November 30, 2010

Mencari Gaduh Dengan Pejuang Melayu 01

Bagaimana orang Melayu memilih pemimpin?Adakah orang Melayu memilih pemimpin mengikut berapa pandai dia berucap atau berapa liter air liur dia tersembur waktu dia bersyarah mengutuk orang lain?Aku pun tak tau macam mana orang Melayu ni memilih pemimpin.Adakah pemimpin tu terpilih sebab nama dia dicalonkan dalam pilihanraya dan orang pangkah ajelah parti mana yang dia suka?

Yang aku nampak,majoriti pemimpin Melayu ni tak ramai yang punya perasaan merendah diri.

Adakah latar belakang dan moraliti penting kepada seseorang pemimpin?Adakah latar belakang keluarga dan bagaimana dia memimpin keluarga tu perlu ditolak belakang bila memilih seorang pemimpin?Ada orang kata tak perlu.Kenapa perlu kita pejamkan mata jika pemimpin kita depan2 orang ramai baik tapi belakang2 kaki minum arak atau kaki rasuah?

Punyalah ramai makhluk2 yang nak jadi pemimpin sekarang ni,bukan sebab nak memimpin,tapi sebab nak kuasa.WHAT THE HELL?Kadang2 dia sedar diri dia sebenarnya nothing,nobody,jadi satu2 nya cara untuk compensate kelemahan itu adalah menjadi lantang selantang mungkin supaya nampak diri dia kuat,berkaliber.Masalahnya,orang kita tak ramai yang mampu menilai mana satu kaki temberang,mana satu kaki kelentong,mana satu kaki auta.Asal berucap bagai guruh dan ada ramai pengikut yang percaya dia,akan ramailah yang menurut dia.

Aku bukan Melayu sangat dalam level perjuangan Melayu.Aku tak berapa peduli pasal perjuangan Melayu sebab ramai pejuang Melayu bukannya boleh pakai.Aku tak pernah jumpa lagi orang yang masuk UMNO yang aku betul2 boleh percaya memperjuangkan Melayu.....sebab kebanyakannya bangsa berapi2 nak jaga,moral sendiri tak nak jaga.Bila moral sendiri tak nak jaga,dah sah2 buat benda yang tak jaga agama.

Pada aku,personal moral adalah sesuatu yang penting.Ramai orang baya2 aku yang tengah tergila-gila nak masuk Pemuda UMNO sebab nak jaga Melayu..."Kau tengok lah Cina Tot,diorang dah melampau!Kita kena jaga bangsa kita sendiri..." Aku akan ingat ayat tu sampai bila-bila,tapi sebelum anda masuk Pemuda UMNO dan ingin memperjuangkan bangsa Melayu,sila fikir;

Jika anda;
Minum arak
Kaki perempuan
Pernah berzina
Masih lagi gemar berzina
Pernah pegi langgan pelacur
Kaki clubbing
Bisnes nak menipu memanjang
Tak reti nak jaga pakaian isteri
Tak reti nak jaga keluarga sendiri

Tak payah lah nak perjuangkan bangsa.

Siapa kau nak jaga bangsa kau kalau kau sendiri tak mampu jaga diri kau?Agak menyampah aku dengan "pejuang Melayu" spesis macam ni.Ingat,bila ingin memilih pemimpin,janganlah tengok pengaruhnya kepada masyarakat,tengoklah pengaruhnya kepada keluarganya.Dari situ kita akan boleh tau pemimpin macam mana dia akan jadi kepada masyarakat.

69 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pasal sokongan pada ahli politik ni, pada aku asalkan dorang boleh diharap untuk dalam nak perjuangkan nasib rakyat, yang boleh bela rakyat..yang tu la aku sokong.

macam mana nak tau orang tu mampu jaga rakyat. soalan tu sama la macam, macam mana nak tau anak dalam perut bini kita tu laki @ perempuan. kita tak boleh nampak dan cuma akan tau bila bini kita bersalin, tapi kita boleh scan untuk meramal anak laki ke perempuan. setiap personaliti politik ada perwatakan masing2, kita tengok la sikap, kualiti kerja, macam mana hubungan dia dengan Allah, dengan manusia..kalau kualiti2 mahmudah banyak terdapat pada ahli politik tu, lepas tu tawakal la bila sampai masa tuk buat keputusan.

Hellioz berkata...

well...
ni la dilema meleis

kah3~

nadrah zainuddin berkata...

apa yang nak diperjuangkan kalau melayu sendiri jenis yang suka duduk goyang kaki harap kena suap je.
jangan salahkan bangsa laen kalau dorang berada di atas kita. itu kerana mereka berusaha untuk dapatkan apa mereka ada sekarang. tak pernah meminta. malu lah sikit melayu.
asyik nak mengharapkan suapan, bila org laen lagi hebat, mula sibuk pasal perjuangan. apa benda tahh.

ESZOL berkata...

AKU PAHAM

KERA DI HUTAN DI SUSUKAN, ANAK DIRUMAH MATI KELAPARAN

SBB KERA BOLEH BELA AMIK KELAPA

ANAK BWAT SAKIT HATI JE

YG TAW NAK KEJAR UNTUNG

Afzainizam berkata...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫

Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...

Kami telah undi blog ko dahhhhh......

kita berjuang bukan dengan peluru... bukan ngan senjata... kita sudah merdeka... namun perjuangan terus menerus untuk anak bangsa

juwei berkata...

terrbaikk

epen berkata...

aku like gile2 ko nye post ni...

epen berkata...

aku like gile2 ko nye post ni...

epen berkata...

aku like gile2 ko nye post ni...

pakd0 berkata...

klimaks kemarahan...
buang saja ketuanan melayu...
mati bukan tanya bangsa, mati tnya agama...

Zinedine Zaiddin berkata...

Orang2 yg duk bising2 pasal ketuanan melayu ni pun bukannya sape2, yang bininya tak pernah tutup aurat, yang anak2 nya jadi kaki perempuan di merata-rata.

Sebab tu org persoalkan, ape kejadah nak perjuang bangsa kalau diri sendiri perangai mcm nak masuk neraka?

maon berkata...

http://www.zaharuddin.net/soal-jawab-a-isu-pilihan/723-barang-cetak-rompak-a-fotocopy-buku.html

bukanmelayupolitik berkata...

ini bukan masalah bangsa. ini masalah akhlak manusia. apa yang kau cakap tu betul tot, kalau perangai lahanat, mcm mana nak betulkan bangsa sendiri.

tapi, bab ketuanan melayu nak hapus ni yang aku tak gemor. sebab masalah perangai sebilangan, satu bangsa nak dihapuskan. tu namanya kerja bodoh.

tuhan bukan saja anugerahkan Islam pada kita, dia juga anugerahkan bangsa pada manusia untuk saling kenal-mengenal dan bnyak benda lain. kalau tuhan dah bagi identiti kau berbangsa apa. cantik moleh dia cipta wajah ikut bangsa-bangsa tertentu. so, pandai-pandailah jaga bangsa tu. jagalah macam kau jaga Islam kau sendiri. memang dia tak tanya dalam kubur kita bangsa apa, tapi dia akan tanya kat akhirat sama ada kita bersyukur ke tidak dengan pemberian bangsa yang Dia beri ni? kalau siang-siang dah lantang komplen pasal bangsa sendiri nak hapus sana-sini, boleh ke nak masuk syurga? fikirlah sendiri.

Inche gabbana berkata...

suka. sgt. ;)

well said.

Din berkata...

ape yg bes perjuangkan melayu sedangkan yg plng utama perlu kita titik berat adalah islam..

maon berkata...

maaf tot, salah post pulak..boleh delete komen di atas

sarah mohamad berkata...

saya setuju . nak meminpin keluarga pun tak dopet , inikan pula nak meminpin negara .

HujanLebat berkata...

@bukanmelayupolitik
Ada hadis ke yg ckp camtu? Ayat Quran? Ckp jgn men ckap je. Bukti kna backup.

Kalo xde ketuanan Melayu pun, Melayu ttap wjud. Jgn la wat scare tactic ko, hilang ketuanan melayu, hilang agama, hilang bangsa. Bnd ni xde kna mngena ngan stu sama lain. Aku paling benci org2 yg mngagung2kan bangsa staraf atau lbih tnggi dri agama. Mcm2 certain2 org suka ckp "Demi BANGSA, agama dan negara." Mcm fak.

And nice post mantot. Diri sndiri xleh pimpin nk pmpin negara dn bngsa. HAH!

Book Lovers Cafe berkata...

erm..btul3...

Tanpa Nama berkata...

aku setuju.
sebab utama kita nak dapat kuasa kat meleis ni adalah dengan berbangsa kan Melayu. benda ni dah buat orang kita naik lemak, jadik malas.
bile orang yang rosak memimpin, ikut jalan jahanam yang kita jugak amek, cth : rasuah judi arak, maka kite dah boleh senang lenang.

memang tak patut kite perjuangkan Melayu, hanya kerana nak jaga bangsa, kite patut perjuangkan Islam lebih lagi.

Tanpa Nama berkata...

sekarang ni senang je, sapa2 yang rasa dia boleh mengubah apa yang tak betul sekrang ni, nx election masuk jadi calon tempat masing2 supaya boleh membaikan lagi situasi dalam negara kita ini..bukankah itu lebih baik daripada dok sumpah seranah diaorg dan diaorg never give a damn bout that. sekadar pandangan ikhlas tapi jap lagi ada la org tak puashati gak tu..biasa la tu.. aku insan yang lemah (bak kata rohana jalil)

hoya berkata...

support blog ni tot..

hoya berkata...

http://pena-bonda.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

1. laki-bini hidup tonggang-langgang..ada hati nk teraju persatuan.

2. aku masih xbole terima tujuan PLKN.

3. dpt projek supply selipar jepun, da kira best! rege rm2.50 sepasang..bole markup rm25.

4. aku sayang Malaysia, malaysia melayu punya.

hideYUShi nakata berkata...

btul tot..
meleis mmg mudah kene pijak..
dah la kene pijak ngan bangsa lain..
bangsa seagama pon nk pijak meleis gak..
bile derang rase dah tergugat..
dendangkan plak pasal KETUANAN MELEIS..wtf!..

dalam kubur, malaikat tak tanye ko bangsa ape..
die tanye ko agama ape..

meleis mmg suke kene tipu/pijak..
sedo2 la skit..dh 53 thn dh...

Tanpa Nama berkata...

Fasal menyebut soal "ketuanan" sudah disebut dalam al-Qur'an sendiri tentang apa kata Fir'aun untuk membangkitkan semangat patriotik menentang puak Bani Israel, kononnya pengikut Nabi Musa akan menghapuskan hak istimewa kaum Fir'aun.

"Dan Fir'aun berseru kepada kaumnya (seraya) berkata:
" Hai kaumku, bukankah kerajaan Mesir ini kepunyaanku (Dan) bukankah sungai-sungai ini mengalir di bawahku ; maka apakah kamu tidak melihat (nya)?"
[AZ-Zukhruf (43): 51 ]

Maksudnya ..hak istimewa kaum Fir'aun akan terhapus jika Islam memerintah..

pokcik berkata...

betul....zaman dulu (pemerintahan islam, aku tak ingat zaman nabi atau zaman khalifah), ada seorang pemimpin yang sangat berkira...
maksud berkira di sini, ketika dia sedang berurusan dengan hal ehwal negara, dia gunakan pelita (or something else)...
tapi bila anaknya masuk untuk membincangkan masalah peribadi anaknya, dia matikan pelita tu...
kat msia ni pemimpin lebih menggunakan keistimewaan bukan untuk urusan negara tapi diri dan keluarga...
p.s: sorilah aku tak ingat pasal details pasal cerita tu sebab aku baca kisah tu masa aku kecik2...kalau aku ingat/jumpa, aku bgtau balik siapa pemimpin tu...

Ann berkata...

gambar tu boleh blahh...hehe bsungguh2 betul cium tgn najib tu, najib pun tersengih...

Siku berkata...

ahaahaha kebanyakkan mereka mereka yang menyalak pasal ketuanan melayu ialah bukan melayu pon.... mahathir, Azeez, naina merican.... nampak sangat melayu UMNO banyak kene temberang.... diorang ni bukan betul betul perjuangkan melayu pon, cuma berlakon melayu supaya dapat kuasa, supaya dapt kebas duit negara.... ahahahahaha..

maaf gua lupe password akaun google

Siku berkata...

ahaahaha kebanyakkan mereka mereka yang menyalak pasal ketuanan melayu ialah bukan melayu pon.... mahathir, Azeez, naina merican.... nampak sangat melayu UMNO banyak kene temberang.... diorang ni bukan betul betul perjuangkan melayu pon, cuma berlakon melayu supaya dapat kuasa, supaya dapt kebas duit negara.... ahahahahaha..

maaf gua lupe password akaun google

PutraRocker berkata...

melays mudah lupak

Marhaen Kacak berkata...

ada lanun, ada turki, macam2 ada kat melayu versi UMNO... dato' bendahara yang cakap..bukan aku cakap..

Akademi Alquran dan Imam Muda Dakyah Freemason

Tanpa Nama berkata...

ye lah...aku selalu dengar orang cakap yang mahathir pertahankan mamak bukan melayu...

Tanpa Nama berkata...

habis tu kauorang tak kisah ke kalau satu hari nanti orang Indon ke, Bangla ke, Myanmar ke jadi PM..aku tak nak anak,cucu cicit aku jadi kuli diaorang lak..

Tanpa Nama berkata...

jadik kuli orang berlakon jadik melayu ok pulak....tak paham aku....

Siku berkata...

pseudo melayu untuk lebih tepat....

Tanpa Nama berkata...

mamak mahathir dah jadi PM..

indon khir toyo dah jadi MB..

mamak zambry dah jadi MB..

bugis najib dah jadi PM..

melayukah mereka ini?


kepada yang tidak percaya kepada takdir dan kuasa tuhan, sila baca kisah ex-presiden PERU yang berasal dari Jepun..

Alberto Fujimorio adalah orang ketiga dari keturunan Asia Timur yang menjadi kepala negara sebuah negara Amerika Selatan.

Yang pertama adalah Arthur Chung
(1970-1980; sebagai Presiden Guyana, Arthur Chung tidak memiliki kuasa eksekutif) di Guyana dan kedua Dr. Henk Chin A Sen (1980-1981) di Suriname.

nota:
kau pon dah pernah berkulikan mamak, indon dan bugis, apa salahnya cucu-cicit kau berkulikan bangla atau myanmar?

melayu...oh..meLAYU....

Tanpa Nama berkata...

@hujan lebat

haha. kenapa? kau nak ada hadith, ada bukti al-quran. baru kau nak buat baik? kau nak buat sesuatu yang baik bila ada bukti. eh, tuhan takde ckap nak buat baik kena ada bukti dowl.

rudy berkata...

eh pilih lah pemimpin melayu pkr anugerah dewata .. depan belakang sama rrrrasssaaa sama rrrrataaaa !!!!!! hahahahahahahahaha

rudy berkata...

fujimorio? fujimori la pandai!

rudy berkata...

pemimpin pkr tak buat ke yang berikut nih:-

Minum arak
Kaki perempuan
Pernah berzina
Masih lagi gemar berzina
Pernah pegi langgan pelacur
Kaki clubbing
Bisnes nak menipu memanjang
Tak reti nak jaga pakaian isteri
Tak reti nak jaga keluarga sendiri
sontot sana
sontot sini
??????????????

Tanpa Nama berkata...

bagi aku la
ada 2 jenis je org sokong umno zaman la ni.satu golongan ni pasal memang dorg ni bodoh sgt buta tuli,kedua pasal jaga isi perut...yg kedua tu dorg rasa dorg pandai,ada kuasa leh auta sana sini,leh gasak duit rakyat,leh projek kroni2...tp bodoh jugak dorg ni akhirat nnt kena jugak..

Mantot berkata...

rudy,kau juga mangsa Anwar?gi repot cepat.aku mmg simpati dgn geng2 Saiful bukhari ni.

Tanpa Nama berkata...

ntah rudy. lincah pergi repot.

tak masal nak butthurt pasal list tu.

-otak kosong tak reti nak pikir betul

n.hisham79 berkata...

Aku tak nampak pun si mantot ni citer pasal UMNO..ape yg aku nampak, dia cume citer pasal qualiti yg perlu ada pd seorg pemimipin..(Sori tot kalu aku salah interpret)..yg korang nak smash2 UMNO ni ape hal??? Aku bukan la ahli UMNO gak..n I hate them as much as u are too..dan aku blom nampak pun sape2 lagi pemimpin meleis yg btol2 reliable to be a true leader regardless from any politic party except for tok guru,unfortunately, aku rasa beliau tak berminat nak jadi org no.1 dlm m'sia ni..politic is a damn dirty biz..setau aku la, kalu seseorang tu tau betapa beratnye tanggungjwb nak jadi pemimpin ni..aku rasa mampus takde sorang pun yg berani nak pegang itu post..as a muslim..leader tu nnt akan share portion dosa2 yg di buat oleh rakyat dia (correct me if I'm wrong)kalu dia biarkan dosa tu berterusan..sape sanggup kalu ko ada approx 10 to 20mill punye dosa nak kongsi??

Ketuanan..tu semuanya wayang yg dah di replay for the past 53yrs..n todate, where does this ketuanan lead us to?? Honestly, what has the raja2 did to help the meleis??as a ketua agama?? Aku rasa dah ramai meleis yg dah convert.. Jaga hal ehwal meleis?? Aku rasa ramai baby yg kena buang tu cap meleis gak (feel terribly sorry for them)..to list all the meleis problem seems to be a neverending story..n I wish to say FOD to those retarded PERKASA'm

Aku lebih rela pangkah non muslim to be a leader provided he has the attitude+quality to be a good leader..mane tau lps2 tu dia nak ngucap syahdah ke?? N for those who think I'm referring to DAP, well, my middle finger is dedicated to u...

Cheers..

hulago berkata...

bangsa ni xde nilai apa pun. ketuanan melayu ni propaganda semata-mata.

kat akhirat Tuhan x tanya kau melayu ke tak baru bleh masuk syurga. Dalam quran pun xde state spe melayu masuk syurga, spe bukan masuk neraka selama-lamanya.

yg quran state ialah spe beriman masuk syurga spe x ke neraka. xde melayu-melayu nya.

Ketuanan melayu ni utk bodohkan melayu je. Maka ramailah melayu2 bodoh yang pass masuk uni dgn low grades, yg pass dpt biasiswa ke oversea tapi qualification lower than those of chinese and indian.

jadi fikir2kan apa ketuanan melayu ni. Sedangkan saintis pun berulang2 kali buat experimen nak tengok teori betul ke tak, takkan perlembagaan yang teori baru 50 tahun praktik kemudian dah terbukti tak berkesan(tengok orang melayu masih kat takuk lama), kemudian nak teruskan gak teori perlembagaan yang camtu.

jom orang2 muda, kita jgn mengundi terus. revolusi adalah jalan terbaik kerana kalaulah undi boleh mengubah sesuatu, sudah lama ia diharamkan.

Unknown berkata...

Well said mantot... Gua support lu.. Xpyh la nk jd fanatik + memekak nak perjuangkan bangsa melayu kalo diri sendiri xbetul.. Dok diam2 pastu time GE undi la.. Kan senang. Ini bikin bingit telinga daaa...

samanosuke_04 berkata...

hmmm.. bab2 politik nie.. aku rasa kena tunggu generasi lain baru nampak evolusi dalam kepimpinan, haha.. mindset negara skang dah parah.. hoho, terpulang pada kita untok jaga diri bebaik.. XD

anon gak berkata...

hihi..kat penang lagi pelik..

dulu cina gerakan jaga penang berpuluh tahun pon hak melayu tak penah nak jaga, pemimpin melayu takde plak nak bising pasal ketuanan melayu..
ni bila cina dap pegang tak sampai 5 tahun da serang macam2..kononnya melayu melarat, tanah dirampas blabla..ketuanan melayu my foot

huh..kelalar bak kata salima af..

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah....meLAYU rudy dah terasa...

panas bontot kot kena KY dgn saifool..muahahahhahahah

p/s:
jgn nak tunjuk rowdy kat sini...

sirul & azhar berkata...

wow...rudy..

hang nie dari belia 4B selangor ka?

ka hang geng ezam kotak?

atau hang nie geng noh baja?


kirim salam kat razak baginda!

Tanpa Nama berkata...

Sendiwara UM NO

(United Malay... ehhh bahasa english ke?)

Safaju berkata...

aku akui aku TAK mendaftar sebagai pengundi dan dak mengundi sebab aku tak jumpa lagi pemimpin yang berkaliber..kalau jumpa nnt aku undi

HujanLebat berkata...

@Anonymous
Ko pehal? Aku tgh reply post org yg samakan taraf bangsa dgn agama. Dia kata nnt akhirat Allah ada tny psal kita puas hati dgn bangsa kita ke x.

Ko nk ckp pk dulu. Jgn nk bajet cool fire2 org.

rudy berkata...

butthurt? korang perlukan aku sebagai punchbag, takkan aku nak bersetuju saja dengan apa yang ditulis disini.

ketuanan melayu? aku melayu. kelakar sebab aku tak rasa jadi tuan. tuan tanah adolah. KM pada aku berteraskan Ketuanan Raja Melayu. Bukan UMNO. Bukan PAS, jauh sekali PKR.

internal election tunggang langgang, ada hati nak tawan putrajaya? piirah!

Tanpa Nama berkata...

internal election kelam kabut tapi perlu ingat PKR 1st in Malaysia untuk memperkenalkan direct election..dalam bahasa melayu disebut proses undian terus..

undian terus nie UMNO mmg takut..takut sebab kemungkinan najib tidak popular dan tak de chan nak jadi PM.

syabas kat anwar walaupun kena belasah dgn media.

p/s:
tok jib plak mana de telur, siap postpone lagik party election 18 bulan...pengecut..pigidah!

anon gak berkata...

macam laa umno/bn tak tunggang langgang internal election dia..
rasuah, gaduh baling kerusi, bertumbuk, sabotaj..

piirah !!

rudy berkata...

direct election apakelancaunya kalau nak jadi calon pun tak boleh? kena kritik n komen sikit pun tak boleh? kata keadilan, kata sama rata, sama rasa, hak marhaen batu jemala jubur dia, 16 september datang dan dah pergi daah..

n.hisham79 berkata...

@rudy + anon
Neither PKR nor UMNO is clean..both +/- lebey kurang sama je..aku takde total fact, tp aku assume most meleis dlm PKR pun dtg dari kem UMNO gak..sbb tu kalu tgk, baper ramai yg menang election pakai tiket PKR masa PRU2008 dah blah n declare as ahli bebas..and I think all of them are meleis..pathetic meleis..and my assumption, PKR is nothing without anwar...azmin???sape mamat tu??nurul izzah?? Cun,tp aku x sure kalu dia se'vokal' bapak dia..and aku takut esok kalu dia naik, ada plak kes kata dia sodom org..by wat means?? We have to wait n see..

Same goes to UMNO gak..kalu nak citer pasal geng ni, smpai bila pun x abis..UMNO ni kiranya dah bleh buat archive je la..or better still, ctrl+alt+del je..abis citer..aku tak nmpk sorang pun dlm UMNO ni yg ada kualiti utk jd good leader..n I bet, most of their MTs are corrupted from head to toe..this is what happen if u keep somebody in power for too long..

Tanpa Nama berkata...

alah..hari2 PKR and Anwar dok kena kritik, maki hamun ,cerca dlm utusan meloya, berita hairan dan tv 3/4...

utusan malaysia dan jadi utusan anwar..hang buta ka rowdy woit..

16 september?

tanya MP kinaBATANGan Bung zizi syok tak pergi study trip ke Taiwan?

hisham..agree with you...power too long made BN corrupted to the core..this is why ppl like rowdy seeing things with his butthole corrupted mind coz sodomy is their 'talian hayat'...hehe

Tanpa Nama berkata...

oh ye..ahad nie ada demo oleh GAPS..demo anti-kerajaan negeri Selangor..

semua dijemput hadir...jgn lari pi Taiwan tau..

GAPS:
Gabungan Anak Pondan Selangor.

Amir berkata...

Bagusla melayu gaduh sama sendiri...padahal dalam agama Islam sendiri dituntut kesatuan ummah...kenapa encik mantot tak bertanding sahaja dlm PRU yg akan dtg? Kalau bagus boleh kami sokong ramai2... Kami pun nak tgk kehebatan en mantot... xkn nk tunjuk hebat di blog sahaja? tunjuk ketrampilan anda dan bertanding di PRU akan datang... xde pkr, dap ada, mic pon boleh...en mantot bertanding parti bebas pon kalo btol bagus kami sokong... xkn jaguh di blog saje kot... ISA? duit xcukup nak btanding? pengundi hantu? apa alasan en mantot akan kami terima... sbb alasan pemimpin skrg pon kami sng terima... xpyhla keluarkan ayat2 yg xelok lagi kat blog, yg membacanya bkn level2 en mantot jer, ianya terbuka dan tidak mustahil juga kanak2 membacanya... wpon andai ada statement tue btol tp kan lebih elok ditulis dlm bhs yg x memaki hamun? so en mantot pon saya tgk dh ramai penyokong blog, apa kata en mantot bertanding pada PRU yg akan dtg...org2 kedah sana bley pakat pangkah en mantot...

Tanpa Nama berkata...

Apa yang anda banggakan sangat tentang 'Ketuanan Melayu?'.

Tahukah anda siapa pemilik gedung-gedung perusahaan, kilang-kilang, pasaraya-pasaraya tempat anak-anak 'Ketuanan Melayu' bekerja!

Tahukah anda siapa yang menguasai kediaman -kediaman mewah di serata negeri di negara ini?

Selama 53 tahun Ketuanan Melayu memerintah, Kuala Lumpur masih belum ada 'Malay Town' ! Kita hanya merayakan dan menyaksikan kewujudan China Town di Jalan Petaling dan Little India di Brickfields, Masjid India dan Lebuh Ampang!

Jangan jadi seperti ayam, kokok berderai-derai tapi ekor bergelumang taik..!

Tanpa Nama berkata...

woit rudy..

kalau ada tuan mesti ada hamba..

kalau melayu jadi tuan
kenapa yeoh tiong lay dapat sentul?

kalau melayu jadi tuan
kenapa tanah tudm teak jho low yang dapat?

kalau melayu jadi tuan
kenapa lim goh tong dapat bukit genting?

mas
nota:
masih ada meLAYU yang tak sedar diri telah diperhambakan!

mie berkata...

agaknya sebab 'ketuanan melayu' laaa melayu kat negeri aku pahang yg kaya dgn hasil balak dan emas defisit 13 tahun berturut2..sebab ketuanan melayu laaa generasi felda dizalimi walaupun ada ladang sendiri..sebab ketuanan melayu laaa pekan tempat PM aje yg nampak lebih maju dari daerah lain..

'ketuanan melayu' bagi makan anak bini kita ke?

nama je laaa ketuanan...tapi jadi hamba merempat di tanah sendiri...tu pun masih tak sedar diri..huhu

teruskan dengan ketuanan ko tuh...

Tanpa Nama berkata...

pekebenda la amir... dah tu sape2 yg bg opinion opposed gov kene p bertanding ke? what the heck?! bkn semua org yg gila kuasa. as leader tanggungjwb tu besar & bknnya semua org yg cam kebnykan pak2 menteri yg xreti ukur baju sendiri... Ramai org yg voice out for the sake of a better future...

-mualaf-

kokoro berkata...

dah lah tu,jgn gaduh2..lepas ni satu2 nya bangsa yg x ada bangsa adalah Melayu.Org Cina dan India ada korang pernah nampak bergaduh?Walaupun ideologi politik berbeza,tetapi bila bab bangsa diorang..diorang akan bersatu.Fikirkanlah
Mm..Aku x kisah siapa yg memerintah,asalkan Islam terpelihara.Jadikan kejadian perang di Chechnya,Iraq,Kashmir, runtuhan Masjid Babri di India ,kejatuhan empayar Islam di Andalusia dan Turki( Ottoman) sbgi pengajaran.Semua tu berlaku bila perpaduan sesama Muslim sudah punah dan hancur..

Harap saudara/i sekalian dapat mendoakan kesejahteraan seluruh umat Islam bukan saja di Malaysia bahkan di seluruh dunia.Kita bimbing mereka2 yg perlukan bimbingan.Bukan biarkan mereka tenggelam di dalam kesesatan..aku percaya,korang semua adalah mulimin/muslimat yg amat sayang kan agama suci kita iaitu Islam

Siku berkata...

kalau sayang islam, kita tukar pemerintah yang perlekeh undang undang islam....

Buah Pulasan berkata...

Aku setuju benar Encik Ciku di atas.Islam itu asas utama.Bukan bangsa-bangsa dan ketuanan pejadah yang lain.
Tegakkan Islam dan itu yang terbaik.

RACISM IS SO YESTERDAY!