November 23, 2010

7 Ciri Lelaki Yang Membuatkan Aku Rasa Dia Hot

Ini bukan artikel gay.Untuk menulis benda ni,aku tidak akan letakkan diri aku di dalam diri Saiful Bukhari atau Neil Patrick Harris.Aku akan cuba menulis benda ni jika aku seorang wanita.

1. Lelaki yang pengemas


Yeah.Aku rasa first sekali perempuan akan tengok adalah benda ni.Baju,seluar,kasut.Ada ke keluar dengan awek tapi tak gosok gigi? (pernah ke korang jumpa orang macam ni?)

2. Lelaki yang pandai memasak


Aku rasa salah satu impian wanita adalah makan malam bersama suami sambil makan hidangan yang di masak sempurna oleh si suami.Benda ni buat sekali-sekala aje.Aku dah kawin dekat setahun baru buat 2 kali aku masak untuk isteri aku...ok la tu kot?

3. Lelaki yang romantik tapi tahu batas keromantisannya


Ada sesetengah lelaki,dia romantik tapi dah sampai jadi tahap clingy membuatkan ramai orang wanita menyampah.Sikit-sikit call,sikit2 sms.Sikit2 datang serbu kat ofis nak tengok awek sihat ke tidak.

4. Lelaki yang lucu tetapi tidak lucah


Ramai lelaki lucu tetapi lawak mereka tak senonoh.Ada seorang member aku,lawak dia HARAM TAK LAWAK pada aku tapi member2 pempuan aku semua ketawa berguling-guling bila terdengar.Dialah yang kawin paling awal antara kitorang.Kitorang?......ramai baru nak kawin tahun depan.Umur dah nak masuk 30 an.

5. Lelaki yang sayang kanak-kanak

Salah satu benda yang mampu mencairkan hati mana2 gadis adalah apabila dia ternampak anda membantu seorang budak bangun apabila budak tu terjatuh akibat berlari merata-rata di shopping kompleks.Upah mana2 budak dengan gula-gula dan suruh dia terjatuh.


6. Lelaki yang kadangkala tidak takut untuk membuka hati dia

Ramai lelaki ego.Aku pun ego.Kadang-kadang lelaki ni sebab nak di anggap "macho" sentiasa menunjukkan sifat keras kepala dalam semua benda.


7. Lelaki yang mampu menangis 


Ni mesti kena dengan waktu dia.Lepas menonton filem sedih,ok.Lepas membaca kisah menyayat hati dalam Reader's Digest,ok.Menangis sebab bergaduh dengan awek sebab awek tak nak peluk dalam wayang lepas tengok cerita sedih...takyah la buat.

51 ulasan:

Farah berkata...

Wakakaa.. Yg no.4 tu setuju sangat! XD Penerimaan humor antara lelaki & wanita berbeza sket.

Sheherazade berkata...

=)) no.4 dan no.7

Tanpa Nama berkata...

lelaki hensem mana beb?gendut berjerawat taknak

Nur Atiqah berkata...

Ya betol!!!!!!!!!!! tak sangka laki boleh terpikir benda2 camnieyh. Good Job! :)

Tanpa Nama berkata...

Suka 4 dan 5.

lelaki tinggi, gelap dan mata sepet memang super hot bagi aku.

dan lelaki yang baik dengan mak, ayah dan familynya. bukan jenis ikut telunjuk, kena kontrol, tapi rapat. boleh cair mengalir

buruh berkata...

fuck aku terasa!
fuck aku lupa password aku!

Ann berkata...

no 1 n no 5..............

ZieSakura berkata...

kita setuju semuaaaaa 7 ciri2 ituu...

=)

ubi berkata...

Jawapan utk soalan point no 1 : Ada

Aku penah keluar dengan kawan beramai2 dan salah seorang member aku ni cuba sebaik mungkin untuk bergaya macho.

Malangnya bila dia buka mulut utk bcakap/makan terserlah sebaris gigi yg sgt dasyat! bhgn depan ada plak kuning dan coklat dan bila tersengih kt tepi2 ke arah geraham tu dah berwarna kehijauan dah. mcm toilet berlumut yg x bersental lama ok!

Hilang selera. (-_-)

Aku penah tgk someone komen pd gambar member dia kt fb..ayat dia lbh kurang 'awek zaman skang mana tgk gigi, dorg tgk poket ko je' bila org komplen psl gigi org tu.

Tak betul tu. sapa ckp pompuan x kisah?honestly gigi bersepah atau teratur xde masalah. janji BERSIH!tak ensem pn xpe.

I can fall for a pair of nice and clean teeth..gigi yg bersih melambangkan keperibadian orang tu dr sudut kebersihan & ketrampilan.
kwn2 aku pn berpendapat yg sama...

mr edz berkata...

lelaki yang jadi menteri macam bung mokhtar

Kasmawati Jaafar berkata...

wah, aku suka semua sekali. kau hebat!

Tanpa Nama berkata...

brader..

pasal lelaki bernama saifool penyelamat umno tu tak dak citer ka?

dia leh takung air mani kat pungkoq dia selama 72 jam....bukan aku kata, itu doktor kata..kalau ada bahan berharga nak simpan, tolong contact saifool..hebat gitu..

Tanpa Nama berkata...

Terbaek wok!! siyes point2 di atas boleh bikin awek cair... me likey!!

SHM berkata...

entry best...like this...

rekbing berkata...

aku rasa lelaki y boleh state ciri2 hot seorang lelaki ni paling hot..sbb dia bole tgk dr pandangan wanita

Aslina berkata...

yeahh... aku sokong redbean... :)

❀aRaBeLLa❀ berkata...

no 5..LOL

de_nataLie berkata...

hahaha..laki byk dwet xde ke? hot gak 2...

husna berkata...

yang ego tu btol.mcm mne nk buang eh.hiihu

raihana berkata...

saya setuju dengan kesemuanya.

bagi saya, ada satu lagi.

lembut, tapi bukan lembik.
-lembut tutur katanya, bisa menenangkan hati bila kita resah, panic atau takut. tak mudah menengking.

-lembut pandangannya. cara pandang ke wajah kita.bukan pandang mcm nak makan orang atau nak menggatal.

fafa berkata...

errr tang lawak lucah tu kan.
mungkin majoriti perempuan je kot yang dapat terima dan memang melayan lawak jenis tu.
aku perempuan, tp bila aku dgr lawak lucah keluar dari mulut lelaki aku rasa geli geleman.
Perlu ke nak buat lawak macamtu?
tak hormat langsung!!

Khairi Mohd berkata...

artikel dia tak lawak sgt tapi aku gelak tang gambar je hahahaha. shabas mantot. semua ciri tu aku ada, bini aku mesti stuju ngn statement aku ni.

Tanpa Nama berkata...

fobia dgn lelaki yg over pengemas & perfectionist. ada org sampai ceraikan bini hanya sbb jumpa debu dalam rumah, sbb buat air kopi tak manis. gila.

Edward Haste berkata...

haha... tot yg mana 1? ka semua2 dia ada?

gabangaban berkata...

aku xhot la mcm tu...sebab aku xtau masak...dang!!

The Sharkox berkata...

Kira aku ni hot jugaklah....aku reti masak megi campur telur..

Yiedpozi berkata...

Suka yang no. 2 ngan no. 4...

EEan berkata...

hehe.. tulisan dari seorang yang dah berkahwin.. setuju dgn anda..
Especially part romantic tu.. prmpuan tak suke lelaki over romantic.. haha

giha lalala berkata...

haha kalau encik mantot suka awek hot yg main gitar, same mcm saye suka lelaki kot main gitar! huhu

theblabber berkata...

nasib baik aku ada semua ciri-ciri tu.

dawooz berkata...

susah nak cari lelaki cmtu ..aku pon laki..hehe..
tp mengikut pengalaman aku,lelaki yang pompuan suka atau nak..ialah laki yang caring dgn ikhlas..dan lelaki yg tak suka marah..sikit2 nak marah...

lagi satu,lagi ni tak kan curang kalau dia ikhlas kat sorang pompuan..dan pompuan jgn buat hal laki tak suka pla..bukan maksudnya laki ni cemburu buta..

yelah..laki pun ada perasaan gak..
dalam hati ada taman beb

syazana berkata...

cool. bf sy ade 5 drp sifat tu.

MuJE berkata...

yes! skor aku 1/7

tahniah!

Tanpa Nama berkata...

dulu family aku nak jodohkan aku ngan mamat ni,graduate from UCLA tapi aku tak nak so aku pun kuar la nak ckp ngan dia aku blum ready,nasib baik aku dh rejek dia b4 jumpa...ceh..tak gosok gigi mamat ni! geli aku weh! aku tak nyesal pun rejek dia..

zamtercinta berkata...

lelaki yg pandai berkemahiran hidup; bertukang, service keta (antar kat bengkel je dh cukup), format pc, pasang langsir, bakar lemang dan lelain. :)

lisamanja berkata...

waa.. zamtercita, bunyi cam sexy je berkemahiran hidup... waaa i like!


pasang langsir? bakar lemang? ko produktif time nak raya je ker??
hahaha...takpe2, still nampak sexy ;)

zamtercinta berkata...

hahaha.. :p

Stammofa berkata...

aku seorang lelaki, dan aku rase aku tak hot pon..Hitam, boroi, takde kerja, takde duit, pervert. suma ciri-ciri penolak ada kat diri aku..

aku ade ciri-ciri 5,6 dan 7.. dan aku pernah terjumpa dgn lelaki dgn ciri no. 4. kat sebuah mapley.

"Ade ke dia mintak nasik goreng unta?" ayat tu diutarakan oleh mamat tu sambil dikelilingi oleh beberapa aweks... Ade awek yg gelak, ade gak yg sekadar senyum.. tapi aku dgn member aku yg tengah lepak2 makan n ambil udara malam rase nak lempang je.. naik BP aku kejap..

fafa berkata...

err lelaki yg over perefectionist yg ceraikn isteri psl jumpa debu dan kopi tawar tu kan memang jahil ke?
semua tu sebenarnya tgugjawab lelaki sebenarnya, perlu ke nak buat mcmtu, bini dah tolong. ee

Mat Pintu berkata...

bukan ke DUIT dan mitsubishi inspira ke yg paling hot skarang?

siku berkata...

lawak wanita memang aku tak paham..... langsung haram tak klakar pon, pompuan boleh gelak macam pontianak.... lelaki yang terer buat lawak wanita mamang group pompuan suka, tapi kene hati hati sebab lawak itu mampu membuat kan dia makan penerajang kalau laki lain yang dengar...

Ayyman Rahim berkata...

Hahaha entri ni best. Highlight entri ni muka Obama nangis. Memang best.

Tanpa Nama berkata...

haha ! ske ah entry yg ni. emm,, laki skang tader pn sume 2. semakin pupus. huhu

Unknown berkata...

laki ku no. 1 tersebut. yeay. plus tak smoking. tu yang tambah2 HOT!! (:

broken_nigina berkata...

no 2 dan 4.

my5xurra berkata...

sgt menarik.. blh share kt blog x? tq. syukran..

Tanpa Nama berkata...

salah tu.bkn mcm Saiful Bukhari atau Neil Patrick Harris.tp mcm ANUar brahem tu la.

Si Roti Kacang berkata...

kalau perempuan tu dah suka lelaki itu,sayang lelaki tu,bukankah semuanya akan nampak cantik? hehehe..

http://therotikacang.blogspot.com
"ke korea bersama rotikacang"

mehehehe! berkata...

hehe, macam2.

aku tak hensem pun, tapi awek dapat yang hot2 je, malangnya, aku offshore je, balik dapat tahu dia dah ade orang lain. hahaha. masa bercinta bukan main baik, siap nangis2 lagi, padahal demam batuk dan selesama je, tiap2 ari cakap pasal nak kawen, bersederhana, tapi hampeh. huhuhu. syukurlah sekarang dah ada yang baik dan ikhlas. harap kekal sampai bila2. walaupun tak hot seperti yang dulu2. huhuhuh.

susah juga nak cari perempuan yang ikhlas sekarang ni. :D

plain83 berkata...

No.4 mmg tersangat lah betulnya..
Sya ingat lg time gi induksi kg.gajah, perak. Ada this one male speaker was so damn annoying with his 'recycled n overused' dirty sexual jokes..mcm haramjadah..maybe my facial reaction of 'menyampah' was so obvious that he avoided me time interaksi dgn peserta..wahkakakaka sorry for being 'educated n classy' ye pakcik..sye sgt2 lah berharap pakcik lucah n gedik tu dah bertobat skang..

Tanpa Nama berkata...

aku suka lelaki kote besar..full stop.