April 03, 2013

Jom Kita Buat Maksiat Di Putrajaya. Dengar Khabar Bawah Jambatan Putra Sedap Nak Comolot!

Aku rasa kita selalu hidup dalam keadaan hipokrit.
Khasnya orang-orang UMNO dan penyokongnya. Benda ni berlaku jugak dekat geng2 Pakatan..tapi nak buat camne, pencacai mana2 side pun akan memalukan semua orang.

Beberapa hari lepas terpampang berita pasal maksiat dekat Kelantan dekat New Straits Times. Pergh, laporan berapi2 cerita pasal situ ada rumah urut, pusat amoi, pub dan sebagainya. Orang bodoh aje la yang akan kata laporan tu tak berniat jahat. Tapi masyarakat kita ni jadi buta tuli sebab politik. Asal pihak lawan buat, kita jadi pak turut, tak dapat nak fikir secara rasional.

Mentaliti kita, asalkan pihak lawan salah dan kalah.

Jadi bila ada kisah pusat maksiat kat Kelantan, pihak kerajaan jadi gembira. Asal ada video Anwar menerkam mangsa, tah sapa2 ahli PKR melancap depan gambar PKR, benda tu jadi modal berpolitik. Last-last semua benda pusing-pusing camtu.

Kenapa anda perlu pangkah BN? Sebab Anwar liwat.
Kenapa anda perlu pilih BN? Sebab Nurul Izzah pelacur.
Kenapa anda perlu beri BN kuasa? Sebab ada ahli PKR melancap depan komputer.
Kenapa anda berikan BN mandat? Sebab BN bebas maksiat.

Apa kebangang nya reasoning camtu?
Takde kredibiliti langsung.

Padahal sebagai orang yang berada dalam kerajaan, aku expect diorang berfikir secara better. Come on la. Kau ada kuasa tapi kau tak fikir rasional. Otak tak pakai. Otak asyik ingat nak berpolitik. Level of politic tu tahap politik kedai kopi. Khasnya menteri2 yang bertanggungjawab bab2 agama ni...mana dia fatwa pasal benda2 lagha yang BN anjurkan?

Mana ada!

Mana Menteri Penerangan? Mana Menteri Dalam Negeri? Kenapa tak pernah PM kita suarakan kebimbangan dia pasal industri hiburan kita yang saban hari makin penuh dengan manusia2 tak ada akhlak? Mana Zed Zaidi, Presiden Seniman yang satu masa dulu bising benar dia pasal kes kemasukan aktor2 Singapura tapi bila bab artis berkelakuan tak senonoh, dia diam. Parti mana dia sokong?

Mana dia orang yang berani nak nasihatkan suami2 artis yang isterinya berpeluk bercium dengan lelaki lain bagi orang ramai tengok? Kenapa tak ada orang tegur benda2 camtu? Mana hilang orang2 yang ada kuasa ni? Pada aku, kalau kerajaan lebih gemar carik salah negeri2 Pakatan dan terlupa nak tengok wabak yang lagi besar, itu menunjukkan kerajaan tu hanya suka bertindak bila dia terancam.

Rumah urut kat Kelantan..salah? Memang salah. Tapi yang pegi rumah urut tu adalah orang2 yang decide nak pegi. Dapat tangkap diorang, tangkap la. Dapat tutup, tutup la.  Tapi kesan filem Melayu half porno atau pengaruh2 artis yang tah hapa2 dia punya "fatwa"..kesannya jauh lebih besar kepada masyarakat. Apa tindakannya?

Mahu menilai di mana mentaliti orang Malaysia? Sila ke blog-blog hiburan dan artis, baca komen mereka. Itulah dia Melayu ciptaan sistem sekarang. Dah pangkat mak orang tapi akalnya hanya mampu berfikir pasal gosip siapa cerai siapa.

Sampai bila masyarakat kita nak dijual dengan hiburan2 bodoh macam apa saja yang sajikan oleh Astro Warna tu? Membina masyarakat ke benda2 camtu? Dah habis layan Astro Warna, bukak RTM layan video propaganda BN. Asyik2 Najib the best. Najib the greatest. Takde ke video khas untuk ahli UMNO lain yang lagi layak jadi Perdana Menteri?

Bolehkah kerajaan mengawal budaya tidak sihat industri hiburan? Boleh.Diorang boleh wujudkan akta larang orang Melayu berlakon adegan ranjang, berlakon peluk-peluk, berlakon adegan zina...tapi diorang tak buat. Kenapa? Entah. Akta boleh dicipta untuk membentuk satu jenis kekangan, bukan untuk jaga orang Melayu, tapi sebenarnya sebab kita nak jaga orang Islam dari melakukan maksiat secara terbuka.

Bukan maksiat tertutup tu...terbuka. Agenda kerajaan membuatkan diorang attack maksiat tertutup di Kelantan tapi maksiat terbuka di seluruh Malaysia, yang ada dalam DVD, dalam panggung wayang, dalam TV, mereka pejam sebelah mata.

Sebab pendokong industri hiburan adalah orang Melayu, jadi industri hiburan adalah salah satu cara paling besar orang Melayu nak buat duit. Macam mana nak lahirkan jutawan Melayu melalui filem kalau filem2 semua kena berunsur keagamaan dan tidak mengandungi adegan zina berat dan zina ringan, kan? Siapa nak tengok? Sex sells everything. Aku rasa kalau aku hire minah cun nampak nipple mintak derma untuk pembinaan "Rumah Amal Mantot" pun, konfem beribu sehari aku kutip.

Mana hilang nilai agama masa tu bro?

Kerajaan sangat hipokrit dalam bab ni sehingga kita boleh nampak sendiri betapa mudahnya produser2 bukan Islam arahkan pelakon2 Melayu Islam ni mempamerkan adegan zina kepada khalayak ramai.Malu bai. Semua filem Malaysia aku tengok semua pelaokn Melayu. Orang sebangsa lak tu. Tak ada ke orang UMNO rasa malu dengan kelakuan orang Melayu dalam filem?

Tak ada la agaknya.
Bangga mungkin kot.

Malahan, pihak yang pegang kuasa lebih sibuk dengan adegan maksiat "Anwar", video blowjob "Nurul Izzah", adegan seks "Azmin Ali" dan aksi melancap nobody yang disensasikan oleh pencacai2 Kerajaan di internet sebab dia melancap dekat ofis PKR.

Priority tu tah ke mana.
Dapat kuasa tapi kuasa tu hanya digunakan untuk kekal berkuasa.WTF punya menatliti?

Sepatutnya kuasa digunakan untuk membentuk masyarakat jadi lebih baik. BN is a success story, tapi success nya hanya datang dari segi materialnya. Kita berjaya lahirkan orang2 yang ada kelulusan tinggi, tapi bangang, tak reti berfikir. Kita berjaya lahirkan orang kaya, tapi tak ada akhlak. Kita berjaya bina banyak bangunan cantik2, tapi semua tu hutang. Kita lahirkan ikon orang Melayu tapi kejayaannya tak ada nilai dalam Islam....macam agenda kerajaan nak suruh aku bangga ada anak Malaysia dianugerahkan penyanyi terbaik Asia.

Buat apa aku nak bangga dia jual aurat dia?

Kenapa perlu aku kekalkan kerajaan sebegitu? Dah bubar Parlimen baru nak turun padang terangkan kepada semua kenapa perlu pilih Barisan Nasional balik? Masa berkuasa buat apa? Goyang telur? Duduk goyang kaki terkangkang suruh bini kira berapa diameter telur?

Orang Melayu kena belajar ada pendirian sendiri. Kita bangga ada agama Islam sejak lahir. Dah sampai masanya kita gunakan agama kita untuk jadi petunjuk bila memilih kerajaan. Jangan sebab kita lahir2 Islam kita sujud dengan BN. Carik sebab kenapa kau Islam.

Kemudian pilih, kau nak pertahan Melayu atau kau nak pertahan Islam? Jawapannya mudah aje. Pertahankan nilai Islam. Automatik kau akan pertahankan nilai Melayu.

47 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kenyataan yang sangat jujur dan terbaik...klu org kita xnampak lagi apa sebenarnya yang berlaku, xtau la...

aku anok kelate berkata...

aku anak jati kelate..hnya org bodoh saje yg percaya benda 2..

Master Yoda berkata...

tepat pada sasaran Tot oi...

mmg superb....hahaha

cube tnye bebdk Melayu Islam kat mana2 sek men kebangsaan, SBP mahupun MRSM samada level PMR mahupun SPM, ape pndangan diorg terhadap subjek Pendidikan Islam???

rata2 ckp boring...nak skor, hafal je la...

HAHAHAHA....blajar agama sendiri pun ko dah boring, nak menghayati??? tu yg last sekali jadi org berjaya, berkedudukan tinggi tapi nilai moral dan penghayatan agama???

Salah siapa??? salah satu sebabnya ialah peranan kerajaan dlm kontrol media tu sendiri....

Tanpa Nama berkata...

steady tot. post kau kali ni aku setuju.

SembangKongkang berkata...

sbb tu kita nk gulingkan kerajaan yg liberal.....
bile kita bangkitkan kerajaan berteraskan islam automatik rakyat akan patuh dan phm agama...insha Allah ini kali KO BN

budak kecik berkata...

pendidikan islam tu hanya sebagai subjek atas kertas sahaja. amik tasawur sebagai back up kalau tak cukup A time spm.serupa tak payah amik je.

macam mana nak hayati islam kalau orang orang tua especially yang atas atas tu tak mengamalkan islam?

how can they declare themselves as pemimpin, kalau keluarga pun mereka belum pimpin ke arah islam :)

btw, nice writing bro :)

Unknown berkata...

kerajaan berteraskan islam? islam jenis DAP ke? haiyaa..

Tanpa Nama berkata...

DAP & PAS perjuangkan Islam?

Tanpa Nama berkata...

DAP & PKR & PAS perjuang Islam? PAS cuma Parti hanya Islam pada nama..

Tanpa Nama berkata...

Umnuuuu pulak mcm mana...

Tanpa Nama berkata...

Umnuuu pulak mcm mana???

Tanpa Nama berkata...

Pilihla BN yang bebas yang membolehkan anda jadi warak setaraf harusaini atau lebih tinggi atau jadi lagha dan maksiat semua boleh dan serba boleh.. :)

Tanpa Nama berkata...

Semoga apabila DAP memerintah, semua Muslim tidak akan berbuat dosa, takut pada maksiat dan hidup mewah seperti Rosmah.

Tanpa Nama berkata...

Senang cakap, kuman seberang laut nampak, gajah depan mata, haram tak nampak..

Tanpa Nama berkata...

Lbai pas bkn leh caye pntang tgok prempuan,trangkat serban. kui32x

kak nona noni berkata...

Salam mantot.. just to ponder, kenapa Allah msih xjadikan anwar ibrahim sbgai perdana menteri?

Tanpa Nama berkata...

Selama-lama hari-hari puluhan tahun
menangis dan meminta bercucuran
airmata. Airmata siapakah itu ? Nik Aziz....
airmata siapa lagi? Hadi Awang...... lagi..
Dr Harun Din. Kamu semua solat tahajjud
setiap malam mengigil-gigil dan menangis
tatkala berdoa. Puluhan tahun kamu
lakukan tapi aku hairan kenapa Allah
Tuhanku tidak sayang sama kamu.

Tanpa Nama berkata...

kak nona noni...just to ponder...kenapa Allah jadikan firaun raja??

Tanpa Nama berkata...

Umnuu pn x, so pas ngan dap pn same gakk..xyah sokong

Tanpa Nama berkata...

orang melayu mmg kesian dan bodoh ! bergaduh sesama melayu sesama islam, hentam sesama melayu sesama islam, kononnya membela/menegakkan islam,kepada tuan punya blog macam ni ke caranya nak tegakkan islam, aku ni bukan penyokong mana2 pihak tapi setiap kali baca post kau mesti aku terbenci BN, terbenci UMNO, lama2 aku naik fedup walaupun tahu niat kau tu baik, tapi cuba la berhikmah sikit, kau buat post untuk menyedarkan orang bukan untuk menimbulkan rasa benci2 ni kan? Jgn sampai lama2 orang yg baca plak rasa kau ni yg jahat sbb nampak mcm menghasut ! And lagi satu, walau buruk and jahat mana sekali pun pemimpin and the gang, jangan la mempersenda orang sesuka hati.. kalau pemimpin jahat tak semestinya kita perlu balas dengan benda jahat, jangan jatuhkan diri kita ke tahap sama dengan orang yang kita persendakan ! cuba la berhikmah sikit mcm ustz harun din walaupun kau bukan ustz! (takde niat jahat , cuma pembaca setia yang semakin fedap dengan sindir menyindir style ni)

Tanpa Nama berkata...

sometimes aku rasa sesetengah orang yang duk mengomen ni takde critical thinking skills la. nak telan sarcasm pun tak reti. cuba fikir betul2 sebelum komen. baca 2-3 kali sebelum komen. mmg la tak semua apa yang mantot cakap ni betul. everybody has their own opinion. kita ada akal, timbang tara lah sebaiknya. jangan duk ambush tapi out of topic.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih mantot atas post yg menunjukkan apa yg terbuku di benak kepala hang, aku dan melayu2 Islam yg lain..sapa2 yg makan cili dia la rasa pedas..takkan aku kot...

Unknown berkata...

hypocrisy moral values n even religion to some extent are subjected to individual interpretation. Ada ke yg really care or know wht should be the accepted standard /level
you are touching on a very serious issue that people r avoidng any responsibilities. We prefer to live in denial...butakan mata
Of course there r many out there yg concern but then...eh dah heavy sgt ni need to chill out

Tanpa Nama berkata...

Tahukah anda anak perempuan kandung TPM kita Muhyidin Yasin.. 'Najwa Mahyidin' adalah seorg penyanyi jazz yg sedang membina nama di negara barat.. Hebat tak? Suara sedap.. Petah n fasih berbahasa Inggeris sehingga bertutur dlm bahasa Melayu pon berbunyi Inggeris.. Seksi plak tu.. Mesti Muhyidin bangga ade anak mcm tu.. Inilah bukti kepimpinan hebat seorang pemimpin Islam UMNO.. Betul ke? Fikirkan..

Tanpa Nama berkata...

Honestly macam montot aku dah muak dan meluat dengan BN.. entah kenapa tersangat rimas..

Teoritically BN dah buat macam-macam untuk Malaysia kan.. by right patutnya rakyat tak perlu nak dirayu untuk sokong BN kalau dapat lihat semua tu.. tapi sayangnya..

Aku tak nampak apa BN sekarang buat untuk Malaysia, Dulu aku nampak Bn buat semua untuk Malaysia.. sekarang aku lebih nampak BN buat untuk BN.. dan jadikan seolah2 Malaysia ni BN punya.. :(

Aku lebih suka dan sokong BN kalau BN boleh buat kerana Malaysia.. CUKUP la.. BERHENTI memBNkan Malaysia tercintaku ini..kembali kepada BN lama yang berjuang untuk Malaysia bukan mempergunakan Malaysia untuk BN semata-mata..

hapuskan kerajaan BN wujudkan patriotik dan semangat cintakan Malaysia kembalikan kerajaan Malaysia.. hidup harmoni dan bekerjasama mebentuk Malaysia sebagai kerajaan Malaysia bukan Kerajaan BN..

Cuba faham.. sekali lagi BERHENTI memBNkan semua orang.. dari sayang.. anda telah buat kami sangat meluat..

Tanpa Nama berkata...

ni bukan fitnah.. tapi yang buat benda dengan masalah tak bermoral secara terang-terangan kat bandar ni kebanyakan dari kampung dan negeri2 pembangkang. geng puak puak PKR>PAS>DAP.. Boooo...

jelasnye, yg bercumbu kat putrajaya tu, puak PKR.. tak caye korang terjah dorang mase dorang tgh bercengkerama... hahaha... aku slalu pantau situ, aku tau la..

Tanpa Nama berkata...

orang kelantey.. orang penang.. orang kedah.. orang slengor....

Tanpa Nama berkata...

banyak Bohsia kat KL ni berasal dari kedah, kelantan, penang & slangor.. hahaha.. teruk masalah sosial puak2 pembangkang ni.

Tanpa Nama berkata...

geng2 sosial bermasalah dan buat secare terang2 konon nak dapat perhatian ni, mmg dari negeri puak2 pembangkang.. bohsia.. mat rempit.. penyamun.. peragut..

tak dinafikan org bandar ade buat.. tapi sorok2 dah la..

yg puak2 kampung ni dengan terang2... nok jadih macey A M A RE KA!!..

Tanpa Nama berkata...

depan nampak alim.. blakang kaki sontot.. kaki penyapu.. kaki melancap.. kaki scandalll...

semua puak pembangkang mcmtu.. dari yg memimpin sampailah yang menyokong.. hahahahaha... hopeless..

Tanpa Nama berkata...

diingatkan sekali lagi.. ni bukan fitnah.. tapi REALITi... tak caye, tanye diri anda sendiri.. hahahahaha..

Mantot berkata...

terima kasih Anon yang post byk kali kerana menyedarkan aku. AKU AKAN MEMANGKAH BARISAN NASIONAL!

Tanpa Nama berkata...

masalahnyer ramai yg masih tak sedar.. yelah ..peranan media sgt2 kuat. hari2 muka dia sahaja.. dengan pelbagai iklan,.. pakcik makcik kat kampung semua terpedaya... walhal... kalau diikotkan logik semua benda pun mana ada perfect..

Tanpa Nama berkata...

Thanks jgk ANon kat blog mantot ni, menyebabkan aku sedar aku juga harus memilih MALAYSIA (smbil tgn kat bahu,mate ke atas, hidung dikembang2 kan) hohohoho....1 thing thanks anon yg bgtau si najwa tu ank TPM ruper yer..seriesly tak tau.....hoho ebab mcm bpk yer jgk...kih...kih...

Tanpa Nama berkata...

kalau aku baca terbalik memang yea.. aku akan undi BN yeah hidup BN.. :)

Tanpa Nama berkata...

ok...cuba pikir plak...kenapa diorg ni yang dari negeri pembangkng blh buat maksiat dkt negeri bakal pembangkang ni plak...mayb negeri pembangkang sekarang ni amat menitikberatkan soal2 maksiat ni...so diorg takut...dekat negeri orang la brani buat...

Tanpa Nama berkata...

lawak aku baca anon anon ni
semua reasoning haram jadah.jenis simpan akal dlm peti ais pastu bagi komen.

lagi lagi anon air mata tu
ko ingat kita ni hidup kat dunia je ke? hanya cari kemenangan dunia je ke? kasihannnnnnn

opsss aku pun anon
-anon tapir angkasa-

Tanpa Nama berkata...

PAS, baru je beberapa tahun bergabung dengan DAP & PKR utk membentuk Pakatan Rakyat.

dah korang kata PAS murtad.

Hoi, yg UMNO tu dah bergabung dengan MCA & MIC tu membentuk BN, dah berapa puluh tahun?

ada korang bising?

BN, bukan UMNO je bhai!

Tanpa Nama berkata...

aku copy :

"Anonymous said...
Selama-lama hari-hari puluhan tahun
menangis dan meminta bercucuran
airmata. Airmata siapakah itu ? Nik Aziz....
airmata siapa lagi? Hadi Awang...... lagi..
Dr Harun Din. Kamu semua solat tahajjud
setiap malam mengigil-gigil dan menangis
tatkala berdoa. Puluhan tahun kamu
lakukan tapi aku hairan kenapa Allah
Tuhanku tidak sayang sama kamu.

April 3, 2013 at 8:22:00 PM GMT+08:00"

aku suka puisi anon ni..tapi weh!!

sapa kata Tuhanku tak saynag mereka..
kerana sayanglah permohonan dlm solat hajat mereka ditunaikan Allah..berapa byk solat hajat mereka? berapa bayak doa pecah perut mereka? beerapa banyk doa hancurkan Tun M? berapa banyak doa hancurkan bn dan pemimpin2nya mereka buat?sumpah laknat saiful?

tapi bila sikit demi sikit tuhan tunjuk kebenaran hati mereka buta untuk terima semuanya.. hati mereka hitam busuk!

yang di doakan sihat, selamat sejahtera..

yang mendoa makin terdesak..makin busuk lagi hancing!

Tanpa Nama berkata...

Kalau semua mudah tak perlu la ada usaha tak perlu tuhan nak aeduakan ganjaran pahala syurga dan neraka..

Mana doa je makbul sonang la hidup..

Tu kalu nak tunggu masuk syurga la.. Ujian ni tugan bagi macam2 cara dengan kesenangan dengan kesusahan dan pelbagai lagi mengikut kemampuan

Unknown berkata...

undi anda adalah rahsia...

Tanpa Nama berkata...

"Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka mengubahnya sendiri". we malaysians are afraid of changes.that's why

shida idris berkata...

abah aku selalu cakap, sangat susah nak cari lelaki yang jadi ketua di opis/jabatan/negara dan dalam masa yang sama jadi ketua di masjid (imam).

Tanpa Nama berkata...

Poligami adalah penyelesaiannya... Allah Maha Bijaksana... Inilah akibatnya bila yg haram dihalalkan, yg halal diharamkan & yg "bijak pandai" suka menyusahkan hukum yg mudah supaya jadi lebih susah... Tambah pulak dgn adat2 dan ikutan utk "jaga nama" yg membebankan kebodohan yg sedia ada...

Tanpa Nama berkata...

mantot.. Orang Islam ni sebenarnye keliru pasal MAKSIAT ianya bukan beromen2 atau dari segi seksualogi ajer..

MAKSIAT ni adalah lawan kepada ketaatan.. iaitu melakukan perkara yang Dilarang..

Tak solat -> maksiat
Berdusta/bohong -> maksiat
mengata/mengutuk/memfitnah -> juga maksiat

Pendek kata semua perkara yang dilarang dalam Islam itu MAKSIAT termasuk la RASUAH, mengadu domba dan pelbagai lagi segala yang dilarang.

Jadi adakah kita melakukan MAKSIAT? Sila la periksa.. Ramai kita ni post bergaduh2 memaki hamum tak sedar sebenarnye kita melakukan maksiat. perkara yang ditegah/dilarang dalam Islam.

Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Ko kne pikir bai.dulu pas kata umno mcm2 sbb brgabung dgn kafir.last2 dia plak yg brgabung dgn kafir.jilat ludah sendiri ka?org lain bising tu sbb perli.klu dia xkondem bn dulu org xla bising.ada phm?

Tanpa Nama berkata...

hehe...aku slalu balik keja tengok astro warna...sebab astro warna siarkan cerita2 lawak dan aku akui kadang2 cerita ntah apa2 gak...cuma seharian dah tension dengan keja aku rasa otak leh tenang skit tgk benda2 lawak...sekadar hiburan...malas nak tgk siaran lain yg bersusun lagu2 macam patriotik tapi tak