Jun 28, 2012

Wow! Tun Mahathir Tengah Solat?

Aku sure ramai antara korang ada terbaca pasal benda ni dekat Facebook atau mana2 tempat lain.


Muslimin & muslimat,

Insan ini bukan ulamak, namun dia tetap menunaikan solat iaitu kewajiban seorang muslim.

Dia mengaku ilmu agamanya tidak sehebat TGNA, tapi dialah yang mengerakkan negara islam yang lain untuk membantu ketika umat islam disana disembelih oleh pengganas Serb.

Dia pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestine.

Insan ini digelar Maha Firaun, dan dia jugalah yang lantang mengutuk kekejaman Zionis keatas umat islam serta mempertahankan islam dimata dunia, dia tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa-apa.

Ketika saudara Islam yang berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya, dia dijemput oleh Allah SWT masuk ke dalam Kaabah.

PALING UTAMA 


Seumur hidupnya, dia tiada video seks dan tidak pernah menyokong usaha menyelamatkan negara Israel.



.................. 


Kepada sapa yang start post benda ni... Tak kisah la kau nak sanjung dia menggila-gila...tapi ayat kau tak betul. "Insan ini bukan ulamak, namun dia tetap menunaikan solat iaitu kewajiban seorang muslim." 

Apa kejadahnya benda tu? Takkan la aku kena jadi ulamak baru aku tau aku ada kewajiban sebagai seorang Muslim? Adakah solat hanya dikhaskan untuk ulamak? Untuk kita orang2 biasa ni ilmu dia..tak wajib?

Nak kipas, nak nyatakan rasa kagum, tak payah la sampai benda yang tak sepatutnya jadi isu dijadikan isu.

Atau mungkin...mungkin la......pada penyokong UMNO...pemimpin diorang solat adalah satu benda yang sangat dikagumi dan perlu dijadikan satu bentuk memori yang indah?

Ni kalau esok Najib solat Jumaat, takde yang nak buat karnival ke?

45 ulasan:

shah berkata...

dude, tak payah nak emo bangang. baca la isi dia seterusnya. dia kata pasal menggerakkan umat Islam menentang Serb. Baru baca satu ayat dah nak emo. Macam pondan.

muhsin.aminudin berkata...

kesian Mahathir, gambar dia solat pon disensasikan.

Tanpa Nama berkata...

lynda said:

jgn emo n menunjukkan kebodohan diri saudara..ada post saudara yg sangat relevan n boleh di jadikan contoh..tp post ni mcm xde bnda lain nak ketengahkan..dia xsanjung pun juz bgtau ape yg penah beliau buat..

Airis berkata...

Shah dan Lynda panas punggung.

Tanpa Nama berkata...

abis yg ramai2 tu tak citer pulak..apersal citer dia sorang?sbb dia pm?..sbb yg lain tak semayang...g duduk jer?

Prince of Noob berkata...

sama la tu, penyokong ameno akan mengagungkan mahathir dan najib (gambar solat berlambak2), penyokong pkr akan mengangungkan anwar (ada juga gambar solat), penyokong pas akan mengagungkan nik aziz (ada juga gambar solat)... tapi pemimpin2 ni tak mintak pun penyokong2 dia agung2kan diorang dan ambik gambar diorang tengah bersolat. kadang2 penyokong ni lebih sudu dari kuah, diorang pulak yg lebih2 dari pemimpin mereka sendiri.

Fleur Vinca berkata...

Apa sebenarnya motif kau post benda ni?

Tanpa Nama berkata...

Buduh mcm Arnab...

ururu berkata...

haha! Najib pegi umrah hari tuh derang dah buat Karnival dah.. liputan meluas seluruh negara wei. haha! itu baru hukum ke-5 tuh. tak turun hukum ke-4 sampai pertama.. lol.

statement artikel tuh pun tak betul. Mahathir tengah solat sunat.. bukan solat wajib pun. biarla dia bangga Mahathir semayang sunnah 2 rakaat tuh. (gamba kantoi sampai lambat) orang lain dah buat sunnatul masjid awal2.. sebab tuh tgh duduk.

tapi still.. bab semayang ni bukan hal rakyat pun. rakyat nak bangge segah mane pun ngn Mahathir tuh. solat tuh antara dia ngn Tuhan je. sokongan org UMNO takkan menolong dia pun kat akhirat nanti.

ururu berkata...

well.. yang penting.. kiamat nanti.. aku nak berdiri belakang Nik Aziz daripade berdiri belakang Najib or Mahathir.

org UMNO boleh berdiri blakang Najib ngn Mahathir sepuas ati derang.. tengok 'pemimpin' derang boleh tolong derang tak, time sumorang kene hisab nanti..

Syafinaz berkata...

Alamak.....tertinggal satu.

"Insan ini bukan ulamak, namun dia tetap menunaikan solat iaitu kewajiban seorang muslim"

..............Tapi insan ini juga adalah insan yang pernah menghina hukum hudud dan juga janggut Nabi Muhammad saw dgn mengatakan zaman nabi dulu xder Gillette nak bercukur.Nauzubillah.

Sayalah! berkata...

harap2 ini bukan gambar edit atau sewaktu dengannya..

Dan mestilah pergi ke masjid utk kita bersolat,beribadah dan membuat perkara2 baik di dalamnya...takkan pegi masjid main snuker lak.

Dan aku pun rasa agak terkesima kenapa tiba2 gambar Mahathir bersolat ni jadi isu. Awat sebelum2 ni tak pernah..? Sendiri pahamlah

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya ururu... kau cakap kat kiamat nak berdiri belakang nik aziz? nik aziz tu dah sampai tahap nabi ke sampai ko dah anggap boleh beri syafaat kat akhirat nanti? masa kena hisab nanti jangan kata najib atau mahathir, nik aziz pun tak boleh tolong ko. jangan la taksub sangat sampai buat pernyataan yg agak bodoh

hanafijaafar berkata...

siapa2 yang share benda ni kat facebook, aku rasa diaorang ni tak tau atau tak ingat je keburukan mahathir sampai taksub sangat dengan mahathir ni.

aku tak kata dia bukan perdana menteri yang bagus, tapi dia byk je keburukan. kalau tak, mana nak wujud website mahazalim dan mahafiraun dulu...

jangan la sanjung sangat mahathir ni, banyak je benda yang dia salah..

Isador Akios berkata...

solat sunat pon ibadah gak. well skurangnye die buat. yg gebang2 kt atas ni cane plak? aku rasa ni bukan isu besar pon. cuma die org yg dikenali,tu yg naik sensasi tu. tch

ururu berkata...

@Anonymous June 28, 2012 12:58:00 PM GMT+08:00

betul aku bodoh. tapi aku kompem nak berdiri blakang Nik Aziz.

Seperti mana Rasulullah boleh bagi syafaat ke atas pengikut baginda. Nik Aziz pun boleh tolong bagi syafaat kat pengikut dia. ko rasa Nik Aziz berdiri blakang Rasulullah tak?

bukan nabi je yg boleh bagi syafaat. khalifah2 yg memimpin sume boleh bagi syafaat kepade pengikut mereka. seorang bapa boleh memberi syafaat kepada anak beliau sekiranye anak beliau mengikuti dia. seorang datuk boleh memberi syafaat kepada murid2 beliau. malah, aku boleh bagi syafaat kat ko kalau ko ikut cakap aku.

but well. aku bodoh. ko hebat, pandai cam UMNO. ko mesti ade PHD.. haha! aku ade degree je. tak hebat. ahahahahaha!

Tanpa Nama berkata...

aku sokong ururu,
Mmg betul, akhirat nanti kita akan berdiri dibelakang pemimpin kita. Sendiri pilihlah.

Tanpa Nama berkata...

pehh cakap lebat macam hebaat... kat malaysia ni mungkin ko tak sedar kalau nak berdiri belakang nik aziz, kena berdiri sekali belakang anwar ibrahim dan lim kit siang. mungkin mereka pun boleh bagi syafaat kat ko?

ururu berkata...

aku tak ikut Anwar. malah aku tak ikut Lim Kit Siang. kenape derang nak bagi syafaat kpd bukan pengikut derang? aku sendiri tak mintak diberi syafaat dari mereka?

aku boleh sokong statement ambiga. that doesnt make me her follower.
aku boleh setuju dgn kata2 mahathir or najib. it doesnt make me their follower.
aku boleh makan nasik yg disuap sendiri oleh Rosmah. it doesnt make me her follower.

still.. kalau derang murah hati nak bagi syafaat.. aku terima je.

lgpun anwar ibrahim tuh berdiri blakang mahathir. ko jgn salah tengok. Anwar Ibrahim tuh 100% pemimpin cam UMNO. cume lain parti je.

ururu berkata...

well.. aku tuduh je anwar tuh (hehe).. aku tak tau pun dia cemane sebenarnye. tapi nak tunjuk aku tak sokong anwar je. heheh.

well. kalau boleh. aku tanak duk blakang org melayu lah. senang cerite. aku nak duk blakang org Islam je. sebab org Islam nih bukan org melayu or cina or india or arab or german or english..

orang Islam adelah orang Islam. tade ethnicity.

Sven Medyona berkata...

Tahniah, sang penulis. Idea entri sangat bernas.

"Sarcasm is a technique of telling someone that he/she is an idiot, without him/her, realizing it"

lolwut.

Tanpa Nama berkata...

PENING AKU...BILA NAMPAK PEMIMPIN SEMBAHYANG..SERTA MERTA SANJUNG MACAM KAT ATAS..PADAHAL...GELAKKAN JANGGUT NABI...MAINKAN HUKUM ALLAH..MENGUTUK ORANG ASINGKAN LELAKI NGAN POMPUAN JKAT TEMPAT AWAM..JADI X PAYAH TERUS TERJUN MEMUJI SESEORANG...LIHAT ..RENUNG ..NILAIKAN..KESUDAHANNYA..

Tanpa Nama berkata...

Ururu,
minta link tentang syafaat boleh diberi oleh pemimpin.sbb aku yg cetek ilmu ni xpenah dgr pulak psl benda ni.kalau ada boleh tambah2 ilmu.

mantot,
the main point is he do something for islam in a great way.hal2 lain antara dia dgn allah.what u do for islam mr key board warrior?u fight for islam or you fight for pkr?

-elly-

Tanpa Nama berkata...

xyah la nak keji dia smpai cmtu skali.nth2 dia dh taubat.tu la org melayu.xkira buat baik sebanyak 1001 kebaikan pun,kalau ada 1 keburukan tu la yg dia igt.aku tau sgt korg kutuk dia sbb dia bekas pemimpin umno.dari korg mengata yg bukan2 baik korg g baca alquran.

adam berkata...

amboih tot,

Marah bebenor.

Pesen intelek Umno plak aku tengok nak marah2, bising2 hal kecil.

Tapi intelek PR pun cam tak tinggi mane jugak.

Untunglah Malaysia.

Cakap2 kedai kopi ni habis kat sini je, esok lusa post baru Mantot orang lupe dah post nih.

Peraih udang dari Zimbabwe berkata...

Solat tu tiang agama. It applies to every Muslim. Enough said...

Mantot berkata...

cuba point kat aku sket...bila masa aku kutuk mahathir dalam posting ni?

Tanpa Nama berkata...

eh bukan mahathir salah seorang yang hina hudud ke? itu dikira 'doing something great for Islam' ke? atau aku yang tak paham bahasa inggeris? oh baguslah dia solat, alhamdulillah

RieNa berkata...

mantot kata kat org yg post statement tu, bkn mantot kata kat mahathir. apa lah korang. emo lebih.

Tanpa Nama berkata...

ururu: i sokong u. anak yg hafaz 30 juzuk al-quran pun boleh br syafaat pd mak ayahnya dan 40 org briman yg lain. ISLAM ITU ADALAH CARA HIDUP. BUKAN SEBAHAGIAN CARA HIDUP...

ururu berkata...

lol. dia mintak link. ini aku dapat dari ceramah kat masjid. dgn pertolongan buku tentang alam barzakh yg aku bace kat Borders, the Curve..

tade link la bang. sebab yg org tulis dlm internet bukan semua dapat pengiktirafan kesahihannye.

kalu nak link sgt. try tengok2 kat hadithoftheday.com ... tapi jgn la bace terus percaye. sile dapatkan pendapat pakar sebelum percaye. bukan nak kate org yg tulis hadith tu tipu.. tapi.. elok berjaga2.

Tanpa Nama berkata...

bila Islam dkatakn sebahagian cara idup..tt y mulut caci hukum tuhan...solat pun solat juga. apakah nilainya?

Tanpa Nama berkata...

aku harap supaya bee end menang besar dalam PRU 13 ini, so mantot bleh terus menulis macam ini.

Tanpa Nama berkata...

benda ni jadik sbb ade nye pengikut pas yg selalu berlagak nk jadi tuhan..post gmbr ni nk tunjuk yg mahathir pn same je mcm org islam yg lain dan yg lagi penting ape yg dia dh buat utk umat islam yg lain..nk tgk nik aziz buat ape utk islam..duk doa xhabes,btindak nye xde...lepas tu boleh pulak doa utk keburukan atas org islam yg lain..ape pnye bengong la...

silent reader berkata...

masuk blog ni mesti ada aura negatif je. aku pun pelik, semua benda ko nak hanjengkan..aih..payah2..ko je kot yang betul, dah orang lain sume salah.

btw jgn salah faham ye, aku silent reader blog ni . aku follow sebab menarik tapi at times aku rasa bnayk benda yg tak menarik dari yang menarik.

jangan marah broo, kalo marah kene jual

wan berkata...

kita ni suka sgt cari point untuk condemnkan orang ye. cuba kalau kita tgk apa yang Dr M dah buat untuk kita. amik yg positif aje, rsanya bnyk je kot yg kita dt nikmati skrng hasil idea dia.

err nnti aku ckp cmni, adalah yang cop aku ni penyokong Dr M plak kan. kalau mcm tu, apakata kita tgk side yg baik2 aje semua pemimpin kita ni, tak kiralah najib ke, dr m ke, nik aziz ke spa2 la..biasalah manusia memang tak sempurna.

byngkan kalau kita ada di tmpt dorang, mcm mna nk buat untuk puaskan hti sume pihak? hmmmm

Tanpa Nama berkata...

umno totok..puji lah mahathir tu melangit-langit..pru nanti aku pangkah pas jgk...

Manusia berkata...

to malaysia citizen, jangan lah nak jadi emo kampung dekat malaysia. setiap parti ade kebaikan dan keburukan. menghina Dr.Mahathir sampai mcmtu samada secara terang atau sindiran sgt tidak baik dan bukan contoh yang elok. sejak korang lahir sampai lah sekarang korang hidup masih mendapat didikan agama yang sempurna dari keluarga tanpa apa-apa halangan dari kerajaan. rakyat malaysia terdiri dari pelbagai bangsa dan agama, setiap orang ada salah masing2, percakapan kita setiap hari pun belum tentu perfect, jangan menghakimi orang, kerana Tuhan saje yang berhak. yg penting kita semua hidup bersatu padu, aman dan damai, hormat-menghormati. itulah yang dituntut agama. Islam itu indah dan mudah,janganlah kita menyusahkan diri kita sendiri. yang penting bersihkan hati, sebelum tidur maafkan semua orang, mudah-mudahan kita akan merasa tenang dan terhindar dari bercakap perkara yang keji dan lagha. amin.

Tanpa Nama berkata...

haishh entry kau yg ni menunjukkan betapa sempitnya pemikiran kau,,betapa mundurnya pemandangan kau..aku kesian untuk kau

pak ngah hang! berkata...

mantot butthurt hahahahaahaha

rudy berkata...

weeii, how is my favourite tukang bancuh semen from putrajaya is dooiinnn???


waaaaaauuuuuuu .. welcome to selangor!!

Tanpa Nama berkata...

kenapa halnorg bersolat pun nak dijadikan point politik? inilah kerosakan yg parti beragama dah buat pafa fikiran umat islam. PAS hanya lah parti politik, tak lebih dari itu. Kalau le
tiba2 ada lagi satu parti politik Islam ditubuhkan di malaysia, agak2 sapa yg korang nak ikut? Benarlah kata nabi umat islam ramai tapi bagaikan buih2 di laut. Kat blog ni dah kelihatan pun, bodoh dan taksub, sampai declate nk berdiri belakang pemimpin politik. Cetek nya kepala lutut. Sbg org islam, pemimpin aku adalah Nabi SAW and bagindalah pemimpin aku terus, takde main cable2 parti politik PAS.

Tanpa Nama berkata...

Assalam 'alaik.
Orang minta bukti dengan bertanyakan sumber Al-Quran( ayat ke berapa?) & hadith. Ini tidak, minta link web (boleh bagi, tp kesahihan?) belajar ilmu berguru, panduan Islam dah digariskan berdasarkan apa. Mazhab imam2 & majlis ulama' dengan fungsinya, andai mentaliti sudah level negative, teguran dianggap satu cara jahat! niat nak belajar dah betul, cara nak belajar salah. Matlamat xmenghalalkan cara. (ditujukan kepada umat melayu, yang sebahagiannya dalam umno. Maaf andai terasa). Kewajipan saling menegur.

mamitanjung berkata...

hah bertelagah bertelagah.
pasal benda ni pun nak jadi bahan bertelagah. mantot ni pun satu hal. haih~

walau sia pun pemimpin yang kita kagumi, percaya lah tak ada satu pun yang sempurna. sebabnya kita ni semua manusia biasa.

aku tak hairan kalau orang nak sanjung Tun Dr M, beliau memang pemimpin yang genius. bersyukurlah !

jangan la nak bertelagah. makin tenat kita ni nanti. cuba bersatu hati. tak boleh?

Tanpa Nama berkata...

Tak faham dengan penulis blog ni, patut la nama cursing malay..kerja 'curse' orang je. pastu nak kata berterus terang banyak artikel berat sebelah....

encik, yg artikel org tu tulis sbb selama ni orang terlalu mengeji tun walhal ada juga kebaikan yg dia buat.biarlah dia nak memuji pun.puji dengan keji, baik lah puji.bukan dia puji sampai sembah pun....

awk ni ramai follower...sy pun tak faham kwn2 sy mudah sgt share artikel awk ni....apa betul ke segala yang awk hebahkan di sini??

igt, kalau salah maklumat awk akan jadi fitnah...dah fitnah di sebar2kan betapa berganda dosanya... minta muhasabah diri.

dan tolong ya, kalau kritik bukan bermaksud macai...ini kritik utk menyedarkan.