Jun 27, 2010

Aura Mawi Membuatkan Ramai Cikgu-Cikgu Wanita Negeri Sembilan Lupa Sakit Lutut dan Sendi

Sekali-sekala,aku akan menyapot jugak industri hiburan tanahair.Semalam aku teman bini aku gi Sambutan Hari Guru peringkat Negeri Sembilan.Penuh satu padang makan malam kat tengah-tengah pekan Seremban.

Ada Mawi,ada menteri besar Negeri Sembilan.Ramai betul cikgu-cikgu yang beratur untuk bersalaman dengan menteri besar,tak kira lah lelaki dan perempuan.Menteri besar pulak rombongan masuk tu dah macam raja dah.Khas kepada peminat-peminat Mawi,semua gambar ni aku ambik semalam dekat Seremban.




Jika ada kelihatan isteri anda di sini sedang menunjukkan perangai yang tidak anda sangkakan,aku tidak bertanggungjawab.Jika anda melihat ada wajah ibu anda sedang menyendeng-nyendeng dekat Mawi,aku tidak akan mintak maaf jika anda terkejut melihat kelakuan ibu anda.

Walaupun mereka Cikgu sekalipun,kita perlu ingat,mereka juga manusia biasa.Kalaulah bini aku buat macam ni,KONFEM aku akan maki.Sebab tu sedaya upaya aku cuba menjauhkan dia dengan Thom Yorke,Chris Cornell atau Eddie Vedder.Nampak gambar Jimi Hendrix pun dia jadi tak keruan.Kaum hawa ni,bila berdekatan atau berdiri sebelah "selebriti" dia jadi lain sikit.Lagi la kalau selebriti tu dia minat gila-gila.

Aku pun rasa kalau aku dapat jumpa Rachel Bilson atau Intan Ladyana sebelah aku..mau aku terkam-terkam.

PS - Aku dapat cenderamata dari menteri besar Negeri Sembilan.Sebuah mug yang ada print gambar dia atas tu.Nanti aku letak la gambar mug tu kat sini.Lawa.Sesuai untuk buat minum petang bila berseorangan.

61 ulasan:

adel berkata...

gheee...
saya tak begitu ye encek

nurul nadia berkata...

alahai..makcik2 oii..malu sket kt anak murid. hehe..xpolah..depa nak jakun sekejap. kat kelas dah muka tengok muke anak murid.

p/s: ntah2, mawi tu anak murid lama diorang kot..

Tijah berkata...

wooo...

patut ah sbn yg cam pekan koboi waktu mlm tu havoc giler temtu...

Tanpa Nama berkata...

i loikeeeeeeeee

kyo_9 berkata...

pergh.. best giler dapat mug! kui3

LinaRahim berkata...

kata orang tua-tua: Menggeletis!

kō⋅rŏxx berkata...

tak senonoh betul cikgu-cikgu negeri sembilan! lol.

Tanpa Nama berkata...

ek eleh..sekali skale ape salahnye..bak kate mantot..ckg ni manusia biase..kdg2 perlu juge keluar dr sifat perguruan..ala ckg dr negeri lain pun mgkn akan buat bnd yg same..

Tanpa Nama berkata...

jgn lupa, bini ko pun suka gavin rossdale. dia la sumber mp3 bush dulu²...

Tanpa Nama berkata...

ya..murid-murid ...nanti dah besar jadi mcm abang mawi ye!

aidah yaakob berkata...

patutlah anak2 murid sekarang ramai rosak,cikgu2 banyak yang menggatal,tak ada maruah,tak tahu jaga adab,maruah dan kesopanan bukan sahaja sebagai seorang muslimah,tetapi juga sebagai seorang pendidik.seperti ketam yang mengajar anaknya berjalan kedepan.segala2nya rosak.

Tanpa Nama berkata...

ya allah...sambutan hari guru pon nak panggil artis?

the sastraboy berkata...

pernah Tomok dan kawan-kawan datang tempat aku.Semua gegadis tak malu kejar dorang macam tak cukup tanah.

Habis tomok dan kawan-kawan lari pusing satu pasaraya.haha.

malu betul dengan gegadis tu semua.haha.

Myth berkata...

Tot! Faveret star ko buat aku guling2 semalam. singgah kat entry aku ni.

http://teorimitos.blogspot.com/2010/06/jehan-kaya-buat-saya-gelak-guling.html

Tanpa Nama berkata...

sebab tu aku decide TAK nak pergi perhimpunan ni. setakat Mawi yg datang, x cukup membangkitkan keinginan aku utk jd guru yg berdedikasi utk pegi sambut hari guru.
bini ko sekola mana eh? ntah2 duduk sebelah meja aku.

Belly-Button berkata...

bukan cikgu yg panggil, kerajaan yg panggil mawi tuh..
wajib pergi kotttt... kalau x, ingt cikgu2 nak sgt ke spend hari cuti pegi bersesak2 kat tmpt tu?

Tanpa Nama berkata...

hahahah..kasihan si suami cikgi-cikgi yg posing tu..kasihan?

kalu cam tu...baguih la...! cikgi-cikgi cam ni meunujukkan satu lumbu malaya nie? bukan 1malaysia...ganti jadi 1lumbu jugak?

Tanpa Nama berkata...

Guru skrg bukan mcm dulu,jadi guru sbb takde kerja lain..beban kerja kurang,elaun bertambah,mcm makan gaji buta je guru sekarang...Dalam kes ni ditambah lagi dengan guru yg menyerlahkan lagi keGEDIKan mereka...Sbb ramai pelajar skrgramai yg bermasalah,dadah,zina buang bayi sbb contoh Guruyang tiada moral mcm ni!!! Sekadar pandangan hasil pemerhatian...

Tanpa Nama berkata...

Cikgu makan gaji... Mereka pun banyak yang fed up dengan gelagat anak murid yang tak dengar kata. Ada setengah tempat tu anak murid takleh nak tegur langsung maklum mak bapa bergelar dato. Pengetua pun datin. Modal cikgu hanya buka mulut mengajar..nak dengar tak nak dengar lantaklah. Roh nan mendidik dah tak ada, nak tengok anak murid jadi insan mulia tak masuk tugas. Yang penting kejar seberapa A dalam peperiksaan baru dapat pujian.

Tanpa Nama berkata...

Bagus!!! bagi komen mcm le buat slah besar sgt...tlg la jgn nk besarkan bende yg remeh temeh..tah nampak pun ade cikgu-cikgu yg berpeluk-peluk...mungkin kite ni bagus sgt kot....Tlg la hormat & piki sikit sebelum buat komen....& jgn jd salah seorang dr penyebar fitnah..betulkan kalu aku tak betul.

Tanpa Nama berkata...

Baca sendiri dari guru yang hadir di blog mereka

cikgu peluk mawi di seremban
http://warnailahhidupku.blogspot.com/2010/06/cikgu-peluk-mawi-di-seremban.html

Hari Guru Peringkat N9
http://qistinafilzah.blogspot.com/2010/06/hari-guru-peringkat-n9.html

PERHIMPUNAN HARI GURU PERINGKAT NEGERI SEMBILAN 2010
http://hadfurrayyan.blogspot.com/2010/06/perhimpunan-hari-guru-peringkat-negeri.html

Syafrizal berkata...

Kalau cikgu macam ni.. anak murid apatah lagi

Tanpa Nama berkata...

Patut le anak-anak murid makin merapu sebab cikgu pun dah banyak tiga suku

Tanpa Nama berkata...

TIRU ROSMOH...

Geliga berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Dah dia orang stress tu.... banyak kerja lah kata kan... kesian kat guru2 hari nie... dah ditatang macam minyak yang penuh, masih terpekik-pekik minta dikasihani...

Tanpa Nama berkata...

guru pakai tudung pun terlupa hukum hakam ye.... jangan mare...nanti balik taubat @ tau buat

gman berkata...

aih...risau nak hantar anak2 aq nanti g sekolaah, kalau cikgu2 camnih. =_="

sarawak berkata...

Guru kencing berdiri, murid kenching berlari...haaaaa...guru dah paandai berhibur ala konsert.. murid pergi disco..pastu paandailak cikgu komplin pelajar nakal, tak dengar cakap guru...lihat diri sendiri dului wahai cikgu negori Sembilaaannn maluuuuuuuuuuu..huhu...elok lagi perangai guru sarawak..padan muka buat malu den jo..ha..ha..ha

keropok segera berkata...

hai, baru perasan ke cekgu kat malaysia macam ni?
kalau tak, takdenya 3gp cikgu terlampau la, cikgu itu, cikgu ini, btol x?

cikgu diharap mengajar pendidikan seks kat sekolah tapi cikgu sendiri kemaruk seks dan kantoi video klip lucah.APAKEBENDA????memimpin pelajar ke arah zina dan maksiat adalah bukannya membina masa depan cerah.

ps: aku tak cakap kat sume cikgu ok, masih ramai yang bagus dan tak gedik bila jumpa mawi.

sufi berkata...

tak dapat sy nafikan sume tu. Sy pun ade samooo. kami diwajibkan datang. Siap amik name. Pasal bergambar dgn mawi, sy tengok dari screen je. Malu weh...xprofesional langsung. Tapi jgn salahkan sume cg. Ada lagi guru yg profesional. susah kalau jd ketam yea. Sbb tu anak murid xikut ckp cg...Nauzubillah :(

Ibnu Mohyeddin berkata...

nasib baik cikgu sekolah menengah sains rembau tak macam tu .. sebabnya kami nie ada sistem dan ada disiplin diri. Dah diumumkan makan baru kami makan selepas baca doa makan .. kami tak pelahap macam yang lain2 .. maaf yer ..

Tanpa Nama berkata...

mak cik mak cik felda?

N@d0x $i k0d0x berkata...

aku tak erkejot pun perangai cikgu sekarang, dulu kat sekolah aku lagi ade sorang cikgu gile seks, dok ngorat mak kawan aku yang jande pastu kat kelas dok citer hantu t*t*k memanjang,nasek baik ajar PJ je, time tu aku form 2, waktu tu aku ape pun tak tahu pasal seks, sekarang budak advance giler.

Faizah Roslaini berkata...

'Thom Yorke,Chris Cornell atau Eddie Vedder.Nampak gambar Jimi Hendrix'

Tolong cakap kat bini kau, aku cakap 'I love u'.

Tanpa Nama berkata...

xsemua cikgu kat negeri 9 cm2...certain je..kami pun ade maruah jugak..inilah yg dikatakan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..harap maklum

Tanpa Nama berkata...

Berkemungkinan mereka yang ada dalam gambar tu akan dikenakan tindakan potong markah SKT.

Harap maaf cikgu tahun depan boleh cuba lagi

Tanpa Nama berkata...

Aku pergi, duduk meja A dpn sekali, tp aku tak bergerak pun dari meja aku. Kamera pun aku tak bawa pun. Aku kena amik attendance dgn no ic, seat dah tulis nama2 siap, kira ko daring gak ni, siap amik gambar lg, ini mcm satu jari tuding kat org, 3 kat diri sendiri, ni, Sedap gulai bacang dgn daging, dua kali aku tambah gulai!

Sh.athie berkata...

haihh.. xbaek lah nak mengate cikgu2 macam tu, cikgu2 macam ni, diorang semua kene pakse pergi tu. Siap amek name bagai, Nasib baek mak aku tak pergi di saat-saat akhir. Ingat diorang nak sangat ke pergi? tak semua cikgu taksub Mawi ok.

Tanpa Nama berkata...

nie bukan budaya cikgu-cikgu.itu budaya individu yang tiada jiwa agama. Ini perwatak-pewatakan yang telah dihasilkan daripada ketaksuban dengan AF dan hiburan-hiburan yang dihidangkan setiap masa melalui pelbagai media. Jika sebilangan pendidik menunjukkan sikap begini x salahlah anak2 murid sibuk dgn majalah2 hiburan. Ingat cikgu awak sbg cth, jgn jadi ibu ketam.

Tanpa Nama berkata...

ese tgk tang jauh jo kejadian nie. tompi takdo pulak se nampak derang beopoluk2 ngan mawi. gambar yg tersiar pun takdo. cumo derang amik gambar jo. ghamai cikgu minat mawi ni pasal dio ni tak kontroversi yg toghuk2. putus tunang bukan melahirkan anak luar nikah. heboh-hoboh pun pasal kawin. dr 15000 kehadiran malam tu tak sampai 10% pun yg naik begambar. kami dtg kerana menghormati penghargaan yang diberikan oleh mbns. sapo yg dtg kerna terpakso tu sodihlah ghaso eh. org pandang kito sobolah mato kito bising. tapi bilo oghang nak beri penghargaan kito buek layan tak layan jo. ado ko patut.

Tanpa Nama berkata...

anda diatas yg lantang mengeji cikgu2..ckp mengalahkan menteri..cikgu 2 la cikgu ni la..anda tau ke situasi di sekolah camne..dgn pelbagai beban kerja..karenah murid2 yg terlebih pengetahuan..mak bapak yg anak die x leh cuit pun..hanya yg berada di sekolah saje tau..dulu..sme pki borang tulis tgn dan sistem pengurusan fail pun x secanggih skunk..jd tumpuan pade pengajaran dpt dilebihkan..bdk2 dgr kate sbb hukuman rotan boleh dilaksanakan..mak bapak pun x marah bile anak2 kene dende..skunk..fail nk kene update..nnt nazir nk dtg cek..borang dr kpm lain..dr jpn lain..byk borang..byk ag la..jgn trs hentam jek..kaji dulu sblm berkate..

Tanpa Nama berkata...

apo kono guru2 nagori ni,,langsung tak tahu protokol, tu kan majlis rasmi, ado mentori besor layi..
yang ekou buek tok tontu tu apo hal nyooo
memalukan guru2 malaysia yooooo

Qistina Filzah berkata...

yup...xder la teruk sgt...sy pi kat ctu pon cumer nmpk cekgu2 berebut2 nk bergmbr, bersalam dgn mawi jek...xderla sampai berpeluk2...mawi berseloroh jek ckp 'peluk2 jgn kak'....jgn la terlalu mengeji cekgu2 nie....makin dipnjgkn makin bnyk fitnah yg dtg plak

Tanpa Nama berkata...

Lin Pilah,
Program begini tak sepatutnya dilaksanakan,
1. MB Nak Hargai cikgu ada banyak cara, tapi bukan cara macam ni,
Sebab :
a. masa ekonomi gawat
b. terlalu banyak wang digunakan semata2 makan malam yg tak seberape
b. malam tak sesuai, anak siape nak jaga
c. Makanan dn air tak cukup dan tak sama bagi semua meja
d. Selesaikan dulu kebajikan guru di sekolah, tuntutan banyak dikurangkan

Tanpa Nama berkata...

jangan la nak melebel cikgu sampai mcm 2 skali..
dlm 15 000 bape peratus je yg nek kat ats pnts 2..
skt sngt yg nek..
lgpun cikgu ni manusia bese je...
yg duk mengutuk cikgu ni ko 2 dlu same yg ngajar..
sape yg ngajar bace n tulis ni...
CIKGU jgk...
ank2 ko 2...
xpyh la hntr ank 2 g sek..
suh je bini ko 2 aja...
cube jgn nk bsr2 kan hal yg kcik ni...
jgn la nk cari dosa je..
cri la phla..
ada faedah eh skit...
kalo cikgu yg bergmbr dgn mawi 2 berdosa..
ko lg la berdosa...
dosa orng memfitnah ni lg bsr dr dosa orng membunuh..
pkir2 kan la..
bwk2 bertaubat...

Tanpa Nama berkata...

just 2 words....cam haram...

Tanpa Nama berkata...

kalau macam ni porangai cikgu-cikgi buek malu kaum guru yo....lain kali jangan la dipanggil kaum guru ni...macam jakun.....tak tercapai la objektif perjumpaan malam tu.habih an boreh yo bolanjo juta-juta kok di bori kek sekolah ado faedah eh...ni cikgu nak klim pun tak do duit...kononnya.tapi buek macam ni ado pulak duit.

Tanpa Nama berkata...

JG LA KELAKUAN KALAU ANDA DA PEGANG TITLE SEORANG PENDIDIK...HANYA SEGELINTIR YG MEMALIT LUMPUR PADA NAMA BAEK SEORANG PENDIDIK...MEMALUKAN..JGN MMPI NK LAHIR KN GENERASI MELAYU MUSLIM YG BERSAHSIAH TINGGI JIKA PARA GURU SENDIRI HANYUT DGN HIBURAN~

Tanpa Nama berkata...

MASING2 TERHEGEH2 N TERKINJA2 NK BERGAMBAR DGN MAWI..CKP SIANG PANDANG2..CKP MLM DGR2...

Tanpa Nama berkata...

kononnyo perjumpaan malam tu nak menghargai kaum guru...mako dipaksolah kaum guru di N9 hadir siap ugut laie...kalau tak hadir kono siapkan surat tunjuk sobab...akan diambil tindakan... topi sumo oghang tahu ado agenda politik...kerajaan tahu kaum guru kebanyakkan la ni tak berapo nak sokong kerajaan..banyak sangat bondo yang tak botul dalam politik la ni....tambahan pulo N9 hampir nak jatuh kek pembangkang tinggal duo kerusi yo lai ghuyup la......mungkin dah dokek nak pilihanraya 13 agak nyo konon nak ambil hati kaum guru la....

Tanpa Nama berkata...

MAWI IS NOTHING!!!!!

Tanpa Nama berkata...

dalam hal ni sobonarnyo ramai guru yang tak nak poie...topi bilo dipakso dongan bomacam ugutan topaksolah poie...apo tidak eh...siap ambil namo sapo yang hadir ...ado tu sapo yang tak poie siap kono tulih surat tunjuk sobab..macam tu sokali dipakso eh cikgu...ado sosotongah sekolah tu diwajibkan (agak eh kalau tak datang bodoso la) sumo cikgu datang..ado tu pulak dipilih2 yo..sopatutnyo kalau kaum guru ni soleso, tak payah dipakso2 do..sapo nak datang, datang lah...ini perhimpunan...bukan kursus P&P...nampak bona kerajaan sokarang ni takut kaum guru ni tak sokong mereka ..memang pun...yang cecikgu pompuan ni pun ( tak sumo yo )satu hal...tergedik2 bilo namapak artis...mengalahkan jakun ..agak eh nak banggo la tu dapek bogamba ngan artis leh jugak masuk lam facebook...glamour sikit..cubolah jago tatsusila tu sikit..kek sokolah bukan main lagi bokokok suruh anak murid mengamal tatsusila....camno tu...kotam ngajar anak eh bojalan la jawab eh...lain kali kalu nak buek perhimpunan tak payah panggil artis do...tu la kerajaan ni...ado yo perhimpunan sikit panggil artis..tak kono tompek eh....lain kali panggil lah ustaz/ulamak2..lopeh tu ado tak yang nak bogamba agak eh?....lain kali bilo nak buek tu pikir habih2..ni duit dah juta2 habih..kosan eh tak ado.......kok iyo nak menghargai kaum guru jago kebajikkan guru...la ni pun klim poie mano2 sumo tak ado...kononnya kerajaan tak ado duit....lopeh ni kalau nak jago hati guru ...kalau ado peruntukkan sejuta tu..turunkan kek sokolah biar cikgu2 sambut caro mereko kek sokolah itu lobih afdal (Bukan shafie apdal)......guru-guru kadang2 manis.kadang2 pahit...yang pahit tu kadang2 sendiri cipto....

Tanpa Nama berkata...

aku pegi time 2..aku pn ade gak kt dpn pentas 2..alah..kalau nk ikutkn mase 2 xde la cikgu2 2 melampau sgt..aku sndri nmpak..hanya disebabkan title "cikgu" so bnda ni jd isu..come on la..cikgu pn manusia biasa..bknnye malaikat..

Tanpa Nama berkata...

bila nak mengata org, cerminlah diri sendiri dulu. tiada siapa yg sempurna seperti Rasulullah (SAW). yg perlu nasihatlah dengan penuh berhemah.....

Tanpa Nama berkata...

Kalau tahun dopan ado lai...den tetap datang...bukan sonang nak bergumbira melihat telatah spontan kengkawan guru ni....

Tanpa Nama berkata...

yang terkinja2 macam ni tak ramai pun...tapi yang tak ramai ni yang nampak memalukan....guru2 yang di negeri sembilan khasnya yang dapat malu...walhal...berape2 jer guru bergambar bagai nak rak?dan?guru tu pun asal dari negeri sembilan jugak ke?apepun...jgn la berlaku lagi hal2 macam ni ye cikgu2 tak kirela negeri mana anda berada...buat malu guru2 yang lain aje

biaq pi berkata...

Ala cikgu pompuan pun ada nafsu juga nak lelaki hensem macam mawi.

Ko dengki Mawi ada efek luarbiasa dgn pompuan ya..hehe..

Biaqla cikgu2 pempuan ni lepas geram. bukan puki mak ko muahaha..

Tanpa Nama berkata...

Buat malu je kalau cikgu berperangai seperti itu...tu la bahana...ramai sangat orang betina jadi cikgu...mcm2 masalah disiplin timbul la ni...malu...malu

Tanpa Nama berkata...

hp lagi canggih dr org..
nk wat camne..x pkai x blk modal la bli..hahaha

Tanpa Nama berkata...

suka tol nk kutuk cikgu2..
hanya segelintir je 2, bukan semua pn cikgu cm 2..
yg dtg mlm 2 pn bukan semuanya cikgu..nk penuhkn majlis.. yg x bekerja d sekolah pn d bawa sama..janji meja penuh..bukan cek ic pn..
masalah pelajar2 ari ne, jgn salahkan cikgu smata2..ada cikgu yg kena maki hamun, pukul dan dakwa dgn ibu bapa hanya kerana nk mendidik anak mereka menjadi manusia berguna..
sudahnya ada cikgu yg x sanggup ambik risiko..
nak salahkan sape..