April 23, 2013

Biarlah Apa Cara Sekalipun Yang Penting Melayu Kaya!

Bayangkan; pada satu hari, sedang duduk sendirian, ada gadis yang hot datang kat aku, kemudian dia kata,"Mantot, I want you inside me. Now!"

Katakanlah, senses aku masih waras, aku tanya la dia,"Kau tak takut mengandung ke?" Gadis itupun jawab, "Tidak..kalau ditakdirkan aku termengandung anak kau, aku puas hati sebab kau adalah lelaki yang aku nak sangat2." Kebetulan pulak waktu tu memang ada aku dengan dia aje dalam ofis. Semua orang dah balik. Tak ada CCTV dan ada spot baik untuk berasmara.

Apa lagi nak tunggu? Kalau gadis dah merelakan, dia tak mabuk, dia sedar dan anda berdua masih lagi waras, apa salahnya balun aje "rezeki" depan mata? Betul tak? Apa lagi nak ditakutkan? Gadis dah rela. Anda pulak horny 18 jam sehari.

Apa salahnya?
Dah dia rela.

Kalau kau cuba fikir balik, banyak gila benda yang kita hadapi hari-hari, status dia "apa salahnya?" Seperti hulur duit kopi dekat polis yang nak saman kau, tengok porno, pegang tangan awek yang merelakan, onani kerana terlalu horny selepas membaca majalah Mangga dan bermacam2 lagilah benda2 yang manusia relakan, sebab by human right, benda tu tak salah, kan?

Apa salahnya kau gi disko? Tak salah. Undang2 tak salah. Aku boleh gi disko. Kau pun boleh gi disko. Undang2 hanya akan tangkap kau kalau kau makan pil atau kau minum arak (kalau kau Islam) jadi apa salahnya?

Jadi, apa sebenarnya yang kekang kita daripada buat benda2 camni?Agama. Kita takut nak take advantage of any situation yang menguntungkan kita. Perasaan takut tu datang dari mana? Agama.

Kau cuba bayangkan, kalau kau seorang Atheist, apa yang halang kau daripada cuba try dan balun mana2 awek Melayu yang kau nampak? Apa salahnya kan? Kau tak perlu risau pasal syurga neraka, kau tak perlu takut dengan Malaikat pencatit amalan kiri kanan dan kau tak perlu risau pasal Tuhan. Kalau kita tak ada agama, satu2 nya elemen yang kawal hidup kita adalah morality kita dan berdasarkan kepada morality, mutual sex antara dua orang lelaki dan perempuan bukan mahram adalah dibolehkan.

Betul kan? Dah dua2 setuju.

Jadi, cuba kita tengok cara hidup kita sekarang ni, nilaikan sendiri, adakah kau bersyukur dengan agama kau atau kau hanya anggap agama ni adalah sesuatu yang menakutkan kau, menghalang kau dari buat itu ini? Jika kau bersyukur kau ada agama, kau memang bagus. Jika kau anggap agama ni macam rantai yang ganggu kau sebab kau tak dapat nak buat itu ini, kau juga bagus.

Sebab kedua-duanya betul.
Ikhlas atau tidak bukan problemnya.

Masalah orang kita, kita suka letakkan syarat, "kalau nak amal agama kena ikhlas." Sebab tu kita boleh dengar ayat "buat apa bertudung kalau aku tak ikhlas" atau "buat apa solat kalau sekadar terpaksa buat?"

Tengok betul2, adakah kita ada choice nak bertudung? Adakah kita ada choice nak solat atau tidak? Mana ada. Kita mana ada choice! Sebab Islam itu cara hidup dan itu adalah perkara2 yang diwajibkan oleh Islam. Jadi kenapa mahu berkompromi?

Semua benda yang kita buat di dunia ni kau boleh kaitkan dengan agama. SEMUA BENDA. Minum air? Elok duduk, kalau berdiri, elok luahkan balik air tu. Makan? Baca doa dulu! Kahwin? Kena cukup 4 syarat sah nikah. Baca buku? Baca Bismillah dulu. Semua benda baik yang kita buat ada kaitan dengan agama. Semua benda tak baik yang kita nak buat, kalau hati kita tak cukup nak lawan, kekangan dia akan datang dari agama.

Kalau kau tak ada agama, semua benda dekat dunia ni halal bagi kau, as long as benda tu tak menyalahi undang-undang. Betul?

Oleh sebab itu, aku cukup pelik, kenapa orang kita ramai benar perjuangkan sebuah parti yang setuju politik dan agama perlu diasingkan? Adakah orang2 yang sokong perjuangan parti tu orang2 yang tak kisah pasal halal haram hidup dia? Sebab itu kot mereka puja seorang bapak yang biarkan anak dia jadi pemegang saham syarikat arak padahal kalau ikut agama....benda tu dah salah. Sebagai seorang bapak, nak pulak dia menasihati orang parti mana nak dipilih...tapi anak sendiri, huh?

"Apa salahnya anak dia ada saham dalam syarikat arak?" tanya kau. "Bukannya mati pun, dah la menjana ekonomi orang Melayu. Orang Melayu jugak nanti yang kaya..apa salahnya anak dia buat camtu?"

Walaupun aku pervert tapi aku still percaya ada benda yang takleh aku buat sebab aku hormat agama aku. Ilmu aku seciput aje, tapi amat bahaya kalau kita terus membiarkan sebuah kerajaan yang masih lagi mengasingkan agama dengan politik. Kalau itu berterusan, kau cuba lihat masyarakat kita sekarang. Pakai seksi kita tegur, diorang hujah balik. Buat adegan seks, kita tegur, diorang lawan balik. Kadangkala, pemberian rasuah pun ada yang try nak justify, seperti contoh bila kau nak kena saman."Asalkan tak kena bayar ratus2 bro!"

Masyarakat kita takde prinsip. Kita takde pegangan. Semua benda dibolehkan asal hidup kita jadi mudah, senang dan ada untung. Sedar tak sedar, itu sebenarnya kesan pengasingan agama dengan politik. Mungkin kau tak peduli pasal politik...tapi sedarlah....politik ni la yang mencorakkan masyarakat jadi macam mana.

Pendirian aku senang aje, kita hidup takde agama, kita tak ada halal haram. Agama dan politik sama juga, kalau dipisahkan, semua benda "apa salahnya?" boleh dibuat. Tak nak aku pilih pemimpin yang pisahkan cara kerja dia dengan agama dia sendiri.

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu ni bangang sebenarnya. Melayu suka percaya benda popular lagi-lagi pasal hiburan.

Tanpa Nama berkata...

Program Mentor, Akademik Fantasia, byk lagi progam rialiti nih. yang masuk sume orang melayu..majoriti lah kan...

Tanpa Nama berkata...

mohon perempuan muslim yang free hair tu terasa...

Effa berkata...

Quote
Elok duduk, kalau berdiri, elok luahkan balik air tu.

Kenapa yer abg Mantot?

Tanpa Nama berkata...

aman : weh mad...pak hang tak marah ka balik rumah dengan mabuk, bau arak kuat ni??

ahmad : pak aku kata minum takpa...jangan amik dadah dah...dadah salah...kena tangkap polis tak pasai...

aman :WTF(dalam hati..nak jaga hati kawan)

obe wan kenobe berkata...

memnag kebanyakan melayu ni tolol


boleh cakap

memang la bn ni banyak buat aktviti bebas pergaulan bebas,tapi dorang yang memenangkan melayu,kalau tukar kerajaan nanti habis la melayu


rasa nak mencarut je dengar

tapi sebab sedara

dok diam je la

Tanpa Nama berkata...

Setuju!

Tapi nak betulkan sket, rukun nikah ada 5, bukan 4:
1. Pengantin lelaki
2. Pengantin perempuan
3. Wali
4. 2 saksi
5. Akad

-hidayahS-

Tanpa Nama berkata...

Dunia itu penjara bagi orang Islam :) walau pun nampak susah sebenarnye Islam itu memudahkan.. Walaupaun nampak mudah tetapi menyusahkan sebenarnye..

contoh hudud potong tangan nampak kejam dan menyusahkan kepada pelaku jenayah tetapi memudahkan orang ramai orang.. memudahkan mangsa bila adanya hukum hudud orang jadi takut kudung dan tak berani mencuri.. pelik kenap orang taknak hukum hudud mungkin lebih suka mencuri dan dicuri.. :)



Dan Dia memudahkan untuk (faedah dan kegunaan) kamu, segala yang ada di langit dan yang ada di bumi, (sebagai rahmat pemberian) daripadaNya; sesungguhnya semuanya itu mengandungi tanda-tanda (yang membuktikan kemurahan dan kekuasaanNya) bagi kaum yang memikirkannya dengan teliti. Al-Jatsiah Ayat 13

Laici berkata...

aku pnh lwn argue ngn sorang minah ni, dia org klntan,tpi x stuju ngn pemerintahan pas kt klntn..dy ckp pas ni teruk, dah sesat,suka2 hati ckp psl masuk syurga neraka sebab undi..dia ckp plak DAP ni jahat,nk menjahanamkan melayu dan kucar kacirkn islam..dan pemerintah skrg dh pentingkan,perjuangkan Islam..


aku bg fakta,melalui laporan audit,surat khabar,video youtube,dan keadaan sekeliling..dia wat taktau ngn fakta tu,


last skali aku tgur org2 yg argue,backup dy, jgn lwn hujah ngn org yg keras kpala,hny tau tuduh lpas tgok berita kt tv3..lawaknya,org yg takut sgt islam kucar kacir pun tutup aurat tak lengkap

minah ni pakai tudung,tpi baju lengan pendek bwh bahu,ketat

dia trus sound "sbb ni la x suka pas,suka kutuk peribadi org..takleh bg fakta,ckp elok2.kau tu smyg pn blm tentu ckup,nk tegur aku"




Laici berkata...

aku tak kata aku fanatik mana2, cuma aku dah penat tengok Islam tak dipraktikkan dgn btul, ketidakadilan dan rasuah di mana2...kali ni, A.B.U.!

Tanpa Nama berkata...

Aku kesian dgn masa dpn anak cucu aku. So, ini kalilah!

chanz berkata...

Actually, ada hadis sahih yang mengatakan dosa orang yang jual/beli/bawa/angkut/tuang sama saja dengan orang yang minum. Ya, si 'anak' tu tanggunglah dosanya...

Tanpa Nama berkata...

Maka teruskan pangkah BN kalau nak hiburan lebih lagi. Aku bukak tv skrg pun dh naik takut. Crita pelik pelik. Tak boleh bayang apa jdi anak2 aku esok.

Tanpa Nama berkata...

seram sejuk baca post kali ni.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke video ni.. Aku tak paham maksud Sheikh nih..
http://www.youtube.com/watch?v=Qj9ixIVWUVA

Dia kata parti Islam kat seluruh Dunia tak ikut sunnah termasuk PAS. Apa maksud dia sunnah dan ikut Nabi? Kalau Nabi hidup lagi kat Malaysia apa akan dia buat yea? Adakah menyertai parti politik untuk menegakan agama Allah tidak betul?

Tapi lawak juga bila yang upload ni nak kondem pas kemudian bela UMNO dengan kata UMNO berbeza sebab tidak jadikan islam sebagai modal lol.. lawak siot.. patut la umno serba boleh..

Tanpa Nama berkata...

Maki memaki bukan budaya org islam...

Tanpa Nama berkata...

Jgn terlalu taksub dgn pemimpin yg berjuang utk kepentingan peribadi...

Tanpa Nama berkata...

Berhibur tak salah.. Bukan salah pun...jgn jadi mcm pemimpin pkr & pas yg dah ada koleksi video yg dah kuar pun..

Tanpa Nama berkata...

Ko cakap jer lebih..tak baik aibkan pemimpin..

Tanpa Nama berkata...


kecik² Arwah bapak aku slalu ckp kalau aku malas² nak gi solat mesti die ckp "ikotkan hati , apak pon malas nak solat ni tp ni sume HUKUM ...nak x nak mmg kene buat..ni bukan pilihan tp HUKUM ...KENE BUAT !! PAHAM !!

Tanpa Nama berkata...

Khilafah is the only solution..

Tanpa Nama berkata...

Hidup lg ke majalah mangga tu? Itulah playboy version melayu. Kerajaan melayu yg luluskan, untung besar beb biarpon rosakkan minda melayu. Haram jadah.

sabree hussin berkata...

aku pun risau jugak bila manusia hidup macam orang tak ada agama. Kita nak jadi baik sorang-sorang pn tak boleh, satu masa nanti, pasti akan bertembung jgak