Jun 19, 2008

Tak Best La Kena Pakai Tudung,Tak Boleh Pakai Seksi


Gambar tersebut telah lama berlegar-legar di internet.Dengar cerita,dia ni student yang belajar dekat oversea.Gambar di atas menunjukkan gambar dia sedang minum air kencing.Member aku cakap ni senior dia masa sekolah dulu.

Ada lagi gambar dia yang lain2 yang tak boleh nak ditunjukkan di sini sebab dia "kurang pakaian" atau tiada pakaian langsung.

Sekarang ni,semenjak peristiwa aku kena kutuk dalam Malaysia Today tempohari bila mana aku sound sorang minah yang panggil PAS itu Taliban,aku jadi agak takut.Aku tak kisah kalau orang bukan Melayu yang kutuk2 camtu sebab diorang tak faham,tapi bila mana seorang perempuan Melayu yang ada pangkat dan ada nama mengeluarkan komen2 seperti :

"Pakai tudung tak wajib"
"Kita kena jadi Melayu yang liberal"
"Kembalikan hak perempuan melayu yang ingin pakai kebaya seksi"

Benda-benda macam ni membuatkan aku jadi takut dan minah ni ramai penyokongnya,siap orang Islam sekali ada.

Aku bukan nak bangkang komen2 seperti "Politik dengan agama tak boleh disatukan" tapi kalau pemimpin tu pun bab-bab agama dia lebih kurang aku je,peratusan dia untuk terpesong adalah sangat tinggi.

Agama adalah tiang kepada jiwa seseorang,tak kira lah Islam ke,Kristian ke,Hindu ke.Semua agama ajar penganut dia buat benda baik.Jadi kalau pemimpin tu takde agama,maknanya dia takde halangan langsung untuk buat apa-apa,baik atau buruk.Sebab kurangnya ajaran agama la perempuan yang ada dalam gambar ni buat macam tu.

Anda nak mintak hak anda sebagai seorang wanita,mintak lah.Tapi ingatlah,tak suka macam mana anda kepada Parti PAS atau Parti "Mullah" seperti yang anda gelarkan,anda masih seorang Islam.Jangan lawan hukum semata-mata nak memperjuangkan apa yang anda percaya baik untuk anda.

Kalau rasa diri terjerat sebab lahir dalam Islam,gi lah kaunseling kat Pusat Islam.
Takut aku kalau gejala sekularisme ni menular dekat semua orang Melayu.Golongan-golongan ni lebih gemarkan undang-undang sekular sekarang ni berbanding undang-undang Syariah.

Sedar ke tak diorang yang undang-undang kita sekarang datang dari penjajah dulu?

7 ulasan:

aj3k berkata...

tot, apa nak takut kalu ia benar!
aku takut malaysia akan jadi turki!

Salam berkata...

Tak apalah, kata Haron Din dunia pun dah nak kiamat.

Tudung saji berkata...

Ramai yg pakai tudung ikutan-ikutan aje,tak faham konsep menutup aurat dgn betul.Tudung rambut tetapi berlengan pendek atau nampak leher dan membuka aurat yg lainnya.Bertudung tetapi pakaiannya jarang.Saya cuma nak mengingatkan saja semuga kita mendapat hidayah drp allah.

Tanpa Nama berkata...

anak melayu ka yg minum bir tu alahamdulilah aku ingatkan awek muslim..melayu biaq pi mampus la..pak dia tak marah hangpa nak marah buat apa.

tudung periuk berkata...

pemimpin mana yang bagi kenyataan tu? macam x bijak je aku rasa dia tu! anak sapa pulak tu?? bangganya dia ye...

Bawang Goreng berkata...

Eee... teruknya...

anugerahprinting.blogspot.com berkata...

kiamat sudah dekat, semua manusia ingin hidup enak dan bebas tanpa mengetahui batasanya