November 05, 2013

Berhijrahlah Daripada Rasa Bersyukur Anda Dapat Hidup Kerana Kerajaan Ada


Ini adalah sebuah negara yang dikhabarkan bakal jadi "negara maju" lebih awal
berbanding jangkaan asal.


Ini pula adalah gambar penduduk Jepun "berebut" 
mendapatkan bantuan selepas negara
mereka ditimpa bencana tsunami.


Orang Melayu, kita boleh jadi lebih baik. Jangan terus biarkan diri kita diperlakukan seperti peminta sedekah. Jangan biarkan diri kita meminta sedekah. Kemajuan infrastruktur yang tidak selari dengan perkembangan budaya akan melahirkan apa yang anda boleh tengok dalam gambar pertama.

Kalau gambar tu dihitam putihkan, rasanya tak ada bezanya situasi tersebut dengan situasi zaman perang dulu.

Itu jelas menunjukkan, betapa "pesatnya" perkembangan kita sebagai negara dan juga sebagai satu masyarakat berbudaya.

Berhijrahlah.
Selamat Tahun Baru Hijrah semua.


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

perghhhhh..bukan aku kaki ampu pkr..tapi semenjak 2 menjak ni..makin aku nampak umno bodohkan orang melayu ..x kiralah dari perbuatan..informasi...jugak kenyataan para menteri yang macam kanak2..ada jugak masa pru 13 ituhari aku nampak lori jatuhkan air pada pertugas bn..berebut macam orang somalia jumpa air..jangan biarkan pemimpin yang kita pilih pijak maruah kita...jangan rendahkan maruah diri..bukan mahal sanggat beras jati tu

Zack berkata...

Kt Jepun x de UMNO, tu sbb diaorg lebih bertamadun...cuba kalau Jepun pun ada UMNO jgk, mau org Jepun berperangai mcm macai jgk...haha

Tanpa Nama berkata...

jepun ade umno,hahaha.najib pm jepun

Tanpa Nama berkata...

Sedih

melayu malaya berkata...

bhai,

sampai kiamatpun, melayu akan terus dgn "sopan-santun" melayu!!

takpayah laa nak tengok gambar2 berebut beras masa PRK, kau tengok 'sopan-santun' melayu hari2 atas jalanraya pun dah cukup ngeri!!

Razak Manaf berkata...

Parti umno wajib diwujudkan disetiap negara atas planet bumi, sekiranya parti umno memerintah bumi, mesti satu planet bumi maju dan aman...Usul ini perlu dibawa ke persidangan PBB yang akan datang kerana parti umno adalah parti yang paling pandai memerintah, ekonomi bumi akan berkembang pesat dengan pertumbuhan sebanyak 6.5% setahun.

Dengan pemberian bantuan ala BR1M, BR1B (Bantuan Rakyat 1 Bumi) buat umat bumi yang layak nescaya, kadar kemiskinan dapat dikurangkan ke aras 0.05% sahaja.

Tanpa Nama berkata...

umno sial itu je aku nak cakap

Tanpa Nama berkata...

MANTAP...komen terbaik sempena Maal Hijrah...sedarlah wahai bangsa melayu,sesungguhnya kamu tiada makna jika tidak berlandaskan AlQuran dan Sunnah...Wallahua'lam...

Tanpa Nama berkata...

ok aku mmg slow..
gambar rebut beras tu kes kat mana & bila ??

Tanpa Nama berkata...

kau mengaibkan org yg dlm gambar... nasib takde muka sedara mara kau mantot... ke muka mak bapak kau...

Tanpa Nama berkata...

Aku suka ni komen yg umno wajib ada kat semua negara..Hahaha..ini la jadinye kalau pemimpin puaskan nafsu masing2..

umngok berkata...

mengaibkan orang dalam gambar?! kah kah kah kah kah... aib ke? aib sebab gi berebut beras Jati ke?... ke aib sebab tu harga Jati diri orang orang dalam gambar tu.. kah kah kah

Mrs.Critical Thinking berkata...

Nicely written!

Tanpa Nama berkata...

KLIK LINK NI; GAMBAR AWEK COMEL