Oktober 19, 2009

Borak-Borak Cinta : Impian Seorang Lelaki Tiga Suku


Mungkin member aku ada menyampah dengan aku.Sebab aku ajak member aku berbincang pasal anak.Nasib baik aku tak ajak dia bincang pasal lampin ke,botol susu ke,tahi baby ke...

Banyak benda yang membuatkan aku excited. Contohnya macam :

a. Boleh duduk serumah dengan pempuan
b. Ada orang masak untuk aku
c. Ada orang yang nak basuh baju aku
d. Ada orang yang akan gosok baju aku
e. Ada orang yang basuh pinggan aku
f. Ada orang yang tolong tidurkan aku
e. Dan lain-lain lagi yang kurang sesuai diceritakan di sini

Tunang aku tanya "Baby,sayang,bucuk,intan payung....awak excited tak?"

Aku jawab "YES!" dan kemudian dia tanya aku "Apasal excited?" Lalu aku berikan alasan-alasan yang aku tulis kat atas.

Tunang aku tarik muka,lepas tu dia kata,"Gi carik orang gaji kalau macam tu!"
Aku cakap kat dia,"Tapi,awak bagi ke saya carik orang gaji Indonesia ala-ala Ayu Azahari yang mampu menidurkan saya setiap malam?"

"Takyah la carik orang gaji.Kalau nak carik gak,carik yang dah berumur!" jawab tunang aku dengan muka masam.

19 ulasan:

Blood Seeker berkata...

Pempuan sekarang sume camtu, dah lupa dah tanggungjawab azali diorg. kekeke

Mantot berkata...

habis aaa ko kejap lagi kena bantai!Girl POWER!

f.a.r.a.h berkata...

haha! setakat jage2 makan minum, pakai, sume ok kot.. tp yang bab basuh pinggan tuh mmg da cm org gaji bro..haha..
nway, keep on writing!
sy ske bace blog kamu :)

xora berkata...

krim salam kat tunang kamu.. dia comey la (dari dialog dia).. tapi mmg tugas seorang isteri melayan suami, menjaga maruah suami, menjaga harta suami, tapi ustaz masa kursus kawin tu kata, suami mendapat ehsan isteri bila isteri tlg kemas rumah, tlg basuh baju, tlg masak, tlg macam2 lagi.. jgn salah faham antara adat dan agama :) oh dan itu bukan tanggungjawab azali.. tu ehsan kami pada korang.. kalau isteri tak larat, suami kena cari pembantu rumah :P bukan saya cakap, ustaz masa kursus kawin tu cakap :)

safuan hakim berkata...

eh. bukan tanggungjawab isteri untuk basuh baju dan memasak. ingat cerita khalifah umar dan isterinya?

Mantot berkata...

ape cerita umar al-khattab dengan bini dia?

Tanpa Nama berkata...

xseronok la baru kawin dah ade org lain dlm rumah
lpas dpt 2,3 anak la baru cari maid

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) berkata...

bapak spiderman pernah berkata:

"With great power comes great responsibility"

memang best menjadi suami. terutama part yang keenam tu.

tapi kalo kita juga tidak memberi apa yang sepatutnya, kesalahan tetap kita yang tanggung.

kita boleh pertikai apa peranan dan tugas sang isteri. tapi lebih menarik kalau kita bincangkan peranan dan tugas sang suami, sekadar untuk bermuhasabah diri.

bukan ape mantot, ramai sgt jantan2 kat luar sana yang dah lupa dan mula berperangai dayus laa...

huhu...

Anak Rusa Nani berkata...

a-e - bukan tugas azali seorg isteri.
f- kena sain MOU

perempuan berkahwin supaya ada org yg menjada dirinya, melindungi - itu tugas lelaki

Tanpa Nama berkata...

f??
keh keh keh...

Tanpa Nama berkata...

tanggungjawab isteri cuma satu, 'melayan' suami... yg lain2 tu bukan WAJIB. sebab tu suami digalakkan membantu isteri. jangan la anggap bini macam maid, nak kena buat smua kerja rumah. penat doh.

and pls ask ANY wife, the sexiest man alive is a husband who helps the wife doing household chores or jaga anak :) hugh jackman is one of them!

semi berkata...

suami bukan digalakkan bantu isteri. tapi isteri yang digalakkan bantu suami. baca statement aku ni betul2.

maknanya, cari duit, sediakan rumah, bawa balik makanan, sediakan pakaian, itu semua tanggungjawab suami. zaman sekarang ni, dengan keadaan inflasinya la, kerajaan lembap la, ekonomi malap la, maka, isteri digalakkan membantu suami.

milo boyd berkata...

aku tau taktik ko..nak dpt 7k sebulan laa teww!! =)) *tadah baldi..muntah...

Tanpa Nama berkata...

kesimpulannya, suami isteri haruslah saling bantu membantu dalam membina rumahtangga yang bahagia.

isteri bantu suami dengan bekerja (kumpul duit lebih, bayar bil, etc), suami pulak membantu isteri dalam menguruskan kerja rumah (basuh pinggan, jaga anak, etc).

AuRorA DiAnA berkata...

kalo laki aku jawab nak cari org gaji macam ayu azahari, yg cantik molek dan sebagainya ...alamatnye aku kata, 'boleh'..............

tapi bagi aku cari dulu driver muka macam sheikh muzhapar syukor....adil dan saksama!!!

dayat berkata...

tanggungjawab isteri ialah melayan suami.....(dr segi ape lantak korang la)...
tanggungjawab suami...menyediakan segala kelengkapan dr segala segi...umah,kete,minyak kete,duit blanje,duit shopping,baju,mkn,org gaji ke,semua lah bole dikatakan...


so keje isteri senang je...jgn melawan suami..walau pon kate "ah"..kalau..."aahhhh...ahhhh...ahhh..." tu takpe...

ingatlah..kt neraka byk perempuan dr lelaki..sebab byk yg derhaka pd suami...dan lelaki plak..jgn biar diri kite ditarik ke neraka hanya kerana kite gagal mendidik isteri kita...

so biar la kita sebagai 'pilot'..kemudikan kapal terbang kita dgn hebat...penuhkan ilmu agama...didik anak kapal kite...muga same2 dpt dipandu masuk ke syurga bersame2..jgn biar ade yg tercicir..sebab kite juga akan ikut same ke neraka kalau kita gagal...

dayat berkata...

dan ingatan pd isteri...
kalau tak reti layan suami..
jgn salahkan suami pergi ikut sunnah nabi...iaitu..poligami...(muahahhahahahhahahhahahhaa)

Gayah Lawa berkata...

Aku penah dengar kuliah sorang ustaz kat masjid ..
Dia kata keje2 umah bukan wajib dilakukan oleh isteri spt cuci baju, masak dan lain2 lagi..Ustaz tu ckap lagi suami yg mampu carikan pembantu utk isteri dan kalau tk mampu buat keje tu sama2 dgn isteri..
Kalau isteri tk nak buat tak jatuh durhaka ke atas isteri tu..
Aku ckap bagi tugasan b hingga e..
Tmbahan pulak pempuan skrang ramai yg keje..
Aku tk suka suami yg pemalas..hee
Baju longgok sana sini...Pinggan kering tk berbasuh...
Pendek kata suami yg penting diri sendiri ni keterlaluan...hmmm...

bellar0ssa berkata...

heh mantot.nk kwen da..selamat pngantin baru la kamuh.. hmm btol la tuh..stkat bsoh pnggan sndri tu pon xkan mls kot.. tpkan ayah aku mmg la mcm tu.laki melayu tipikal.. pnggan mangkuk mmg letak kt sinki je kot.. mak ak mmg memahami ayah aku..satu lgi.ayah aku lauk atas meja pon selagi mak aku xhidangkan.duk dpn dia..dia xkn mknnye...smpi 1ari tuh.mak aku g meeting..then mak aku pesan.."nnti kuarkan nasi ngn lauk,bg ayah mkn k" sekali aku lupe plak nk kuar 1lauk feveret ayah aku... atas meja jepon tp bwh tudung saji,ayah aku ckp"la along xkuarkan..mne ayah perasan.." yaAllah ayah aku...punyelah mnje ngn mak kau kan..