April 21, 2012

Skim MLM Terbaru - Skim Tukar Alamat IC Al-Maghfufah Ba'ie Mazmumah


Macam biasa. Taktik sama.

Tapi memandangkan ramai jugak yang beli gelang AC Mizal sebab ramai Melayu yang bangang begitulah juga taktik ni akan berjaya...sebab ada jugak Melayu yang bangang sanggup jadi tool, jadi alat untuk menipu.

Ada dua cara benda ni berjalan ; sama ada diorang offer orang local tukar alamat IC ke negeri2 tertentu ataupun offer warga asing kerakyatan bersyarat. Biasa diorang bagi Rm500 dan offer transport dan penginapan untuk peserta yang berkelayakan. Warga asing...aku tak tau apa benefit diorang bagi.

Tapi kali ni duit diorang tak cukup nak cover semua negeri yang berisiko tinggi dan negeri2 yang taiko besar BN nak rampas balik.

Lepas pilihanraya nanti..kalau BN naik jugak..besar jumlah hutang Malaysia ni. Banyak kementerian bukan ada duit pun untuk belanja dan development. Jadi gerakan meminjam duit daripada tauke2 besar sedang berjalan sekarang untuk cover cost duit guna-guna ambik hati rakyat dan juga jentera pilihanraya.

Siapa yang bayar lepas pilihanraya? Anda semua. Kau ingat kontrak buat highway tu memang dengan niat ikhlas kerajaan nak buat highway ke? Sebab tu kita dengar perjanjian dipanjangkan atau kerajaan terpaksa bayar pampasan. Semua perjanjian yang terjadi adalah sebab "somebody owe somebody something."

Berapa lama lagi anda nak sponsor kempen pilihanraya BN ni? Berapa lama lagi anda nak sponsor pembinaan istana macam Seri Perdana tu kalau ada lagi orang kita yang bekalan air bersih baru nak dapat? Itupun sebab pilihanraya nak dekat.

Kita amal demokrasi berparlimen.

Takde apa yang karut atau salah kalau ada rakyat yang berniat nak tukar kerajaan. Tidak ada parti yang berhak memerintah Malaysia.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mamat ni belajar kat tempat sama dengan aku. Dia memang aktif kat kampus. Pernah sekali ada orang yang datang kat campus untuk tukar alamat mengundi, tapi aku tak tahu lah kalau ini modus operandi dia juga untuk trick student kat kampus aku tu.

buruh berkata...

ini budak PAS ni. ko tak nampak ke dia pakai baju hijau? *sarcasm


(kena tulih sarcasm, yang baca blog ko ni selalunya tak faham ayat sarcasm)

Tanpa Nama berkata...

Sy na tukar alamat australia dorg bole support x? Bole duk luar negara.. Hehehe.. (Jgn mara.. Gurau je..)

Tanpa Nama berkata...

tmpt aku pelik.aku tak tau cmne drg dpt tau aku ngundi kwsn mna.bkn rahsia ke bnda 2?dpt je tau drg bgi duit kat ruma.motif bgi duit?rasuah mgkn sbb time pilihan raya je dpt.best tak?

kwn aku ckp klu amek duit tp ko undi parti yg bgi duit sbb duit 2, namanya ko amek rasuah.klu ko undi parti lain mksdnya hadiah.aku suka hadiah(yg bgi duit 2 parti memerintah skg ni).klu tak amek duit 2 org yg hntr duit 2 yg amek.rezeki jgn d tolak.parti lain ttp d undi wlpn parti aku sokong klh time 2 sbb bnyk org suka rasuah dri hadiah..

punchdrunk lovesick berkata...

HUMBANKAN BN DULU, YANG LAEN KITA FIKIR KEMUDIAN

hanafijaafar berkata...

umno zaman skrg cuma tinggal isu melayu, dia kata dialah pelindung melayu, takde umno habislah melayu.

yang aku nampak, umno ni lagi merosakkan melayu je. semua orang melayu sayangkan bangsa sendiri, tapi bila umno buat benda keji, bangsa sendiri pun tolak.

aku tak pasti macam mana mentaliti umno. diaorang ni tak paham ke, mengkayakan kroni berbangsa melayu tak sama dengan mengkayakan bangsa melayu.