September 30, 2010

Hukuman Dalam Islam Adalah Hukuman Yang Tidak Berperikemanusiaan...Kata Ramai Orang


Memanglah kejam kalau kau suka beromen tak tentu hala.

Pasal video ni,jangan percaya sangat.Nampak macam propaganda Amerika.

20 ulasan:

Azraie.Ruslim berkata...

romen sana sini, pastu mengandung buang anak, lebih kejam.

kalau dia xromen xkene rejam, setel.

ハン・ドリフター berkata...

sokong orang di atas..
hidup ni senang je, ikut apa yang ALLAH suruh, jauhi apa yang ALLAH larang..
kalau semua berpemikiran macam tu, kan aman dunia ni..

Khairi berkata...

semalam lelaki yang buang anak tu kena jel 2 tahun je. tak sure anak dia mati ke tak.

tapi... 2 tahun je? sadis!

Abdul Latif bin Mokhtar berkata...

hukum Allah mengajar manusia untuk menjadi manusia yang sebenar-benar manusia.jd bile tak gune hukum Allah tu manusia akan jd binatang.sbb tu buang anak sana sini berlaku kerana manusia sudah mula bersikap lebih teruk dari binatang.masyaAllah.

Cik Agogo berkata...

takut gila tengok...

bila dah tengok camtu... baru tak berani nak buat mende yg Allah tak suka...

setakat bayar denda... penjara... apa la sangat...

lagipun dorang yang hukum rejam pompuan tu pun... rasanya pompuan tu pun dah redha ngan ready dengan hukuman... time nak laksanakan hukuman tu bukan boleh suka2 main paksa je kan???

sebenarnye Islam ni takde la kejam sangat...

bila dah "buat" patut dapat la balasan setimpal dengan "perbuatan". so, moralnye... JANGAN BUAT!!

Tanpa Nama berkata...

sokong hukum islam !!!

sastraboy berkata...

setuju!

Siberkop berkata...

Itulah, bila tgk video ni, ya ALLAH, gerunnya. Kalau gini hukuman kat dunia, mcm mana kat akhirat agaknya?

Hmm, harap2, aku doakan, dengan hukuman yg wanita tersebut terima, ALLAH ampunkan dosa2nya.

AMINN!

Kap berkata...

sama macam hisap rokok.
kejam terhadap orang sekeliling.

perokok hisap hembus asap.
orang lain tersedut dengan nafas.
jadi, jangan fikir jauh tentang keamanan dunia, warna kulit lah.
sila mulakan dengan berhenti merokok dahulu, wahai dunia.

dizu al kilentani berkata...

allah...

Tanpa Nama berkata...

ramai yang tak faham.hukum islam ni bersifat preventive.baru org jadi takut nak buat maksiat.bukan bukak sekolah student pregnant.itu keja bangang nama nya

Tanpa Nama berkata...

bila aku tengok hukuman rejam camtu..
takut aku nak berzina...
takut dengan ALLAH dan hukuman ALLAH

NeoNodeGuy berkata...

Sorry i strongly disagree..w u guys. I believe in giving life a 2nd chance; Life is too precious.
Man should not play GOD.
I dun believe this is what real ISLAM taught. I have much respect for all religion but if this is condone i am afraid i also become ISLAMPHOBIA.
Just my honest thought.
A woman does not deserve such punishment.

Tanpa Nama berkata...

Allah Maha Bijaksana. Syariah yang sebenar dan didukung pemerintah Islam sebenar adalah terbaik. Allah Maha Bijaksana. Jika kita kata undang-undang sivil lebih baik, cubalah cipta alam semesta ooopss... besar sangat... cipta sel hidup dari asas and mestilah formula sendiri jgn tiru ikatan2 protin yg Allah Maha Bijaksana ciptakan ooopss... idea daya akal pun Allah Maha Bijaksana yang gerakkan atas tujuan ujian DUNIA... Hmm susah nak fahamkan orang lain mudah-mudahan Allah Maha Bijaksana berikan hidayah...

Tanpa Nama berkata...

Bagi penzina yang belum berkahwin.mereka mempunyai antibodi T4 Limfosit yang kuat dan masih bertenaga. SEANDAINYA dia dijangkiti HIV selepas berzina,T4 Limfositnya akan diserang oleh HIV Aids yang akan menyebabkan sel-sel T4 Limfositnya musnah sehingga menyebabkan mati dan akhirnya sel sum-sum tulangnya mengalami kelumpuhan dan fibrosis dan tidak lagi dapat lagi menghasilkan sel-sel T4 yang baru. bbadan akan lemah dan Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit akan menyerang.
Pesakit jenis ini juga mempunyai KEMUNGKINAN untuk disembuhkan. Tetapi dengan syarat badannya mesti mengalami kesakitan yang banyak bagi meransang penghasilanan sel-sel T4 yang BARU (mungkin bermutasi) serta mengelakkan sum-sum tulang daripada fibrosis.Cara terbaik adalah dengan menyebat diantara bawah tengkuk dan di atas pinggang di bahagian belakang dengan sebatan yang akan meransang penghasilan semula antibodi T4 yang baru dan pesakit tersebut boleh sembuh daripada AIDS selepas antibodi sel-sel T4 Limfositnya itu boleh menguasai HIV AIDS.
Jika sekiranya pesakit tersebut sudah berkahwin .apabila dihinggapi virus AIDS,sel-sel T4 mereka telah lemah berbanding dengan sel-sel T4 kepunyaan mereka yang belum berkahwin. Kelemahan ini berpunca daripada sum-sum tulang yang mengalami sedikit hakisan dan kurang menghasilkan antibodi kerana lebih banyak ditumpukan kearah menghasilakan benih-benih bagi tujuan menghasilkan sperma-sperma baru. Penzina jenis ini tidak akan dapat diselamatkan daripada virus HIV AIDS dan rejam sehingga mati adalah merupakan penyelesaian terbaik bagi mengelakkan jangkitan dan penyebaran penyakit di samping memberikan pengajaran yang menyebabkan orang lain takut untuk melakukan kesalahan yang sama.
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui tentang segala-gala keperluan biologi, psikologi dan mental manusia. Adalah menjadi satu perkara yang boleh merosakan manusia apabila manusia cuba menentukan haluan mereka sendiri yang mereka sendiri tidak faham dan tidak tahu. Sedangkan Allah ,Tuhan yang menjadikan dan menciptakan yang paling arif dan tahu tentang keperluan-keperluan manusia serta sistem pengawalanan yang dapat mengawal manusia daripada terjerumus ke lembah perhambaan nafsu yang boleh memusnahkan manusia itu sendiri. Hukum Hudud bukan sekadar menghukum, tetapi turut menjaga dan mengajar.
Buat NeoNodeGuy, saya faham sifat keperimanusiaan saudara, tetapi Islam tidak pernah menggariskan sesuatu tanpa sebab. Perempuan perlu dilayan dengan baik tetapi kesalahan melampau perlukan pengajaran untuk kesedaran. Maruah wanita terlalu berharga untuk diserahkan kepada lelaki yang tidak layak dan apabila terjadi, hukuman yang berat patut dilaksanakan setimpal dengan harga yang digadai. Lelaki juga tidak terlepas dari hukuman berat ini kerana mereka sepatutnya melindungi dan bukan mengambil kesempatan. Pelaksanaan hukum hudud BUKAN menjadikan MANUSIA TUHAN, tetapi sekadar menjalankan arahan Tuhan sendiri dengan meyakini perintah Tuhan ada seribu satu hikmah yang perlu dikaji dengan akal dan hati yang dianugerahkan. Maaf andai ada kesilapan di sini.
(got 'copy' n paste' here)

manusiakejam berkata...

anonymous ko melancap je la. Masuk internet hahaha.

Ko orang Melayu bengap nak hidup macam Taliban kahkahkah.

Itu sebab tuhan bawa bala drone pada orang taliban ni. Kejam terhadap wanita.

Mereka adalah kaum kuno dan duduk di tempat berbatu.

Sebab tu batu banyak. Tunku kata nak rejam habis batu kat malaysia ni..

Buka mata jangan duk tgk taliban tgk jepun bukake ke..

siberkopuki berkata...

Siberkop said

"Milla Jovovich is still a hottie no?

Dear Milla Jov,

Since Fifth Element me thinks u - r pretty much a hottie. Me even like to quote regularly your Multipass scene to those who understands / just for the fun of it. "

Blogger Siberkop said...

Itulah, bila tgk video ni, ya ALLAH, gerunnya. Kalau gini hukuman kat dunia, mcm mana kat akhirat agaknya?

Hmm, harap2, aku doakan, dengan hukuman yg wanita tersebut terima, ALLAH ampunkan dosa2nya.

AMINN!

Kelako betul melayu macam Siberkop ni..haha aku ingat taliban mana yang sokong tenguk perempuan kena bunuh.

Rupanya peminat Milla Yokovixh hot no!!

Muahahah pukimak punya taliban melayu....amin indeed..!!!

gogo baby berkata...

Blogger Cik Agogo said...

takut gila tengok...

bila dah tengok camtu... baru tak berani nak buat mende yg Allah tak suka...

Tulah Cik Agogo percaya beno Taliban ni.. padan sampai sekarang takde bf.

Alim beno ... be prepared to die alone.. hehe

fazilah berkata...

cikgu fazilah
sesuatu hukuman perlu dijalankan mengikut pelaksanaan undang2 yang sebenar sebagaimana pada zaman Rasulullah sendiri dan bukan secara kefahaman masyarakat yang sempit dan dilakukan secara turun temurun mengikut budaya masy. itu.
Kesalahan itu perlu menjalani proses mahkamah yang sebenar jika tidak ia akan menjadi satu kezaliman kepada individu itu.
Tuduhan yang dilakukan tanpa mendatangkan 2 orang saksi lelaki(saksi hendaklah seorang yang sikhoh: kencing berdiri pun x boleh jadi saksi, orng munafik, fasik)menjadikan si penuduh dan pelaksana tersebut juga melakukan dosa membunuh.
Pada zaman Rasulullah, si penzina sendiri yang mendatangi Rasulullah, mengaku kesalahannya dan minta dijatuhkan hukuman hudud tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Hukum islam xkejam....
Yg kjam umat islam itu sndri yg snggup lnggar printah allah s.w.t.......