tu belakang kira. but the first step is, daftar mengundi.

and i will do it today. and i always pray the best for Malaysia. ^^

mr edz berkata...

jangan undi rosmah.. jangan undi rosmah jangan undi rosmah jangan undi BN

Tanpa Nama berkata...

malu pulak ayah sapa la yang jadi polis tu..huhu..

Qaseh ElyaNas berkata...

1st: kagum dengan kaum yang bukan sebangsa sanggup menemani dgn penuh hemah A. Samad Said & x buat huru hara pun

2nd: perlu ker polis buat muka macam tu? dia x tau ker dia tgh bercakap dgn siapa? at least klu x kenal pun, respect the old one maa

3rd: how come dlm berita tv3 bgtau yg phk Bersih just menyusahkan tp x smpaikan memorandum kpd sesiapa? mcmmana nk bagi kalau disekat mcm tue?

4th: confirm aku trun mengundi mcm nie.

thanks 4 da video.

Adlilatun Nur berkata...

Video sedih. Kecewa a samad said.
Nak serah KERTAS je pun. Bukannya BOM pun...
Susah sangat ker?
"bersurai sekarang atau kekerasan akan digunakan"
Itu jelah polis tau.

Encik Khairi berkata...

dia punya haram tu bukan sohih feqoh tu mantot. kasi saiko makcik tgk tv ma.

hrp2 ada berita baik hasil kerja bersih ini. mungkin agong akan terbuka hatinya untuk bertitahkan sesuatu. manalah tau.

mantot, header blog ko ada iklan gomen haha.

Tanpa Nama berkata...

hmmm....tak ada ciri-ciri islamic langsung. dalam sesi Perjanjian Hudaibiyah pun tak macam ni...sedangkan kafir musyrikin Mekah di zaman jahiliah bukannya orang Islam pun...tapi masih boleh berunding secara baik, open-up mind dan menerima pandangan Rasulullah SAW....adakah sebilangan muslim di Malaysia sekarang ini sudah lebih teruk dari kaum Musyrikin Mekah di zaman Rasulullah SAW dahulu? fikir2kan dan renung2kan...

semoga kita semua akan sentiasa dimatikan dalam keadaan beriman kepadaNya...kerana matlamat kita di hujung nyawa kita nanti hanyalah untuk menuju Allah Yang Maha Esa....bukan nak bawa duit, harta dan kuasa bawa masuk ke dalam kubur pun...

welll....come on la.....mati nanti bawa kain kapan dengan amalan je....samada amalan baik atau jahat, itu yang akan menentukan keadaan kita semua....tapi kalau lagi banyak amalan jahat...tup2 esok dah mati....so dah tau dah kita ni tempah tempat kat mana di akhirat nanti...

perlu ke menjadi sombong, sedangkan kesombongan itu adalah sifat Allah Yang Maha Besar dan Maha Berkuasa?

***saya hamba Allah yang lemah...meminjam dari Allah kesemua apa yang saya gunapakai di dunia ini termasuklah tubuh badan saya sendiri pun....dan akan dikembalikan kepada Allah...insyaAllah bersama amalan-amalan baik yang diredhai Allah...

ralphrazaq berkata...

kalu x undi BN bis 2 nak undi sapa? PAS? PKR? KEADILAN?...hisyh, x mo aku undi depa..

Keladi Masak Lemak berkata...

ralphazaq
you vote for a change
give them 5 years
then if they sucks, vote for the alternatives at at time

rather than sit back, doing nothing, not voting yet complaining a lot

Tanpa Nama berkata...

A SAMAD saID? lancau. tak dapat royalti mulalah nak menyalak. nak suruh orang lain mengurus, tapi janggit rambut sendiri tak terurus.

Tanpa Nama berkata...

aku nk undi semua... 5thun je tuka,jgn bagi lame2....hehehe...

Tanpa Nama berkata...

mantot, aku nk pangkah opposition..tapi bgtau aku apakah cons nye ? mmg hak sbg melayu terhapus?

Tanpa Nama berkata...

dem la polis nih.. nk hantar memo je pon.. diorang tak de buat apa pon.. takda cakap kasar apa pon. minta cara baik. dh sekat macam tu nak hantar memo cmaner. pastu tv3 cakap tak hantar memo apa pon,saja menyusahkan ... nampak sangat umngok takot. dah takde keadilan..

Keladi Masak Lemak berkata...

To anon July 11, 2011 12:06:00 PM GMT+08:00

wow ngutuk a samad said dgn penuh tak ilmiah wahai anon. xpe, ak mls lyn ko sbb ko iq cm low sket. mungkin sbb ko xde point kn?

I berkata...

orang tua macam A Samad Said tu la yang nk perjuangkan masa depan anda sebelum anda tua seperti dia, wahai anon yang cuma berani mengutuk dengan nama anon.

bayangkan dia bapak anda.
apa perasaan anda?atau apaka tiada sama skali?

wiwie sazali berkata...

terharu bila tgk video ni mantot..bila bangsa lain bersama2 bangsa kita dgn penuh hormat dtg ingin menyerahkan memo tp dihalau macam mereka bkn rakyat malaysia..

yg tak setuju tu mungkin golongan Melayu pemalas yg dah cukup selesa dgn hak hak keistimewaan org melayu sehingga diri sendiri x sanggup untuk bangun dan compete dgn bangsa lain..

bila nak maju kalau mcm tu?

Eilda berkata...

Pak Saman Said ada kat mesia ni b4 zaman merdeka lagi.
Dia dah tengok perjalanan 'hidup' politik mesia.
Thats y dia bersuara...

Eilda berkata...

http://youtu.be/XfrD4wVRTc8
Watch this.

wiwie sazali berkata...

yup, setuju dgn Eilda.. Pak Samad dah perhatikan dari dulu lagi.. sebab tu Pak Samad bersuara..

Tanpa Nama berkata...

Anon July 11, 2011 12:56:00 PM GMT+08:00

hak melayu 2 takat nie pkai utk ape? :D

Sang Merah

Tanpa Nama berkata...

Pak Samad Said nih saya selalu nampak dia berjalan sorang2 kat Central Market & Bus Stand Klang waktu balik dari sekolah asrama dulu2. Very humble person, buat hal sendiri jer...

I guess org yg tak pentingkan duniawi jiwanya cepat merasakan penderitaan org lain. Everywhere they go, they'll bring their heart together. Peka dan sensitif pd ketidakadilan/kezaliman.

Kesian pd individu2 yg selfish and arrogant towards human. Poor soul u have...

spicemum

Mantot berkata...

Encik Khairi,
Iklan government tu takpe..itu facilties untuk orang ramai nak tau pasal pentadbiran.

Hari tu masa pilihanraya Sarawak,ada aku diberikan iklan Barisan Nasional..yang tu awal2 aku tolak la.

Tanpa Nama berkata...

ape yg aku nmpk skang.. ramai yg makin sedar bertapa pentingnya daftar undi selepas bersih 2.0 ni. ayuh org muda! kta adalah generasi yg akan menggerakkan negara pd masa akan datang.x kisah la korang BN atau PR. yg penting gi daftar undi k. :).

p/s : aku sokong bersih tapi x smestinya aku sokong PR.

Tanpa Nama berkata...

tot, dah cukup seminggu bab politik. alih topik sambung yang feminisim la pulak.

AlpocodelaCruz berkata...

jangan salahkan sangat polis2 tu, diorang hanya balaci , budak suruhan kerajaan...

faham2 sajalah....

Hana berkata...

Mantot, aku tak tahu nak tulis dekat mana tapi aku tahu ko akan baca komen aku ni.

Aku Islam, engkau pun Islam. Dan aku tahu pembaca blog ni kebanyakannya Islam. Aku cuma harap engkau dapat buat entry,ajak pembaca blog engkau, sama-sama berdoa untuk Allah turunkan pertolongan buat kita. Aku dah tak nampak cara lain Mantot. Serious aku tak nampak. Aku tengok demonstrasi ni pun, PM boleh je gelak-gelak kata ini suara minoriti. Dia tak takut. Dan aku tahu kita ni ramai yang teraniaya dengan sistem Malaysia. Dan aku percaya doa kita mudah termakbul. Entah la mantot, aku agak emotional. Tapi aku percaya, itu senjata utama kita.

Sebab aku dah nampak kerajaan kita dah macam Israel. Walaupun tak menggunakan senjata tapi cara melayan para demonstran dah macam tentera Israel. Pijak, pukul. Aku kecewa. Sangat kecewa dengan mereka.

Aku harap sangat mantot, engkau dapat buat entry untuk sedarkan pembaca engkau, kita masih ada yang berkuasa di atas sana untuk bantu kita. Doalah. Doalah. Dengan doa sahaja, InsyaAllah rakyat yang tertindas akan mampu keluar dari pemerintahan zalim.

ps: Mantot, aku minta maaf kalau aku minta benda bukan-bukan. Tapi aku dah tak mampu tengok kita hidup dalam keadaan macam ni. Aku baru 21 dan aku tak nak anak-anak aku hidup dalam keadaan negara macam ni.

Tanpa Nama berkata...

SELALU TERPIKIR..KALAU TAK UNDI BN NAK UNDI SIAPA ??

BN PERLU DIPERBAIKI ATAU DITUKAR?

CALON-CALON PARTI LAIN MACAM TAK MEYAKINKAN.

PAS? INSYALLAH AKU UNDI KALAU MEREKA BETUL2 NAK PERJUANGKAN ISLAM DAN TIDAK BERSEKONGKOL DENGAN PKR DAN DAP. ITU BARULAH PERJUANGAN SEJATI ISLAM.

PKR? MINTAK DIJAUHKAN

DAP? SIMPANG 44 MALAIKAT

apistempur berkata...

aku akan undi UMNO kalau umno perjuangkan islam yang sejati sahaja....


@sarcasm

Aki Pahang berkata...

To Anon July 11, 2011 9:02:00 PM GMT+08:00 - Perghh! Nampak PAS bersekongkol ngn PKR & DAP jer...myopic sungguh. Tuhhh! UMNO setilam sebantal ngn MCA & MIC tak ler nampak...knock! knock! on your head...Is a brain there? It sounds so hollow!

Tanpa Nama berkata...

@ Anon July 11, 2011 9:02:00 PM GMT+08:00

y sifat2 negatif pembangkang y kmu pkir 2 xde kt bn ke?

bn perjuangkn islam sejati?
pemimpin2 depa smue clean n clear?
xde mic mca?

Sang Merah

Tanpa Nama berkata...

Anonymous Anonymous said...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua...

Tanpa Nama berkata...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua..

Tanpa Nama berkata...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua..

Tanpa Nama berkata...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua..

Tanpa Nama berkata...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua..

Tanpa Nama berkata...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua..

Tanpa Nama berkata...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua..

Tanpa Nama berkata...

bg aku bloger ni bodoh....sokong anwar lg bodoh... tahu nk demostrasi.. fine.. bgus demostrasi.. pada kepala hotak ko kan.. ustaz kazim elias, zulkifli nordin, kidfella banyak tegur kerjaan, terus ko sokong.. tp bila mereka tegur pas, pkr ,dap..ko laknat mereka cukup dgan hujah2 tok2 janggut.. baguslah.. korang semua bloger pembangkang tuduh diorang umno dan rasis.. baguslah.. macam tahi anjing semua, negara yg aman, yg Allah bg nikmat ni ko x bersyukur.. selagi korang x menag pru semua negeri memang x bersih.. baguslah.. kelantan dah pas pegang 20 thn lebih.. x bersih.. x da pulak ko kata kan.. sebab geng3 ko menang..bagus lah... bagi aku sekarang dari duk berbalah , baik umno n pas bersatu.. nik aziz kene buang rasa dendam pada umno, pemimpin umno kene terima hukum islam yg rakyat nak, x serentak pun, berperingkat dak ok... bloger2 semua stop caci mencaci.. yg berserban , ada ilmu agama sepatutnya sedar.. nabi muhammad s.a.w x ajar caci mencaci, dan x ajar sokong puak a, o puak b.. nabi ajak semua rakyat makkah bertaqwa kpda allah.. itu sepatutnya pemimpin pas dan umno buat.. x setuju..tunggu je la malaysia di laknat oleh Allah... pemimpn serban ka, ustaz ka,, semua kene.. .. hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. jd..jgan senang 2 nak gadai negara pada anwar yg gilakan kuasa nak jd pm, sedanglan para sahabat x gilakan kuasa menjadi khulafat ar rasyidin.. ni manusia yg bertopengkan perangai syaitan korang semua nak angkat.. dap, dan pemimpin laknat2 lain2 x sokong pun pas, semua menolak.. tp seba tahu pas boleh di peralatkan dan dikudakan maka berlaoknlah.. dan sekali lagi.. bagi aku bloger2 termasuk bloger ni yg tahi anjing ... x sedar diri.. aku harap ada bloger yg betul x menyokong mana2, menegur kiri dan kanana.. barulah x asobiah.. fikir2kan lah..aku kasar pada ayat ini..tp aku sedar.. semua kata2 anjing ni layak untuk bloger ni dan seangkatannya.. laknat lah kamu semua..... ambiga pun sama.. ingat..niat x menghalakan cara..kalu dah kafir, tp nak raih kononya bersih.. tahi apa..... tok2 janggut pun duk ikut..katanya kita p bersih bukan sebab ambiga, tp tuntutannya.. o.... ambiga dah cuba cemarkan maruah agama islam.. tp ko jilat jugak dia hanya kerana dia nak tunjuk baik..memang tahi anjing la semua..

Tanpa Nama berkata...

To anon

Apa yg salah bila Pas bergabung dgn PKR & DAP? Kamu masih digula-gulakan oleh Utusan & TV3 racist. bukalah minda anda. UMNO pun klau x bergabung ingat dorang kuat ke?

Mantot berkata...

marah betul dia sampai klik banyak kali..mesti berapi betul masa tgh tulis tu

Tanpa Nama berkata...

dulu sy sgt kagum dengan pemikiran tuan blog ini..tapi skrg tidak lg..
selalu meyalahkan kerajaan mcm pembngkang tu xde cacat celanya..
yang paling byk bergaduh tu org melayu..aku malu dgn mereka yang terpekik terlolong sebut nama Allah di jalanan..berkumpul di masjid untuk menuntut sesuatu yang BERSIH kononya..aku setuju kerajaan mmg perlu di tegur tetapi bukn dengan cara ini..yg kamu tegur itu adalah sesama islam..islam itu bukankh indah bukan seperti ini..bangga kononnya untuk perjuangkan agama??beginikah caranya??inikah perjuangan untuk anak cucu yg korang perkatakan??besok2 pembangkang memimpin, kerajaan plak wat perhimpunan mcmni..bile nk selesainya??aku rakyat biasa bukan penyokong sesiapa aku cume cintakan keamanan
-mis izza-

Eilda berkata...

Miss izza,

We never know what gonna happen in future...
But he have to work for a better tomorrow kan.
Nak ikut mana yg betul, dua2 side pun tak betul...
Yg ada skrg ni dah lama sangat kat atas. Dah terlalu selesa sampai x memikirkan orang2 dibawah...
Buat keputusan ikut suka hati sendiri.
Nak bg nama kat kucing bole mintak pendapat senegara...
Project juta2 yg x perlu, takde plak mintak pendapat rakyat.

Sang Merah berkata...

@Anon July 12, 2011 8:12:00 AM GMT+08:00

"hak keistimewaan agama islam sebagai agama persekutuan yakni rasmi kita perlu pertahankan.. nenek moyang kita semua dah lama nerjuang tuntut kemerdekaan.. sampai ada yg bermandikan darah.. "

tertanye...lau negara kite tukar agama kmu pn bertukar jgk ke?

nenek moyang mandi darah ye...lau mse zman jpun 2 nenek moyang smue bwh askar british ye...it means fight for their majesty...bkn tanah malaya.....

Mosyak! berkata...

Apa masalah anon kat atas tu? meroyan ke hapa? tulis pnjang2 n post byk2 buat org lg malas nak baca ape y ko bebel.

Smlm dengar kat radio ikim.. wahai pemimpin, dengarlah suara bisikan rakyat..kalo tak anda akan mendengar jeritan rakyat.

sbb xmo dengar bisikan rakyat la rakyat kuar jerit2 kat jalan ni.. kalo di setel awal2 xdenye jd camni..

Sang Merah berkata...

@-mis izza-

ok..byk dh asik ckp bkn cara ini...bkn cara itu.....fine u win....so cara mcmane? sila jgn jwb "dgn saluran y btol" or "dgn cara islam" or watsoeva berkait.....dgn cara ape utk permintaan itu boleh dikabulkn?

zeri berkata...

anom kt atas dari perkasa agaknya.kihkih

Tanpa Nama berkata...

xde org suke lahant perangai cmtu

1.Bayi Terbuang Yang Kesian
2.Set Permainan Sebenar Angry Bird
3.Kek Sebenar Angry Bird

iamBIG berkata...

to HANA.....

"Hana said...

Mantot, aku tak tahu nak tulis dekat mana tapi aku tahu ko akan baca komen aku ni.

Aku Islam, engkau pun Islam. Dan aku tahu pembaca blog ni kebanyakannya Islam. Aku cuma harap engkau dapat buat entry,ajak pembaca blog engkau, sama-sama berdoa untuk Allah turunkan pertolongan buat kita. Aku dah tak nampak cara lain Mantot. Serious aku tak nampak. Aku tengok demonstrasi ni pun, PM boleh je gelak-gelak kata ini suara minoriti. Dia tak takut. Dan aku tahu kita ni ramai yang teraniaya dengan sistem Malaysia. Dan aku percaya doa kita mudah termakbul. Entah la mantot, aku agak emotional. Tapi aku percaya, itu senjata utama kita.

Sebab aku dah nampak kerajaan kita dah macam Israel. Walaupun tak menggunakan senjata tapi cara melayan para demonstran dah macam tentera Israel. Pijak, pukul. Aku kecewa. Sangat kecewa dengan mereka.

Aku harap sangat mantot, engkau dapat buat entry untuk sedarkan pembaca engkau, kita masih ada yang berkuasa di atas sana untuk bantu kita. Doalah. Doalah. Dengan doa sahaja, InsyaAllah rakyat yang tertindas akan mampu keluar dari pemerintahan zalim.

ps: Mantot, aku minta maaf kalau aku minta benda bukan-bukan. Tapi aku dah tak mampu tengok kita hidup dalam keadaan macam ni. Aku baru 21 dan aku tak nak anak-anak aku hidup dalam keadaan negara macam ni.

July 11, 2011 8:41:00 PM GMT+08:00"

komen ko buat aku menangis...aku xkenal ko, tp aku syg ko...

Mohkzani &Sharilbolot Petronas berkata...

Kenapakah kontrak Petronas di bagi hanya kepada anak Mahathir dan Shahril Shamsuddin? Adakah pemimpin UMNO mengizinkan anak Mahathir membolot kontrak Petronas sedangkan EPF adalah pemegang saham kedua2 syarikat. Dimanakah Mohzani Mahathir dapt duit berbilion beli saham jika bukan duit EPF. UMNO patut tetapkan Undang2 perlu supaya kontrak Petronas sepatutnya hanya untuk anak syarikat PNB supaya ramai Melayu dapat kongsi keuntungan oil and gas.
Dalam merger anak syarikat ini CIMB atau Nazir Razak untung lagi. Adakah hairan melayu tak peduli UMNO?

Tanpa Nama berkata...

Anon July 12, 2011 8:12:00 AM GMT+08:00

"Jika tak bersetuju dan nak maki aku,harap jangan pakai Anonymous."

Tanpa Nama berkata...

korg jgn la mrh polis plak..dorg kn jalankn arahan je..dorg pun keje utk bela ank ist3 dorg..klu nk kutuk..kutuk org yg bg arahan kt dorg je k..