November 01, 2010

Kisah Benar : Penyalahgunaan Masjid oleh Mat Dadah dan Tatabahasa Yang Salah


Seperti yang aku jumpa dekat sebuah masjid di sebuah kawasan kampung yang agak pedalaman.

Kat bawah tu,sign dia "Siak" bukan "Sial"Kalau ada yang tau,Siak masjid bertugas untuk menjaga kawasan masjid selain daripada memasak mat dadah yang ditangkap.Hukuman yang dijalankan ini patut diperkembangkan di seluruh negara.

Kamon la mat dadah,gi la lepak bangunan kosong.Dalam masjid takyah la.

19 ulasan:

ika~~ berkata...

haha..
'masak kamu ya'

makcikorange. berkata...

masak lomak cili api;p

Nerzhul berkata...

mungkin sebab masjid tu selalu kosong tak ramai orang. mat dadah pun tak takut nak wat port.

daisy berkata...

aku pun rasa macam nak 'masak' mat dadah tengahari ni

Tanpa Nama berkata...

'hisab' dadah?...dengan cara apa?...kena pakai ilmu hisab kot...ekeke

-ayuni-

Lann Shaukani berkata...

Siak takde hal. Mungkin terpengaruh dgn ejaan masa dia skolah zaman muda-muda.

Mat dadah memang jadi hal. Amek kayu, pukul je belakang kepala dia.

Norain Ishak berkata...

mat dadah nak dapatkan hidayah pegi masjid kot.mat dadah sekalian, daripada hisap dadah, baik tolong siak cuci tandas masjid, dapat gak pahala en.

Aku bukan Juliet. berkata...

ahahaha!!!


terbaek dri ladang.xD

Hanis berkata...

ini siak sewaktu dgn studio jalan ampas dulu-dulu ni.

XD

thingking berkata...

"masak kamu sial".

huruf l bersambung, kan

Tanpa Nama berkata...

mungkin lebih dari seorang yg tulis ni. dua identiti tulisan berbeza.

weed something out berkata...

concern tapi salah aturan

miya berkata...

hahaha....

redbean berkata...

sebut hisap dadah, aku tringat samy vellu..hehe

Khairi berkata...

haha. klaka.

samanosuke_04 berkata...

hehe.. apsal ade 2 kaler marker arh? tok siak tue kreatif ke, atopon marker habes dakwat.. haha

Kap berkata...

siak bertanggungjawab.

iswara putih berkata...

bukan setakat masjid..setiap inci di bumi ALLAH pun x boleh menghisap dadah..

uncle wong berkata...

kalo tngok btol2 maker biru tu tulisan org lain, maker hitam tulisan org lain