Jun 19, 2010

Satu Malam di Jalan Sultan Ismail

Semalam aku telah melihat adegan cium mulut antara sepasang couple yang aku rasa datangnya dari Middle East.Adegan itu bolehlah dikatakan agak lama dan aku sure cara ciuman yang digunakan adalah menggunakan teknik "french kiss" atau dalam bahasa Melayunya,"cium ala-ala perancis."

Agak menjijikkan aksi couple tu sebab...tempat aku berdiri dengan 3 orang lagi terang dan kitorang hanya berdiri dalam jarak 5 meter saja dari tempat kejadian.Tapi couple tu still buat tak peduli dan terus melakukan aksi itu kerana selepas klimaks bercium (adakah mungkin?) si gelfrennya terpaksa pergi meninggalkan boifrennya.Patutlah hangat aksi mereka kerana mereka sudah ditakdirkan berpisah.

Habis tengok adegan hangat itu,aku masuk kereta,start enjin dan jalan.Masuk aje ke simpang,nampak ramai mamat Bangladesh keluar dari satu lori."Cilaka punya orang Melayu..ni lah kerja korang seludup masuk pendatang haram masuk sini.Lepas tu komplen rasa tak selamat.."

Modus operandi sindiket seludup masuk pendatang haram ni mudah..bila dah sampai dekat jeti mana-mana,diorang akan hantar pendatang2 ni naik lori.Lori yang aku nampak semalam tu lori orang hantar ais kaler putih dengan sebijik lagi lori biasa 3 tan kaler merah.Pendatang-pendatang ni takde la diberikan destinasi untuk ke mana-mana jadi apa yang sindiket ni akan buat..mudah aje..

Lepas ambik pendatang-pendatang ni,diorang akan drive sampai KL dan kemudian berenti mana-mana tempat yang banyak peluang carik kerja,jadi tengah2 KL tu cun la.Lori berenti tepi jalan,diorang akan letak signboard "Awas,kerja-kerja pembinaan sedang dilakukan" dekat belakang lori.Bila trafik dah slow dan line dah clear...bukak pintu.Mamat-mamat Bangladesh yang aku nampak semalam ramai-ramai terjun dan berlari lah mereka ke arah yang mereka tentukan sendiri sambil menggalas sebuah beg pakaian di arahkan oleh seorang lelaki Melayu.Bermulalah hidup mereka di KL.

Kalau anda berminat nak tengok apa yang aku maksudkan ni,tonton filem "Setem."Benda yang jadi tu sebijik macam dalam filem tu cuma yang aku nampak lagi ramai dan semua orang Bangladesh.Kelam-kabut diorang lintas jalan semalam.

Itulah KL.Penuh dengan adegan cium dan pendatang haram.
Aku cukup tak suka KL.Aku ada sedikit menyesal tak tangkap video adegan hangat tu.

14 ulasan:

Qurratu Aini berkata...

salam..

hehe,,sebab tu kita kena jaga pandangan. kalau tengok je orang2 tu wat maksiat, tapi kita tak dapat nak tegur(kalau orang Islam la), kiranya, dah serendah-rendah iman, sebab kita cuma mampu nak tegur diri kita je.

manusia sering lupa dan tugas kita adalah saling mengingati.

wasalam.

the artist and i berkata...

hahaa..melepas!

kyo_9 berkata...

awat x repot polis bro?
muahaha~

rompa berkata...

melayu memang cilaka..bukan setakat pendatang haram, ade tanah rizab melayu pun jual kat cina..pastu komplen melayu takde tanah..cilaka punya melayu!! bodoh!! bangsat!! nak sgt ketuanan melayu?? pegi mamposs!!

Tanpa Nama berkata...

adengan cium dan pendatang....dua-dua haram!

Akue Syazwan berkata...

sama r bro..sya dok2 dkt ngan kl jejak kl dlm setaun rasenye brapa kali je..

brat2104 berkata...

perghh.. baru aku tau tu realiti KL nih..
next time, ko amik video adegan hangat dan juga episod kedatangan pendatang tu ye? aku x pernah dapat tgk

Tanpa Nama berkata...

kau amik batang besi memana...kau middle east kan kepala dia...tu pasal negara dierang perang...perangai cam lahanat..buat apa nak kesian.

Epul Azimi berkata...

tak pasal2 dapat tgk short film free dan dosa free.haha

Tanpa Nama berkata...

tak pyh middle east, melayu pun bnyk buat keje camtu lg truk dr tuh pon...aku sokong rompa, benci gile melayu, bangse plg hampas dlm dunie ni cam taik...rogol org rompak org, mkn dadah sme melayu bnyk!

Tanpa Nama berkata...

tak pyh middle east, melayu pun bnyk buat keje camtu lg truk dr tuh pon...aku sokong rompa, benci gile melayu, bangse plg hampas dlm dunie ni cam taik...rogol org rompak org, mkn dadah sme melayu bnyk!

Mantot berkata...

rilek la bang.

emo sangat pun takyah la sampai 3 kali post komen sama

Teratotech berkata...

Maafkanla dia abang Mantot. Semua(terpost 3) tu salah streamyx.

acapcs berkata...

Nape x belasah aje?