September 14, 2010

Senandung Lampu Brek Kereta

Jalan jam gila.First time aku merasakan balik kampung naik keretapi sangat2 selesa walaupun lambat.Kedah-Negeri Sembilan 13 jam.

Kat Penang sesak teruk sebab ramai benar orang nak ke Penang walaupun kabel jambatan terbakar.Mungkin ramai nak tengok mcm mana rupa kabel yang terbakar tu.

Dalam kepala aku waktu tu bertanya-tanya;"Adakah ada kemungkinan,berapa ramai manusia yang perlu masuk ke Pulau Pinang untuk memnuhi setiap ruang kosong yang ada kat situ?Kalau 27 juta rakyat Malaysia serentak pegi Pulau Pinang,penuh ke tak pulau tu?"

Nampak sangat aku mengantuk masa bawak kereta.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

welcome back!
mahu terbenam pulau pinang!
aku terfikir nak beli rumah.

Kap berkata...

jangan lupa ajak rakyat singapura sekali.
muat punya.

Cik Agogo berkata...

patut la bersepah aku nampak keta no plet lain dalam pulau ni...

fndrocka berkata...

ramai benar yg kawin dgn anak penang kut..time raya kena bawak balik penang

pembaris berkata...

harap2 kutip tol jambatan tu mampu buat sebijik lagi.

CikLilyPutih berkata...

rasanya2 tol tu punca jem lah

daya berkata...

gila lah!! kete mcm semut !! wOw! wOW!! waauUUuoooOO!!!

Tanpa Nama berkata...

http://mediamalaya.com/jejaka-ketiak-basah-jehan-miskin/

kau kan peminat setia dia.

Mantot berkata...

terima kasih lah banyaklah sebab memenuhi impian aku selama ni