April 03, 2014

Perempuan Gemuk Kalau Boleh Tolong Jangan Tayang Cleavage!


Dalam dunia male vs female, lelaki vs perempuan...ada satu persoalan yang selalu bermain di kepala kita. Dalam perihal cleavage; Siapakah yang patut mengaku salah dan berubah? Lelaki atau wanita?

"Lelaki la yang tengok sepatutnya jangan tengok," jawab perempuan. "Perempuan la patutnya jangan tunjuk!" jawab lelaki.

Benda ni kalau kau main isu2 sexist mesti akan keluar kerana pergaduhan gender ni sangat seronok sebab dua2 side tak nak kalah.

Jika kau ambil dari segi agama; jawapan dia mudah aje, perempuan jangan tunjuk, lelaki jangan tengok dan jaga mata. Tapi memandangkan ramai yang tak nak terima jawapan tersebut dan masih lagi lebih gemar bertekak nak menyalahkan gender berlawanan mereka dalam bab-bab cleavage ni....

Aku cuba bagi kau jawapan dia sebab selama ni aku pun mencari jawapannya. Akhirnya aku jumpa jawapan dia Ahad lepas masa aku tengah layan TV Al-Hijrah.

"Apa jawapannya bro?" tanya kau.

Kita tengok balik fitrah manusia. Asal manusia, kita mudah tertarik dengan benda2 yang berkaitan jantina berlawanan kita ni, khasnya lelaki lah. Tak ramai orang nak mengaku dan tak nak admit yang ;

Fitrah sebenar, sifat sebenar, naluri sebenar seorang manusia; mereka sukakan benda2 yang berkaitan nafsu dan syahwat ni. Ingat! Nafsu bukan sekadar seks aje aa..ia merangkumi semua benda! Belajar pun perlu nafsu. Makan minum pun perlu nafsu!

Jadi, secara semulajadinya, manusia suka benda2 yang merangsang nafsu diorang. Sebab.....memang kita diciptakan sebegitu rupa. Tapi perlu diingatkan, kita diletakkan di dunia ni...untuk lawan nafsu. Kau dilahirkan suka tengok cleavage tapi kau hidup untuk jangan tengok cleavage, melainkan cleavage halal.

Sori aku tak dapat bagi contoh dari perspektif perempuan sebab aku salah seorang yang suka cleavage.

Jadi, kau gunakan isu fitrah asal manusia ni dan kau aplikasikan kepada case study kita.

a. Lelaki suka tengok cleavage = Salah tapi normal
b. Perempuan suka tayang cleavage = Salah dan abnormal

Jadi itulah jawapan dia. Dalam bab penayangan cleavage, pihak lelaki sebenarnya berkelakuan normal mengikut naluri mereka kerana mereka nak tengok cleavage tapi bagi pihak wanita pula, pada aku, wanita yang suka tayang cleavage agak tak normal sebab naluri asas wanita itu malu tapi suka barang2 cantik.

Aku mengaku aku suka tengok cleavage. Ramai lelaki di luar sana suka tengok jugak. Sebab itu naluri kami dan memang itu apa yang kami suka. Memang itu fitrah kami dan ya, apa yang kami buat tu salah. Tapi, adakah ada wanita Melayu di luar sana yang berani admit "YA TUHAN JADIKAN AKU SUKA TAYANG CLEAVAGE AKU SEBAB FITRAH WANITA ADALAH KAMI SUKA TAYANG BODY KAMI KERANA MENAYANG CLEAVAGE ADALAH MEMENUHI KEHENDAK NAFSU KAMI!!"

Kalau ada lelaki buat trend tayang bulu ari2 atas kote, kau rasa lelaki itu siuman atau tidak? Apa bezanya tindakan itu dengan tindakan perempuan tayang cleavage? Cuba fikirkan balik betul2?

Apa bezanya?

Mana ada beza!
Dua-dua tu tindakan orang kurang siuman.

Kau masih tak nak mengaku kalah? Meh sini aku bagi kau last example ; Kau fikir aaa...bayangkan macam mana rupa seorang pengkid. Bagaimana pakaiannya? Apa baju dia selalu pakai? Apa seluar dia selalu pakai? Apasal dia tak pernah pakai skirt? Apasal kau tak pernah nampak cleavage pengkid?

Ahaaaa...Kau nampak tak masalahnya dengan dunia ni? Bila seorang perempuan berangan nak jadi lelaki, pakaiannya makin sopan dan makin tertutup. Tak malu ke dengan fenomena tu? Kau tak ada rasa malu dengan diri sendiri ke aku terpaksa gunakan pengkid untuk sedarkan yang dressing pengkid lebih sopan berbanding kau?

Itulah kesimpulan aku. Perempuan, jangan tunjuk cleavage. Lelaki, jangan tunjuk apa-apa. Kalau dua2 tak tunjuk apa2, kau nak salahkan siapa lagi dalam bab pervert-memervert?

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cleavage dia, ikut suka dia laaa.
mata aku, ikut suka aku laa.

hehehe

Tanpa Nama berkata...

Ada yg suka pakai singkat nak tayang belakang.. Tapi kasihan, berkudis..berparut. Jerawat. Aibkan diri sendiri. Pls laaa

Nurul M. berkata...

yang ni aku sokong 1000 %.
aku perempuan.
dan aku jugak boleh tertarik. tipu kalau aku ckp aku perempuan xtengok cleavae perepuan lain.
dah tunjuk kan.
tp dlm tu aku fikir.
xmalu ke permpuan ni..dan aku cepat2 dok jauh sikit..malu tgk dia tayang smbil lelaki kerling tgk sama. (slalunya kat kedai mkn )

Tanpa Nama berkata...

Perempuan yg tunjuk cleavage.. mmg nak tunjuk tu... kalo x.. botpe dier pakai baju menunjuk?kalo spt yg admin cakap... laki yg nak tunjuk menunjuk... dah tunjuk bulu kote tu.. ramai dah masuk hotel sg buloh tu... nih bukanasal nak sexist.. tp kalo yg sex..yes... i xkesah ni

Miss Brenito berkata...

aku setuju
tp paling aku nk muntah bila prempuan gemok cuba mengcleavage..
selalu aku pesan kat laki aku "bersyukurlah isteri abang tak begitu"
laju2 dia angguk... hahahahaha..

Prince of Noob berkata...

perempuan tayang cleavage hanya pada suami sahaja

Tanpa Nama berkata...

Hukuman hak Allah, ikut suka Allah la nk hukum...

thanks CM berkata...

Suka ayat pervert-memervert tu :)

Tanpa Nama berkata...

This is stupid

Nurul Farahizzati Zakaria berkata...

Dua2 sila insaf. Tak penat ke bertekak. Haih.