Mei 14, 2013

Aku Syorkan DAP Masuk BN Untuk Seminggu Dua

Seminggu dua ni, bukak TV, BN masih lagi dengan irama sama. Cuma beza dia kali ni lebih berani nak berbunyi racist sket.

Dah beberapa kali berita pasal Ex MB Kedah keluar. Point RTM bukan pasal Ex MB Kedah tapi sebab nak tunjuk MB Kedah baru ada ciri2 agama dan point paling jelas nak ditonjolkan,"Exco PAS dan BN datang menghadiri upacara sama2."

Untuk majlis bacaan Yasin pun, point yang paling penting masih "PAS dan BN," betul2 gila talak orang UMNO ni nak PAS bersatu dengan diorang.

Kenapa nak kena highlightkan benda tu padahal upcara tu adalah majlis baca Yasin? Takleh ke ketepikan sekejap isu parti sementara?

Aku dah give up dengan BN. Aku ingat diorang akan berubah. Tapi point diorang still sama dan takkan berubah-ubah. Samalah seperti orang2 yang cuba untuk ajak aku sokong BN, diorang takkan berjaya, aku pun terima hakikatnya yang orang2 atasan BN akan kekal camtu aje.

Sekarang ni dah makin hebat pulak isu racist dimainkan. Mana2 individu yang selama ni "Closet Racist" dengan tiba berani come out of the closet dan bersuara pasal "isu Melayu."

Jika ada Melayu yang kata Cina racist dan dia juga adalah seorang racist terhadap bangsa lain, bukankah itu juga menunjukkan dia juga sama aje macam sesetengah orang Cina, yang dia kata racist dan chauvinist? Apa bezanya dia dengan kau? Kau still racist, cuma sebab negara ni majoriti dia Melayu..jadi tak nampak la macam racist, kan?

Sekarang ni, penyelesaiannya hanya ada dua pada geng2 BN ni;

1. PAS masuk BN atau
2. DAP masuk BN

Jika DAP bekerjasama dengan BN, sudah pastilah semua statement racist dan bersifat perkauman akan tiba-tiba hilang begitu saja. Tidak ada lagi mulut2 bising kata orang Cina tak bersyukur. Najib pun gembira objektif utama dia tercapai. Bukan perpaduan kaum, tapi majoriti 2/3 dapat dicapai untuk pinda bermacam benda yang dia nak ubah tapi takleh semenjak 2008.

Ajaib bin Miracle!
Segala-galanya selesai sekelip mata!
Tidak ada lagi masalah perkauman di Malaysia!

People will do everything for power, one minute racist, the next minute jadi seorang yang cintakan semua kaum dan yang lebih ajaib, ada orang kita akan buy everything,  percaya semua benda tanpa usul periksa.

Pelik Malaysia ni. Please, masuk la BN seminggu dua, DAP. Mesti kelakar dan aku sure banyak gila bahan lawak akan dapat dicetuskan.

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

suruh je umnoo keluar bn join pakatan rakyat .... baru betul!!

Master Yoda berkata...

UMNO join PAS baru betul...

Dari sekular kembali ke fitrah...

Tapi Kak Ros Bik Mama nak kene bertudung litup sepjg masa... Nak sorok "2 gunung Semanggol" lagi..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Umno + dap. I like hahaha

Tanpa Nama berkata...

he..he..untuk DAP..kau x racist..dan menjadi cina yang kenang budi kalau masuk BN..
PAS..akan lebih sempurna keislamanya jika masuk bn dan ulamak 2 juta juga setuju..sambil menghulur tangan meminta lagi 2 juta..

Unknown berkata...

hehe jenuh telan laa ulamak ILMU yg kafir hARBIkan DAP.. bab join menjoin ni.. malas nk ckp pape dah.. kutuk ckp sesat bagai ajak gabung.. kafir harbi bagai tetiba ajak gabung.. (-"-)

Tanpa Nama berkata...

setuju. umno perlu segera muzakarah dgn dap mcm umno muzakarah dgn gerakan dulu. lihatlah. gerakan sudah tidak racist. hihi

Tanpa Nama berkata...

Mana pergi 7 dosa besar PAS ye DS najib??

Tanpa Nama berkata...

PAS kena bertaubat dari 7 dosa dulu la kalau nak join BN lol..

Kalau DAP nak join BN kena masuk Islam umno dulu kot? DAP ni lagi la kapir harbi umno kata dulu dalam utusan.. atau paling kurang bayar ufti hahaha

lkjhgfdsa berkata...

BTW kalo tak silap aku, aku ade baca yang Mahathir ade bg cadangan kat DAP untuk masuk BN. Lepas PRU hari tu rasanya dia ade cakap macam tu. Aku baca mana tah. Malaysiakini ke malaysiatoday tak ingat.

Nampak sangat nak kan kuasa je sebenarnya diorang ni.

onlajer berkata...

haha yang ini betul - betul gua nak tengok

Tanpa Nama berkata...

DAP dah kata tak mau masuk BN..
Sebenarnya rakyat dah pilih perwakilan Cina ke india ke apa.. tak kisah BN atau PR bahkan Bebas pun boleh ajdi Menteri kalau Najib nak pilih takda hal..

Tapi sebab BN nak "Kerajaan BN" so menteri kena dari BN saja.. So DAp kena masuk BN nak pilih orang DAp jadi BN..

Dengan Kemasukan DAP ke BN, BN akan ada 2/3 kerusi dan dengan mudah boleh luluskan sesuatu usul dengan mudah.. :) Tak macam sekarang nak luluskan usul tengah malam bila perwakilan PR dah balik lol.. tu pun depa-depa je tahu sebab pakat dah.. Kalau buat siang perwakilan PR musti bantah so main ngelat la..




Tanpa Nama berkata...

Asssalamualaikum Mr.blogger.
harap tuan baca komen saya ni.
terima kasih atas tulisan tuan yang sangat berguna pada saya. sekian waktu sementara tunggu tawaran universiti ni,saya sibuk menbaca bahan2 yang berkaitan politik malaysia, saya harap agar saya memyokong pemimpin yang betul. saya tak nafikan,sepanjang saya berusaha memahami politik malaysia,adakalanya saya seolah2 berputus asa sebab penat dan keliru. sekejap saya rasa orang ni betul, kejap lagi saya rasa orang ni salah.
sampai la 2 minggu lepas saya terjumpa blog ni. Alhamdulillah, saya suka sangat dengan corak tulisan tuan.saya faham saya yakin saya bersemangat. huh,rasa macam bersyukur sangat jumpa blog ni. saya tak keliru lagi dan rak rasa irked sebab tulisan tuan awesome tau. penuh rasional dan berkeyakinan. saya jadi berkobar bila baca blog tuan. terima kasih, harap saya dapat habiskan baca entries dalam blog ni sebelum masuk u. doakan saya berjaya ya ! terima kasih dan semoga tuan jadi somebody satu hari nanti.saya akan jadi antara penonton yang menyaksikan tuan berhujah di pentas .!

Mantot berkata...

terima kasih dik..tapi sebelum kau baca benda2 yang dulu2,aku ingatkan, dulu aku letak porn..

waktu tu aku tak berapa cerdik. jadi pejam aje la mata kalau nampak benda2 camtu

Fara Abdul berkata...

bosanlah asik2 cakap org tu racist, org ni racist. dah nak masuk 2020, masih cerita 1969.

tak kira melayu ke cina ke, hentikanlah sifat racist tu. kalau xmau dilayan atas dasar perkauman, diri sendiri kena ubah persepsi, ubah percakapan dan tindakan. x kiralah sapa yg mula jadi racist, yg penting masing2 kena berhenti menganut fahaman kaum melampau.

keadaan xkan berubah jika kamu kutuk org lain racist tp diri sendiri asik cerita perjuangan kaum sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Racist adalah perlu. Kalau kau tak racist, kau makan babi

Tanpa Nama berkata...

bodoh