Januari 20, 2009

Lebih Baik Jadi Superman

Salam Mantot,

Ni aku ada dua cerita pasal Air Asia ni.... aku bukan nak besar2kan cerita tapi sekadar jadi pengajaran buat semua. Kalo si Tony Fernandez tu baca...lagi ngam. Biar dia tahu macamane sebenarnya khidmat Air Asia yang dia bangga2 sangat tuh!

Cerita 1

Flight dari Miri ke Kuching...tarikh...dah lupe. Waktu penerbangan 1740hr.

Waktu penerbangan dianggarkan dalam sejam gitu so aku plan baik punye nak tidor je sepanjang trip tu. Mindset aku memang masuk je 'belon' aku nak TIDO. Tapi...yang aku bengang...ada la sorang steward India ni sepanjang perjalanan dia dok memekak je kat belakang (bahagian pantry tu la). Mentang2 la ada stewardess India ada gak dua orang kat dalam tu...mamat ni pon ape lagi...dok memekak aje la. "Eiii Brader! kalo nak flirt pun...jgn la ganggu ketenteraman orang lain".

Cerita 2

Flight dari Miri ke Kuching gak...tarikh...dah lupe plak. Waktu penerbangan sama cam cerita 1...1740hr

Memandangkan aku sibuk seharian...sampaikan aku terlupe nak isi perut. So, bila nak naik 'belon' aku dah mindset kepala otak aku ni nak beli je makanan kat dalam 'belon'.

Bila aku amik order, nak dijadikan cerita si Steward ni dah tersilap ambikorder air aku. Yang aku plak...dah terlepas bagi duit kat dia masa dia hulur nasi ayam tadi...so, terjadilah sedikit pertengkaran antara aku ngan steward tu. Seboleh2 dia nak pertahankan yang aku sebenarnya yang buat silap.

Aku mintak green tea botol...dia bagi aku green tea panas dalam cawan. Mau nye aku tak bengang! Alih2....sebab duit aku dah ada kat tangan dia dan bimbang dia tanak pulangkan baki...aku pun ngalah je la... So, hari tu...makanlah aku nasi ayam berulamkan tea hijau panas....

Yang benarrrrrr,
Cikgu Awang

EMAIL KEDUA DARIPADA CIKGU AWANG JUGAK

Salam Mantot,

Ni aku ada sedikit confuse la ngan iklan MAS ni. kalo ko nak tau apa yang aku confuse kan...ko try click links yang aku bagi k.

Bila aku bukak link ni (LINK) kita akan dapati MAS offer tiket murah 'all inclusive' utk seluruh Malaysia.Wow! syoknyeee...dapat beli tiket murah.

Then, bila ko click kat iklan tu...ko akan dipindahkan ke link ni plak

Then aku try la click destinasi KL - Miri.

Meh tengok ape jadi plak. MAS akan kuarkan harge yang cukup murah iaitu RM99 je. TETAPI...bila ko klik kat harge tu, ko akan dipindahken ke LINK iaitu dimana ko kene pilih destinasi berlepas dan ketibaan beserta hari ko nak fly.

Next...aku try la destinasi Miri-KL...ko akan dipindahkan plak ke page SINI plak dimana harge Miri - Kl yang asalnya RM 99 dah bertukar jadi RM150 plak...tak confuse ke Mantot? Emm...kalo ko confuse ngan email aku ni Mantot...aku mintak maaf sebab aku pun tgh pening gak ni hahahah...

Nenanti kalo ko nak pindah ke Blog PG tu...ko tlg2la bina semula ayat2 aku ni ek. Ok..Mantot.Salam.

Che Awe

Tiada ulasan: