April 24, 2013

Kau Melayu Kan? Kau Benci Orang Cina Kan? Kenapa? Sebab Dia Makan Babi Ke?




Kalau dah lidah tidak rasmi MCA sendiri tulis dan iklan macam ini, apa lagi alasan orang Melayu tak nak pilih Pakatan Rakyat?

 Melainkan, orang Melayu itu ;

1. Suka tengok perempuan Melayu terkangkang menari
2. Suka tengok wayang dengan gelfren dalam gelap
3. Suka  join rave party!
4. Suke benda2 hiburan
5. Suka layan Beyonce
6. Suka layan video klip PSY

MCA sendiri dah kata, siapa sokong Barisan Nasional, dia suka benda2 takde faedah ni. Cina sokong DAP bermakna dia sokong hudud. Apa pandangan orang2 intelek dalam UMNO pasal ni?

Cuba nilai balik hidup kau selama ni, kenapa kau benci dengan orang Cina? Jangan tipu! Kau memang ada rasa camtu. Tapi ikhlaskan diri dan cuba jawab, kenapa? Tak ada sebab sebenarnya kan? Tapi kau still benci sebab orang Melayu selalu kata Cina tu racist. Padahal Melayu pun sama. Kita pun racist motherfucker.

Jadi, kenapa orang Melayu diajar untuk benci dengan orang Cina? Kenapa orang Cina pulak diajar untuk anti orang Melayu? Orang India pulak diajar untuk anti semua kaum lain dan diajar supaya rasa seolah2 terpinggir? Jawapan dia mudah.

Untukm mengekalkan kuasa pemerintahan adalah lebih mudah jika pemerintahan berdasarkan kaum diamalkan. Ini sistem kesan pecah dan perintah British yang masih lagi BN rasa relevan sekarang. Lebih senang nak control sesebuah kaum dengan hatred terhadap a common enemy, dalam hal ni, Melayu dengan Cina..Cina dengan Melayu..India rasa terpinggir sebab rasa marginalized by these two other races. Bila kita ada common enemy based on bangsa, kita akan bersatu dan parti yang memperjuangkan semangat bangsa tu akan dilantik sebagai pemerintah dan yang membantah mereka..labelnya...pengkhianat bangsa la.

Senangnya, kita pilih pemerintah bukan sebab dia layak, tapi sebab dia sama bangsa dengan kita.

Kita dibahagikan supaya sistem sekarang dikekalkan. MCA setuju jadi number 2 BN sebab dia ada kuasa kepada orang Cina dan begitu juga MIC. UMNO dah janji, hal2 MCA dan MIC dia takkan masuk campur asalkan, MCA dan MIC tak pijak UMNO. Masing2 pegang kuasa dengan agihan kuasa ikut kaum.

Itulah dia dasar pecah dan perintah Barisan Nasional. Bila semangat kaum dijadikan kriteria pertama pemilihan pemerintah, senanglah diorang nak menang dan kekal berkuasa guna emosi dan sentimen semangat bangsa ni.

Tapi yang menariknya, wujud perubahan mentaliti, the race barrier telahpun dipecahkan. Bila Melayu boleh sokong Cina dan India boleh sokong Melayu...bagaimana pulak nak kawal emosi orang ramai? Guna elemen bangsa dah tak boleh. Nak main sentimen mempertahankan bangsa dah tak jalan.

Itulah masalah besar Barisan Nasional semenjak sedekad lalu. Semenjak ada ura-ura DAP dan PAS akan bekerjasama, memang diorang cukup risau kalau perikatan tu kekal lama dan start satu bentuk perubahan revolusi minda dan budaya Malaysia. Untuk counter ni, diorang perkenalkan 1Malaysia. Katanya, itu dasar nasional..bukan parti.

"This is not a political agenda. It's our national agenda," kata Najib. Tapi kau cuba tengok ada tak BN gunakan logo 1Malaysia dekat barisan Nasional punya bahan kempen? Nasionalisme my ass.

Yang jelas, kita sedang mengalami proses revolusi. Satu masa dulu, orang Melayu cukup takut dengan DAP. Orang Cina cukup takut dengan PAS. Sekarang, haha...ini satu revolusi yang perlu sebab pemerintahan berdasarkan racial hatred dah lapuk dan tak layak nak digunakan lagi.

Sampai bila kita nak saling benci membenci? Benci macam mana pun, bumi Malaysia ni kita duduk sama-sama kan? Kau nak halau orang Cina balik China? Nak halau orang India balik India? India Muslim kau nak halau sekali? Banyak la pulak calon BN kena hantar balik karang, siapa nak bertanding?

Berapa lama lagi nak main sentimen bangsa?
Sampai bila nak ugut hantar balik China, India ni?

Kita yang Melayu ni pun tak tentu asal-usul kita. Tah tah ada darah North Korea.

Aku beritahu kau, selagi Barisan Nasional memerintah, selagi tu lah rasa benci kepada kaum lain akan terus diajar dan pada aku benda tu tak betul. Aku Islam...walaupun aku Muslim yang 50-50 tapi aku nak orang bangsa lain agama lain tak benci agama aku. Tapi kau cuba lihat sendiri bagaimana warlord2 lama ni mainkan sentimen bangsa..kalau tak berjalan, diorang mainkan agama.

Sebab itu aje taktik yang diorang tau.

Aku wish orang Cina tidak takut dengan undang2 Islam sebab Islam sangat adil malahan sebenarnya undang2 Islam jauh lebih berat dekat orang Islam sendiri. Orang Cina dan India nak gi karaoke berdua-duaan? Tak ada masalah. Orang Islam? Takleh. Tapi amatlah digalakkan kalau orang bukan Islam pun ikut benda yang sama. Sex before marriage bukan ke sesuatu yang dilarang oleh semua agama?

Aku syorkan lepas ni kalau Pakatan naik, banned aje orang Islam dari mana2 tempat2 mengarut ni kalau dua orang aje dengan awek. Cek dulu ada kad nikah atau tidak sebelum bagi masuk. Kenapa perlu takut kalau PAS memerintah semua benda2 hiburan ni tak ada? Semua masih berjalan macam biasa tapi restrictions nya lebih kepada orang Islam sendiri.

Jadi, tugas kita, adalah yakinkan orang bukan Islam yang ada sekeliling kau, yang kau tak nak lagi rasa benci yang tah mana datang ni. Kau tak nak lagi rasa iri hati orang Cina banyak duit. Orang bukan Islam perlu dipahamkan yang Islam ni adil.

Lihat sendiri sekeliling kita. Kalau ada restoran atau kopitiam yang tak paham apa itu syarat2 halal, kenapa selalu tauke restoran Cina yang disalahkan? Memang dia ada tanggungjawab mematuhi benda halal tapi memahami benda pasal syarat2 Islam bukan tugas dia. Itu tanggungjawab orang Islam tunjukkan dia macam mana.

Kita la yang kena ajar, bukan diorang yang kena belajar.

Kau takkan dapat sebarkan Islam kalau kau tunggu orang bukan Islam datang jumpa kau, kan? Macam mana la kita nak yakinkan orang bukan Islam yang Islam ni cantik, kalau dari awal dia tak reti dan tak tahu, bila dia tersilap, kita gelarkan dia kurang ajar? Dah berapa puluh tahun memerintah, masih ramai yang confuse pasal syarat2 halal. Termasuklah yang Melayu.

Kalau Melayu sendiri tak tau halal haram boifren gelfren, kenapa kau expect orang Cina nak paham pasal hukum sembelihan?

56 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul beb.aku skong lu mantot..islam xprnah ajar
umat dia racist

Tanpa Nama berkata...

Satu hujah yg mantap. Kenapa org bukan islam marahkn hudud? Sedangkan diaorg tak faham pun apa itu hudud. Org islam pun masih ramai tak tau apa sebenarnya hukum hudud tu.

Menjadi tanggungjwb umat islam yg faham, terutama ulama & ilmuan, utk mengubah persepsi ni supaya unnecessary conflict boleh dihindari.

Master Yoda berkata...

Org Melayu yg Islam dari lahir pun tak nak praktis mende2 yg even basic pon dlm Islam...then, diorg expect non Muslim nak respek diorg bile agama sendiri pun tak nak praktis, lagi teruk tak nak belajar dan anggap mende tu beban???

Kah kah kah kah...Sememangnya dunia nak kiamat Tot oi

Unknown berkata...

are we not afraid that because of us,other races in Msia misinterpret or misunderstood Islam.people's impression of the religion is of course based on how we hv acted n behaved

n for that Forgive us God for our shallowness n ignorance

Black Pearl berkata...

radio pn dh ada iklan hari-hari bunyi "vote DAP; vate for PAS. think wisely. Vote for BN".

Tanpa Nama berkata...

orang bodoh yg baca blog kau ni akan ckp:

1. kau nak ke org cina pijak kepala kau?
2. kau nak ke hilang hak2 org melayu? tanah tergadai dan sbgnya.

Tanpa Nama berkata...

hasil pendidikan 55 tahun ke atas rakyat Malaysia.. Agama hanya untuk adat dan hiburan itu kemestian..

Orang Islam dan bukan Islam tidak melihat Islam itu baik dan penyelamat..

Bila sebut hudud orang risau pulak pencurik kena potong tangan penzina kena rejam atau sebat? Yang kena curik kena rompak tak kesian pulak? yang kena ragut sampai koma meningal tak kesian pulak?

Allah tahu apa yang terbaik bagi manusia sebab dia jadikan manusia.. cuma manusia yang tak pernah berfikir rahsia dan hikmah disebalik suruhan dan laranganNya..

Dalam Islam pun ada hiburan ada batas hiburan yang dibenarkan..

Aku rasa nak laksankan hudud bukan senang walau PR menang, PAS belum tentu ada majoriti nak laksanakan hudud.. :) melainkan semua orang Islam dalam kabinet bersetuju.. :) tu pun kalau cukup.. dah tentu2 DAP mungkin PKR akan bantah.. kecuali mereka betul2 paham apadia hudud dan Islam.. suatu tangung

:) Islam tu sebenarnye memudahkan dan membawa kebaikan dan perlindunagn cum aorang yang jahil saja yang takut..

Tanpa Nama berkata...

saya bekerja dengan cina, semua ok. baik2 orangnya.

tapi kalau melayu pun ada yang tak baik, orang cina pon ada mcm tu jugak. saya tujukan ini untuk ahli politik DAP.

Cina di dalam MCA & Gerakan boleh bertolak ansur dan mengamalkan kongsi dengan melayu. mereka cina yang baik.

tidak macam DAP. mereka utamakan meritokrasi dan sukar hendak mengamalkan konsep give-and-take (MCA & Gerakan sudah terbukti mengamalkannya sejak merdeka lagi!). mereka juga penuh dengan evangelist kristian yang extremist. menakutkan.

jadi, jika satu hari cina dan india yang menjadi pemimpin malaysia, saya akan terima dengan hati terbuka asalkan mereka golongan moderate dan boleh bertolak ansur dengan kaum lain. tapi jika mereka masih mengamalkan sikap DAP seperti zaman PAP hinggalah ke hari ini masih tak berubah... sorilah bro! harap anak cucu saya menolak dan menentang mereka.

Tanpa Nama berkata...

Good point sis atas ni..

Aku agk je dia pmpuan..heh

Tanpa Nama berkata...

masaalah sekarang bkn cina takut hudud, yg takut hudud tu melayu islam yg menjadi pencuri/perompak harta negara spt p'besar2 dlm umngok.cina hanya mahu kerajaan Bodoh Nakmampos ni dihumban ke laut cina selatan,isu negara islam ke isu hudud ke tak kisah sgt bro.yg problem skr ramai lagi melayu yg otak kena cuci selama tgh abad tu yg membimbangkan.klau parti bodoh nakmampos ni menang lagi pru13,tulah bala terbesar yg Allah turunkan terhadap hamba2nya yg mencalarkan imej islam di mata org2 kafir. dah kenal syaitan lagi nak sokong, apa boleh buat,terima sj lah padahnya.

Tanpa Nama berkata...

aku xtahu la korang buat2 buta ke sengaja JADI BUTA.memang aku xfaham. Mantot aku dapat rasakan ko ni menipu diri sendiri.

angan2 terlalu MAT JENIN!DAP dgn PAS nak sepakat? tolak ansur? HAHAHAHAHA..kesian lah kau ni..serius..kesian aku.. ko mcm taksub sgt nak tukar kerajaan smpai butakan mata hati kau terhadap DAP.. Mantot ko xde iri hati pada cina...tp ko ade iri hati dn org melayu sendiri.lagi busuk dr melayu yg racist!!.tu yg aku nmpk.. jd gentleman pikir ape aku ckp ni.. hati kau terlalu benci dgn org melayu ( lagi2 pada yg "so called" x mengamalkan cara hidup islam a.k.a umno)

mantot..

kalau kau mengamalkan gaya/cara/medium/keseluruhan kehidupan ISLAM
-ko xakan mencarut bnda lucah,cakap mcm org bergelumang dgn masalah nafsu(ok fine, mesti ko akn ckp kt sini tu cara ko menulis utk bg perasa kt cerita ko, tp BERBALIK pada ISLAM, in the 1ST place PATUT TAK KO BUAT BENDA TU? jwpn dia pikir sendiri)
-ko xakan mengaibkan seseorg dengan cara menulis keburukan org tu kt dlm blog kau( adakah ISLAM MENGHALALKAN cara kau ni mantot?) aku musykil.....


Mantot kalau kau rasa kelakar org Melayu 'yg xdpt petunjuk' lagi...aku lagi rasa kelakar dgn ko.. kau sibuk nk kerajaan tukar itu..tukar ini...larang itu..larang ini... kenapa lah ko x larang diri kau dr dijerumus dr bnda2 lagha kt ats n lain2 yg x kuasa aku nak g cari kt blog kau... aku rasa kelakar mantot.sumpah aku rasa kelakar..

Melayu mcm kau ni suke cari kesalahan org lain dr menilai balik ape diri sendiri dah bagi utk ISLAM sejagat.. kepada bini kau..anak kau.

Kau nak pembangkang haramkan org islam pergi tempat2 hiburan.. aku nampak point kau..tapi kau ade pikir sape tauke2 pusat hiburan ni? kaum ape yg MAJORITI TAUKE? MAJORITI..xyah citer pasal AWIE dia minoriti.. ko ingat TAUKE2 camtu akan kisah ke point kau??? kalau bole aku pun nk tgk xde sekor pon org islam kt club.. tp sbb ape ade jgk? salah kerajaan ke? sbb kerajaan GALAKKAN konsert/club ke??? kalau kau bole pilih nk org ISLAM SAHAJA DI BANNED dr pergi tempat maksiat kenapa ko bagi kelonggaran utk bukan islam utk pergi?aku pun bole kata kerajaan wat camtu sebab ade permintaan dr bukan islam.. betul x??? kalau ko bole bg kelonggaran utk bkn islam kenapa kerajaan buat xkena je.. tu aku xfhm.. ko bias dlm bg pandangan ko.. benda yg ko nk point out xde balance judgement. cume selective judgement which is NOT FAIR! semua dah ade otak nk pikir baik buruk tmpat tu. ko sendiri pernah ckp melayu ni nak kena suap je xnk usaha sendiri.. kenapa nak tunggu ade undang2??? kenapa xnk betulkan isu pokok kt sini which is berbalik pada akhlak n agama masing2.. aku xde masalah nk tkr kerajaan lagi2 kalau bnda yg melibatkan kebaikan.cth silibus pelajaran agama...

mantot aku x kisah kalau PAS menang.ambil alih kerajaa.n ade BAIKNYE. walaupun mungkin..

Tanpa Nama berkata...

continued.....


Mantot ko xpyh la tipu diri sendiri kenapa perlu cina benci melayu melayu benci cina.. kenapa?? sbb ape?? sbb cina x nampak keindahan ISLAM? ko rasa sebab tu ke mantot? kelakar siot..memang kelakar ko ni...ko rasa Cina2 kt INDON tu tahu eh keindahan ISLAM? bukan aku nk meng DOWNGRADE islam.. tp aku rasa cina yg nampak keindahan islam tu adelah muallaf.bkn cina. kita cakap pasal kaum. bukan agama. ok fine ko akan kata kenapa CINA kelantan/terangganu x racist? kenapa? mereka hidup dgn environment org melayu.patriotik terhadap negeri kuat..sbb dia org share 1 gaya hidup yg sma..xde byk beza..agama? tetap berbeza..

Kedah PAS pegang.. bg announcement sempena tahun baru cina.. supaya memainkan lagu2 bermotif motivasi dn krgkn konsert yg melampau.. cina PENANG angin?bab*kan ALQURAN, hina ISLAM khususnyee... kenapa mantot? knowing PAS punye pendirian..salah umno lg.. I just want to say what the fuck this had to do with UMNO.. nila paling bodoh dlm PAS buat aku bengang..PALING BODOH.. ko ade tanye kenapa cina xnak ATLEAST hormat kerajaan skrg which is PAS KEDAH? pada msa tu.. aku xnmpk ape effort PAS nk tunjuk keindahan ISLAM kt cina PEnang ni..xde langsung melainkan hentam UMNO yg mmg xde kena mgena.. tu kiranye pengundi PAS sendiri kot..(sbb PAS part of pembangkang)

serius aku x kisah Kalau PAS yg ambil alih.. tapi kalau terang2 dgn sekutu which is DAP pun ko xle lawan sekadar nk jaga hati komponen parti.. KENAPA KARPAL SINGH X jaga hati PAS dgn komen xnk hudud terang2an??? tu namanye bodoh bkn bertolak ansur.. aku pelik org PAS BENCI SUNGGUH UMNO DR DAP yg dah sah2 kutuk dpn2 walaupun 1 parti...memang lawak

Tanpa Nama berkata...

Undi BN untuk MalaysiaBolehlaNd :)

Bagi la PR kaya pulak asik BN je nak kaut semua harta negara.. Projek besar2 kroni dah kaya raya mewah giler..

Napa takut sangat semua orang mati juga dan rezeki Allah ni tak putus2 insya'Allah rezeki Allah tu ada di mana-amana..

BODOH sangat la kalau PR menang nak huru hara kalau nak huru hara baik buat sekarang dari dah menang esok.. lol.. Yang nak buat HURU HARA ni orang yang kalah sebab TAKUT kena tangkap..

Duit keluar pun banyak dah.. habis simpan siap-siap kat offshare company dan bank kat luar negara.. Kalah esok lari keluar negara.. :)

Tak cukup lagi ke songlap duit dan harta yang ada.. bagi la orang lain rasa sama..


Tanpa Nama berkata...

smgt racist ni berlaku semasa aku sebagai guru tingkatan nak lantik ketua tingkatan. undian adalah berdasarkan kaum bukan kredibiliti yg nak amik tugas tu. stress aku cikgu ni dpt budak yg tak leh buat keja jd ketua walaupon calon yg kalah tu mmg satu kelas tau dia rajin dan bertanggungjawab.

jadi kat mana semangat 1malaysia tu? hanya di jari telunjuk sajakah?

from cikgu tingkatan

Tanpa Nama berkata...

Lawak bila kata PAP dan DAP..

Sebabnya? Pulau Batu Puteh dan Tanjung Pagar digadaikan kepada PAP oleh BN sendiri lol.. :) belum lagi tanah-tanah di Johor.. semak la hak pemilikan.. berapa banyak yang dimiliki orang Singapure.. Jual air kat singapure lagi murah dari jual kat rakyat sendiri..

Sunguh LAWAK..

Yang takutkan kita dengan PAP dan DAP tu la yang pailang paling besar.. Kena jual hidup2.. Kesian..

hanafijaafar berkata...

semangat racism la yang akan halang malaysia dari jadi negara maju, kekal dengan mentaliti "aku benci kau, kau benci aku".

racism la yang buat kita rasa kita ni mangsa, melayu rasa dia kena tipu dengan cina, cina rasa dia kena khianat dengan melayu.

racism la modal paling mudah nak dimanipulasi orang berkuasa, takut2kan sikit bangsa melayu pasal cina dapat kuasa, lepas tu dekat orang cina pulak ditakutkan dengan hukum hudud.

melayu sama cina bergaduh, pemerintah tepuk tangan.

Aku Islam tapi salah ke sokong Melayu? berkata...

Post yg manipulatif sekali. Tapi itulah kepakaran penyokong DAP seperti Mantot, pandai bermain dgn emosi.

Selagi PAS berkerjasama dgn DAP (mereka adalah PAP. Hentikanlah menafikan fakta ini), sumpah vote aku takkan berpindah ke PR.

Ttg sikap DAP, dh diterangkan oleh pengkomen di atas. Terima kasih. Mantot ialah contoh manusia yg tidak mahu berusaha berubah nasibnya sendiri (malah terus whine whine whine, masa terbuang utk majukan diri sendiri financially) selagi 'kerajaan' tak berubah. Harapkan kerajaan membawa Islam yg lebih baik, tapi sikap sendiri tak mempamerkan nilai Islam langsung. Dan rata2 yg tidak penyokong PR sngt hairan bagaimana Islam yg lebih baik bakal dibawa oleh DAP yg terang2 menolak Islam compare dgn MCA yg lebih toleran.

Tanpa Nama berkata...

Racism semangat perkauaman padahal pemimpin tu sendiri yang jual maruah melayu..

55 tahun merdeka banyak harta negara dijual pemimpin Melayu sendiri yang Kaya mereka bangsa melayu masih macam tu jugak SENANG la sikit.. yang mewah tu kat atas.. rumah macam Istana.. rumah kita sampai pencen masih bayar duit bank.. lol.. adeh..

Ramai Cina kaya top10 kebanyakan Cina.. Melayu kaya? sikit je..

So RACIST sangat ke PEMIMPIN melayu ni biarkan CINA kuasai ekonomi Malaysia..

KENA TIPU BUTA2 aje..


Tanpa Nama berkata...

Bak bidalan dalam Video Mat Taib..

In the land of blind one eyed man is a king..


Dalam dunia orang bangan orang yang pandai sikit (walau takda espiem) ialah raja.. lol..

Banyak orang kena main dan bangankan oleh pemimpin macam ni oleh Mat Taib oleh Khir Toyo dan ramai lagi pemimpin2..

buat-buat tak sedar ke apa..

tapi lantak kau la.. dah ko nak hidup macam tu.. Nak biarkan perompak jadi pemimpin nak buat macamana.. tak boleh nak buat dan kata apa..

Tanpa Nama berkata...

ntah² MCA ngan DAP tu rilek je bepakat senyap²...bknnya kita tau...satu serang dalam, satu serang luar..

Tanpa Nama berkata...

Tu la masalahnye Cina dah ramai dikayakan BN walau mereka kata memperjuangkan Melayu.. kerana mereka nak kayakan diri sendiri..

Cina tak kisah DAP ke MCA sebab dedua ada kepetningan buat mereka.. undi DAP pun boleh menari seksi.. MCA lagi la mereka boleh bogel lol..

Diaorang kisah apa..

Kalau betul UMNO ni Racist tak hidup senang lenang CINA ni.. dan tentu senarai TOP 10 bilionaire dan jutawan Malaysia ni MELAYU..

UMNO hanya memperalatkan melayu je untuk perut kaum keluarga depa.. Biasa la kaum bangsawan raja-raja gunakan orang bawah untuk senang lenang dan bermewah.. Ramai pemimpin sedia ada sekarang bukan pernah hidup susah pun sebab mereka anak orang kaya bekas pemimpin..

Ingat diaorang reti susah? susah hanya dimulut untuk takutkan rakyat supaya jaga mereka..

Gua tak baca sorat kabar UNMO berkata...

Sekadar mengambil beberapa quote:

"Tak cukup lagi ke songlap duit dan harta yang ada.. bagi la orang lain rasa sama.. "

"Kaya mereka bangsa melayu masih macam tu jugak SENANG la sikit.. yang mewah tu kat atas.. rumah macam Istana.. rumah kita sampai pencen masih bayar duit bank.. lol.. adeh.. "

"UMNO hanya memperalatkan melayu je untuk perut kaum keluarga depa.. Biasa la kaum bangsawan raja-raja gunakan orang bawah untuk senang lenang dan bermewah.. Ramai pemimpin sedia ada sekarang bukan pernah hidup susah pun sebab mereka anak orang kaya bekas pemimpin.. "

Sejarah berulang lagi. Korang(Melayu) dengki melihat Melayu lain kaya. Selagi korang tak sekaya puak2 Umno(Melayu), korang nak tumbangkan mereka. Biarlah Umno sama2 tak kaya mcm korang.

Ni sama mcm zaman sebelum penjajahan Portugis, Belanda dll. Melayu dengki lihat Sultan & pembesar2 yg kaya raya. Jadi, TUMBANGKAN sultan & pembesar yg berbangsa Melayu ini. Biar semua sama2 tak kaya, sama rasa. Lantak la bangsa lain(Jepun, Cina, Amerika dll) tak over negara, janji SEMUA Melayu sama, takde sorang pun Melayu dapat lebih.

Inilah DASAR utama kenapa penyokong PR nak UBAH. Nak UBAH sebab tak rela lihat sekerat Melayu saja yang mewah. Bagi korang, biarlah langsung tiada Melayu yg kaya, baru puas hati.

MENGUBAH & menggulingkan pemimpin Melayu kerana dengki sesama Melayu mmg sangat pathetic. Ibarat penentang Sadam yg bersorak gembira berjaya menggulingkan Sadam. Padahal Sadam sajalah yg mampu membawa social balance utk Iraq. Gara2 ubah(tumbangkan Sadam), hancur satu negara krn tak stabil.

Aku menolak perubahan atas DASAR di atas iaitu ubah for the sake of ubah. Ubah sebab dengki. Ubah begini bukan membawa kepada perubahan positif tapi lebih teruk. Memang blogger spt Mantot takkan ngaku dengki, post2 dia diolah dgn bijak(tulis pasal amalan Islam sebenar dll) demi menyembunyikan fact dia benci tak dapat rasa hidup kaya mcm puak UMNO.

Dengki tu NORMAL. Tapi dengki hingga menghancurkan seluruh bangsa (di mana kebetulan 'bangsa' tu majoritinya Islam), bukanlah tindakan yg wajar.

Aku takkan serah kepimpinan negara kepada DAP. Aku nak PR kalah. Next, PAS KELUARlah dari Pakatan. Dan aku nak PAS berkerjasama dgn UMNO yg sama2 Islam. Dan PAS akan menjadi pilihan hatiku & seluruh warga negara Malaysia selamanyaaa.......

Tanpa Nama berkata...

kenapa nak racist.cuba kalau tokey cina kat malaysia ni racist..ambik kaum dia je kerja..apa macam?? mana belia2 lepas sekolah nak kerja..? sejarah dalam hidup aku...arwah bapa aku pernah diselamatkan oleh nyonya ketika hendak ditangkap tentera jepun..nyonya tu sembunyikan bapak aku dalam kebuk padi..arwah atuk aku pulak entah kemana jepun bawak...nyonya tu bagi bapak aku makan minum berbulan2 sampai keadaan reda..masatu diaorang tangkap untuk jadi buruh paksa) lepas beberapa puluh tahun bapak aku masih melawat nyonya tadi..belikan makanan untukny sampai dia meninggal dunia..dan bapak aku panggil dia mak..sebab dia jaga bapak aku dan pakcik aku yang masa tu berumur 9 dan 10 tahun..so fikirlah..bukan semua cina jahat dan bukan semua melayu baik..kadang2 pemimpin melayu juga yang biarkan islam dihina..untuk terus berkuasa

Tanpa Nama berkata...

Biasa la tu DENGKI.. lol

lantak kau la aku tetap tolak BN bedasarkan LAPORAN AUDIT negara yang banyak meranapkan..

SORRY.. aku tak mahu bersubahat

Tanpa Nama berkata...

Peduli hapa melayu cina idnia ke apa..

Aku kerja setiap hari bayar cukai semua.. Bukan dapat free aje pun.. Bukan maca FREELOADER yang tak kerja pun boleh hidup mewah..

So buat apa aku nak sokong orang yang macam tu.. Bangsa? BULLSHIT.. kiri kanan semua kena cukai.. nak buat apa..



dal berkata...

Aku penat byr tax byk2. tak nmpk perubahan.
bukak tv, pemimpin dok canang bagi duit sane duit sini mcm duit tu die yg punye.
rakyat dibuatnye mcm pengemis.

announce project sana project sini. project fund di manipulate. canang kat tv, project tu project ni boleh bagi peluang pekerjaan.
rakyat dibuatnye layak sbg buruh kasar je.

feel so insulted.

dal berkata...

ckp psl syariat, tp x praktik.
ckp psl 7 dosa besar, tp diri xsedar.
aman, suruh bersyukur kat bn.
harmoni, suruh bersyukur kat bn.
ckp mcm diri tu tuhan.

fed up.

fed up dgn org yg di beri kuasa tp rase kuasa tu mcm dia punye.

dpt kuasa tertinggi kat malaysia. tp rase diri besar sedangkan malaysia tu brape % sgt la kat muka bumi ni.

at least the other side sifat humble tu still ade. still ade initiative nak berdoa, bermunajat admit ade kuasa lain yg lebih besar.

Tanpa Nama berkata...

kenapa nk gadoh pasai bangsa neh...bangsa bkn nya leh selamat kan kta kat akhirat...agama yg akan selamat kan...islam kan syumul...x yah la gadoh2 pasai bangsa neh...buat huru-hara ja...yg penting islam bknnya melayu, cina, india or bangsa2 yg laen...pengajaran da ada da masa zaman nabi dlu...

Tanpa Nama berkata...

mamtot.. sila respon pada komen anon APRIL 24 11.23.... aku nak tgk ape komen kau...

Tanpa Nama berkata...

mamtot.. sila respon pada komen anon APRIL 24 11.23.... aku nak tgk ape komen kau...

Tanpa Nama berkata...

mamtot.. sila respon pada komen anon APRIL 24 11.23.... aku nak tgk ape komen kau...

Mantot berkata...

komen aku mudah aje,

1. "kenapa banned orang Melayu aje dr pusat hiburan dan knp benarkan org bukan Islam berhibur?"

Islam takde paksaan. Sebab itu undang2 hudud takleh dipraktikkan utk semua. Mungkin kau nak adil utk semua tapi tak fair camtu. Tak logik. Islam tu adil tapi fairness dia kau takleh nak ambik direct camtu.

Islam punya konsep fairness bukan datang dari keadilan sama rata untuk bukan Islam camtu, ia datang dari keadaan tidak memaksa. Tidak menekan.Kalau ada satu group orang yang duduk dalam negara Islam dan mereka tidak Islam, kita takleh paksa dia itu ini.

Kau takkan mampu buat orang bukan Islam nak kenal dengan Islam kalau kau force dekat dia Islam ni bang...kalau dia tak dapat hidayah, takpe la. Siapa kita nak paksa2?

Kerja pasal hidayah ni Tuhan punya kerja. Yang layak diwajibkan hal2 tertentu hanya terhad kpd orang Islam.

Ok ke kalau orang Islam yang duduk di negara diperintah Kristian tidak dibenarkan berhijab? Kau mesti mengamuk dengarnya.Tapi mana lagi fair?

a. Semua penduduk negara tu tak dibenarkan berhijab atau

b. Semua penduduk negara tu tak dibenarkan berhijab melainkan dia Muslim?

Itu baru lembut. Silap2 ramai pulak yang tertarik dgn Kristian.

Apa yang kau suggest adalah sangat bercanggah dengan prinsip Islam yang takkan wajibkan apa2 dekat penganut agama lain.

Dalam Islam kita ada benda wajib dan takleh buat.Tapi benda2 tu untuk kita aje. Kau takleh nak letak syarat wajibkan orang bukan Islam buat sesuatu atau larang dia dari buat apa yang dia nak.

Tapi kau boleh ajak dia buat baik.

Aku harap, kau jangan lupa satu benda sebab kau komen macam orang bukan Islam ni tak ada agama.

Diorang pun ada kepercayaan jugak dan ada restriction masing2. Aku sure banyak kepercayaan lain yang larang benda2 hiburan ni.

Sama ada diorang patuh atau tidak kepercayaan diorang, itu ikut kepercayaan masing.

Pada aku, kalau antara diorang sendiri tak nak bertegur dan halang orang diorang dr berhibur, kenapa aku perlu sibuk?

Tanggungjawab aku nombor satu dekat agama aku, nombor dua diri sendiri dan family, lepas tu untuk orang lain.

Mungkin pada kau, Awie hanya minority case tapi itula silap kau.
Kenapa nak bandingkan dengan orang bukan Islam lain yang ada kelab malam? Aku tak perlu ambil tau pasal diorang.

Tapi aku perlu ambik tau pasal Awie. Dia ada kelab malam. Kalau kelab malam dia ada jual arak, penari seksi, kau dgn aku pun sama terlibat kalau kita anggap benda ni kecik.

Kita ada tanggungjawab supaya tegur dia jangan berniaga arak, jangan suka tayang perempuan.Kau kisah pasal tauke Cina tapi kau tak peduli pasal Awie.

Bukan Pakatan yang ambik dia jadi wajah parti,kan?



Mantot berkata...

Yang kedua.

Kedah PAS pegang.. bg announcement sempena tahun baru cina.. supaya memainkan lagu2 bermotif motivasi dn krgkn konsert yg melampau.. cina PENANG angin?bab*kan ALQURAN, hina ISLAM khususnyee.

Bagi aku link yang bukan dari blog source kau dapat berita ni.

Mantot berkata...

Yang ketiga...

Tiap2 hari aku baca The Star. Aku tergelak besar bila membaca kau kata MCA lebih toleran dengan Islam berbanding DAP.Toleran tapi dalam diam MCA melalui The Star cuba sedaya upaya meliberalkan orang Melayu. Kau tak caya cubalah baca bang....

Karpal tolak hudud? Tak ada masalah. Dia bukan Islam. Dia ada hak buat camtu.

Tapi mana pegi orang2 UMNO yang sokong hudud bang oi? Marah Karpal tolak hudud membara tapi takde pun orang UMNO macam kau yang sokong hudud ni bang?

Najib dan Muhyiddin push hudud dekat orang ramai, aku pangkah BN.
Tak perlu pun nak tunggu bersatu PAS atau UMNO ni.

Memandangkan kau tak ada sebut pun kau sokong hudud atau tidak..jadi ni aku nak tanya ni,kau sokong atau tidak?

Aku hanya perasan kau marah Karpal tak nak hudud. Kau?

Unknown berkata...

C J : blk ngundi kelantan ke Man?
Azman: No, Man daftar sini
C J: dh dpt ilham ke ngundi sape?
A zman: tu la,tricky gak.I'm waiting for my
lantikan rasmi ni,silap pgkah sngkut pulak
C J: : undi anda adalah rahsia
Azman : nt really kak they can trace us
C J : ko biar betul
Azman : kak mai planet mana?
C J : kak inosen

Mantot berkata...

Jadi,
kesimpulannya...

Karpal tak nak hudud, tak apa. Kita takleh paksa. Dia suruh langkah mayat dia dulu.

Tak ada masalah.

Tapi berdasarkan apa yang aku nampak ikut pemerintah sblm ni, kalaulah Karpal ni k.o satu hari nanti pun, takkan jalan punya hudud ni.

Karpal hanya alasan yang digunakan untuk tutup benda sebenarnya, Barisan Nasional sendiri tak ada niat nak laksanakan hudud.

Cubalah sekali-sekala kau sebagai penyokong tegar UMNO yang Islam push pemimpin2 kau supaya laksanakan hudud.

Tengok apa kata Najib dan Muhyiddin.

Tolonglah penuhi impian aku ni.

Tanpa Nama berkata...

Bangsa Cina Xmasuk syurga.
Bangsa Melayu pn xmasuk syurga..

Ape ader dgn bangsa pa pndangan Allah.

Syurga utk org islam xkira bangsa.

Amik la politik sekadarnya.

Aku suka Tn guru Harun Din. Aku akn vote ape yg beliau pejuangkan.

Daun

Tanpa Nama berkata...

Sekurang-kurangnye PAS tetap nak laksanakan HUDUD dari UMNO..

Ada wakil umno setuju pasal hudud lantang Chua Soi Lek tentang semua diam.. lol..

Dan paling kesian Presiden UMNO sendiri tentang HUDUD.. adeh.. belum lagi yang persendakan hudud cakap leh jadi murtad marah..

Apa nak buat.. ada hudud nanti payah nak songlap semua menteri BN takda tangan kot nanti kudung.. lol..

Tanpa Nama berkata...

Xde masalah kalo org atas & kroni tu kaya dengan cara yg betul dan HALAL!! Masalahnye xde langsung nampak sifat amanah & tanggungjawab sbg pemimpin.
Kebnyakannya hidup senang diatas kesusahan rakyat!!
I.e. isu konsesi tol, royalti minyak, AP kereta, proton, monopoli & etc.. Malas aku nak smbg list.. Bnk sgt..

Tanpa Nama berkata...

Mane incik peugeot time ni?

kali peugeot masuk mantot mesti dh xreply dh..wakaka

Tanpa Nama berkata...

good answer mantot, mner anon yg menyalak tdi...berapi2 dier marah....ko islam ker tak ni bang/kak oiii?????

haiahh nk komen kner tgk dulu....jgn menmpak diri sndri stupid....

sekian...

Not the original Anon berkata...

"mner anon yg menyalak tdi...berapi2 dier marah....ko islam ker tak ni bang/kak oiii???"

Typical. Asalkan berhujah, otomaik dituduh tak Islam. Sick Muslims in Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

aku cukup heran kenapa org takut sangat dengan hudud. hudud tu cuma satu bentuk hukuman sama seperti hukuman gantung. kalau ko takde sibuk fikir nak berzina, aku rasa kita tak perlu takut pun dengan hudud. lain la kalau bangun pagi-pagi ko dah pikir nak kokkek anak ayam mana pulak hari tu. ok la kalau ko nak bangkang hukum hudud tu pun. kalau macam tu ko bangkang la sekali sebagai hak asasi manusia malaysia tak perlu ada hukuman gantung.

Tanpa Nama berkata...

Mantot,
Bagi aku BN yang merosakkan melayu, merosakkan Islam memecah belahkan Malaysia. Kau tgk apa jadi dengan anak2 melayu yang sokong BN? Buka instagram tgk gambar-gambar kat #pru13, kau nampak beza melayu yg sokong BN dengan melayu yang sokong PR. Aku tak mau anak2 aku jadi melayu Islam yang sokong BN. Sekurang2 kaum Cina DAP pun pandai hormatkan Ulamak macam Tok Guru Nik Aziz. Anak melayu Islam kita diajar oleh BN untuk cerca ulamak, tapi diri sendiri baca al-Fatihah pun tak betoi, solat pun tunggang terbalik. Kalau kau dah cerca ulamak, siapa yang akan ajar kau untuk beribadat dengan betui? Najib ngn Muhyiddin? Selagi BN hidup kat atas muka bumi ni, selagi tu melayu Islam terus rosak. Anak melayu cerca NIk Aziz puja Najib seolah najib tu yg ulamak, lepastu yg dok bangga usung gambak tok guru ni cina DAP. Kalu aku, aku sokong dan bersama Cina DAP tu dari melayu Islam sendiri yang sanggup cerca ulamak! Aku dah tak tahan tgk kemungkaran dan fitnah2 yang disebarkan oleh BN sampai tak ingat Allah . Yang sebar tu bukan melayu Islam ka? Semua apa yg berlaku kat Malaysia ni buat aku sakit dan risau apa akan jadi kat anak2 aku. Aku tak perlukan pembangunan fizikal mcm yang ditawarkan BN. Aku nak anak2 aku membesar bersama roh dan roh itu adalah roh Islam. Pada penyokong BN yang baca blog mantot ni, aku cadangkan pi la cari buku yang ditulis oleh Tok Guru Haji Hadi: Taktik & Strategi Berpolitik gaya Khulafak Ar-Rasyidin, baca dengan hati terbuka. Islam tidak boleh difikir dan dibahas secara logik, tapi perlu dibahas berpandukan Al-Quran dan Hadis.

ABU ABCD. Ya Allah, MUsnahkan kezaliman, berikan kemenangan kepada ISlam.

tenggiling berkata...

apa akan jadi pada saya? orang yang berdarah cina dan melayu? adakah saya perlu memaki benci kedua2 melayu dan cina? adakah saya perlu membenci diri sendiri kerana berdarah cina?

Tanpa Nama berkata...

Umno bagi jaminan yang BN takan laksanakan hudud jadi tak payah la cakap pasal Islam..

Hudud adalah syariat Islam.. Islam bukan hanya pada kalimah Allah.. Islam itu menyeluruh.. syariat Islam tu luas.. Islam bukan milik orang Melayu..

Tiada gunanya ada nama Allah aje tapi cara tidak betul.. Allah tuhan maha kuasa dia tak perlukan makhluk lemah macam kita pertahankan nama dia.. :) Nama dia bebas diguna oleh semua makhluknya dan aku yakin jika orang salahguna nama Dia.. Allah akan hancurkan mereka dengan sehina-hinanya..

jadi kalau nak gunakan nama Allah gunakan dengan syariat dan cara yang betul.. Kalau tidak percayalah kita semua akan mendapat bala bencana dariNya..

Tanpa Nama berkata...

Soalan 1 : Betul ke DAP jadi PM jika PR menang?

Jawapan : Tak betul. DAP hanya bertanding 50+ kerusi daripada 222 Parlimen. Perlembagaan hanya benarkan Melayu Islam menjadi PM dan perlantikan PM wajib mendapat perkenan YDP Agung. Macamana nak jadi PM kalau YDP Agung tak perkenan?

Soalan 2 : Betul ke DAP akan bergabung dgn MCA utk menguasai Malaysia?

Jawapan : Amat tidak betul kerana DAP bertanding lawan MCA. Kalau DAP menang MCA yg kalah. DAP juga ada calon Melayu melawan MCA. Macamana nak bergabung dgn yg kalah? 50 + 0 jawapannya 50 juga.

Rumusan : Jangan percaya dakyah UMNO/BN. Sampaikan informasi ini kepada masyarakat. Undilah Pakatan Rakyat.

INI KALI LAH...!!!

Mrs.Critical Thinking berkata...

Whatever 'racist' blood in us is all brought up by our FAMILY, its nothing to do with politics. Please people, grow up and act like a wise Malaysian.

Read more, because with knowledge, you can talk wisely with points.

Mantot berkata...

If it is not because of politics, then why is most Malay Malaysian hated Singapore so much?

Tanpa Nama berkata...

Hari ni bolehlah terima hakikat yg cina bersatu tp mlyu yg berpecah belah...anda senang hati skrg ucaplah syukur Alhamdulillah mlyu BN hancur akhhirnya...

trouble g's berkata...

Kenapa asyik nak salahkan orang lain.Pernah tak kita terfikir kerana sikap kita begini negara kita hancur.Tak boleh ke kalau kita bersatu.Kenapa nak pertahankan ideologi politik masing-masing?Sedangkan yang patut kita pertahankan adalah agama Islam yang semakin terhakis di kalangan orang Islam di Malaysia.Kenapa perlu kita berdikap rasis?Nabi Muhammad tak pernah mengajar kita membenci orang bukan Islam.Kerana sikap kita macamni lah orang bukan Islam memandang serong dekat kita.Kita sepatutnya tunjuk kat dieorang keindahan agama Islam,kesopanan adat orang Melayu dan semua nilai2 murni.Kita mesti tak nak negara kita jadi sekular kan?Jadi kita kena lah berusaha membangunkan umat kita.Bukan sibuk menabur fitnah sana sini.Tengoklah anak muda sekarang dengan senang lenang pakai baju,beg gambar bendera British.Negara yang pernah menjajah negara kita.Negara yang mengelar pejuang melayu sebagai pemberontak.Negara yang menyebabkan Yahudi Zionis sewenang-wenangnya membunuh rakyat Palestin.Sampai bila benda ni nak berlaku.Pejuang kita bermati-matian menuntut kemerdekaan.Inikah harga yang kita perlu bayar kepada pejuang2 kemerdekaan?Adakah dengan bergaduh kita akan berubah jadi lebih baik.Bukan kah kita yang perlu mengubah diri sendiri dulu?Kalau rasa masyarakat sekarang tak bermoral bukankah kita boleh berusah sendiri dulu.Jangan mengharapkan orang lain.Tolonglah bermuhasabah diri.Sampai bila umat Islam nak bergaduh.Sampai bila orang bukan Islam terus mencemuh kita.Sinar keemasan Islam telah dikikis kerana sikap kita.Mana letaknya ajaran yang disampaikan oleh Nabi Muhammad?Orang Islam yang terkenal dengan akhlak mulianya?Ke mana telah hilang??!!Sedarlah wahai umat akhir zaman.Kita perlu teguh pegang kepada al-Quran dan hadis.

#peace no war

Tanpa Nama berkata...

MELAYU YG SOKONG PR MMG BENGAP TAHAP MAX.....KALDAI DAP....MACAI CINA...PHUIII....CINA GAK BAGUS BERSATU DGN BANGSA DIA, MEMILIH PARTY YG MANA BANGSA DIA DOMINAN...PR HANYA MEWAKILI DAP..SEBB DORG MENANG BESAR..KO MELAYU HADO...CKP SAL ISLAM SOKMO KAT SELANGOR X MAMPU BUAT..ALIH2 ALASAN SALAHKAN UMNO...TU LA DIA ISLE PR..PAS NAK PRU ARITU PUN CKP HUDUD TU LETAK TEPI DLU..ATOK KO KARPAL LUMPUH TU YG BGTAU KAT BERITA..XDE EDIT2 BUAT VIDEO..PHUII..SBB KEBODOHAN KORG SOK MELAYU MENUMPANG KAT NEGARA SNDRI KETURUNAN AKU PUN KNA SAMA..DASAR MACAI CINA..ISLAM KE MEMPERKECIL2KAN NABI MUHAMMAD SAW? JGN NAK CKP VIDEO NICKY TU PUN EDIT..SUDAH2 LAH..KORG TU BANGSA CINA TGK AS KALDAI JE...TARAP2 KORANG LAYAK JADI KULI JE LA..MMG KNA GELAK LA DGN CINA...PEGI LA KORG JILAT BUNTOT CINA..PHUIII..DASAR MELAYU MUDAH LUPA..ASIK2 SAL TANAH, ABEH SI NICKY JUAL TANAH BUMIPUTERA KAT CINA KAT KELANTAN X BISING PLAK..OF COZ CKP FITNAH..NIZAR PERABEH TANAH KAT PERAK X DE SEBUT PLAK..MEST KATA PITENAH GAK..AKU SOKONG UMNO TP SLAH DORG AKU X BETUL KAN AKU AKUI..TP PR PUAK IN DENIAL SNANG KNA KENCING...CKP PE TELAN JE..SAMA JE BN NGN PR X DE SAPE PUN LAGI SUCI..BG AKU ASAL KAN MELAYU KAT ATAS..BRU ISLAM TERJAMIN..NI KALO KALIMAH ALLAH PUN XLEY PERTAHANKAN PE KE JADAH, BIAR JE DAP DUK MAINKAN ISLAM..RELA JE..HARUN DIN KATA KUFUR PUN DUK LAGI CKP BULEH X DE MASALAH NAK PKAI KALIMAH ALLAH..KNAPA CINA KHINZIR DAP NAK SEBUK MASUK SURAU NAK JD USTAZAH SEDANGKAN DAP SAH2 BUKAN JE TOLAK HUDUD TP TOLAK NEGARA ISLAM, INI ATOK KARPAL KORANG YG CKP DALAM BERITA, XDE EDIT2...RAMAI PLAK YG NAK JD OSTAD USTAZAH DALAM DAP..SAMPAI DIA SEBUT DABIR PUN MELAYU ISLE BODOH NI DOK SAMBUT..SAH2 MUSUH ISLAM YG TERANG2 BENCI ISLAM YG X SUKE AZAN X NAK ISLAMIC COUNTRY NI KORG BANGGAKAN...PASTU BIAR JE DORG MEMPERMAINKAN ISLAM UTK KEPENTINGAN DORG..KALO MCA TU TERUK DAP LAGI TERUK...SEKURANG2 ORG MELAYU UMNO XDE LA SAMBUT BILA MCA SEBUT DABIR DABIR (TAKBIR)..DASAR MUNAFIK...BODOH BIOL...PAPE HAL MY STAND IS INI TANAH MELAYU MELAYU HARUS DOMINAN... DAH KALAH SUDAH..TANAH KAT SELANGOR TU PUN DAH BYK ORG SINGAPORE AMIK TOKSAH BUAT PR SUCI SNGT SAMA JE DGN BN..PLUS TANAH KAT SELANGOR SEJAK PR AMIK HARAGA MELAMBUNG TAHAP X LEY TRIMA AKAL..DASAR NAK MENGUNTUNG KAN INVESTOR..HARAM JADAH..NK BG CINA JE BLEH BLI RUMAH..PHUIII..DASAR KEJIII...TU LA PUAK PR SUMA DIA BUAT BETULL,BILA SALAH IT'S EITHER KLUAR FATWA SNDRI YG MEMBETULKAN SALAH LAKU MASING2 OR AKAN SALAHKAN UMNO..BAPAK KEJI..PATUT LA RELA MALAYSIA DI PIMPIN OLEH LGBT AND DI DOMINASI OLEH CINA..CAKAP SAL ISLE BOLEH LA..TP DA XDE LGSG YG PERJUANGKAN ISLAM..SUME REDHA SOKONG JE CINA LAKNATULLAH TUH PERSENDA ISLAM..TU LA DIA GENG ISLE NI..SAPE YG DALAM PAS BETUL2 BERJUANG TUK ISLAM HABES KENA BUANG..SYABAS...KALO ORG PR KATA BANGANG ORG UMNO KORG LAGI BANGANG BERGANDA2 DR PENYOKONG UMNO..BIAR JD CAI MELAYU DARI JD CAI PR..RUGIII..UNLESS ANTARA KORG NI CINA OF COZ LA UNTUNG SOKONG PR..

Tanpa Nama berkata...

asal bila ckp suh melayu islam bersatu org melayu pr akan kata racist..islam x ajar mcm ni..or bila suh boycot kata racist lagi..red bean army mmg berjaya la manipulate and rosak kan pemikiran korg kalo korg melayu..boycot tuh nak tolong org melayu n islam juga..suh bersatu bukan bermakna nak hantam cina..kita nak bg melayu islam kuat bg dorg hormat..baru terjamin kedudukan islam..org cina da lama boycott kedai melayu dr dulu..abdullah tee sndri ckp org cina x kan masuk kedai melayu wpun nak beli gula2..salah ke nak dahulukan kedai islam..nak tolong..kalo ckp suh islam bersatu apasal celah mana yg kita nak hantam dorg..x yah la nk tunjuk korg ni baik sngt, hakikatnya korg pun bkan sanggup nak keja dgn cina..korang pun lum tentu mampu survive keja dgn dorg..aku keja dgn dorg mmg dorg racist..tp bagus sbb dorg dahulukan bangsa dorg..xde dengki2..melayu ni bukan sbb racist dia mundur..xde maknanye..kalo dorg betul racist n support melayu da laam melayu conquer ekonomi..tp hakikat sbnr melayu ni suke berdengki dia x kan bg bangsa dia sndri naik..dia akan try jatuhkan..tp dgn bangsa lain dia x dengki..sbb tu bangsa lain suma ada clan dalam bizness tp melayu habuk xde...korg x yah la sebuk islam x ajar kita benci bangsa lain la apa la..juz suh sokong produk islam brg keluaran islam..islam sdri nak kita utamakan org islam support...aku bukan nak suh bnci pun cina..tp aku personally tpaksa kata aku bnci, aku pnah keja dgn dorg bg aku cina mmg racist gila..tp aku suka n salute camne dorg tlg bangsa dorg n no matter urban pun dorg dorg still dgn identity cina dorg..kalo mana yg x tau or da lupa..BN mmg x islamic tp aku rs PAS truk sngt da menyasar..tunduk kat cina DAP komunis..mmg aku x leh nak blah dah skrg..x nmpk PAS guide DAP..tp nmpk DAP duk kaldaikan n gunakan PAs n melayu

ni aku sertakan ayat yang sering di baca PAS al-Nisa ayat 144 yang bermaksud;

''Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kami mengambil orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang yang beriman.Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang dan nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu."

jgn jd iran..org syiah akan bunuh sunni cari buru islam sunni tp yahudi di tanah air iran x di usik pun..

renung2 renungkanlah ayat ni..

Tanpa Nama berkata...

Jom ramai2 p dok kt kg semerah padi

Tanpa Nama berkata...

Tak silap aku,ada kajian menunjukkan orang Melayu ni datang dari satu province kau China.Menurut salasilahnya lah.

Tanpa Nama berkata...

pernah tak kau terfikir iklan terang benderang macam ni cuma propaganda MCA untuk melariskan DAP?
Mana ada org politic berkepentingan besar akan terus terang buat iklan yang akan menjatuhkan partinya? Illogical.