Jun 03, 2014

Orang Melayu Bodoh Kerana Ramai Yang Dah Termakan DNA Babi?


Macai apabila ditanya mengenai panda China.

"Aku setuju benar dengan apa yang Najib lakukan ni pasal dia kena la jaga hubungan Malaysia dengan China. Kan berbaloi jaga panda tu, walaupun kita bayar tapi kau tengok la nanti pulangan dia macam mana. Lagipun, kan lagi elok kalau negara kita baik dengan kuasa-kuasa dunia macam China ni. China kan boleh provide kita macam2 insentif dalam teknologi dan sebagainya. Pada aku lah, apa saja yang kita buat dengan kerajaan China sekarang ni, bagus-bagus belaka untuk menjamin masa depan negara."

Macai apabila ditanya mengenai orang Cina Malaysia.

"Diorang tu, tak ada pun tak apa. Kalau semua migrate duduk Europe, duduk tempat lain selain Malaysia, kesan jangka panjang nya sebenarnya jauh lebih elok kepada masyarakat kita ni. Babi! Cadbury babi tu semua kerja Cina nak bodohkan orang Melayu.."


12 ulasan:

air gunung berkata...

Kih kih kih.
Perbandingan yg sgt cun.
Tp macai too slow nk fhm mende2 neh.
Macai melayu maksud wa.
Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Macai bila baca ni, dia x rasa apa2 sbb x faham maksud sarcasm...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

MCA pon dia ingat melayu

Tanpa Nama berkata...

aku nak gelak..tapi tak gamak.. bodoh tak leh diajar dan cerdik tak boleh di tumpang.. dalam kes aku bila berhadapan org yg mcm tu..aku pilih untuk terus diam.. derang mana mau kalah..

Tanpa Nama berkata...

Analisis yang ringkas dan terbaik... tapi sata tak rasa macai akan faham... Slow la katakan... Hahahahaa...

-thethinker- berkata...

Cina dichina dicinta cinta Kan. Cina Di Malaysia dihina hina Kan...... Nasib panda....terima je laa

rantai berkata...

anon June 4, 2014 at 8:04:00 AM GMT+8

yes, betul .... kalau najib kata 2 X 5 = 7, mereka akan bermati-matian mempertahankannya ...

Tanpa Nama berkata...

jangan la gaduhhhh :'( dah laaaa

Tanpa Nama berkata...

tolong lah jgn brgaduhhh..aku takut laaa..dah laa, guna kan taktik kebaikan plak,,tak yah berbalah2 mcm niii..sorang mengalah dahlaa... jgn gaduhh :'(((

Tanpa Nama berkata...

peljr sekolah:

tak tau kenapa aku cepat menangis bila ngok benda2 mcm nii..aku sensitif sngt kot..atau aku tak fhm lagi politik tu mcm mana,
tapi yg aku nampak..
yg sorng membodoh2kan sedara sendiri..
yg sorng nak sedar kan,,tapi kdng tanpa sedar boleh jadi api..lagi tambah kebencian orng kat pihak satu lagi..

faham tak? ke aku yang tak faham2 sebb budk sek form6 lagi?
kalau aku salah mohon tujukkan..mintak,

kalau guna cara berhikmah orng tk nak terima kot tu mantot guna style mcm ni kott

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

Malaysia for all berkata...

macai melayu umno kalau tak bodoh memang tak sah macai. fakta tau.