Mac 20, 2013

Jika Anwar Seorang Gay, Bukan Bermakna Aku Perlu Pangkah BN, Kan?

Sehari dua ni, kalau kau ikut kes saman Anwar Ibrahim kepada blogger UMNO, kau pun tau apa respon dia kepada saman Anwar Ibrahim. Dia ugut nak dedahkan lagi video Anwar Ibrahim liwat remaja Sabah.

Betul atau tidak Anwar kaki liwat? Kita tak tau melainkan si blogger ni keluarkan video Anwar yang dia kata dia ada. Aku harap dia keluarkan. Aku harap kali ni jelas kelihatan itu Anwar Ibrahim dan dapat kita dengari remaja tersebut menjerit merintih panggil nama "ANWAR!ANWAR!YES!YES" masa tengah diliwat. Aku dah bosan. Bosan dengan politik "tidak tahu menahu" ni. Semua benda konspirasi.

Adakah kalau terbukti itu Anwar Ibrahim aku akan sokong Barisan Nasional? Tak. Perlu ke kau sokong Barisan Nasional semata2 sebab terbukti orang dalam video tu adalah Anwar Ibrahim?

Tak.

Kau tak wajib sokong Barisan Nasional. Sebab kalau itu adalah keaiban dia, itu urusan dia dengan Tuhan. Benda itu dosa dia yang dia nak simpan sorang2...siapa kita nak carik bukti tunjukkan dia tu gay? Sebab niat tangkap hidden camera tu bukannya niat nak menyelamatkan umat Islam dan bukannya ada kaitan dengan agama pun. Niat penangkap video tu hanya satu, nak jatuhkan Anwar Ibrahim.

Adakah kalau Anwar Ibrahim seorang gay dalam diam, ia bakal menjatuhkan negara? Tak. Tak ada effect pun. Tapi kalau kau benarkan orang yang sanggup cari perkara yang mengaibkan orang, pasang perakam video senyap2 dan sebarkan kepada orang ramai video lucah gay liwat...orang tu la yang sebenarnya memberi kerosakan dekat negara.Anwar salah...tapi tu dosa dia dengan Tuhan yang dia kongsi dengan remaja yang dikatakan dia liwat.

Memang salah dia gay. Tapi kalau benar kerajaan ada kaitan pasal intipan seks luar tabii Anwar, bendanya sama aje.Kerajaan pun salah. Matlamat tak menghalalkan cara.

Kenapa tak buat report polis? Kalau Anwar layan pelacur,liwat bontot budak, gi report polis kalau kau ada bukti video. Kau boleh report polis sebab apa yang Anwar Ibrahim buat adalah satu jenayah. Melanggan pelacur, jenayah...meliwat..juga satu jenayah. Tapi apa yang diorang buat? Simpan video senyap2..keluarkan bila perlu.Padahal..sebenarnya, apa yang diorang buat tu, ambil hidden kamera juga adalah satu jenayah.

Sebab tu kot takde report polis dibuat oleh orang yang bertanggungjawab pasang kamera tu kat situ?

Pandang benda ni dari segi Islam...kau ada kat tempat kejadian. Kau ada cukup mata yang mampu jadi saksi. Kenapa tak cekup? Kalau betul niat nak menegakkan agama, panggil orang Jabatan Agama, inform diorang; "Anwar Ibrahim akan liwat budak, layan pelacur sekian2 masa jam ni minit ni,sila join kitorang tangkap dia." Cukup mata, cukup saksi...aku takde masalah kalau kau hukum Anwar Ibrahim.Tapi pastikan pendakwaan kau cukup, saksi yang bertauliah ada. Ni balik2 yang keluarkan cerita...orang yang kelihatan tak berapa senonoh.

Masalahnya, masyarakat kita dari dulu, sampai la sekarang, suka create ketidak stabilan. Kita cukup suka simpan rahsia orang untuk digunakan pada masa terdesak. Kita tak suka setel masalah sebab kita suka simpan masalah untuk kepentingan diri, bila kita ditimpa masalah. Ini budaya Barisan Nasional.

Budaya macam ni aku rasa boleh lah dibuang jauh2.Mewujudkan masyarakat yang suka blackmail orang lain bila ada orang yang tersilap langkah. Cuba nilai diri sendiri sekarang ni...kau suka tak kalau kau dengar ada orang yang kau tak berapa gemar jatuh? Apa kau rasa kalau ada Ustaz ditangkap khalwat? Apa kau rasa kalau ada jiran kau yang selalu cakap pasal agama kena tangkap khalwat?

Majoriti kita akan fikir,"HUH! Nasihat orang pandai!Macam mana nak percaya!" Aku juga sure, even kat luar sana ramai yang pernah marah dengan aku sebab aku kutuk ibu2 NIPS harap aku jatuh. Pernah jugak ada yang doakan aku cerai berai dengan isteri sebab dia tak suka apa aku tulis. Nature Melayu memang busuk hati, dengki sama sendiri. Sampai bila?

Jadi, sampai sekarang, aku pegang benda ni bab politik; Aku tak percaya Anwar gay dan kaki pelacur, sebab tuan punya penyebar tak dapat nak buktikan itu Anwar. Aku diajar oleh agama aku macam mana nak bezakan fitnah dan kebenaran. Selagi fitnah kekal fitnah, aku tak boleh percaya fitnah. Tuduhan adalah tindakan yang betul tapi pastikan bukti yang lengkap ada.

Selagi benda tu status dia "tuduhan" atau lebih buruk lagi "fitnah," aku takkan percaya benda tu. Kalau aku tuduh kau seorang perogol, aku la yang kena buktikan kau memang perogol. Kalau Anwar gay sekalipun, itu dosa yang dia try tutup. Bukan salah dia, ada orang yang cuba bongkar kehidupan maksiat Anwar.

Persoalan paling penting : Adakah dia layak jadi pemimpin negara selepas ada pihak sahkan, dia memang gay?

Pada aku, walaupun dia gay, dia jauh lagi layak pimpin negara berbanding orang2 yang jalankan kerja intipan dan rakam video Anwar meliwat , kerana, Islam tak pernah halalkan kerja2 intipan dan kau bukak aib orang tetrutup, yang dia sebenarnya tanggung antara dia dengan Tuhan. Bagaimanapun, memang aku rasa tak sedap nak bagi dia jadi PM, kalau betul dia gay. Jadi aku harap, kalaulah rumours ni betul, berundurlah secara terhormat.

Selagi benda ni rumours, kita ambik dia rumours. Jangan jadikan rumours sebagai panduan hidup kita. Bila kita ada kuasa nak mencegah orang Islam lain dari melakukan benda tak elok, kenapa kita biarkan, malah kita gunakan pulak peluang tu untuk jatuhkan dia? Itu bukan cara Islam. Itu cara Barisan Nasional. Kalau betul Anwar gay...tangkap dia on the spot red handed. Bawak dia gi Pejabat Agama..sekolahkan dia.

...............

Kenapa aku perlu sokong Barisan Nasional walaupun terbukti Anwar gay? Tak ada reason. Barisan Nasional masih juga parti yang mempertahankan upcara merosak akhlak. Bukannya bermakna bila Anwar gay, Barisan Nasional adalah pilihan terbaik untuk aku.Ada ramai lagi orang yang tidak gay dalam Pakatan yang lebih layak memerintah berbanding dengan orang2 sekarang yang memperjuangkan politik style haram ni. Liwat haram...intip orang liwat semata2 sebab nak jatuhkan dia pun haram.

Lastly aku nak bertanya ;

1. Apa hukumnya kau tengok video lucah? Haram kan.

2. Apa hukumnya kau tengok video lucah Anwar Ibrahim semata2 sebab kau nak tau kerajaan mana yang patut kau pilih? Still haram kan, walaupun niat kau baik?

3. Jadi, adakah masa pilihanraya nanti ,kau akan pangkah dan pilih kerajaan, berdasarkan kepada perbuatan haram kau?

4. Tak kiralah dia gay, kaki kongkek sekalipun...tak ada siapa boleh justify pasang hidden camera tangkap aktiviti dia. Sebab benda tu haram.

Walaubagaimanapun, artikel ini hanya relevan jika blogger UMNO tu benar2 keluarkan video yang dia kata dia ada. Aku tak rasa Anwar Ibrahim akan tarik balik saman dia. Sama-sama la kita tunggu. Awnar gay atau tidak, tetap tak akan mengubah decision aku yang Barisan Nasional perlu diubah.  Selagi penuduh tak punya bukti sahih dan laporan polis dibuat, selagi tu aku anggap semua benda yang menimpa Anwar ni fitnah.

Lagipun, yang menuduh tu pun perlu keluarkan saksi.
Kalau benar niat baik, mana saksinya?

50 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lawan tetap lawan

Tanpa Nama berkata...

kalau anwar gay.. dia dosa dgn Allah. dia tak pernah dibuktikan bersalah dgn liwat.

kalau aku undi pemimpin yg halalkan judi, arak, rasuah dan zina.. aku dosa dgn Allah

Henzy berkata...

AKu penat tunggu nak mengundi.

Skrg ni kalau akulah, dah tak lut masuk propaganda sapa2 pun sbb hati aku dah decide nak undi siapa.

Bukan susah.

Tanpa Nama berkata...

"Lagipun, yang menuduh tu pun perlu keluarkan saksi."

"Nature Melayu memang busuk hati, dengki sama sendiri. Sampai bila?"

" Apa hukumnya kau tengok video lucah? Haram kan"

Sume atas ni pn ko wat jugak kn Mantot?



"Kau tak wajib sokong Barisan Nasional"

ok ni aku percaya

Tanpa Nama berkata...

saya gay tp saya sokong bn, saya ok?

Tanpa Nama berkata...

Kita x wajib sokong BN sbb BN teruk, Ok alternatifnya kita pn xwajib sokong PR sbb 2x5

Encik H berkata...

aku faham apa yg ko cuba sampaikan..

no matter what, even kalau aku tak baca blog ni pun, aku tetap dah decide nak undi yang mana..undi aku pun rahsia, tapi bukan BN la for sure..

mungkin undi rosak, agaknya..

adam berkata...

hmm...aku pun tak tahu nak percaya siapa. marilah kita solat dan minta petunjuk Allah.

mantot, tak nak ulas ke pasal salih yaakob dan nabil buat video politik tu?

Tanpa Nama berkata...

Terus terang aku tak mahu pilih yang meranapkan demokrasi dengan mengerah polis ambil tindakan kat lawan masing-masing. Sedangkan berlambak kes yang dilapor seperti Memali, royalti dll senyap je...kes IC nih yang paling buat aku rasa diperdaya. Aku terpinggir dek orang asing import untuk menangkan puak mereka.Aku mahu kebenaran dan mati dengan kebenaran.Maaf jika terkasar.

Tanpa Nama berkata...

Mantot, dah dah la menghasut.

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=ctV1v_b9Lrw&feature=youtu.be

Susahnya nak jawab soalan dia gay or bisexual! Org tanya yes or no je.. duk la pusing2 jawapan.

Mantot: Sukati ko lah nak pilih pemimpin GAY dgn alasan tu dosa dia ngan tuhan. Agak2, dengan tuhan pun bole buat dosa camtu.. dgn rakyat camna???

Tanpa Nama berkata...

aku nak pilih pm gay kaki sodok bontot daripada pm lurus tp takut bini gemuk sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Undi gay bererti pengundi tu pun gay

Berkat Anon berkata...

Anon March 20, 2013 at 2:30:00 PM GMT+08:00 paling terbaik!

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong..ko undi gay..ko lagi teruk dari gay

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang suka makan duit haram rupanya anon2 kat sini. Sebab undi pecinta rasuah.

Tanpa Nama berkata...

Yang penting untuk orang islam, kita kena ikut ulamak bukannya papagomo

Tanpa Nama berkata...

Aku pun heran orang-orang dah la miskin kedaung pun masih meraih simpati BN.. berpuas hati dengan BR1m 500 hingit tu padahal Pemimpin BN kebas berjuta2 duit Kerajaan...

Kalau orang asli serawak kena tipu si taib takpe la juga tak belajar, ni yang belajar mengaji ada otak pun tak boleh fikir lagi.. takda otak takda iman lagi pun ada percaya Bn je boleh selamatkan Malaysia.. heh.. buka la Al-Quran tuhan ada cakap kalau kita tak ubah siapa lagi.. So kalau Melayu nak maju mari kita ubah..

nak

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_1RRNggnM6A

Ni tengok camna taib jual hasil bumi serawak hidup kaya raya mewah berbillion harta kat oversea... london etc.

Kat Malaysia ni pemimpin hidup mewah kaya raya salahguna kuasa biarkan aje.. huh.. hari2 cukai sedut duit hasil titik peluh korang masih jugak nak sokong pemimpin macam ni.. atas nama Islam kunun atas nama melayu kunun.. Pi rah..

Aslina berkata...

Yg aku tau, lepas pilihan raya kali ni, aku bajet, penghidupan rakyat malaysia lebih bermakna dan media2 takde yg berat sebelah.

Agak2 boleh ke berharap camtu?

Ok la. Paling simple, semua menteri2 kabinet yg terpilih tu buat keje betul2, tak kire parti, tak kire kaum. Boleh?

cicakobing berkata...

kalau Allah menjemput Anuar menemuinya esok aku tetap tak undi umno. hanya orang umno saja berfikiran tiada anwar dalam politik malaysia umat melayu kembali kepada umno. deluded bunch of meleis. kalau umno tahu sbb apa umat melayu lari dari umno memang lama dah depa tinggalkan politik bodoh seperti itu. tapi apa boleh buat mahathir pun cakap orang melayu bodoh je yg tinggal dalam umno dulu kini dan selamanya.

Unknown berkata...

Umngok yg obses dgn anuar..rmai ag pemimpin pr len yg prlu diberi prhatian..xde skrip da ke..umno for idiot

Tanpa Nama berkata...

Kalau ko undi pemimpin yang halalkan liwat dan zina? Amacam? Kira ko timbang tak bdosa ke apa?

Tanpa Nama berkata...

aku tengok kau ni pun makin melalut..kau cakap macam kau dah belajar secara mendalam tentang undang-undang islam.. seoalah-olah kau dah ada master phd segala bagai dalam undang-undang islam.. great!

Tanpa Nama berkata...

aku tetap sekong PKR..sebab walaupun anwar tu gay..sebab x pernah pulak dia ajak rakyat sama2 jadi gay macam dia...aku respek dengan dia bila dia bentangkan pasal teori2 ekonomi ...dan aku nak anak2 aku tinggal didalam sebuah negara yang sistem ekonomi, pendidikan dan pekerjaan dan sosial yang kukuh..kenapa aku benci bn?...bn ajar dan upah remaja sebaya anak2 aku merusuh mencaci bila pemimpin pkr datang kat tempat aku nak buat ceramah..siap tendang pintu kereta , aku x bnak anak aku dibesarka oleh pemimpin samseng ..bn tunjukkan sikap asal melayu..dengki..irihati..tamak..
sanggup jatuhkan orang lain dengan apacara sekalipun..(malukan orang dengan video seks sedangkan orang tu ada anak dan isteri..)BN buat sesuatu tanpa pengetahuan dan kajian..cuma hanya nak nama..kadangkala komen menteri bn langsung x masuk akal..contoh..(mereka bukan pengganas)..kalau pkr bentangkan sesuatu..siap ngan kajian yang mantap..so kau boleh nampak sapa buat keje untuk rakyat..dan siapa pulak nak bodohkan rakyat..dan dari hari ke hari kau boleh nampak berapa banyak kes pecah amanah dan penipuan menteri bn NI..

Tanpa Nama berkata...

anon atas ni..

pkr pn same, bezanya dorg blom kaye lg, dh kaye sok ko tgk la dorg jd mcm kebnyakan pemimpin BN skrg ni

bawai berkata...

dua 2 sama,

baik BN baik PKR

PAS pun sama, kalau ikhlas perjuangkan islam, jalan solo la, kalau bantu agama allah, allah akan bantu kan? so apegal nak jilat DAP dan PKR? tak percaya janji tuhan?
Aku percaya kalau PAS jalan solo, yg non-muslim pun akan respek sbb berprinsip.

demokrasi memang begini
bila penguasa bersahabat baik dengan peniaga, mana2 side pun sama


Tanpa Nama berkata...

ANWAR JGN FUCK AKU

sebenci-benci korang kat BN, amik jugak BR1M atas alasan duit rakyat.

Pernah korang pikir knape PAS & PKR tk bole bagi BR1M? Padahal diorang pun makan duit rakyat jgk.

Korang demand a perfect government tp menipu masa isi borang BR1M.

Shame On You!

Tanpa Nama berkata...

bagi aku walaupun anwar pernah berselesa selesa ngan umno sebelum ni..tapi biarlah hukuman penjara selama 7 tahun yg dia lalui sebelum ni menjadikan dia (bermuhasabah) lebih berakal-insaf tentang kesusahan dan keperluan rakyat..so dalam malaysia ni memang x banyak pilihan pemimpin yang bagus...so dia lebih baik sikit dari najib dan muhyiddin..dia x bagus juga 5 thun lagi undi lain pulak..

Tanpa Nama berkata...

Bak kata Mantot, kalu betul pun itu Anwar, itu urusan dia dgn Allah. Itu dosa dia.

Kita pula akan jatuh berdosa sekiranya memilih dia menjadi pemimpin setelah terbukti benar dan sahih pelaku seks itu adalah Anwar Ibrahim.

selagi ianya tidak dapat dibuktikan yakni dengan kehadiran saksi, kita tidak boleh jump into conclusion bahawa itu betul dia hanya kerana gambaran kelihatan mirip dia.

apa yg kita boleh buat semasa election nanti, jgnlah vote anwar, kalu ragu2. votelah org lain yang kau rasa layak untuk terima vote kau. tiada paksaan. vote kau adalah vote kau, berdasarkan kepada political beliefs kau sendiri. Kau rasa BN betul, undilah calon BN. Kau rasa PKR betul, undilah calon PKR. tak susah. bagi aku, ada beberapa faktor penting dalam penentuan calon yang aku nak undi.

1. Agama
2. Bangsa
3. Karakter
4. Party.

kalau kau tgk agama sahaja, tapi yg lain haprak x jadik jugak. begitu juga dgn faktor yg lain.

jadi kesimpulannya, xnak undi, jgn undi. ragu2, jgn undi. nak undi tapi x tau sapa nak diundi, jgn undi. biar org lain yg tentukan masa depan negara kau, kalu ko sanggup.

dan..jgnlah kita sibuk nak membuka aib orang lain, nescaya Allah akan membuka aib diri kita pula sehingga ke lubang cacing.


Tanpa Nama berkata...

Keluar Undi weh lawan undi bangla pakistan dan warga asing ni..

BN ka PKR ka PAS ka parti mana pun yang tentukan menang kalah SPR kalau SPR korupt penat je pru..

So sekarang sapekawal SPR dia la paling berkuasa tu sebelum PRU SPR ni kena bersihkan dulu..

Mungkin BN atau parti BN nampak selesa kalau SPR sebelah mereka tapi sebenarnye tak juga sebab SPR hanya terima arahan orang tertentu..

So kalau "dia" nak "dia" boleh buat wakil BN kalah juga.. macamana nak cantas lawan dalam komponen ;) lihat bagaimana tokoh2 kuat BN tumbang? Sammy Vellu yang punya jaga Sg Siput jalan macam highway lurus cantek tu pun kalah..?? berbanding pemimpin lain yang tak pernah turun jenguk kawasan :) Semua tokoh2 tu sebenarnye telah ditolak dan dikorbankan bukan oleh rakyat tetapi oleh orang kuat yang mempengaruhi SPR.. supaya rombakan kabinet yang lebih memihak "dia" dapat dibuat.. dan menekan parti komponen dari banyak songeh mintak itu ini.. :)

So nampak? kalau kawal SPR boleh cantas siapa saja ko tak suka pihak lawan atau kawan..

Tanpa Nama berkata...

Haha.klakar la anon kt atas ni.aku keje dlm kerajaan selangor.aku tau la apa yg depa dh buat.

Tanpa Nama berkata...

Aku xpaham puak2 pkr ni.1. Knape bila dorg bgkitkn hal keistimewaan melayu dorg kata itu hak bersuara.bila org bn bgkitkn hal melayu dianggap racist? 2.bila satu keptsan berpihak pd pkr dianggap keadilan telah berlaku namun bila keptsan x berpihak pd mereka dikatakan kerajaan salah guna kuasa? 3.bila dorg tdh kerajaan mcm2 dianggap benar belaka walaupn xde bukti tp bila kne btg hidung sendiri kata konspirasi kerajaan la, mintak bukti segala bagai?kerajaan skang dh la bangang.cmpur pkr haram ni lg la bangang.malaysia boleh!!

Qashmere berkata...

Isu hangat.

Isu ni dari anak Anwar kecil sampai dia masuk Uni, Grad, Kawin dan dapat anak. Anwar dah jadi tok. Tak abis-abis aibkan dia. Sampai bila telinga dan mata perlu dihidangkan dengan cerita2 ni.

Sebagai rakyat atau orang yang bukanlah sebok sangat pasal politik. Tapi seriously, dah fed up. Cukup2 lah.

Keputusan mengundi di tangan masing-masing. Bila nak bubar parlimen? Kekekeke

Tanpa Nama berkata...

bagi aku senang jer... Yang nak hukum Anwar Ib., biar tuhan saja hukum.. tapi sebagai seorang yang inginkan kedamaian dibumi Allah dan masih mendapat kebahagiaan dan keamanan di bumiNya mengikut pemerintah sedia ada... kita perlu bersyukur... bukan bermakna aku menyokong seratus peratus parti BN tapi sebagai muslim yang x nak kepada pecah belah... lagipun untuk menjadi seorang pemimpin dia bukan sahaja seorang yang sabar, mempunyai motivasi tinggi, akhlak yang baik malah reputasi di seluruh negara bagi mengelakkan negara dihapuskan orang luar. Penulis ada tulis biar Allah tentukan kesalahannya Anwar tapi dalam islam juga ada mengatakan mencari kebenaran alah Hak, dan mencari pemimpin yang terbaik adalah hak, jadi selagi negara dalam keadaan aman, kita masih tidak kebuluran, segala benefit kita dapat.. bersyukurla... tapi sekiranya kerajaan sekarang gagal menjadikan negara aman... maka lawan la... x kan kerana nak sangat jadi pemerintah semua nak digadaikan...

p/s: kalau betul kes anwar liwat itu sesuatu yang benar... adakah satu kemestian kita jadikan dia pemerintah sedangkan kita tahu seorang pemerintah mengikut islam perlu terbaik dari segala sudut? Bagaimana dengan situasi dimana Gay dan Les di martabatkan seperti dinegara luar apabila diberi kuasa merintah padanya, kerana cara hidupnya yang ke arah itu? Bagaimana dengan Agama dan hukum Allah? Tidakkah kita takut pada balasan tuhan yang mungkin boleh diterbalikan bumi malaysia kerana amalan penduduknya? Ini soalan saya..perkara ini bukan mustahil jika Allah berkehendaki. bukan sokong memana tapi pertanyaan umum....

Tanpa Nama berkata...

Malaysia akan..

bawai berkata...

sembang lebar lebor tapi semua anon
ceh

Tanpa Nama berkata...

Yg dah terang haram pon dia buat... jijik wei... pemimpin tak bermoral... pengikut pon jd takde moral... perempuan2 beware.... pemimpin korg dah halalkan liwat.... sat lgkorg pon kena liwat.... rabak...

Tanpa Nama berkata...

Tengokla dgn mata hati masing2.. salah satu kerugian besar kalau kita salah memangkah.. fikir sewaras2 manusia.. sekian..

Tanpa Nama berkata...

Hahaha!!! Aku suka 2nd paragraph tu... Tajam menikam lagi dalam... Hehehe...

Mrs.Critical Thinking berkata...

"Gay" traditionally means "happy". Lets vote for HAPPY man then!!

harun berkata...

Lihatlah umno tak habis2 dgn video seksnya bukan setakat anwar semua org dia rakam .umno parti hebat dgn film2 porno..jadi rakyat malaysia kenalah guna akal.. umno ni jenis pembuat fitnah bila gagal lawan dgn hujah.kes liwat anwar 1998 &2008, umno dah tersungkur 2 kali walaupun dia kontrol semua dari polis, mahkamah, peguam negara, hospital, jabatan2 kerajaan lain.kalau dah fitnah buat apa pun pasti tak menang..semua cerita palsu pasal anwar direka semata mata hanya utk tutup kelemahan diri yg penuh rasuah dan penyelewengan .DAP lebih mulia dari umno jika diukur dari segi urus tadbir dan tingkahlaku.kalau nak tahu lebih pasal DAP kena tanya org PR dan jgn tanya dgn musuh kerana jawapan pasti mengecewakan.sedangkan musuh (umno) sendiri penuh dosa dan nanah.rakyat tak rugi undi PR kerana mereka berazam nak bantu rakyat sedang telah diberi peluang 50 tahun dan mereka telah gagal dan semua harta dan hak rakyat telah di'umnokan' dan semua benda buat mcm harta sendiri.wang negara ditabur mcm duit dari poket mereka buat janji sana sini sesuka hati dan tidak bert-jawab demi utk promote parti berkulat mereka.

Tanpa Nama berkata...

mak pondan, mak tetap sokong PAS,

Tanpa Nama berkata...

Hmm apa nk jadi la skang nih admin x kisah pm gay!? Ak skng kt lua ngra ..nnti org tnya aku asal mana ..ak jwb Malaysia dia ckp..owh is it the first country which have a gay pm..malu wehhhh hahahaktuiiii....

Tanpa Nama berkata...

kalau undi pemimpin yang gay, maksudnya pengundi tu gay...pandainya! cheap shot. i feel worried about Malaysia if our people keeps thinking this way.

hearing about political scandals tak ubah macam tengok melodi. tak boleh pakai langsung! cheap shot.

it's none of my business he's fuckin gay or not. ape yg dia ketengahkan, misi dan visi, itu yg kita nak focus on right? if bn would stop with the cheap political shots like kes sodomi kes seks video and controlling the official media, baru lah aku boleh lapang hati dengar misi dan visi BN.

Unknown berkata...

mantot.. br hr ni ambe bc post ni.. tak sempat..
ingat surah al hujurat ayat 5..yang bermksud
apabila didatangkan kepada kamu sesuatu berita diperiksa kesahihahannya dan dilihat siapa penyampainya.. takot yg smpai itu org fasik.. dan taknak kita menyesal di kemudian hari.. byk cai yg ambe jumpe klu ade tali gntung dpan mata pon snggop nk pertahan hal2 liwat bkn DSAI je.. Tokpa n nurul izzah.. last2 dah tahu itu taktik diorg dh tuduh org lain yg edit bagai,.. walhal sebaran di blogger umno sndiri.. seriusly meluat dgn budaya lucah mcm nie.. klu tgk kat fb tu mcm2 komen.

Tanpa Nama berkata...

yang sokong PR dan kata BN suka main fitnah kebanyyakan adalah dari kalangan melayu2 yang either tak sedar diuntung (lupa daratan), lupa asal usul (walhal krjn yg dikata zalim tuleh yang bagi peluang) melayu perasan kompetitif (walhal dasar bumiputerala yg bagi dia peluang) melayu pemalas (sebab asyik suka benda free...free..free) melayu rasa lebih islam (kafirkan orang lain) dan macam2 jenis melayu bangsat yang jadi pertualang bangsa, bersekongkol dengan pertualang yang sangat rasis dan perkauman. Tapi dalam hal nie..yang suka mengtohmah, memfitnahh, malahan tak mengaku perkara2 keji yang depa sendiri buat....SEMUANYA HALAL SEBAB KONON2 RAKYAT SOKONG. WAHAI BALACI PR SEKALIAN.... JANGAN INGAT KO AJA RAKYAT...YANG SOKONG KERAJAAN DAN BARISAN NASIONAL KAMI JUGA RAKYAT YANG BAYAR CUKAI (walau yg sokong PR nak benda free...tapi bukannya bayar cukai pun..) DAN KAMI ADA HAK KEPADA NEGARA...RASA NAK DILUDAH AJA MUKA2 PENCACAI PR NIE..(pinjam kata2 pemimpin PR)....wallahualam...

JinChrist berkata...

Setuju..teruskan perjuangan

Tanpa Nama berkata...

Haha. Sebutkan pemimpin mana yg halalkan liwat dan zina???dan sebutkan juga pimimpin mana yg halalkan judi,arak,kelab malam????bukalah aib org jika mahu dibuka di MAHSYAR kelak

Tanpa Nama berkata...

Sedih benar org yg bgini pmikiran dia...lg malang byk pngikut yg suka pndngan dia ni n share kat media sosial...kalo pngaruh org dgn pndgn yg tak patut bganda2 dosa...fikir2kn lah

Tanpa Nama berkata...

Semua Borr.. Minong kou nopo dino.. Sosompi momudut.. Jgn sukung mana2 parti lg bgus.. TEngok saja..