Mac 20, 2009

Flashback May 2008 : Kerajaan Kita Bodoh Sombong


Sesebuah kerajaan yang dipilih dalam sistem demokrasi adalah dipilih oleh rakyat.Sepatutnya kerajaan yang dipilih oleh rakyat menjadikan kebajikan rakyat sebagai agenda utama mereka.Kerana rakyat memilih mereka dan amanah yang diberikan kepada mereka adalah amanah yang datang dari rakyat sendiri.

Sudah beberapa lama rakyat Malaysia sudah semakin berani menentang kerana kerajaan makin lama makin korup,seolah2 sudah tidak memandang lagi perasaan rakyat.Ini boleh dibuktikan dengan wujudnya kes-kes yang berat sebelah dan sering berpihak kepada pihak-pihak tertentu tanpa mengambil kira golongan majoriti,iaitu rakyat Malaysia sendiri.

Terlalu banyak kes-kes yang berlaku yang menunjukkan kerajaan Malaysia sebenarnya langsung tidak peduli dengan penderitaan rakyat,kecuali di waktu-waktu tertentu seperti waktu pilihanraya umum atau kecil hampir tiba.Hanya pada waktu itulah kita boleh nampak ada perubahan dekat kawasan tempat tinggal kita,tiba-tiba jalan berlubang ditampal,banyak bantuan dihulurkan dan banyak masalah cuba diselesaikan.

Kerajaan Malaysia sekarang ini hanya bertindak mengambil hati rakyat bila mereka memerlukan rakyat.Hanya pada waktu berkempen lah kita nampak wakil-wakil rakyat datang menjenguk ke rumah dan ada di kawasan DUN atau Parlimen masing-masing.Selesai saja pilihanraya dan undi semua sudah habis dikira,hilang lah wajah2 mereka ni.Tunggulah kita semua lagi 5 tahun sebelum dapat merasa kembali nikmat kebajikan daripada kutipan2 cukai yang banyak dikenakan kepada kita semua.Hipokrit bukan kerajaan kita ni?

Sudah terlalu terang lagi bersuluh dan tak perlulah aku perkatakan lagi,sistem Kerajaan kita sepatutnya di baik pulih atau dalam erti kata lain di overhaul terus.Tidak nampak ada tanda-tanda perubahan yang akan dilakukan dalam PEKEMBAR selain daripada terus-menerus berusaha jatuh menjatuhkan ahli-ahli sesama sendiri.Kutuk,caci,hina,itulah skillset PEKEMBAR yang paling hebat.Rakyat?Cukuplah sekadar bertemu seketika sewaktu demam pilihanraya untuk meraih sokongan.

Hampir sudah setahun tragedi berdarah ni berlaku.Mungkin kepada yang bergantung dengan TV masih dungu dan tertipu dengan apa yang terjadi sebenarnya di Bukit Mahkota.

Aku ingin mengingatkan kepada anda semua di sini mengenai kes penduduk Bukit Mahkota satu masa dulu.Walaupun kes tu dah selesai,yang menyedihkan terlalu panjang masa yang diambil oleh kerajaan Malaysia untuk bertindak.Dari apa yang berlaku,ini menunjukkan kerajaan kita sebenarnya tak peduli langsung mengenai nasib rakyatnya.Ramai yang terpaksa menahan sakit dihentak dengan helmet atau kayu semata-mata untuk berjuang memastikan kebajikan penduduk Bukit Mahkota diperjuangkan.Pada waktu itu,nampak jelas sekali orang Melayu,orang Cina dan orang India sama-sama bersatu menentang golongan Melayu berkuasa yang kononnya "golongan bangsawan."

Apa yang kerajaan lakukan ketika itu?Membiarkan saja rakyat terus menderita semata-mata kerana menjaga "hati dan kebajikan" syarikat tol Grand Saga yang sudah pastilah untung besar dan tentunya juga mendapat bayaran konsesi.

Jangan digelar golongan-golongan Menteri dalam PEKEMBAR ini Pejuang Melayu kerana hanya luaran mereka Melayu,baju mereka baju melayu,kepala bersongkok,pinggang bersamping dan keris dihunus.Hidup penuh arak,penuh perempuan,hati hanya rasa mahu hidup senang lenang dan duit mampu ditabur satu ladang.

Mahu bukti kerajaan kita zalim?
Bacalah dan ingat peristiwa Bukit Mahkota.Satu bukti keangkuhan kerajaan Barisan Nasional.

Cursing Malay Flashback
Bukit Mahkota Part 01
Bukit Mahkota Part 02
Bukit Mahkota Part 03
Bukit Mahkota Part 04
Bukit Mahkota Part 05
Bukit Mahkota Part 06

Mahu belajar Sejarah,ini Sejarah sebenarnya.Sebuah kerajaan yang baik perlu memastikan apa yang ditulis kat Brader dalam gambar di atas terlaksana.Mungkin ada yang tertanya kenapa aku naikkan balik isu ni,kan?Dah hampir setahun benda ni jadi,ada ke kita nampak apa-apa pengajaran yang dipelajari daripada peristiwa ni?

Lagi gambar berdarah di Photo Sg.Long (18SG) sebagai mengingatkan kita kembali kenapa kerajaan,media dan polis sekarang tak boleh dipercayai.Kepada yang masih buta,celikkan mata anda.Lihat realiti.Ini realiti bagaiman Kerajaan Malaysia menjaga kebajikan rakyatnya.

P.S - Dah lama aku tak keluar berjalan-jalan melihat sendiri peristiwa-peristiwa macam ni.Terasa penat nak pegi,mungkin diri ni sudah makin berat dan lembap,hahaha.

1 ulasan:

Benrauf berkata...

Dengan kebusukan pekembar yang semacam itu pun masih ada orang bodoh dan bahalol yang mahu menjilat tahi mereka. Fuck them.