September 18, 2010

Tips-Tips Mencari Cinta Yang Tak Pernah Keluar Majalah

Jika seseorang itu terlalu terpengaruh dengan filem atau drama yang selalunya memaparkan adegan cinta dan rindu,sudah pastilah expectation orang itu akan melonjak-lonjak apabila ingin berpasangan.

Bila dijumpai seseorang yang berminat,mulalah di lihat luar dan dalam (maksud aku fizikal dan mental,bukan luar baju,dalam baju).Bila nampak sikit imperfections pada seseorang,habislah,hati mula rasa tak sedap.Aiseh,buah dada dia keciklah.Body tak bestlah.Muka tak macam Maya Karin,Jehan Miskin.Muscle kurang,gemok,boroi,perut berlemak,lengan ada sellulite,perangai buruk,tak sama taste muzik,filem dan mcm2 lagi.Orang selalu tertanya2 "macam mana nak tahu dia tu the one?"

Entahlah.Aku tak pernah percaya ada "The One." Tapi aku percaya ada cara kita nak tau sama ada orang tu boleh hidup dengan kita ke tidak sampai ke tua.Mungkin hati boleh berubah bila2 tapi at least janganlah kahwin cerai 12 hari.Ada orang tanya aku,"mcm mana nak tau dia tu sesuai?" Aku lelaki,aku jawab ikut apa yang aku paham.

1. Terlalu menjaga penampilan sebelum kahwin?Setiap masa nak berlawa aje semasa keluar dating?Jangan amalkan.Sekali-sekala keluar lah dgn si dia dengan memakai pakaian yang super buruk,lihat reaksinya.Jika dia kansel nak keluar dgn anda sebab malu,toksah kahwin dengan dia.

2. Terlalu manis pertuturan adalah salah satu wabak yang perlu dielakkan sebelum berkahwin.Biasakan diri anda bergaduh.Jika ada benda yang kurang berpuas hati,cuba maki dia betul2.Jika dia boleh tahan dan masih lagi sayang anda,sila berkahwin dengan dia.Tapi bersedialah untuk dimaki balik lepas kahwin.Satu benda yang aku belajar dari sitkom Everybody Loves Raymond,dalam perkahwinan,kewujudan sifat benci antara satu sama lain adalah natural.Jangan takut untuk bencikan sesuatu mengenai pasangan anda dan masih menyimpan harapan semuanya akan menjadi sempurna.Sebab takkan wujud kesempurnaan langsung dalam perkahwinan.Gaduh2 mesti ada.Rasa nak lempang mesti ada.

3. Sekali-sekala cuba kentut depan dia.Jika tiba-tiba si dia muntah2 atau beredar pergi meninggalkan anda keseorangan,bayangkan bagaimana kehidupan anda nanti bersama dia.Duduk serumah tapi tiada kebebasan untuk kentut merata-rata adalah satu bentuk penyeksaan mental.Anda perlu mencari seorang yang boleh bermain kentut-kentut dengan anda.

4. Sekali sekala,usha gadis lain atau jejaka lain.Lihat reaksi dia.Sebagai seorang lelaki MUSTAHIL anda tidak punya keinginan melihat cleavage atau punggung gadis lain.Seorang gadis yang dapat menerima teman lelakinya itu normal adalah seorang yang sihat dan sesuai untuk anda.Tetapi jika dengan membabi buta si dia memaki  hamun anda kerana anda terjeling punggung amoi jauhkan diri anda dari dia.Hubungan sesama manusia perlu normal.Perempuan akan gila tengok handbag dan kasut,lelaki akan gila tengok awek.Terima benda itu.Tapi kalau si dia tu pegi spank punggung wanita tu....kasutkan dahi dia.

5.Benda yang paling penting dalam menentukan sama ada orang itu sesuai dengan anda atau tidak adalah jika dia ,adapat menerima anda dalam keadaan asal.Maksud aku,bila anda tak make up atau pakai deodoran.apa reaksinya.Keluar dating adalah waktu yang indah kerana kedua2 pihak cuba berusaha menjadikan dating itu indah.Perempuannya make up,pakai cantik2 dan gaya pun penuh keayuan.Lelakinya pulak siap mandi dan shave,siap pakai perfume beratus-ratus.Tapi cuba kita buang semua tu dan hilangkan ilusi keindahan tu.Mampukah anda hidup dengan seseorang yang bau stokingnya jauh lagi indah dari ketiaknya?

6. Bagi gadis,cara paling mudah untuk mengetahui sama ada lelaki itu "The One" atau tidak adalah dengan tidak membenarkan diri anda disentuh lelaki itu.Lihat reaksi dan tindakan dia.Anda sebagai gadis juga perlu kuat.Trust me,once you let a guy touch you,they can never stop.Once you sleep with a guy before getting married,you want more and more penis inside you.Hah!Lucah gila tapi betol.Sayangi vagina anda.Ia milik suami anda seorang.

7. Bagi lelaki,cara paling mudah untuk mengetahui sama ada perempuan itu "The One" atau tidak adalah dengan meminta tangan gadis itu untuk dipegang.Jika dibenarkan oleh perempuan itu,jauhkan diri anda dari dia.Masalah dia sekarang,lelaki punya mentaliti mcm gampang.Sebelum kahwin nak awek untuk ringan2 dan easy.Bila nak kahwin nak carik awek yang baik-baik.Ini perangai gampang,jangan amalkan.

Kesimpulannya,cara paling mudah untuk mengetahui sama ada si dia itu The One atau tidak adalah dengan meminta dia mengawal nafsu dan perasaan apabila bersama anda serta masih kekal menjadi dirinya sendiri.Secara teorinya benda itu sangat mudah untuk difahami tapi benda itu adalah yang paling susah untuk diaplikasi.

Good luck para kekasih!

56 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hah.. best gler post niiihhh..
sygi vagina anda~~~terbaek..
tp laki kn skang xpgg tgn nk ptos.. cm hampeh..
kate jual mhl la ap la pdhl pmpn nk jge batas..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

cari yang boleh main lawan kentut sama-sama eyh?

ahaha..

setakat ni dah jumpa orang yg sekepala boleh main lawan-lawan sendawa..

kah3...

Khairi Mohd berkata...

Kalau terjeling bontot amoi tu susah mau cover to mantot. Kat KL sentral ni bersepah peha amoi, mula2 naik segan, lama2 segan pun dah segan nak naik. dah seperti tengok badan ikan kelisa saja.

duk kl ni mmg kena cepat2 kawin sbb itu saja cara untuk kita salurkan sperma yang mencanak lepas pulang kerja. ada ya hadis nabi yg mengatakan selepas kita terpana dgn keindahan wanita jalanan, kita perlu cepat pulang dan cari isteri.

Aslina berkata...

ahahahh...

best gila posting nih...

serious ini adalah realistik... bosan jugak aku bace tips2 dalam majalah tu segala...semua nak romantik je... last2 kawen tah kemana, buang bayi bersepah2...

kesian dowhh...

Aslina berkata...

aku share kat fb. currently ramai sangat budak2 bawah umur add aku buat status macam2 yang bleh buat tekak aku loya... at least aku harap ade la amik kisah pasal entry ko ni. bleh tak?

takleh pun aku dah letak link ko kat profile aku. heh.

Namanama berkata...

Mcm haram. Bagi nasihat tp berbaur lucah. Bertobat lah wey. Ko ingat mende2 gini boleh buat maen ke. Blah ah poyo

misz myza berkata...

wahhh.. i like this post.. ade yg kat atas 2 me dh pnah wat..marah2 dgn dia.. n nmpknye dia sorg je yg thn.. wahahaa...setakat ni ler dia tahan.. ahaha..

Tanpa Nama berkata...

sayangi konek anda takdo? hampehh

Tanpa Nama berkata...

kempen sayangi bontot anda dari "The One" . Lepas tu meh la makan karipap, ado kopi o pun sodap..


Nuar "Are you Ok??" Beraheem

Tanpa Nama berkata...

@Khairi .. ko ni KJ jelmaan ko? mak kao panggil balik kampung hujung minggu, balik kawen kata dia

Tanpa Nama berkata...

dia memang bagi nasihat berbaur lucah .. sumua dia tulis tu dia buat kat exgf-gf (dan beberapa bf pun ada) .. yang ada la ni kira the one la, tahan la yang apa dia buat di dalam list tuh .. kentut, maki hamun, selebet serabai cukup semua..

Tanpa Nama berkata...

Yaaaa .... "Good luck para kekasih!" .




macam gampang

Pieka berkata...

Setuju! Post yg realistik. Mna ada lucah pon anon2 oi. Bukan nya mantot galakkan seks bebas pon! Baca blek dgn hati yg suci. Bukak sket minda tu! :)

jalanjatuh berkata...

okay pe post neh..
not lucah la dude.. merepek ade la.. but jujur
hahahha

moonchild berkata...

nice and nice....mana yg rasa post ni lucah, better clean your mind la..

Masalah dia sekarang,lelaki punya mentaliti mcm gampang.Sebelum kahwin nak awek untuk ringan2 dan easy.Bila nak kahwin nak carik awek yang baik-baik.Ini perangai gampang,jangan amalkan.

i like this the best..it's reality and we all know it!!!

fatian athiea berkata...

wahhh..sumpah semua leh pakai..

tp mmg hkikat la yang nak jadi the one wajib amalkan y 2..
but..
llki ni ad ssh jgk..
ada je rquest plik2..
try la utk mnjdi khlifah y t'baik d dunia..

iamwhoiam berkata...

i like... post yang sangat berpijak di bumi yang nyata!

Tanpa Nama berkata...

Yelah. Memang realistik post ni tp xpyg la nk ckp psl penis la. Adoi. Matang la sket. Elok sangat la ni kalo bdk2 baca.

Tanpa Nama berkata...

tq bro. nasihat yg berguna tuk laki & pompuan yg blom kawin.

cuma tambahan sikit, ape2 pun balik pada guideline yg dah ade dalam Islam (for Muslim la, for non Muslim maybe they have another guideline kan..), rite? Pilihlah yang beragama. Nak cari yg perfect memang takkan dapat sebab manusia tal dijadikan perfect, but at least based on their obedient towards religious teaches, pun cara yang berkesan gak kan?

Alexia Aqram berkata...

anon tak berguna. lancau.

eszol raar berkata...

ini lah the bitter truth

sume aku pnah bwat

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Habis tu perempuan je nak kena jaga vagina? Lelaki tak payah jaga batang? Sexist gile dow

K.A.K berkata...

tang yang no. 3 tuh..aku setuju bebenor...sangat2..sbb pernah buat ..keekekeke...
:P

Kap berkata...

kesian aku tengok anony(s),
layan lah sikit, mantot.
hahah.

lydia berkata...

yeah..u r rite bro~~
betol tu...Lucky my husband macam aper yang di suggestkan oleh encik mantot..ehehehe....we all suker kentot2

Deslim berkata...

Bab pegang tangan tu aku sokong, aku bnyak kali dgr tips tu, tp aku xpnah nak test. Malu la wehs, kang perempuan tu ingat aku gatal. sedangkan aku ni baik. hehe

Bagi perempuan yang nak tekel laki plak boleh baca entri aku ni.

How to get the man you want without looking desperate

Unknown berkata...

haha, serius mantot, aku sokong kau 101%.
sangat realistik, walaupun kau lelaki, takde berat sebelah dalam bab bab macam ni.

memang aku rasa zaman sekarang ni bukan je no money no talk, aku rasa no 'ringan ringan', no love. wth weh?

so aku agree sangat entry ni;)

Gen Fujita berkata...

Good tips, pokoknya, be yourself. Personally, saya paling suka tips ke-6 dan 7.

Lili Sakina berkata...

nasihat bole pakai...good!

LS berkata...

Part kentot paling best, gua slalu gak kentot depan bakal isteri gua. Dia lak slumber kata "wangi. kentot lg pls".

Tak salah dia adalah pilihan gua!

tanpagraviti berkata...

"Masalah dia sekarang,lelaki punya mentaliti mcm gampang.Sebelum kahwin nak awek untuk ringan2 dan easy.Bila nak kahwin nak carik awek yang baik-baik.Ini perangai gampang,jangan amalkan."

Nice one. Padat & tepat.

paes berkata...

salam sedara mantot..

gua mintak kebenaran share artikel anda..

Tanpa Nama berkata...

KENTUT adalah penanda atau meter pengukur akan keakraban seseorang.
Jika seseorang dengan selumbernya kentut sepuas-puasnya di depan seseorang yang lain, itu bermaksud hubungan mereka sangat rapat.
Semakin kurang tenaga kentut yang dilepaskan, menunjukan semakin kuranglah keakraban pengentut dengan orang yang mendengar kentut itu.
Sebab itulah kita hampir tidak pernah mendengar kentut puas seorang awek/girlfrend apatah lagi YB dan menteri kerana mereka tidaklah seakrab seperti yang disangkakan. Kalau ada dengar pun itu secara tak sengaja.

bre_eze berkata...

haishhhh...
kna try n error ni yg kentut tu...
ha3

TheBentPencil berkata...

mestilah kena bagi nasihat berbaur lucah wahai anon2.

sebab orang yang gatal2 ni mana paham bahasa normal.die paham bahasa lucah.
hahahaha

p.s. i broke up with my sig other cuz I hate geli-geli. wth. I must be oldfashioned summore.

Deslim berkata...

U hate geli2? Praktis bro.. praktis, nanti ble kawin xde la shock. hehe

Balqis Riza berkata...

i like this..thankiu3~

jeni berkata...

but i like him

Tanpa Nama berkata...

Salam encik Mantot,

Suka entry ni..sedang elok dgn masalah saya dgn diri saya sendiri...sebab sekarang ni selalu tny diri sendiri...'Is He The One?'

Dari point 1-5,saya rasa da cukup lega da..tp saya down bila baca point 6-7...but all i can say we never had sex..

saya admit saya mmg rasa bersalah tp saya xtau kenapa saya suka bila die pegang tgn saya ke peluk saya...and die pun vice versa...

tp haritu,yg wat saya saket hati skrg, saya tersasul ckp kat die bila die tny saya,'U nak apa?'...and saya luahkn apa yg saya pendam slama ni, 'Nak kawen...'..and tbe2 die gelakkn saya n cakap saya ni miang da ke? sedey sgt...

skrg saya xe motivation da..xtau nak wat ape..jumpa die pun xnak..saket hati sgt2..sbb die paling xlayak nk ckp camtu kt saya...ke saya ni bodoh sbb berangan?

saya harap encik mantot bley kasik jawapan paling jujur...kutuk pun xpe da biasa...agar saya dapat muhasabah diri...

basikal berkata...

terbaik bro...
KENTUT WAR!!

Tanpa Nama berkata...

Bottom line, be realistic, nobody's perfect & be yourself. Selamat mencari the One, two, three , four? huhuh

milo boyd berkata...

anon said "KENTUT adalah penanda atau meter pengukur akan keakraban seseorang."

oh.. *reminiscing..*

Tanpa Nama berkata...

salam..sekadar nak kongsi pengalaman..aku seorang lelaki yang penah bercinta selama 5 thn dengan seorang wanita..selama 5 thn tu aku x pernah sekali pun pegang tangan die,kalau tergesel tanpa sengaja tu biasa la..bayar tol pun macam tu juga kan..die kata nak jaga diri die untuk aku bile dah sah..alhamdulillah..aku ambik gambar dengan die pun mesti ada gap nye..aku tak penah mintak or buat ape2 yang tak senonoh kat die becoz aku rasa die la the one..tapi sungguh aku tak sangka,dengan kawan2 laki die bole pulak bergelak ketawa,klua sampai malam buta,amik gambar dada bersentuh lengan(pikior le sendiri ye) jadi..ko rasa sopan santun depan aku tu ikhlas or retorik semata? haish..

mamat kalid

Deslim berkata...

Kalau benar perasaan sayang dan cinta anda itu, maka nak pegang dan sentuh pun takut. Xnak kasi rosak perempuan yang dicintai itu <3.

Unknown berkata...

hurm camne ye nk terangkan,kte ni kalo da wat hub luar nikah,maksd ak couple2 ni la,tu bkn berada pd jalan islam kte,btul kdg2 kte fkir kta tak wat ap2 pn,even pgng tgn pn tak..tp tu sume bkn jalan yg btul..ak pn same,da 4thun,n berhjat nk kawin..insyaAllah pas ak abes belajar ni..cam ak ni pn,matlamat tak mnghalalkn cara,pndai2 la kte ingtkn dr kte sndiri kdg2..back to basic..

Tanpa Nama berkata...

mantot. sy post awk punya entry dkt FB ye,. n sy letak credit utk awk skali

Aku berkata...

sangat jujur.
I loikeeeeee!!!

alhamidi berkata...

Mantot, heavy betul test yang ko suggest ni.

Part kentut tu, kepada makhluk bernama wanita jgn buat la sebelum kawin. Buruuuuuuk sesangaaattt..!!

Malam pertama boleh la try. tapi kalo kena talak, sila tanggung sendiri.

sapphireene berkata...

salam.
baru je terbace artikel ni.
hahaha...
lucah gila la tapi betol,xde yg xbetolnye la kot entry ni.
thank you.
orang mesia ni hape tah,kena tegur leklok kate kite skema la,kena tegur lucah2 kate kite emo bagai,jadi bagaimanakah mentaliti tersebut akan berubah?? hmmm...
huhu...
jadilah kita manusia biase yg suke mengingat n diingatkan
=)

Ara berkata...

aku suke poin no 7...stuju sgt! hahahah! :p

oh ye, aku ade kwn laki yg aku ske gado2 ngn die...ntah nape, asal berckp mst nk argue..

aku dlu xde pasaan pn kt die, tp org tgk ktrg mcm gado2 manje..wee...ntah2 die aku pya the one.. tetttt! :p

Tanpa Nama berkata...

Interesting truth...totally agree. Klau da otak tu kotor, org cakap apa pun ko pikir lucah. Klau org yg naive & innocent mmg Xkan faham entry nih.
Drp,
Rakyat yg Setia mcm Haiwan Peliharaan.

kucai berkata...

sayangi vagina anda..Once you sleep with a guy before getting married,you want more and more penis inside you..huakakakaka...gila straight forward...hauhauhauhaua

Tanpa Nama berkata...

salam,
dimanakah hilangnya didikan agamamu wahai pemuda pemudi..?

bukankah kamu adalah penegak agamamu,yakni islam.

buatlah sesuatu yg berfaedah utuk masa depan kamu,dunia wa akhirat.

aku amat sedih lihat penbincangan yg tidak berilmiah dikalangan kamu semua.

waAllahualam.

~aku risau,aku malu,aku sedih~

robad berkata...

#6 & #7 terbaek...aku experienced benda ni sblm kawen dgn awek aku....that was 1987 ~ 1990 dan kitorg kawen taun 1991 & alhamdulillah...anak sulong pon dah 19thn dah.aku teringat ,ada satu hari tu aku ajak awek aku dtg umah.sblm tu,aku dah bgtau kat mak aku yg aku dah ada awek & nak bwk dia dtg umah...nak tunjuk la konon2nya kat mak aku.mak aku cakap,bawak la,tp make sure adik aku accompany dia masa dtg nanti.
so,aku pon ajak la awek aku dtg umah aku,masa tu dia practical kat Texas Instrument KL...punya la frust aku,puas aku ayat,dia x hingin pegi....alasan dia,belum ada ikatan apa2,malu & rasa bersalah kat mak bapak dia(makbapak dia kat Perak).Memang x jalan aku punya ayat...dipendekkan crita,aku bagi tau la kat mak aku yg awek aku x hingin dtg sbb alasan2 yg aku sebut td tu la....ko tau apa mak aku cakap?...."BAGUS 3X...teruskan kwn dgn pompuan tu.pompuan skrg,x ajak pon terhegeh2 nak pegi umah org lelaki...x tau malu..."..dan selepas kawen,aku pulak macam menantu,bini aku pulak mcm anak kandung mak aku,punya rapat nya diorg...time raya,aku nak raya umah mak mentua kat perak,bini aku ajak raya umah mak aku kat shah alam....terbalik kot pulak...x pernah la kecoh2,alhamdulillah setakat ni,hal nak raya kat mana....mak aku pon camtu...suruh aku balik umah mentua,mak mentua aku pon camtu gak....best kan...

Tanpa Nama berkata...

Ikutlah sahaja cara nabi yang penting jaga pergaulan tu jangan sampai zina itu lebih penting, selepas kahwin kalau ada keburukan diri anda InsyAllah dia terima sebab dia pun ada keburukan yang anda perlu terima.

amm_xgen berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.