April 30, 2012

Kisah Sebenar Di Sebalik Perhimpunan Bersih 3.0


Hari Sabtu hari tu, aku keluar rumah pukul 10 dengan hasrat nak menyertai perhimpunan Bersih yang diharapkan dapat berlangsung di Dataran Merdeka. Dengan membawa bekal sebotol air dan member aku bawak sepeket garam, kitorang pun memulakan perjalanan dengan menaiki LRT untuk menyertai Bersih kali ni. Kitorang berhenti di stesyen LRT Pudu dan turunlah kitorang di situ, dikelilingi lautan manusia yang berkumpul beramai-ramai memakai baju kuning dan hijau. Terasa seperti seolah-olah berada di Stadium Darulaman kerana dipenuhi warna hijau dan kuning.

Dalam jam 1:00 camtu, aku tengok di atas pentas depan Central Market sudah ramai orang yang berkumpul. Antara mereka Nizar Jamaluddin, Menteri Besar Perak dan jeng jeng jeng Ambiga sendiri ada di situ. Crowd di situ dijadualkan untuk mula berjalan dalam 1:30 petang dan bergilir-gilirlah diorang ni bagi ucapan. Berapi-api ucapan yang diberikan. Aku pegi dengan harapan pihak Bersih akan menggunakan platform itu untuk memohon penambah baikan sistem pilihanraya, itu aje sebab aku join lepas aku baca pengerusi SPR tu orang UMNO dan dia kata dia terlupa dia ahli UMNO.

Kalau pengerusi SPR sendiri boleh terlupa dia ahli UMNO, mesti banyak lagi benda lain yang dia terlupa, antaranya mungkin dia terlupa yang SPR tak boleh berat sebelah atau SPR perlu cuba mewujudkan sistem yang paling terbaik dari segi etika untuk menjamin setiap undi rakyat ada makna.

Ambiga sendiri memberikan ucapan sebelum bertolak dan dari detik itulah, sesuatu yang aku tidak sangka akan terjadi....terjadi. Ambiga ajak orang ramai sokong LGBT.

"Kita semua mahu pilihanraya yang Bersih tapi kita lebih mahukan seks bebas!" jerit Ambiga sambil disambut dengan laungan "Allahhuakbar!" oleh unit Amal PAS dan juga majoriti orang Cina yang ada di situ. "Jadi saya harap anda semua jangan memandang rendah kepada golongan yang suka sesama jenis kerana mereka juga manusia, mereka juga ada human rights." Lepas tu dia membebel panjang dalam bahasa Tamil tapi ada beberapa perkataan yang aku faham macam sex, anal dan bend over.

Apa yang paling mengejutkan aku, dihujung ucapan dia, dia menerangkan yang tujuan Bersih ni bukanlah untuk bersihkan pilihanraya tetapi sebenarnya untuk menunjukkan sex is pure. Seks itu bersih lagi menyucikan. "Ya Allah...benda apa yang aku sokong selama ni?" fikir aku.

Keliling aku penuh dengan orang ramai dan bila aku tengok balik dan amati betul-betul, barulah aku nampak keliling aku penuh dengan lelaki yang pakai hot pants, gadis-gadis pengkid dan golongan transgender yang tidak segan silu menjerit dengan suara jantan tetapi fizikalnya wanita cantik. Ambiga masih lagi berdiri di depan dan dengan muka merah padam kerana terlalu taksub, dia jerit "kita mesti berarak sekarang dan sampai di Dataran nanti...the grand event will be happening. Kita cipta sejarah baru di situ!"

Serentak dengan tu beberapa orang petugas mula mengedarkan button badge yang bertulis "I Was There During the Biggest Sex Orgy in the World."

Aku dengan member aku cuba lari tapi kitorang terperangkap kat situ. "Bro, gila benda ni. Aku ingat selama ni Utusan yang menipu..rupa2 nya memang betul," kata aku kat dia. "Tot, aku takut Tot..." kata member aku sambil menggeletar.

Tolak punya tolak kitorang still stuck kat tengah-tengah crowd yang mula berjalan ke arah Dataran. "CILAKA! JANGAN RABA AKU!" jerit member aku tiba-tiba. Aku toleh belakang tengok member aku gelabah sambil belakang dia seorang lelaki berbaju ala-ala The Village People sedang tersengih-sengih.

Sambil diorang berarak ramai-ramai, ada orang yang berdiri dekat tepi jalan dan campak bungkusan kondom ke arah peserta. Kondom brand murah yang senang koyak diorang bagi. Nampak benar ni sebenarnya untuk menyebarkan AIDS dan STD. Ada seorang amoi yang dah tak tahan sangat terus berarak sambil topless sambil berjalan sebelah aku. Sayangnya...amoi itu tidak cun dan tidak kurus.

Kitorang yang stuck tengah crowd terus berjalan ke depan Bangkok Bank. Dengarlah arahan daripada depan, "Bang Cock!Bang Cock! Bang Cock!" Orang keliling aku yang mana lelaki mulalah bang cock diorang ramai2. Aku terpaksa ikut buat sebab bila diorang nampak aku tak nak buat, diorang pandang semacam jadi aku pun bang-kan la cock aku dengan seorang mamat depan aku sekali dua. "WE ARE CREATING HISTORY HERE!" jerit diorang ramai-ramai.

Tiba-tiba semua orang stop berjalan. Dengar announcement dari jauh sana suruh semua orang duduk. Time tu dah dalam pukul 2:35. Helikopter masih lagi berlegar atas udara. Tiap2 kali helikopter lalu mesti ramai antara diorang yang buat aksi tak senonoh macam tunjuk buah dada atau tayangkan kemaluan dekat helikopter. Aku time tu dah penuh dengan rasa menyesal sebab tak dengar arahan kerajaan. "Ya Allah Ya Tuhanku....aku mohon padamu perlindungan dan Kau panjangkanlah usia pemerintahan Barisan Nasional." Itu aje la permintaan aku masa tu.

Kedengaran bunyi haler dan satu suara kedengaran. "KIta tak dapat ke Dataran Merdeka jadi cukuplah kita sampai di sini sahaja. Sini pun sesuai untuk menunjukkan protes kita. Dengan ini saya memohon semua peserta perhimpunan...you know what you have to do."



Ramai-ramai pakat bukak baju dan seluar. Berbogel ramai2 dan diorang pun mulalah tibai antara satu sama lain. Yang tua yang muda yang bertudung labuh yang amoi yang huduh, semua seolah-olah tak hiraukan rasa malu dan terus bend over. Ada seorang makcik depan aku, umur dah 60 something, merayu-rayu dengan orang ramai sebab dia nak rasa macam mana lelaki Cina. "Haram jadah punya Bersih!" bisik member aku. Dua orang lelaki Cina bangun dan penuhkan permintaan makcik tu.

Bila benda2 yang kau tak sangka jadi depan mata dan kau lihat sendiri barulah terbukak mata dan sedar, Barisan Nasional is always right. Waktu tu aku dah agak helpless, keliling aku semua dah mula beraksi..aku dengan member aku dan seorang dua yang agaknya senasib dengan kitorang aje tak berbuat apa-apa.

"MINTAK TOLONG BERSURAI SEMUA!MINTAK TOLONG JANGAN ADAKAN PARTI SEKS BEBAS DI SINI! INI MALAYSIA NEGARA ISLAM!"

Savior aku dah sampai. Trak FRU tiba dengan membawa berpuluh-puluh orang anggota mula mengambil posisi masing-masing. "Minta kerjasama..kami tak mahu gunakan kekerasan...kepada yang Islam tu, mintak tolong ingat Tuhan,"  rayu pegawai FRU tu. "Bro...nasib baik," bagitau member aku.

"Kami beri masa kepada anda seminit untuk hentikan apa yang anda sedang lakukan dan mintak tolong kerjasama, berpakaian semula dan hentikan perbuatan terkutuk ni." Serentak dengan tu, FRU pun melaungkan "TAKBIR! ALLAHUAKBAR!"

Pegawai FRU tu pun melakukan countdown sambil merenung jam dia. "Mintak maaf semua. Saya terpaksa menggunakan kekerasan kerana perbuatan seperti apa yang anda lakukan ini tidak boleh diterima di negara kita. Sila migrate jika anda nak berseks bebas di jalanan. Mintak maaf ya?" rayu pegawai tu lagi.

Bom pemedih mata pertama di tembak dengan laungan Allahuakbar. Berasak-asak peserta lari mengosongkan jalan. Barulah nampak jalanraya penuh dengan kondom dan sisa-sisa hasil seks bebas sebentar tadi tapi lepas dah lari, diorang berkumpul balik dan cabar pasukan FRU tu. Ada jugak seorang dua yang kencing depan FRU tapi FRU buat selamba. Inilah pejuang Islam yang sejati.

Memandangkan ramai yang tak nak beredar jugak, tembakan kedua, ketiga dan keempat dilepaskan. "ORGASM! ORGASM! ORGASM!"  jerit peserta sambil melarikan diri.

"Maafkan kami. Ini bumi Allah. Bukan tempat untuk parti begini. Dengan lafaz bismillahhirahmanirrahim....serbu!" umum pegawai FRU. Kelam kabut peserta lari sehingga sekejap aje kosong jalan tu. Aku nampak ada seorang pegawai FRU siap sempat bukak henfon dan tunjuk video Ustaz Azhar Idrus dekat sepasang couple lesbian Melayu. "Alhamdulillah.." fikir aku.  "Ni barulah betul. Penguatkuasaan sambil memperkukuhkan keimanan."

Clear aje jalan tu, FRU pun berkumpul balik sambil bertakbir dan berselawat. Masya Allah, perasaan bangga aku pada waktu tu tak boleh nak diterangkan macam mana.

Jam 4:15 petang. Jalan semua dah clear dan majoriti peserta Bersih yang terdiri dari orang Cina dah beredar lari. Tinggallah sekumpulan lelaki Melayu kat situ yang aku rasa tak puas hati sebab tak dapat nak ber-orgy di Dataran. Apa jadi dengan diorang? Aku tak tau. Aku takde situ time tu sebab aku dah balik.

Bila aku balik dan bukak TV3 barulah aku nampak apa yang diorang buat.
Mengamuk sakan.

Apa yang bagusnya mengenai laporan Bersih dekat TV3 ni adalah diorang still cuba jaga maruah peserta dan tidak langsung menyatakan perkara sebenar yang terjadi untuk tidak mahu memalukan peserta. Sebab itulah di stesyen tv tempatan..tidak banyak yang cuba menceritakan kisah sebenar mengenai perkara yang berlaku di Bersih.

Semenjak hari Sabtu hari tu, aku mempunyai new found respect kepada media tempatan kerana sedaya upaya cuba cover up pesta seks yang dianjurkan Bersih dan mereka berjaya dengan jayanya. Apa yang aku dah lihat sendiri bagaimana buruknya perangai peserta yang "mahukan bersih" tapi sebenarnya hanya berpandukan nafsu tanpa berfikir panjang.

Kalau kau tanya orang2 yang sokong Bersih, pasti diorang akan kata TV tak lapor benda betul. Laporan berat sebelah dan sebagainya. Aku setuju dengan tindakan stesyen tv tempatan untuk tidak melaporkan benda yang benar2 terjadi kerana jika satu dunia tahu Malaysia is a heaven for sex lover, kita akan jadi macam Thailand. Itu yang organizer Bersih mahukan..exposure....expose yang golongan LGBT dan penggiat seks bebas ni ditekan di Malaysia.

Sehari ni pasti penyokong Bersih akan edar senarai wartawan yang dibelasah polis. Kita kena faham...tujuan wartawan adalah untuk mendapatkan berita betul. Kalau hakikat sebenar apa yang terjadi ni ditulis wartawan..habis rosak imej Malaysia jadi it's fair la polis belasah wartawan dan pecahkan kamera dan equipment diorang. Kita tak boleh ambik risk sebab kalau seorng tertulis benda betul...habis. Jadi aku salute tindakan polis belasah mana2 wartawan yang diorang nampak sebab there shouldn't be any stone left unturned.

Tapi sekurang-kurangnya korang yang baca ni dah tau, kenapa tv perlu tipu laporan mereka. Inilah kisah sebenar apa yang terjadi masa Bersih 3.0. Mintak tolong sebarkan sebab tv kita tak sampai hati nak bagitau orang ramai, apa sebenarnya yang terjadi.

..........

Aku harap apa aku tulis hari ni akan menunjukkan betapa lemahnya sistem pendidikan kat Malaysia dan betapa semputnya daya imaginasi orang ramai sebab sistem kita mengajar orang berfikir dengan spoon feeding dan bukan dengan menggunakan kreativiti.



140 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku bukan anon..tp firstt

mr edz berkata...

sex orgy.. wow best tu

Fariz Joe Irfan berkata...

dafuq did i just read? O_o

Tanpa Nama berkata...

ni serius ke memain ni?
berubah dah ke tot?

mat tom berkata...

mcm kambing goreng hidup balik

Makan berkata...

bahahahhahahaha... ade org xfhm kesian dia tot...

Laici berkata...

ngarut ah tot..buat la post serius pulak.dah tak senonoh dah aku baca ni

Tanpa Nama berkata...

mental apa ko ni

Kasi Bersih berkata...

We want video!!!

redzabes berkata...

hang jangan tot, orang melayu ni bukannya faham lawak sinis hang, depa pakai bantai ja caya pastu share kat fb

Tanpa Nama berkata...

ketahian apakah ini? makin menyampah kat hang. puiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

terbaekkk.............

Tanpa Nama berkata...

eleh, sarkastik konon, mcm sarkas ada la

Tanpa Nama berkata...

best troll ni. terbahak aku tot

Captain Obvious berkata...

ada gambar dalam posting ni tak di kredit kepada loyarburuk.com

NenetPenne (NP) berkata...

ada orang tak faham sinikal... please tell the truth nothing but the truth ya

ManTol berkata...

very sarcarstic bro but be careful. some people dont understand your sarcastisme.. org senang2 je blh share ur writing.. Hape pon..aku BERSIH 4.0 pulok

famia berkata...

LOL. Sarkastik gila. Alhamdulillah kalau FRU macam tu suatu hari nanti. Ni kalau 'budak2 tak cukup umur' baca memang percaya bulat2 ni. Jenis tak reti nak pakai serebrum.

PabloHoney berkata...

nak sarkastik pun bertempat la. dah macam lawak murahan je.

imo, bersih ni lagi banyak mendatangkan keburukan je kot. kata nak berhimpun secara aman. tapi last2 merusuh jugak. apa lah...

Tanpa Nama berkata...

Aku tak paham....
2 3 perenggan pertama aku blh terima, tapi perengan yg ujung, gile ke ape? aku pun join bersih 3.0, tak nampak pulak apa yg dicritakan.

Ini lawak ke? kenapa aku tak gelak?

ikhwaniey berkata...

seriuosly adakah ini yang benar2 berlaku masa bersih 3.0???? ramai yang inginkan penjelasan.....

Tanpa Nama berkata...

"Antara bangsa dan agama, mana kau pilih? "

"Agama menyuruh kita mencari pemimpian yg baik..."

Ye..sbebab itulah kita kena merusuh dan menyerang orang lain sbb agama menyuruh kita mencari pemimpin yga baik...

Mantot, apa komen kau ttg DSAI pencetus keganasan dan huru hara Bersih 3.0? Jap jap...aku dah dapat agak apa kau nak jawab..."itu semua konspirasi...yg merusuh tu semuanya polis dan anjing2 BN..."

Dan aku pun tertawa meilhat badut beraksi....MUAHAHAHA...!!!

Mantot berkata...

memang salah Anwar dan Azmin. aku takde masalah nak admit benda tu. itu salah diorang. tapi nak buat macam mana...orang melayu ni lemah pendidikan dia.

Bos suruh tembak bom gas..dia tembak.
Anwar suruh rempuh..diorang rempuh.

Ramai benar yang lupa Boss Besar kat atas sana yang tak pernah suruh bom orang atau merusuh.

Dalam bab ni..orang Melayu jauh lagi belakang dari orang Cina.

Tanpa Nama berkata...

allahuakbarr...rase nak nangis bace blog kau..nape la msia ni ade pelesit cam diorang..nape la org mlayu ni msih rmai yg buta..

Mrs.Critical Thinking berkata...

I suggest to those who went to the Bersih event, please please sign up urself with the army or any sukarelawan team so that, if Malaysia is attacked with other country, perhaps with the nucleur weapon, u guys can defend MALAYSIA! Thanks!

Ketika Ini berkata...

Kenapa la makin ramai Muslim memuja sarcasm? Sarcasm tidak menunjukkan anda bijak dari orang lain. Come on la, anda boleh berhujah atau fight utk hak anda tanpa sarcasm.

Tanpa Nama berkata...

Kalau memuja pemimpin biarlah bertenpat. Sebelum mengambil apa2 keputusan, tanya pada hati adakah ini benar..? Apakah apa yg aku akan lakukan ini akan memudaratkan orang lain..? Hm...jadilah Islam yg sebenar2 Islam. BUkan Islam parti politik atau apa2 pakatan..

Tanpa Nama berkata...

aku tak paham apa ko tulis ni mantot. aku harap ko crita perkara sbnr sbb aku tak berada di tempat kejadian. dan yg paling utama, aku tak paham bahasa sarkastik, aku ni jenis direct to the point. aku rasa ramai pembaca seperti aku.

cik_biskut

Prince of Noob berkata...

Tahniah AMBIGA! Tahniah ANWAR! Tahniah NAJIB! Tahniah HISHAMUDDIN! Tahniah NIK AZIZ! Tahniah UAI! Tahniah PENGERUSI SPR! Tahniah KETUA POLIS NEGARA! Tahniah MUFTI! Tahniah ADAM ADLI! Tahniah KHALID ISMATH! Tahniah AISHAH! Tahniah SEMUA PEMIMPIN DAN RAKYAT MALAYSIA kerana berjaya menghuru-harakan negara kita dan membuat kita saling benci membenci antara satu sama lain.

Baca lagi kehodohan disebalik demo Bersih.

Budak Bersih berkata...

Bro.. mulai dari skang aku xkan join mane2 demonstrasi yg dianjurkan oleh PKR @ DAP sbb kaum selain MELAYU BANGANG (termasuk aku)yg aku jumpe menyokong demonstrasi yang dianjurkan oleh kaum INDIA x sampai 10 org..

Aku sedih bile aku tgk kaum aku sendri yang DIBAYAR RM100 (ia aku dibayar) hanya utk bergaduh, maki2, meludah sesama kite utk menegakkan manifestasi yg kononnya utk negara.. utk SUME KAUM..!!

Mantot.. aku sahot cabaran ko.. utk pergi menyaksikan sendri perhimpunan AMAN utk diceritakan pada anak cucu aku.. bkn sekadar tgk Youtube, baca Harakah, baca Malaysia Kini.. sudakah ko.. atau sekadar Keyboard Warrior?


*aku re-post komen aku utk entry ko sblm nih utk ko jwb*

Mantot berkata...

esok.

anggaplah posting hari ni sebagai retaliation aku kepada mana2 orang yang tak tau apa benda pasal apa jadi hari tu tapi dia rasa diri dia pakar sebab dia tengok kat berita tempatan footage2 yang keluar dalam tv.....

tapi bila disuruh pegi tengok sendiri..dia kata malas dan buang masa.

Tanpa Nama berkata...

Mantot, lu citer belit2. 2-3 posting lepas bukan main kau kutuk org2 yg pro BN. Kau puja puji DSAI kau...siap main sentimen Altantuta lagi. Skrg bila DSAI buat kacau kt Bersig 3.0, lain pulak tone suara kau. Piiirahhh...
Kau tak nampak ke perjuangan PR yg caca marba, tak seoerti BN yg sentiasa konsisten dan delivered well to rakyat?

Bro for one time, kau tanya betul2 pada hati kau ttg semua ni. Kau tanya hati kecil kau adakah semua ini benar? NO need to answer here. Jawab dgn hati yg ikhlas.

Menfitnah org lain hukumnya sangat berdosa dan dilarang dlm Islam. Apa kau nampak ke org yg kau fitnah tu betul2 depan mata kau..? Jawab dgn hati yg ikhlas ok.

Tanpa Nama berkata...

Cara mantot wat posting sarcasm ni menunjukkan mantot sendiri pn xbrapa setuju ape yg dia lihat ms bersih aritu..

kalo mantot setuju dgn agenda bersih tu 100%, mantot xkn wat posting sarcasm mcm ni sbg pandangan initial dia..gamba peserta kena belasah pn xde,

Aku suke tgk psikologi mantot psl hal ni..

Well, at least ko masih bole rasional, Tot. Jgn mnyokong membabi buta..

-peugeot-

zianajib berkata...

nasib baik federal reserved ulamak (fru) sempat tembak gas, kalu tidak ramai la bogel ala2 woodstock kat dataran
pasal apa kau bawak air ngan garam? lain kali bawak ky gel ngan kondom

Tanpa Nama berkata...

"anggaplah posting hari ni sebagai retaliation aku kepada mana2 orang yang tak tau apa benda pasal apa jadi hari tu tapi dia rasa diri dia pakar sebab dia tengok kat berita tempatan footage2 yang keluar dalam tv.....

tapi bila disuruh pegi tengok sendiri..dia kata malas dan buang masa"

-----

Lu mmg pandai main wayang la Tot.

One moment kau suurh org pergi witness apa jadi kat Bersih 3.0. Kau semacam anti fitnah terhadap Bersih 3.0

On the other hand...dalam posting2 kau yg lepas, kau sendiri kaki juara fitnah. Lu ada nampak najib main dgn altantuya ka..? LU ada nampak Najib bom Altantuya ka? Lu ada nampak rosmah amik duit dari bank (duit rakyat) dan pergi beli cincin juta2 tu ka...? Lu ada nampak pemimpin2 BN main rasuah betul2 depan mata kau ka? Ke lu baca2 blog pro PR dan anti BN dan pastu Lu pun cangkung sama sebar fitnah?

SUdah ...u r not worth to be respected!Ptuih!

Aiman berkata...

lepas ni kena tgok berita tv3 la yer...Adoiiii...xdapat nak p masjid time isyak...

Mantot berkata...

ada seorang pempuan mati kena bunuh..fakta
kena bom pakai c4...fakta
bapak dia nak tau apa jadi kat anak dia...fakta
dua orang polis dah didakwa dan dihukum...fakta
hakim dah kata motif pembunuhan tu tak relevan..fakta

jadi dua orang polis ni suka2 aje bom altantuya..agaknya?

tak kiralah najib yang bom ke atau tidak...2 orang polis tu pakai c4 letupkan badan dia. polis tak ada c4...hanya tentera. siapa authorized kan c4 tu dikeluarkan?

siapa menteri pertahanan waktu tu? najib.

dia kena bertanggungjawab explain mcm mana polis boleh dapat c4 utk bom altantuya....bukan sbb dia bunuh...tapi sbb kejadian tu jadi masa dia menteri pertahanan.

harimau gila berkata...

"bang cock" korok mung wekekekekekeke

TumpangLalu berkata...

:). Laaa...member tu pro PR, korang marah, member tu pro BN pun korang marah. Hahaha.

Kesian sedara mantot, nampak ngat penulisan ko tak sehebat, seagung, setulen penulisan, tv3 suku, utusan meloya dsbg. Sebab tu diorg tak bleh terima. Sabarlah. hehehe.:)

paraxixth berkata...

Kahkahkah. Aku tergelak guling guling baca

Btw bro, lu ada tanggung jawap besar kalau ada yang percaya bulat bulat prihal yang ko tulis nie.
P/s: aku x stim langsung time g bersih hari tu. Ambiga tak pandai buat party.hahaha

Tanpa Nama berkata...

seriously lawak ni.. ramai gak kawan2 aku yg bodoh dok share benda ni percaya bulat2 lawak scarstic ko ni.. kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

oh i see...semua tu fakta ya..kenapa najib tak masuk jail lagi...? Ah jap aku tau apa ko nak jawab " sebab kerajaan kita sangat corrupt, dan melindugi Najib sbgai menteri. Hakim dan juri2 semua telah dirasuah supaya kes ini ditutup"

Yeah sure Mantot. I can see where you are going with your mentallity.

Mantot berkata...

i cannot see you going anywhere with that mentality

Azrul berkata...

Satire writing, aku suka, tapi susah nak jalan kat sini karang jadi macam kes Tun M "mengaku" dia tangkap DSAI

spartacus132 berkata...

kah kah kah najib tak masuk jail lagi sebab dia takde pelir nak masuk mahkamah... orang panggil jadik saksi pon takmau masuk mai... kalau tak terlibat masuk je la kandang saksi cakap tak terlibat,clearkan nama kat mahkamah...agaknye sebab tu la najib layak jadik menteri wanita... sebab memang takde kotey

okey ni takde kaitan dengan post mantot saje nak jawab anon bodoh cakap pasal jail di atas sana

Tanpa Nama berkata...

Sinis! But at least put a video or loads of photo about the demonstration, so people will understand what exactly you mean.

Tanpa Nama berkata...

bro kalau betul nk melawak jgn la sampai mcm ni..ramai org percaya bulat2 nnt..blog ni kan ramai pembaca nye..cara ko tulis ni mcm betul2 serius je..

Tanpa Nama berkata...

kalau betul kisah entri ni, sy ucapkan syabas kpd blogger ini sbb mendedahkan sesuatu isu yg patut kita sume bimbangi kerana ini adalah perkara yg patut kita, semua rakyat malaysia bendung, benci kerana LGBT ialah suatu yang kotor dan jijik untuk dijadikan amalan hidup manusia, bukan shj di malaysia, malah seluruh dunia.

tapi sy terperasan kenyataan tidak konsisten blogger sbb katanya golongan ini nk exposure dgn adenya perhimpunan ini. sbb tu berita perdana tak tayang takut negara luar akan nampak realiti ni berlaku kat msia. tapi sedarkah si blogger....penulisan anda ini juga ialah satu pembentukan exposure....malah di internet , penulisan ini lebih mudah tersebar...jgn kate omputih xtau bace penulisan anda ini,nak translate google translate ade, lagi2 si blogger suruh sebarkan penulisan dia. lg exposure tu lg sng berlaku.jadi soalan sy....betulkah situasi dalam entri ni betul2 berlaku ATAU sekadar fitnah yang mana balasan fitnah amatlah dasyat sekali pembalasannya.

Sophia berkata...

Jahanam mu mantot...wakaka. Orang Malaysia ni bukannya pandai mana nak digest artikel sinis. Kesian la kat diaorg mantot!

Oi cik anon,
Ini satira lahhh satira!

Tanpa Nama berkata...

BAHAYALAH TOT KAU TULIS CAMNI..AKU PAHAM APA NAK KAU SAMPAIKAN..MASALAHNYA MASYARAKAT KITA BODOH..PERCAYA BULAT2..DAH 54 TAHUN KENE BODOHKAN PUN DIAORANG X KESAH..SEPATUTNYA KALAU MEREKA DAH DENGAR RUMORS TENTANG BN TU PG LA BUAT RESEARCH SIKIT X SEMESTINYA TERUS SOKONG PEMBANGKANG..BACALAH..MACAM LAPORAN NGO SAVE BORNEO KE..MACAM MANA BALAK DIJUAL GILA BABI SAMPAI GONDOL HUTAN..PASTU MEREKA JADI KAYA GILER..

Tanpa Nama berkata...

TAMABH SIKIT ..SEDANGKAN KO TENGOK MACAMANA MUNDURNYA SARAWAK..ALASAN TERBAIK BENTUK GEOGRAFI MENYUKARKAN PEMBANGUNAN..BUKAN NAK MODEN SANGGAT BUT AT LEAST KEMUDAHAN ASAS..AIR PAIP.., ELEKTRIK ADA..SEKOLAH LENGKAP..DAH 54 TAHUN LA MERDEKA..

kepala anon berkata...

blog ni memang bodoh. penuh cerita2 mengarut, rekaan, palsu yg exaggerate... konon2 pembaca dia kat sini semua otak genius dan geliga la... padahal ramai gila pembaca dia yg bodoh dan lurus bendul main percaya bulat2 lepas tu share kat merata tempat. bodoh bodoh... penulis dgn pengikut mantot ni kedua2nya bodoh... sama bodoh sama bangang. memalukan

Hihihihihih? berkata...

aku saspek sudara mantot mengajak kita berfikir sejenak dengan akal fikiran yang waras..yang maki hamun tu aku rasa sbb mereka anti-Bersih..yang menyokong cerita mantot ni mungkin pro Bersih. Apa yang aku nmpk ialah sekatan terhadap sumber berita yang jelas,ikhlas apatah lagi tuntas..ni aku pinjam motto kawan aku..kita sering disaji dengan berita berat sebelah,senget sebelah,berita sekerat2,berita tanpa pembuka,berita tanpa penutup dan sebagainya.kita hanya melihat apa yang "mata" kita nak lihat.Ya,kadang-kala kebenaran itu pahit untuk ditelan,apatah lagi dikunyah2..

azhar berkata...

no komen

Tanpa Nama berkata...

Masuk petandingan kaki karut kompem ko menang, tahniah la berjaya tarik org baca blog bodo ni..org2 bodo pun duk p sebarkan. Haha... Geng2 bodo xde keje mmg rajin menaip benda2 bodo ni.. Aku baca perenggan pertama dan terus perenggan terakhir, so such a waste.. Baca bender xde pekdah

Tanpa Nama berkata...

artikel yg bagus..hanya org2 yg kreatif dan bijak sje yg boleh faham ape yg mantot cakap..sinis la weh!haha!

Ketika Ini berkata...

I repeat. Sarcasm, sarkastik & sinis tak menunjukkan anda BIJAK. Wahai, MUSLIMIN & MUSLIMAT. Behentilah memuja sarcasm!

Tanpa Nama berkata...

tot,

aku pon hampir mcm nk percaye ape ko tulis ni. ni bukan sinis doh, da nk tertipu aku ni. shit. ko kene justify post ni. x rmai org fhm weh.

kid.

Bakaruddin abu berkata...

Ye mantot..
Ape yg ko ckp psl najib & altantuya tu semua fakta..
Tp fakta yg ko nk dgr saje dan membuat konklusi based on ko nye pendapat yg biased..
Pendapat aku psl bersih plak..
Hmm ble dh buat salah trus maenkan sentimen agama dgn tunjuk gamba peserta2 yg smayang dan tunjuk gamba2 konsert yg kerajaan buat..
Kamonla..smpai ble nk divert silap korg?

Eray Majid berkata...

seyes gelak guling2 baca post en mantot nie.

baca dengan mata hati, bukan dengan MATA.

Tanpa Nama berkata...

pd Ketika Ini..memuji bkn brmaksud memuja..pembaca yg bijak adalah org yg boleh mncari dan brfikir mesej yg trselit pd artikel mantot ni..org yg xbrape kreatif msti xfhm ape yg mantot cube tulis dan sampaikn..mcm awak kot..hikhik!peace!

Ketika Ini berkata...

Anon, aku faham. Tapi tak bermaksud aku kena SUKA sarcasm. Islam tak pernah support sarcasm. Faham?

Tanpa Nama berkata...

boooooo artikel bodoh... cerita yg sangat bangang... penulis bodoh... pengikut pun bangang... pastu dok share2 mcm cerita betul... bodoh bodoh boooooo malu sial tutup je la blog cursingmalay apa lancau ni weeeyyyy.... cerita semua syok sendiri weeiiii

umporno berkata...

mungkin artikel ni bodoh. dan sarcasm.

anons,
aku tau korg tak suka. aku pun tak suka sbb blog ni tak byk bhn porno. aku syorkan pegi ke blog papagomo. situ takda sarcasm dan semua fakta2 yg benar belaka ++bhn porno yg lebih byk.

come on la, mcmana otak rakyat mesia nk berkembang kalau semua blogger buat artikel mengarut sarcasm mcmni. kita perlukan lebih byk porno.

Mantot berkata...

aku ada letak porno.banyak. semua pasal gadis melayu.
pasal lelaki gay dengan anak ikan dia pun ada. siap ada sajak.

Syakir Zainol berkata...

Ambiga ialah ejen Dajjal yang diutus oleh Israel demi memecahbelahkan bangsa Melayu supaya tidak bersatu dan menjadi tunggangan Cina dengan tujuan menjatuhkan kerajaan Islam yang dipimpin oleh khalifah Najib dan menghancurkan institusi Raja-raja Melayu dengan matlamat akhir ingin menjadikan Malaysia negara industri seks bebas no 1 di dunia.

Tanpa Nama berkata...

khalifah Najib?hi3...soal menjga adab perhubungan dgn bukan mahram(prmpuan i mean) pun dah fail...boleh dipanggil khalifah? bukan ak nak menipu tp leh la kite tgk kat gambar 1 malaysia flickr dia sume pmpuan dia salam. Xtau ke tangan yang pegang besi panas lg elok dr pegang kulit bukan mahram?

Buk berkata...

Ketika Ini kata ; Islam tak pernah support sarcasm.

Em. Mana sumber kau ni? Mohon pencerahan.

Bukan Malaikat berkata...

Ketika Ini kata ; Islam tak pernah support sarcasm.

Mana sumber kau ni? Mohon pencerahan.

yol berkata...

critical thinking is needed here!

syamz berkata...

ni mamtot ke yang tulis. macam tak percaye je.

Tanpa Nama berkata...

salam sedara..

kau buat komen mcm nih buat org confuse? aku nak tanye,korang nak pentadbiran yg cmne lagi? tak bersyukur ke dengan apa yang ade sekarang? kau nmpk x melayu islam diperalatkan? aku bace kau penah tulis kau sokong ape yang dorang perjuangkan..

so that kau sokong ambiga pasal spr tu..but then pasal lbgt kau tak sokong pulak? come on bro.. depan2 mata kau dah nmpk otak dia mereng! ini negara islam bro..kau nih dah mcm jajah negara sendiri..

wake up la bro.. jangan kau menyesal nnt if negara ni dpt kat pembangkang n kita nih ditolak mentah2..takde la perlembagaan utk bangsa melayu..kalau jadi mcm tu aku nak tgk ape plak kau nak cite kat blog nih..nangis cmne pon tak dapat der nak ubah keadaan..

Tanpa Nama berkata...

fakta tntang mantot:

1.dia penyokong kuat pkr tak kira dalam apa jua keadaan.xperlu kondem dia bias sbb dia mmg bias.

2.berlagak pandai walaupun xpandai.mgkin sbb pengikut bangang dia ramai dan selalu back up dia sbb tu dia rs dia hebat.

3.ego dan emosional lebih.bila kena serang dgn fakta terus kecut telur dan alihkan perhatian kepada perkara lain.ayat biasa utk alihkan perhatian :'ni mesti pengikut bn' atau 'kalau xsuka jgn baca blog aku'

4.bajet sarcasme dia thp dewa la.sape2 xpaham dianggap lembab.

sekian,terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha.. Terbaik la tot..

ayahanda anon berkata...

terbaeklah wahai pengikut anon 8:52:00 PM ku... gua lebih respek amenoworld daripada mantot ni... dia lebih open dan telus... kalau dia nampak ada benda yg tak betul di pihak PR pun dia akan tegur dan dedahkan. tidak macam mantot si pemilik blog cursingmalay... cursing lah sangat... mantot ni boleh diibaratkan seperti papagomo versi PR

Aiman berkata...

hahaha...malaysia negara ISLAM...Hanya pada OIC and sama dengan melayu...hanya sekadar di IC.

Mantot berkata...

wah..terbaiklah ada yang menyamakan aku dengan papagomo. hensem pun dah sama macam dia.

thanks.
aku memang lama menantikan saat ni.

kah kah kah berkata...

ramainya butthurt. hahahahahahhaaha. lagi mantot, lagi.

kah kah kah.

baru ada akai juak2 bn ni.

kah kah kah.

oke latu, korang semmua boleh bezakan sarcasm dgn fitnah.

igtkan bodo piang lagi. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

tot apesal itu ari saiz komdom kecik je.. takde bajet ke nak bli saiz besar skit.. tp bende free beb, sakau je...........

C4 berkata...

Aku suka memerhati, tapi aku musykil pasal hal "fakta" "Menteri Pertahanan masa kes Altantuya lepaskan C4 kpd polis". Mantot, setau aku polis ada C4. Cuba ko check peralatan yg diguna Pasukan Gerakan Khas.

C4 berkata...

Cuba rujuk perenggan terakhir dalam artikel ini (C4 dlm stor UTK):
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=8528:pendedahan-tiada-prosedur-pemeriksaan-bahan-letupan-utk-timbul-tanda-tanya&catid=1:utama

Takrifan plastic explosives - C4:

http://en.wikipedia.org/wiki/Plastic_explosive

Peralatan pasukan gerakan khas (tgk bahagian peralatan sokongan):

http://ms.wikipedia.org/wiki/Pasukan_Gerakan_Khas

Tanpa Nama berkata...

1. Tahniah anonymous yg menggariskan 4 perwatakan Mantot yg tepat. Cara penulisan blog ini tak ubah seperti budak sekolah tak habis belajar, tanpa input yg bermanfaat.

2. Kau, Mantot. dah minta kebenarran dari pemilik blog loyarburok ke utk guna gmbr yg die amik? tak de any credit utk die pun. Kalau belum lagi,cpt2 minta dihalalkan. Fb name: Zain HD

3. Kalau tak tau, jangan kupas sesuatu isu

Sekian.

Tanpa Nama berkata...

wah rupanya ada penyelia blog tengok bermanfaat ke tak.

tengok bg credit ke tak.

kah kah kah.

bagus mantot ni, ada supervisor blog lagi.

kah kah kah.

Ketika Ini berkata...

@ Bukan Malaikat, nak senang, kau sendiri bagi sumber buktikan Islam support sarcsm yg ramai puja sngt ni. Aku tak gemar bagi link di internet sbg source utama.

Rasulullah berdakwah/menegak keadilan pun tak pun bersarcasm nih. Sila study semula Islam melalui guru2 bertauliah.

Tanpa Nama berkata...

dan 1 lg nak tambah.kat blog ni kalau sape2 yg kondem psl pkr akan automatik dianggap sebagai penyokong bn tidak kira apa jua keadaan sekalipun pun.kemudian akan disertakan dengan ayat caci maki.boleh refer pd 'kah kah kah' May 1, 2012 12:19:00 AM GMT+08:00



anon April 30, 2012 8:52:00 PM GMT+08:00

Tanpa Nama berkata...

ye setuju dgn anon atas aku ni. Sape2 yg kondem PKR atau penulis blog ini org itu secara otomatis akan dikira sebagai pencacai BN.
Kemudian akan kelura pertanyaan paling sadis abad ini..."antara agama dan bangsa mana kau pilih...?"

Bodoh. Aku tak akan pilih any of those, sebab dua2 pilihan kau yg tentukan.

Aku perhatikan cara politik di Malaysia ni satu, penyolong2 politik (yg bodoh) mmg sangat emosi. Mereka pantang sekali kalau pemimpian pujaan mereka atau penulis blog mereka kena kuutuk. Contoh banyak kat blog ni.

Berkaitan denga bersih, aku tak nampak yg mana pilihanraya ni tak adil. Kalau kau sibuk nak kata PRU yg lepas tak adil, maka yg boleh aku simpulkan, 5 negeri yg dikuasai parti pembangkang itu pun played dirty in PRU. Kalau tak, takkan lak boleh menang.

Akhir kata satu je. Hati, kalau dah benci minyak wangi Ck tu pun boleh jadi busuk mcm longkang. Kalau dah chenta, taik busuk mcm mana pun dicium2 wangi je rasa. Ni la penyokong2 PKR.

khalisa farah berkata...

SARCASM IS USED TO INSULT IDIOTS.

tak faham betul dengan org yang butthurt dengan sarcasm.

unless, you are one of the idiots.

thanks.

Tanpa Nama berkata...

Sape2 yg kondem BN atau sokong penulis blog ini org itu secara otomatis akan dikira sebagai pencacai PKR.
Kemudian akan keluar pertanyaan paling sadis abad ini..."nanti melayu hilang kuasa"

Bodoh. nasib melayu diletakkan pada umno-bn, bukan pada Allah.

Aku perhatikan cara politik di Malaysia ni satu, penyolong2 politik (yg bodoh) mmg sangat emosi. Mereka pantang sekali kalau pemimpian pujaan mereka atau penulis blog mereka kena kuutuk. Contoh banyak kat blog ni.

Berkaitan denga bersih, aku memang nampak yg mana pilihanraya ni tak adil. Kau sibuk nak cakap yang lepas. orang cakap yang akan datang. biasa lah, orang malas membaca. nak bersih pilihanraya pun takut. Kalau kau kata kau bagus dalam tv, surat khabar, kenapa takut nak reform election? takkan la tak boleh menang.

Akhir kata satu je. Hati, kalau dah benci minyak wangi Ck tu pun boleh jadi busuk mcm longkang. Kalau dah chenta, taik busuk mcm mana pun dicium2 wangi je rasa. Ni la penyokong2 BN.

Tanpa Nama berkata...

MANTOT IS LOSER NOW HAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

puiiiiiiiii.......tipu.

Tanpa Nama berkata...

they should read this on the other way round, not fully trust this entry. very sarcastic, nice one! media are not usually published the truth, bcoz the truth is hurt. they are one-sided media. Why dont they published of what had happened in Penang, which was done in peace & no harm to other ppl.

Tanpa Nama berkata...

Salam saudara2ku sekalian.

Sedarlah bahawa apa yg terjadi hari ini membuktikan kebenaran al-quran dan as-sunnah. sudah dinyatakan bahawa di akhir zaman, mmg ini situasi yg akan berlaku. tapi sedarkah kita dengan perkara ini??? atau masih lena dibuai mimpi?? x kisahlah PKR ke, BN ke, UMNO ke, PAS ke, selagi ada kepentingan sendiri dalam melakukan sesuatu, x kemana la sudahnya. Kepala2 BN n PKR semuanya sama je, Najib org yg ke 33 tertinggi dlm Freemason, Anuar bersekongkol ngan Yahudi & Israel, yg jadi mangsa, penyokong2 diorg ni yg sokong membuta tuli. Namun apa yg penting, adakah apa yg dipraktikkan & diperjuangkan oleh BN & PKR ini selari dengan tuntutan Rasul, perintah Allah, klu tidak, terima lah padahnya di suatu masa nanti. Sekian.

Ketika Ini berkata...

@ Bukan Malaikat, Sblm lupa, aku tak bagi sumber sebab aku tak mahu senang2 menjatuhkan/mencipta hukum seperti yg berleluasa skrg. Contoh- sarcasm tu haram. Tidak! Aku tak rela berkata begitu. Aku cuma ingin mengajak berhentilah menyukai/menerima sarcsm sbg sesuatu yg 'menarik' atau 'bijak'.

Satu je masalahnya bila kita bagi sumber online(hadis/ayat2 Quran dll), ia berhenti sampai di situ saja. Lepas baca, kurang usaha utk belajar lebih lanjut mengenai keseluruhan ilmu Islam tu sendiri, selidik, kaji kesahihan, apa kaitan dgn hidup kita sendiri dll melalui offline dgn individu2 yg lebih arif. Kita cuma lebih berminat utk confirm melalui internet, mana yg haram/halal. Dah tahu, tp kita berubah krn tidak terkesan dlm hati akibat tak mampu menghayati hukum/pengetahuan Islam.

Bagi aku, sumber internet kurang 'berkesan'. Yg terbaik utk hayatinya Islam ialah berguru/dalaminya semula dari bawah(bkn maksudnya formal education mcm sekolah yg takat fokus kpd ibadah). Belajar dari asas, mengapa kita menganut Islam, bagaimana seseorang Muslim berfikir, berniat, bertindak, berkerja, merangkumi kesemua amalan hidup. Dlm setiap kandungan Al-Quran penuh dgn kemuliaan & pesanan ke arah kebaikan. Sampai di satu tahap, kau sendiri dpt hayati kebersihan & keindahan Islam serta menilai bhw sarcasm langsung bukan sebahagian drp Islam, bkn cara kita, bkn utk kita banggakan.

Setakat 1,2 sumber/link (no sarcasm for Muslims) takkan meyakinkan sesiapa. Utk yakin, kita sendiri mesti belajar. Paling mudah, join sesi usrah di pejabat atau taskirah harian di surau/masjid berdekatan dgn rumah. Kalau tak mampu juga, mulalah bersahabatlah dgn rakan2 di halaqah.net atau iqramall.com . Mudah2han kau & kita semua boleh join majlis2 ilmu(offline) yg dihebahkan di situ.

List kuliah2 Islam(anjuran masjid & pelbagai pihak) yg ada kat aku buat masa ni:
mssaass.gov.my (4 program)
fb.com/masjidalfalahusj9 (2 program)
darulmurtadza.com (1 program)

Haha.. Sori, panjang pulak. Ada pihak yg nak penjelasan lanjut gara2 aku tulis pendek sblm2 ni.

@Khalifa,
"SARCASM IS USED TO INSULT IDIOTS."

Dan Islam TAK pernah mengajar kita INSULT sesiapa pun. Sila check Quran. Kau ingat aku tulis panjang2 atau org lain yg komen menentang ni sbb 'butthurt' ke?

Butthurt is overrrly overused sbg 'alasan'. Heh...

Ketika Ini berkata...

@ BM, Tapi.. kalau naaak jugak... Ini dia. (Aku bkn nak menguatkan hujah, tapi kalau nak jgk kan?)Pehal pun, sila rujuk guru utk lanjutan. Thanks.

وَمَنْ لَمْ يَتُبْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
You who believe! Let not some men among you laugh at others: It may be that the (latter) are better than the (former): Nor let some women laugh at others: It may be that the (latter are better than the (former): Nor defame nor be sarcastic to each other, nor call each other by (offensive) nicknames: Ill-seeming is a name connoting wickedness, (to be used of one) after he has believed: And those who do not desist are (indeed) doing wrong.

Al-Qur'an, 049.011 (Al-Hujraat)

Ketika Ini berkata...

Repost(error tadi).
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ.

abg long anon berkata...

tu diaa mantot dah kena ceramah sekali... in ur face laaa in ur face... baik tutup je blog bodoh ni yg konon2 penulisannya genius la dgn penuh nilai2 sarcasm tu... konon2 hebat la insult2 org tu... byk lagi lu kena belajar bro... byk lagi... dah ada ayat Al-Quran lagi ni, sape lagi nak berani bidas? mantot lu apa cerita?

@ketika ini... u hv my respect bro... saya juga insan yg jahil, saya harap saya dapat juga menjadi seperti saudara dan rajin pergi majlis2 ilmu di surau/masjid

Yon berkata...

Aku suka komen anon May 1, 2012 3:47:00 PM GMT+08:00. Copy paste yang telah direphrase dengan baik sekali. Hahahaha. Yeah only idiots will be emotionally butthurt bila pemimpin2 kesayangan mereka dikutuk2. Be it BN or PKR or whatever. Please jangan emo. Kebodohan amat jelas terpancar disitu

AA berkata...

Ni kisar benar ke?

Tanpa Nama berkata...

Hoiii!!!
Sebagai seorang melayu, aku tak suka korang ni mempertikaikan Yang Mulia Dato Seri Najib Razak yang baik lagi prihatin. Dialah pemimpin Barisan Nasional yang terbaik!!!
Mantot, kau pun satu la. Kau suka-suka je kutuk our First Lady of Malaysia, Datin Seri Rosmah tu. Dia baik taw... dia buat banyak aktiviti. aku pun ikut poco-poco dia tiap2 tahun...
Lagipun bersih kali ni penuh dengan LGBT dan seks bebas!!! Tak sangka kau ada kat sana mantot~~ AKu siap pakai wig blond dengan dress hijau menyala~ Hidup UMNO!!! Hidup UMNO!!

Tanpa Nama berkata...

mm bodoh la semua kt sini..melayu gado ngan Melayu, Ambiga jugak yg kenyang Errkkkk!!!

cucu anon berkata...

"♥ MS ♥ said...

Ni kisar benar ke?"

tgk kan dah muncul pengikut2 mantot yg lurus bendul... bodoh betul blog ni... entry tak berkualiti langsung... penuh dgn cerita fitnah yg bajet best kononnya sarcasm... puiihhhh... seriously tutup la blog ni... dah ramai yg benci dan meluat... takde org pun nak klik iklan2 nuffnang kau tu. daripada dok jaja cerita2 tak betul buat tambah dosa baik kau bukak blog pasal kpop ke artis ke tu yg lebih layak bagi kau

Tanpa Nama berkata...

aik cucu anon, rajin kau klik blog ni kan. haha

Mantot berkata...

dia suka baca sebenarnya tu.

tolong klik iklan ye? aku dah habis terpakai bantuan rakyat 1malaysia aku semalam

Bukan Malaikat berkata...

@Ketika Ini

Ustaz yang hendel usrah aku asik menyarka (sarcasm) je bila nak tegur orang. Lagi teruk kalau nak menyarka anak didik dia yang menyasar.

Imam masjid aku pun sama.

So, macam mana ni?

Tanpa Nama berkata...

mantot ko jgn buat2 x nampak cakga C4 kt atas tu. So skrg what say u pasal kes Altantuya?

Tanpa Nama berkata...

bakat yg ada jgn disalahguna, jgn kufur nikmat yg diberi percuma

adam berkata...

guna hak berfikir sebelum hak bersuara.
Aku melawat dua-dua blog pro pr dan pro bn, apa yang aku nampak hanyalah penulisan yang bersifat permusuhan, islam makin layu di bumi Malaysia, politik mainan dunia yang sibuk dikejar, masa untuk reform dan bentuk pentadbirah khalifah. Tolak capitalism,tolak demokrasi ciptaan barat.

Mantot berkata...

aku nampak...
tapi cuba bagitau aku satu benda.

FRU kena kerah jaga Dataran Merdeka, mesti ada orang bagi arahan.

Kenapa dua orang polis tu bom Altantuya guna C4? Kalau ye polis ada C4..fine...sapa sign authorization utk bawak keluar?

even pistol pun kau kena return balik seminggu sekali (aku tak ingat berapa tempoh dia) for maintenance dan nak ambik pistol kau kena dapat approval dulu.

cicit anon berkata...

mantot bingai... setakat nak bawak keluar pistol atau c4 tu xpayah mintak approval menteri, setakat ketua diorg boleh sign... itula byk sangat tgk cerita fantasi, kan dah byk sangat berkhayal dan berimaginasi tinggi... ni kalau melancap confirm tak payah tgk porn, bayangkan neelofa bogel pun dah boleh stim

Mantot berkata...

Azirul dan Silah - "Bos..saya ingat nak bawak balik C4 la hari ni..nak bagi anak main."

Bos - "Ambiklah.Tapi pulangkan balik tau."

keluarkan lah approval tu dalam mahkamah.
kau ingat setiap polis boleh aje gi jumpa ketua dia mintak C4 tanpa reason?

melainkan dua polis tu curik c4 tu...tak mudah untuk lepas firearm dan explosive camtu aje.

Tanpa Nama berkata...

polis yg bom Altantuya tue pangkat dia aper?leh bg kebenaran tok bg C4...TP satu jek perlu aku bertanya kenapa polis tue tutop muka n sampai sekarang aku xtaw saper pembunuh nyer...mungkin dia ada kat sekeliling aku...takot aku kena C4...waw...

Tanpa Nama berkata...

Biarkan je lah. Mantot tau semua perkara. Dari hal procedure dalaman polis smapai la ke hal dalam kain orang tgh beromen tepi tasik. Tanya dia, semua dia tau. KO gn nak lawan dia, sure ko kalah OK. Terime je hakikat, Ni blog dia, pasti mcm mana pun dia menang lah.
MUahahaha

Mantot berkata...

nak buat macam mana...
hidup aku dikelilingi polis.

cursingmalay follower berkata...

mantot, aku agak kecewa la dgn entry kali ni. sbb terlalu cerita seks sangat. sampai aku jadi tak comfortable nak baca. aku faham ko nak being sarcastic, tapi tak perlu kot over sgt tulis mcm tu, sbb sambil membaca aku sambil imagine tau tak. geli kot imagine makcik mintak2 nak jantan cina. please rewrite mantot. aku ni suka baca ape ko tulis sbb aku rasa ko jujur. tapi bila jadi citer 18sx ni tak brapa nak best ah.

kesal dan kecewa berkata...

i wonder, sempat tak pemilik blog ni nak mintak maaf kat setiap orang yang dia hina dalam blog ni?

papehal pon, aku minta maaf ye if teguran ni menyinggung. wasalam.

Ketika Ini berkata...

@Bukan Malaikat, aku bagi perumpamaan.

Uztaz(orang) tu hisap rokok.
Kau pun ikut hisap rokok ke?

Uztaz tu ikat bom lalu letupkan diri.
Kau pun ikat bom lalu letupkan diri ke?

Uztaz tu sarkastik.
Kau pun ikut sarkastik ke?

Nampak kan? Kita ikut NILAI Islam, bukan ikut orang. Orang takkan perfect. Islam is.

Mantot berkata...

Berdosa ke sarkastik?

Ketika Ini berkata...

@Mantot, heh. Faham2 la kan?

Tapi kalau macam Cik Khalifa tadi kata sarkastik utk INSULT/hina orang, bagi aku otomatik dosa la.

Mantot berkata...

aku hina sapa dalam posting ni?

Ketika Ini berkata...

Bro, tengok balik reply2 aku. Aku takde sebut pun kau hina sesispa(dlm entri ni). Aku remark to Cik Khalifa yg join conversation aku & Bukan Malaikat. Bukan aku tuduh ko dosa ke apa. Chill..

Mantot berkata...

aku chill aje. sarkastik bukan sebab nak hina orang. aku sarkastik sebab kadang2 aku give up.kau dah tengok muka depan Utusan hari ni?

mcm mana kau nak respon benda2 camtu?

puan Muda berkata...

to be honest aku makin bnci politik ni
abes ranap hubungan kengkawan,ahli keluarga dan juga perpaduan kaum

semua propa,semua kospirasi
yg aku tau bangsa lain yg opis aku tunggu masa nak claim memasing malaysia mereka punya.
astafirullahhh

Tanpa Nama berkata...

bangsa lain tu sape puan muda?

jelaskan.

Mantot berkata...

kalau ahli keluarga sendiri bergaduh sebab politik...tak payahlah nak salahkan "bangsa lain" puan muda

Tanpa Nama berkata...

ape la yg diorang cakap entri ni xbetol la macam taik la macam lembu la macam2 la...kalo nk dapat berita betol p la baca metro ker bharian ker utusan meloya ker...adoiiii

Tanpa Nama berkata...

Mantot...cer citer sikit naper Malaysia xnak pakai hudud....

Mantot berkata...

gi Putrajaya, tanya Najib. Dia PM. Dia Muslim.

C4 berkata...

Aku bukan nk menyebelah mana2. Cuma nak bincang saja. Kalau C4 tu dalam stor Polis, kenapa kena sign menteri pertahanan utk bawa keluar? Sedangkan polis bawah KDN. Aku tak fikir C4 tu perlu sign menteri pertahanan utk bawa keluar.

C4 berkata...

Sambung sikit, mcm ko ckp, unless dia curi bwk keluar. Ini boleh jadi.

Tanpa Nama berkata...

antara negara paling aman di dunia, Ireland, Sg, takde guna hudud. OK je...Hudud adalah PAS. Agenda PAS.

mantat Anonymous berkata...

"Blogger Mantot said...

gi Putrajaya, tanya Najib. Dia PM. Dia Muslim."

kau cuba pergi pejabat anwar, tanya anwar... dia nak buat hudud tak? dia bakal PM kalau PR menang... dia Muslim...

atau kau cuba pergi tanya Lim Guan Eng pulak, tanya dia dia nak buat hudud tak? dia bakal TPM kalau PR menang... tapi dia bukan Muslim

lepas tu tanya pok nik aziz dia nak buat hudud tak? xyah tanya lah confirm la dia nak.

daripada 3, 1/3 mahu hudud, 2/3 tak mahu hudud dan negara islam...

sblm nak salah2kan kerajaan tolak hudud ke apa, dan gunakan hudud utk mendapat sokongan rakyat sokong PR, get ur facts right dulu.

Tanpa Nama berkata...

"Anonymous said...

antara negara paling aman di dunia, Ireland, Sg, takde guna hudud. OK je...Hudud adalah PAS. Agenda PAS"


baru aku tahu hudud agenda pas.

betul la tu, dalam al-quran pun memang takde cakap pasal hudud. pas yang punya agenda je tu. betul lah apa yang kau fikir.

kah kah kah

Ketika Ini berkata...

@Mantot, belum. Aku pun dah lama tak layan Utusan.

d_uzid berkata...

aku baca second time sbb lawak nak mampus!!! part plg sengal, makcik 60 tahun nak try btg cina..ngn part fru buka henpon tunjuk ceramah azhar idrus!!! tot ptt team up ngn aku buat movie lawak dowh!!! LOL

- mas dangdut -

Mantot berkata...

"kau cuba pergi pejabat anwar, tanya anwar... dia nak buat hudud tak? dia bakal PM kalau PR menang... dia Muslim...

atau kau cuba pergi tanya Lim Guan Eng pulak, tanya dia dia nak buat hudud tak? dia bakal TPM kalau PR menang... tapi dia bukan Muslim

lepas tu tanya pok nik aziz dia nak buat hudud tak? xyah tanya lah confirm la dia nak.

daripada 3, 1/3 mahu hudud, 2/3 tak mahu hudud dan negara islam...

sblm nak salah2kan kerajaan tolak hudud ke apa, dan gunakan hudud utk mendapat sokongan rakyat sokong PR, get ur facts right dulu."

..............

Kenapa nak tanya pembangkang ni?
Kerajaan yang dah sedia ada tak boleh buat ke?

Nak 2/3...BN usulkan..PAS mesti akan sokong. ...

Tanpa Nama berkata...

betui tue mantot...Usul pown xde ada konek plak nak berkata...

CKP JEK LA BN TAKOT NGAN AMERIKA.....

Tanpa Nama berkata...

*tepuk*

TERBAIK. Haha, sarcasm. Aku suka.
BTW, tot. Aku cuma harap lebih ramai orang Melayu yang tak taksub dan fanatik sampai memilih tanpa membuat perhitungan yang seimbang.

Turun padang, see it with your own eyes.Jangan nak bom bang sana sini, itu ini tapi the truth mereka sendiri tak pernah nampak. Semua info, "aku dengar orang kata". Sahih die, wallahhualam.
Rosak pemikiran masyarakat.

mujahid berkata...

haha.memang semua orang pun berani nak terangkan fakta masing-masing.

tapi ni dekat internet tau.

kat akhirat,sebelum sempat kau nak jawab apa-apa,malaikat dah bantai kau.tolong jgn bayangkan malaikat macam polis bantai orang kat lokap.
please
apa kata muhasabah diri dulu.

tenangkan diri.

fikir balik.

"apa yang aku tulis kat blog ni,berfaedah ke?eh,a'ah la.aku menyesal tulis pasal porno banyak-banyak kat blog aku ni.astaghfirullahalazim.aku perlu buat taubat nasuha.aku berjanji yang aku akan post benda yang boleh menyedarkan aku dan pembaca blog aku ni bahawa Allah sentiasa melihat dan malaikat sentiasa mnecatit setiap perkara yang aku lakukan.masyaAllah"

sarcasm tak aku?

Tanpa Nama berkata...

Bro..lu sebijik macam paper n magazine pro-umno...bagi lu orang xder masalah untuk campur-adukkan agama ngan bende-bende haram n maksiat...sebijik macam majalah Mangga...ada bab agama tapi page lain sume maksiat...cam lu la...sebab apa...sebab lu langsung xder sensitiviti tentang Islam...agama yang lu anuti sejak mak lu lahirkan lu...kenapa xder sensitiviti? sebab lu xder iman atau jahil, bro...sebab sejak kecik pak sedara UMNO lu dah ajar, minum arak is normal maa, judi is biasaa, bukak2 aurat lagi biaseee...peluk2 cium2 apedehall...riba xder masalahla...komisen is wajib...pastu nak sembahyang gi laa..klu rajin..x gi pun xpe...bapak lu x marah pun, asalkan lu punya banyak duit untuk idup kat muka bumi ni...akhirat?? tu sume ngarutla...belum sampai masa lagi..tu pun ntah ada ntah x kan...klu ada pun lu belum nak mampus lagi...yang penting perut n nafsu lu sekarang ni...ye x bro..
Sebab tu lu brani main-mainkan kalimah Allah...semoga Allah memberi petunjuk kepada lu bro...

Tanpa Nama berkata...

h